Yks karjalanherkku

eloveenatypy

Kaalipiirakka

Taikina:
4Dl Maitoa
1pussi kuivahiivaa
1tl suolaa ja myös sokeria
2 munaa
sopivasti jauhoa(että tulee semmoinen leipätaikina)
1.dl sulaa margariinia/voita(tärkeää että alustetaan joukkoon vasta viimeisenä)

Täyte:
2-3Keskikokoista tai pientä kaalia, haudutetaan 1dl Öljyä ja 1/2 Dl vettä
Paista
n400g Naudan jauhelihaa
(Lisää
n5Dl Kypsää riisiä)

Mausta haudutettu(n60min) kaali siirapilla suolalla ja maustepippurilla oman maun mukaan.

Yhdistä täytteen ainekset

Kauli taikinasta puolet pohjaksi uunipellille(korkealaitainen) levitä täyte ja päälle tuoretta tilliä tee kansi jäljelle jääneestä taikinasta.

Paista 175 astetta noin 35min ja hauduta kostean keittiöpyyhkeen alla vielä noin 30 min. Itse tarjoan tämän yleensä valkosipulisen kermaviilikastikkeen kanssa
Ohje:
1prk kermaviiliä
valkosipulinkynsi
1/2tlvalkopippuria
ripaus suolaa
1tl sinappia
tuoretta tilliä
1rkl sitruunaa(jos haluat)

1

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blondi_1

Nam tuota täytyy kyllä joskus kokeilla.Itse olen syönyt Karjalanpaistia ja piirakoita.Tuo voisi olla uutta herkkua:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe