Voiko määräaikaistilille

Säästämistä aloitteleva

laittaa rahaa milloin tahtoo, tai sitä ylimääräistä on jäänyt talletettavaksi?

Nostaahan rahaa ei määräaikaiselta saa, ennenkuin sen määräajan kuluttua umpeen, sen kyllä tiedän.

3

2299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diku

      Eli määräaikaiselle talletukselle voi
      laittaa rahaa vain silloin, kun se määräaika
      on ummessa ja raha lunastettavissa jolloin
      raha voidaan tallettaa uudestaan. Näin ainakin
      on ollut käytäntö.
      Joitain normaaleja tilejä korkeampikorkoisia
      tilejä on pankeilla, joihin voi laittaa rahaa
      milloin tahansa, mutta nostaa voi esim.
      kolme kertaa vuodessa maksutta tai lisämaksusta
      useamminkin.
      Määräaikaisilla esim. 3kk tileillä korot ovat nyt
      hiukan 4%:n paremmalla puolella, mutta noilla
      "säästötileillä" korko riippuu talletettavasta
      määrästä, pankkisuhteesta yms. asioista, mutta
      on kuitenkin jonkinverran alempi, n.3-4%.

      Ainiin, osa pankeista sitoo korkonsa euroboriin,
      ainakin määräaikaistalletukset, mutta esim.
      osuuspankilla on oma OP-Prime, joka on hiukan
      alempi kuin euribor. (jonka päivän arvot näkee
      muuten kivasti täältä: http://www.keskipohjanmaa.net/porssi/korot.asp )


      T.S.

      • Säästämistä aloitteleva

        Minulla on kuusi ei vakuutusta Tapiolassa ja avasin siellä säästötilin, jossa korko 3,1, koska tallettamani summa oli 25000 euroa.
        Pienemmistä summista korkokin tietenkin vähän alhaisempi.

        Sain pienen perinnön, enkä tahtoisi rahojen makaavan käyttötilillä, missä korko on muistaakseni 0,17.

        Nordea antaa paremman koron määräaikaistilille, mutta en tahtoisi sitoa rahojani pitkäksi aikaa, sillä kaikenlaisia hankintoja on aivan lähitulevaisuudessa.

        Tuo Tapiolan säästötili tuntui "oikealta", sillä olenhan jo asiakas koska vakuutukseni ovat kaikki Tapiolassa, eikä minulta mene palvelumaksujakaan sinne, sllä pankkiasiakkuusehdoissa on , että jos Tapiolassa on kaksi jatkuvasti voimassa olevaa vakuutusta ei palvelumaksuja peritä.

        Ehkäpä syksyllä täytyy arvioida pankkiasiat uudelleen, sillä sanotan korkojen olevan nousussa.
        Olen varovainen, enkä tahtoisi ottaa riskiä raha-asioitteni hoidossa.


      • Säästämistä aloitteleva kirjoitti:

        Minulla on kuusi ei vakuutusta Tapiolassa ja avasin siellä säästötilin, jossa korko 3,1, koska tallettamani summa oli 25000 euroa.
        Pienemmistä summista korkokin tietenkin vähän alhaisempi.

        Sain pienen perinnön, enkä tahtoisi rahojen makaavan käyttötilillä, missä korko on muistaakseni 0,17.

        Nordea antaa paremman koron määräaikaistilille, mutta en tahtoisi sitoa rahojani pitkäksi aikaa, sillä kaikenlaisia hankintoja on aivan lähitulevaisuudessa.

        Tuo Tapiolan säästötili tuntui "oikealta", sillä olenhan jo asiakas koska vakuutukseni ovat kaikki Tapiolassa, eikä minulta mene palvelumaksujakaan sinne, sllä pankkiasiakkuusehdoissa on , että jos Tapiolassa on kaksi jatkuvasti voimassa olevaa vakuutusta ei palvelumaksuja peritä.

        Ehkäpä syksyllä täytyy arvioida pankkiasiat uudelleen, sillä sanotan korkojen olevan nousussa.
        Olen varovainen, enkä tahtoisi ottaa riskiä raha-asioitteni hoidossa.

        Sinun kannattaisi tutustua Sampo-pankin Varatiliin! Jos sinulla on muita syitä tallettaa mieluummin Nordeaan, niin kannattaa ehkä harkita Nordean Kasvutiliä, vaikka sen korko onkin alempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe