Heipparallaa! Olkaa niin kilttejä ja kertokaa erilaisia salaattiohjeita millaisia määriä aineksia tarvitaan mihinkin salaattiin minulle onnettomalle rippijuhlien järjestäjälle! Kiitos jo etukäteen. Mielellään salaattiohjeet voisivat olla hieman "ruokaisampia" kun ajattelin tarjota sitten niiden lisäksi suolaisia vain patonkia tuorejuustoja, voileipäkakkua, pikkulihapullia ja ehkäpä pasteijoita.Makeat tarjottavat jo hallussa. Pikaisia vastauksia odotellen...
Salaattiohjeita!
4
3846
Vastaukset
- Grön
Vanhanajan salaatti
1-2 kerää lehtisalaattia
retiisejä
avomaankurkkua
3 kananmunaa
3 rkl etikkaa
1 rkl sokeria
1 rkl sinappia
1 dl kermaa
Revi salaatti kulhoon ja viipaloi retiisit ja kurkut joukkoon.
Keitä kananmunat koviksi ja kuori ne jäähtyneinä.
Ota keltuaiset ja valkuaiset erilleen.
Kuutioi valkuaiset ja ripottele salaatille.
Hienonna keltuaiset etikan, sinapin ja sokerin kanssa tahnaksi.
Vispaa kerma löysäksi vaahdoksi ja sekoita se keltuaistahnan kanssa.
Tarjoa erikseen.- on paras salaatti...
...joka on olemassa!!! (Sinappia en itse siihen tosin laita.)
Tuo keltuais-etikka-kerma(-sinappi) sekoitus pitää tosiaan muistaa tarjoilla erikseen, koska jos sen sekoittaa salaattiin, niin salaatti menee nahkeaksi melko nopeasti. Eli menee pilalle buffet-pöydässä.
Minä tein eilen sellaista simppeliä mutta erittäin ruokaisaa salaattia, johon laitoin säilykepurkillisen maissia, pari tomaattia, purkillisen tonnikalaa, ja kastikkeeksi viinietikka-öljy-sinappikastikkeen. Oli muuten hyvää ja täyttävää!
- TÄSSÄ YKS
1 JÄÄVUORISALAATTI
1 PURKKI MONTSARELLA KUUTIOITA
2 TOMAATTIA
1/3 OSA KURKKUA
RIPAUS PIPPURISEKOITUSTA
HALKAISE JÄÄVUORISALAATTI 4 LOHKOON (PESE/KUIVAA TAI VALUTA. SUIKALOI.TOMAATISTA PIENIÄ LOHKOJA,KURKKUSTA SUIKALEITA. KOKOA TARJOILUASTIAAN KERROKSITTAIN KAIKKI AINEET ANNETUSSA OHJEEN JÄRJ.. TARJOILE ERIMAKUISIA VALMIITA SALAATTI KASTIKKEITA.. TOSIN ITSE PURISTAN TIPAN PELKKÄÄ SITRUUNAA JA SENKIN VAAN SIINÄ KOHTAA KUN ALETAAN SYÖMÄÄN.. - näppituntumalla
heippa juhlanjärjestäjä!
en osaa sanoa määriä koska käytän näppi/makutuntumaa,ja siihen oppii.
1 grillattu kylmä broileri
pari pussia herne-maissi-paprikaa
/tai herne-maissi-porkkanaa
keit.makaronia kuvio/sarvi maku asia
(huuhdo irtonaiseksi ja jäähdytä)
tuoretta kurkkua kuut.
tomaattia kuut.
maustekurkkua kuut. kartanopilkkelssiä
jokunen lusikallinen.
säilykeananasta paloina,
ja persikkakin sopii hyvin broitsun kanssa.
hentoisia renkaita purjosipulia,
tuoreita mausteyrttejä hakattuna.
ja vaikkapa myös omenaa pilkottuna mutta pyöräytä sitruunamehussa ettei tummu.
TÄSSÄ ON VAI MIELIKUVITUS RAJANA...
kastikkeeksi olen tehnyt sekoituksen
kermaviilistä-majoneesista-feelixin perint.sal.kast./lisännyt makuja tarpeen mukaan sinapista,etikasta .. eri sal. kast. sekoitellen.
kastikkeen olen sekoittanut salaatin joukkoon,ja tehnyt koko ruppaasta löysähkön koska jähmettyy viileässä, tarjolle laittaessa voi tarpeen mukaan notkistaa,mutta kehottaisin tekemään tämän edellisenä iltana että maut tasaantuvat,ja koristelu yrtein ja vihanneksin kruunaa salaatin.
tämä on meillä pitänyt pintansa vuodesta ja vieraista toiseen,riippuu kokin inspiraatiosta.
toivotan muistorikkaita juhlahetkiä salaatin etsijälle, ja jos tästä oli sinulle iloa niin pääsin toivottavasti tavoitteeseesi.Juhannusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579