Kiemurtelu kovassa kusihädässä

Kummastus

On melko tavallista, että teinityttö tai aikuinen nainen siirtää levottomasti painoa jalalta toiselle, painaa reisiä yhteen, laittaa jalat ristiin, kiemurtelee ja niiailee jalat ristissä pidättäessään kauheaa pissahätää. Viimeisessä hädässä naiset saattava jopa painaa kädellä alapäätä ettei pissat karkaa housuun. Näitä tapauksia olen nähnyt mm. kaupungilla vaatekaupoissa, teinien hengailuporukoissa, baarijonoissa ja yleisten vessojen jonoissa.

Pikkupoikien näkee kyllä pidättelevän hirmuista kusihätää yhtä epätoivoisesti, mutta ei vanhempien poikien tai aikuisten miesten. Miksi tällaista ei koskaan näe? Onko miesten niin paljon helpompi lurauttaa hätänsä lähimpään puskelikkoon tai nurkan taakse kuin naisten, ettei miesten juuri koskaan tarvitse kärvistellä rakko räjähtämispisteessä?

Tekevätkö aikuiset miehet koskaan näin? Pidättelevät kammottavaa kusitulvaa jalat ristissä kiemurrellen ja kullia kädellä puristaen?

25

8888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin...

      Naisella on paljon lyhkäisempi virtsaputki kuin miehellä, ja sen varrellakin vähemmän lihaksia, jos oikein muistan. Naisten on siis toisin sanoen vaikeampi pidätellä pissaa kuin miesten.

      • Kummastus

        Miehillä saattaisi siis olla parempi virtsanpidätyslihaksisto kuin naisilla. Voisi pitää paikkansa. Havaintojeni mukaan naisilla on enemmän vaikeuksia kuin miehillä. Muutenkin looginen ja mahdollinen selitys. Lantionpohjan lihasten kunto on sentään virtsankarkailuongelmissa ensimmäinen asia, joka tutkitaan, ja lihasjumppaa suositellaan myös ennaltaehkäisevästi.

        Mutta mitenkäs virtsaputken pituus tässä vaikuttaa? Eikö kuitenkin ole niin, että rakosta virtsaputkeen päässyt pissa valuu vääjäämättä ulos asti - sukupuolesta riippumatta? Miehellä kyllä saattaisi tässä tilanteessa olla sekunti tai pari enemmän aikaa ehtiä pöntölle kuin naisella? Ja mikäli miehen lantionpohjan lihaksisto on vahvempi kuin naisen, miehen pitäisi pystyä pysäyttämään virtsan karkaaminen nopeammin ja tehokkaammin kuin naisen.

        Silti edelleen uskon että osaselitys on se, että miehet voivat kusta helpommin, nopeammin ja huomaamattomammin missä ja koska tahansa kuin naiset.

        Olutesimerkki oli minusta huono. Mikä ihmeellinen retkiseurue se sellainen on, jossa miehet nauttivat olutta, mutta naiset jätetään kuivin suin? Kai on todennäköisempää, että kaveriporukassa sekä miehet että naiset jotakin nestettä kurkkuihinsa kaatavat. Jos miehet sitten lorottavat joka puun juureen, mutta naiset eivät, koska eivät viitsi jatkuvasti jumpata housujen, alushousujen ja kyykkimisen kanssa, on naisilla tietysti kovempi hätä, kun viimein vaivautuvat puskaan tai huussiin helpottamaan.

        Naisnäkökulmaa minäkin edustan, toki:) Mulla on hyvät pidätyslihakset ja kusihermot, ja kovassakin hädässä olen ihan rauhallisesti pystynyt odottamaan vessaan asti. Luotan siihen, että hallitsen rakkoni. On se hallinta tosin kahdesti teini-iässä (yli kymmenen vuotta sitten) pettänyt. Ensimmäisellä kerralla mulle nousi kuume koulupäivän aikana, ja lähdin kesken päivän kotiin. Kävellen, kun oli vain vajaa kilometri matkaa. Olin niin kuumehoureissani, etten lähtiessä älynnyt, että pissattaa kovasti ja kannattaisi käydä koululla vessassa. Ehdin kotiin ja jopa vessaan, mutten pöntölle ja pissasin housuun.

