Kotimainen jauheliha

Kotimainen jauheliha

Kyllä on Suomalainen Jauheliha ala-arvoista sontaa.
Ensinnäkin se haisee aivan pas***e ja maistuu lehmän lannalle. Järkytys oli kun näin mistä jätteistä se tehdään ja kuinka ihmeessä elintarvike viranomaiset ovat hyväksyneet tuollaisen sonnan levittämisen.

Eniten kaipaan entisajan lihaa, joka kaupassa jauhettiin ja asiaks sai päättää mistä lihan osasta se tehdään.

Siirryin pihvien osalta Brasiliais lihan käytöön, koska se mureeta ja hyvän makuista. Suosittelen.

Suomalainen elintarvike teollisuus levittää aika ala-arvoista skeidaa, ei voi muuta sanoa.

18

2484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sidekudosta.

      Näitä suojakaasuun pakattuja joissa on vielä vaippa pohjalla en koskaan osta.
      Hiukan etsimällä löydät varmasti vielä kaupan jossa liha jauhetaan itse,eikä se välttämättä ole edes kalliimpaa.

    • jotain!

      brassilihaa,jonka tieltä hakataan sademetsiä kumoon jotta saataisiin laidunmaata.
      Ihan ihmisen tyhmyyttä nämä viimeaikaiset talvimyrskyt keskellä kesää,lumensatamiset ja muut.
      Syökää vaan brassilihaa!

    • rotissööri

      Hakaniemen hallin lihaosastolla voi ostaa jauhelihaa niin, että se jauhetaan asiakkaan nähden. Minä pidän siellä asioimisesta ja saan haluamaani tavaraa. Tosin itselläni on kotonanikin VEnäjältä ostettu lihamylly, jolla varsinkin teen vorschmakin, siinä kun voi jauhaa sekä sipulit että sillit samantien.

      • Kotimainen jauheliha

        Ostan myös aina hakaniemestä lihat, kun liikun helsingissä ja ostan vähän reilummin pakkaseen.
        Suosikaa kauppahalleja niistä saa tuoretta ja laadukasta lihaa ja kalaa.
        Perin kyllästynyt teolliseen ala-arvoiseen mössöön.

        Ei ihme, että ulkomaalaiset haukkuvat meidän ruokaa, kun on sen verran skeidaa ettei sitä syö susikaan.


      • ljölöl
        Kotimainen jauheliha kirjoitti:

        Ostan myös aina hakaniemestä lihat, kun liikun helsingissä ja ostan vähän reilummin pakkaseen.
        Suosikaa kauppahalleja niistä saa tuoretta ja laadukasta lihaa ja kalaa.
        Perin kyllästynyt teolliseen ala-arvoiseen mössöön.

        Ei ihme, että ulkomaalaiset haukkuvat meidän ruokaa, kun on sen verran skeidaa ettei sitä syö susikaan.

        Voiko muuten vielä valmistaa esim ruskistamalla vakuumipakatun paistijauhelihan, missä on kaksi päivää liian vanha päiväys?
        On pakattu 20.6, ja nyt on 1.7.


      • se on
        ljölöl kirjoitti:

        Voiko muuten vielä valmistaa esim ruskistamalla vakuumipakatun paistijauhelihan, missä on kaksi päivää liian vanha päiväys?
        On pakattu 20.6, ja nyt on 1.7.

        vielä hyvää eli ei ole pilaantunut. Nuuski sitä ja katso minkä väristä. Jos tuntuu vielä syötävältä niin siitä vaan.


      • rotissööri
        ljölöl kirjoitti:

        Voiko muuten vielä valmistaa esim ruskistamalla vakuumipakatun paistijauhelihan, missä on kaksi päivää liian vanha päiväys?
        On pakattu 20.6, ja nyt on 1.7.

        jollei jauhelihassa ole selvää pierun hajua, niin se voi kelvatakin. Paista voissa koko ajan käännellen ja lisää yksi säleiksi höylätty sipuli joukkooon. Hieman smetanaa päälle ja niin on oiva jauhelihakastike syntynyt.

        Johtuen siitä, että lihassa on koko ajan ilmaa ympärillä jauheliha pilaantuu herkemmin kuin kokoliha.


      • pottunenä
        rotissööri kirjoitti:

        jollei jauhelihassa ole selvää pierun hajua, niin se voi kelvatakin. Paista voissa koko ajan käännellen ja lisää yksi säleiksi höylätty sipuli joukkooon. Hieman smetanaa päälle ja niin on oiva jauhelihakastike syntynyt.

        Johtuen siitä, että lihassa on koko ajan ilmaa ympärillä jauheliha pilaantuu herkemmin kuin kokoliha.

        Jauheliha on sitä mitä sen kuuluukin. Halvempia ja sitkeämpiä suhon osia jauhettuna, jolloin nekin on helppo hyödyntää. Jokainen osa elukasta on syötävää, eikä vain pelkät paistit ja fileet.


      • Ruokaa laittava
        rotissööri kirjoitti:

        jollei jauhelihassa ole selvää pierun hajua, niin se voi kelvatakin. Paista voissa koko ajan käännellen ja lisää yksi säleiksi höylätty sipuli joukkooon. Hieman smetanaa päälle ja niin on oiva jauhelihakastike syntynyt.

        Johtuen siitä, että lihassa on koko ajan ilmaa ympärillä jauheliha pilaantuu herkemmin kuin kokoliha.

        Itse en ole havainnut aloittajan kanssa samaa, tosin enpä kyllä ole lehmän lantaakaan maistanut....


    • T.epi

      Kauppahallit on aina toimivia, samoin kunnon lihatiskillä varustetut lähärit. Itselläkin lähellä kauppa, josta saa vähärasvaista possun jauhelihaa, sisäfileestä :)

      Kannattaa tukea palvelevia kauppiaita ja kiertää ne jättimarketit!

    • suosituksen antaja

      Osta paistijauhelihaa niiden rasvamössöjen sijasta.

      Ja katsokin, että se on max. 7-prosenttista rasvan suhteen - jotkut firmat ovat alkaneet venyttää paistijauhelihan käsitettä 10-prosenttiseksi eli alkaneet valmistaa sellaista "paistijauhelihaa", jossa on puolitoistakertaisesti entiseen verrattuna rasvaa.

      Ja huomioi myös viimeinen myyntipäivä kaasuun pakatuissa jauhelihoissa. Liikkeessä jauhettujen (ilman kaasua) tulee olla ostopäivänä jauhettua ja sinun tulee käyttää tai ainakin ruskistaa (ja mahdollisesti pakastaa) se samana päivänä. Ilman kaasua ei säily montakaan tuntia.

      Suurin osa kansasta ostaa jauhelihana täyttä p***aa halvinta hintaa etsiessään. Vaan niinhän he tekevät jauhamattoman lihankin kohdalla suostuessaan ostamaan niitä oksennuksessa lilluvia "lihoja".

    • lihan aina

      kokonaisena palana, jauhan sitten itse yleiskoneella, jos tarvin jauhettua lihaa.

      Yleiskone on hyvä "emännänjatke", monipuolinen laite. Tietää ainakin mitä siinä jauhelihassa on kun on sen itse jauhanut. Ei mulla mitään lihamyllyä siinä koneessa ole. Terät joskus tylstyy, mutta niitä voi liipata samalla lailla kun veitsiäkin.

      • puhut

        "emännänjatkeesta"? Eikö mielestäsi "isäntä" voi tehdä ruokaa? Miksi edistät vanhoja stereotypioita? Opi oikeata kielenkäyttöä!
        Nimim. Isäntä


      • anteeks ny
        puhut kirjoitti:

        "emännänjatkeesta"? Eikö mielestäsi "isäntä" voi tehdä ruokaa? Miksi edistät vanhoja stereotypioita? Opi oikeata kielenkäyttöä!
        Nimim. Isäntä

        kamalasti, puhun kait siitä siksi, kun isäntä meillä ei keittiössä tee ikinä mitään kokkaamiseen viittaavaa.
        Eli minä olen meillä se, joka näitä vempeleitä käyttää. Tarkoitukseni ei todellakaan ole loukata ketään isäntää eikä emäntää.
        Moni mies on todella loistava kokki, mutta ei meidän perheessä.


    • ettäpä

      jauhelihoja on myynnissä varsin monia eri laatuja. Sika-naudan lisäksi pelkästä naudastakin tehtyjä jauhelihoja on eri laatuisia, ja rasvaprosentti on niissä ilmoitettu. Mitä pienempi rasvaprosentti, sen tuhdimpaa lihaa.
      Ja mm. City-Market myy itsejauhettua ja pakkaamaansa paistijauhelihaa hyllystä, ja muistaakseni myös irtopainona palvelutiskiltä.

      • vanha kokki

        On saada ala-arvoista jauhelihaa, kun ostaa Atrian tai HK:n tai jonkun muun suuren valmistajan valmiiksi pakkaamaa suojakaasussa olevaa "tököttiä".
        Parhaan jauhelihan saat kauppiaalta, joka jauhaa lihan valitsemistasi lihoista ja sinun nähtesi, sitä sanotaan palveluksi. Tapa on valitettavasti katoavaa kansanperinnettä, kuten niin moni muukin hyvä asia. Kas kun nykyajan ihmisillä on niin saakutinmoinen kiire, en vain ymmärrä minne, ei tämä maailma meidän aikana minnekään häviä.


      • vanha kokki

        kotimaisia teollisuuslaitoksia, sillä kirjoitin aikaisemmin, että jos ostatte Atrian, HK:n tai jonkin isomman tuottajan suojakaasupakkaamia jauhelihoja, ne ovat käytännössä pelkkää skeidaa.
        Parhaan jauhelihan asiakas saa siten, että kaupan lihatiskillä valitsee itse palat, jotka kauppias sitten asiakkaan nähden jauhaa. Sitä kutsutaan palveluksi. Vaatikaa hyvät ihmiset, muuten nuo kalkyloivat, ihmistä muistuttavat robotit Helsingissä
        määräävät kaikesta mitä suuhumme panemme ja millä ehdoilla ja hinnalla, olipa kyseessä Rovaniemi tai Hanko.


      • sinä arvoisa
        vanha kokki kirjoitti:

        kotimaisia teollisuuslaitoksia, sillä kirjoitin aikaisemmin, että jos ostatte Atrian, HK:n tai jonkin isomman tuottajan suojakaasupakkaamia jauhelihoja, ne ovat käytännössä pelkkää skeidaa.
        Parhaan jauhelihan asiakas saa siten, että kaupan lihatiskillä valitsee itse palat, jotka kauppias sitten asiakkaan nähden jauhaa. Sitä kutsutaan palveluksi. Vaatikaa hyvät ihmiset, muuten nuo kalkyloivat, ihmistä muistuttavat robotit Helsingissä
        määräävät kaikesta mitä suuhumme panemme ja millä ehdoilla ja hinnalla, olipa kyseessä Rovaniemi tai Hanko.

        "vanha kokki" juonut itsesi humalaan, kun toistat suurin piirtein edellisen viestisi sisällön, ilman että joku olisi kirjoittamaasi kiistänyt?
        Vai iskikö seniilikohtaus?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe