laittaa rahaa milloin tahtoo, tai sitä ylimääräistä on jäänyt talletettavaksi?
Nostaahan rahaa ei määräaikaiselta saa, ennenkuin sen määräajan kuluttua umpeen, sen kyllä tiedän.
Voiko määräaikaistilille
3
2299
Vastaukset
- diku
Eli määräaikaiselle talletukselle voi
laittaa rahaa vain silloin, kun se määräaika
on ummessa ja raha lunastettavissa jolloin
raha voidaan tallettaa uudestaan. Näin ainakin
on ollut käytäntö.
Joitain normaaleja tilejä korkeampikorkoisia
tilejä on pankeilla, joihin voi laittaa rahaa
milloin tahansa, mutta nostaa voi esim.
kolme kertaa vuodessa maksutta tai lisämaksusta
useamminkin.
Määräaikaisilla esim. 3kk tileillä korot ovat nyt
hiukan 4%:n paremmalla puolella, mutta noilla
"säästötileillä" korko riippuu talletettavasta
määrästä, pankkisuhteesta yms. asioista, mutta
on kuitenkin jonkinverran alempi, n.3-4%.
Ainiin, osa pankeista sitoo korkonsa euroboriin,
ainakin määräaikaistalletukset, mutta esim.
osuuspankilla on oma OP-Prime, joka on hiukan
alempi kuin euribor. (jonka päivän arvot näkee
muuten kivasti täältä: http://www.keskipohjanmaa.net/porssi/korot.asp )
T.S.- Säästämistä aloitteleva
Minulla on kuusi ei vakuutusta Tapiolassa ja avasin siellä säästötilin, jossa korko 3,1, koska tallettamani summa oli 25000 euroa.
Pienemmistä summista korkokin tietenkin vähän alhaisempi.
Sain pienen perinnön, enkä tahtoisi rahojen makaavan käyttötilillä, missä korko on muistaakseni 0,17.
Nordea antaa paremman koron määräaikaistilille, mutta en tahtoisi sitoa rahojani pitkäksi aikaa, sillä kaikenlaisia hankintoja on aivan lähitulevaisuudessa.
Tuo Tapiolan säästötili tuntui "oikealta", sillä olenhan jo asiakas koska vakuutukseni ovat kaikki Tapiolassa, eikä minulta mene palvelumaksujakaan sinne, sllä pankkiasiakkuusehdoissa on , että jos Tapiolassa on kaksi jatkuvasti voimassa olevaa vakuutusta ei palvelumaksuja peritä.
Ehkäpä syksyllä täytyy arvioida pankkiasiat uudelleen, sillä sanotan korkojen olevan nousussa.
Olen varovainen, enkä tahtoisi ottaa riskiä raha-asioitteni hoidossa. Säästämistä aloitteleva kirjoitti:
Minulla on kuusi ei vakuutusta Tapiolassa ja avasin siellä säästötilin, jossa korko 3,1, koska tallettamani summa oli 25000 euroa.
Pienemmistä summista korkokin tietenkin vähän alhaisempi.
Sain pienen perinnön, enkä tahtoisi rahojen makaavan käyttötilillä, missä korko on muistaakseni 0,17.
Nordea antaa paremman koron määräaikaistilille, mutta en tahtoisi sitoa rahojani pitkäksi aikaa, sillä kaikenlaisia hankintoja on aivan lähitulevaisuudessa.
Tuo Tapiolan säästötili tuntui "oikealta", sillä olenhan jo asiakas koska vakuutukseni ovat kaikki Tapiolassa, eikä minulta mene palvelumaksujakaan sinne, sllä pankkiasiakkuusehdoissa on , että jos Tapiolassa on kaksi jatkuvasti voimassa olevaa vakuutusta ei palvelumaksuja peritä.
Ehkäpä syksyllä täytyy arvioida pankkiasiat uudelleen, sillä sanotan korkojen olevan nousussa.
Olen varovainen, enkä tahtoisi ottaa riskiä raha-asioitteni hoidossa.Sinun kannattaisi tutustua Sampo-pankin Varatiliin! Jos sinulla on muita syitä tallettaa mieluummin Nordeaan, niin kannattaa ehkä harkita Nordean Kasvutiliä, vaikka sen korko onkin alempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514