Kaalipiirakka
Taikina:
4Dl Maitoa
1pussi kuivahiivaa
1tl suolaa ja myös sokeria
2 munaa
sopivasti jauhoa(että tulee semmoinen leipätaikina)
1.dl sulaa margariinia/voita(tärkeää että alustetaan joukkoon vasta viimeisenä)
Täyte:
2-3Keskikokoista tai pientä kaalia, haudutetaan 1dl Öljyä ja 1/2 Dl vettä
Paista
n400g Naudan jauhelihaa
(Lisää
n5Dl Kypsää riisiä)
Mausta haudutettu(n60min) kaali siirapilla suolalla ja maustepippurilla oman maun mukaan.
Yhdistä täytteen ainekset
Kauli taikinasta puolet pohjaksi uunipellille(korkealaitainen) levitä täyte ja päälle tuoretta tilliä tee kansi jäljelle jääneestä taikinasta.
Paista 175 astetta noin 35min ja hauduta kostean keittiöpyyhkeen alla vielä noin 30 min. Itse tarjoan tämän yleensä valkosipulisen kermaviilikastikkeen kanssa
Ohje:
1prk kermaviiliä
valkosipulinkynsi
1/2tlvalkopippuria
ripaus suolaa
1tl sinappia
tuoretta tilliä
1rkl sitruunaa(jos haluat)
Yks karjalanherkku
eloveenatypy
1
916
Vastaukset
- blondi_1
Nam tuota täytyy kyllä joskus kokeilla.Itse olen syönyt Karjalanpaistia ja piirakoita.Tuo voisi olla uutta herkkua:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713448
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811449Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251219- 1581192
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192968- 35951
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16913Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57812Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk81739- 62735