Hei
Onko kellään kokemuksia sormien nivelrikosta? Minulla kaikki nivelet turvoksissa jatkuvasti...todella kipeät. Lääkäriltä olen saanut erilaisia tulehduskipulääkkeitä, mutta niistä ei ole apua! Olisiko sinulla joku hyvä keino, lääke josta olet TODELLA saanut apua särkyyn. Töissäkin pitäisi vielä käydä...mutta kohta varmaan ei enää pysty?
Kiitos etukäteen jo vastauksista!
Sormien nivelrikko
2
4665
Vastaukset
- särkee ei särje
Hei, olen sairastanut sormien nivelrikkoa jo toistakymmentä vuotta, oireet tulivat kun tein töitä peilifirmassa jossa sormet joutuivat kovalle rasitukselle, jouduin jäämään sieltä pois nivelrikon takia.Säryjä oli aluksi paljonkin joihin lääkäri määräsi 600 buranaa, myös kortisonipiikkejä pistettiin kipeisiin niveliin josta oli muutaman kuukauden apu.Ei oikein muuta apua ole löytynyt, nykyään sormeni on vääntyilleet, peukalot on ainoat missä nivelrikkoa ei ole, tämä kun on etenevä sairaus menee nivelestä toiseen. Välillä on parempia jaksoja jolloin särkyjä ei ole, joskus taas päivittäin pitää syödä särkylääkkeitä.Tämänkin sairauden kanssa täytyy oppia elämään, tsemppiä.
- on ollut jo 5 v
Pikkusormen nivelessä on ollut nivelrikkoa minulla jo ainakin 5 vuotta. Se on pysynyt lähes ennallaan eri kurissa kun syön joka päivä ruokalusikallisen kalanmaksaöljyä (sitruunanmakuista, ei siis pahaa). Neuvon sain aikoinaan Apu-lehdestä, missä ensin oli todettu ettei nivelrikkoon ole oikein mitään lääkettä. Seuraavassa lehdessä joku kirjoitti, että kalanmaksaöljy pitää nivelrikon poissa tai kurissa. Samoin oli Helsingin Sanomissa pitkä kirjoitus, että kalanmaksaöljy auttaa huomattavasti nivelrikossa. Minulla se on ainakin toiminut vähintään 5 vuotta. Kokonaanhan se ei parane.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156