        Toinen kerta sattui maastojuoksukilpailuissa. Tunsin juuri ennen starttia, että on pissahätä, mutta en ehtinyt enää käydä vessassa, joka oli kaukana lähtöpaikalta.

        Kisa oli tappavan tiukka. Voitin juoksun, mutta voitto ratkesi vasta maalisuoran kirikamppailussa. Maalissa multa lähti jalat alta. Makasin puoliksi taju kankaalla maassa ja tajusin, että pissaan alleni eikä mitään lihaksia jäljellä, joilla tilanteen olisi pelastanut.

        Terveenä ja täysissä ruumiinvoimissa ei ole ongelmia ollut.


      • Physicist87
        Kummastus kirjoitti:

        Miehillä saattaisi siis olla parempi virtsanpidätyslihaksisto kuin naisilla. Voisi pitää paikkansa. Havaintojeni mukaan naisilla on enemmän vaikeuksia kuin miehillä. Muutenkin looginen ja mahdollinen selitys. Lantionpohjan lihasten kunto on sentään virtsankarkailuongelmissa ensimmäinen asia, joka tutkitaan, ja lihasjumppaa suositellaan myös ennaltaehkäisevästi.

        Mutta mitenkäs virtsaputken pituus tässä vaikuttaa? Eikö kuitenkin ole niin, että rakosta virtsaputkeen päässyt pissa valuu vääjäämättä ulos asti - sukupuolesta riippumatta? Miehellä kyllä saattaisi tässä tilanteessa olla sekunti tai pari enemmän aikaa ehtiä pöntölle kuin naisella? Ja mikäli miehen lantionpohjan lihaksisto on vahvempi kuin naisen, miehen pitäisi pystyä pysäyttämään virtsan karkaaminen nopeammin ja tehokkaammin kuin naisen.

        Silti edelleen uskon että osaselitys on se, että miehet voivat kusta helpommin, nopeammin ja huomaamattomammin missä ja koska tahansa kuin naiset.

        Olutesimerkki oli minusta huono. Mikä ihmeellinen retkiseurue se sellainen on, jossa miehet nauttivat olutta, mutta naiset jätetään kuivin suin? Kai on todennäköisempää, että kaveriporukassa sekä miehet että naiset jotakin nestettä kurkkuihinsa kaatavat. Jos miehet sitten lorottavat joka puun juureen, mutta naiset eivät, koska eivät viitsi jatkuvasti jumpata housujen, alushousujen ja kyykkimisen kanssa, on naisilla tietysti kovempi hätä, kun viimein vaivautuvat puskaan tai huussiin helpottamaan.

        Naisnäkökulmaa minäkin edustan, toki:) Mulla on hyvät pidätyslihakset ja kusihermot, ja kovassakin hädässä olen ihan rauhallisesti pystynyt odottamaan vessaan asti. Luotan siihen, että hallitsen rakkoni. On se hallinta tosin kahdesti teini-iässä (yli kymmenen vuotta sitten) pettänyt. Ensimmäisellä kerralla mulle nousi kuume koulupäivän aikana, ja lähdin kesken päivän kotiin. Kävellen, kun oli vain vajaa kilometri matkaa. Olin niin kuumehoureissani, etten lähtiessä älynnyt, että pissattaa kovasti ja kannattaisi käydä koululla vessassa. Ehdin kotiin ja jopa vessaan, mutten pöntölle ja pissasin housuun.

        Toinen kerta sattui maastojuoksukilpailuissa. Tunsin juuri ennen starttia, että on pissahätä, mutta en ehtinyt enää käydä vessassa, joka oli kaukana lähtöpaikalta.

        Kisa oli tappavan tiukka. Voitin juoksun, mutta voitto ratkesi vasta maalisuoran kirikamppailussa. Maalissa multa lähti jalat alta. Makasin puoliksi taju kankaalla maassa ja tajusin, että pissaan alleni eikä mitään lihaksia jäljellä, joilla tilanteen olisi pelastanut.

        Terveenä ja täysissä ruumiinvoimissa ei ole ongelmia ollut.

        vai nainen...minkä ikäinen olet?


    • Eulalia.

      Itselläni on kai aika tilava rakko, kun pystyn olemaan tuntikausia virtsaamatta ja senkään jälkeen minulle harvemmin tulee tunnetta että kohta roiskuu housuun.

      Pahimpia hätää aiheuttavia asioita ovat äkillinen kylmyys tai kosteus, silloin minullekin tulee kiire.

      Parisuhteessani sekä exäni että nykyiseni kanssa olen nähnyt että kovin usein tuntuvat miehet lorottelevan, jos luontoonkin lähdetään niin kyllä siellä ukko jonkun puun juurelle on tähtäilemässä vaikka olisi kotona vessassa käynytkin.

      Kuinkahan paljon naisen pissatuksiin vaikuttaa se kahvin kittaaminen ystäväseurassa? Itse en juo kahvia.

      • Miekkonen vain

        Ottaakos ne miehet olusia kun luontoon lähdetään ja kusi lentää kaaressa joka puskaan?


      • Eulalia.
        Miekkonen vain kirjoitti:

        Ottaakos ne miehet olusia kun luontoon lähdetään ja kusi lentää kaaressa joka puskaan?

        Miehet jotka itse olen henk.koht. tunteneet eivät ole olleet järin oluen perään.


      • Anonyymi

        Tuo saattaa osin liittyä myös reviirinmerkkailuun, osumaa voi puitten ohella saada myös reitille sattuvat lyhtypylväät.


    • Anonyymi

      Moi !

      Kyllä aikuiset miehetkin tarpeen tullessa kullejansa puristelevat ja vetävät jalkansa tiukasti yhteen, joskaan ei käytännössä koskaan julkisesti. Eräs kaverini haroo jatkuvasti housujen läpi muniaan kovassa kusihädässä ja joistakin näkee vain että on tuskainen fiilis.

      Taitaa olla tuo miesten ja naisten välinen pidätyskyky erittäin yksilöllistä. Uskokaa tai älkää mutta oon seurannut tilannetta tässä useita vuosia ja vihdoin olen tullut siihen tulokseen että naisilla on ainakin suurempi rakko kuin miehillä. Epävirallinen suurin kuulemani rakon tilavuus on kolme litraa ja tällöin kyseessä oli nainen, itse olen mitannut rakkoni tilavuudeksi n. 4 desiä :D Jonka jälkeen tulee tuskaiset paikat. Mutta silti tiukassa tilanteessa tuntuu löytyvän enemmän tilaa ja sitten kustessa sitä kusta tulee ja tulee vaan.
      Mutta rajansa jokaisella ihmisellä :D
      Pidättelemään ei pysty tietyn rajan jälkeen vaikka paskaa söis.
      Ne ihmiset jotka tiedän henk.koht. että pystyy pidättelemään ihan sikapitkiä aikoja, siis kyse on 12 tuntia on naisia, eivätkä he oo kuitenkaan juomatta.

      • rakon tilavuudesta

        Rakon tilavuus saattaa olla miehillä hieman suurempi. Vaikka kuvittelee, että naisella on suurempi, mutta naisillahan on kohtu jota miehillä ei ole. kuitenkin sitä on hankala mitata kun se venyy. Jollakin voi olla myös suurempi tai pienempi

        Kuitenkin ylesisesti rakkoon pystyy pidätetään virtsaa oli nainen tai mies n. 5 dl, jonka jälkeen tulevat todella tukalat paikat ja pissa karkaa melkeinpä väkisin, vaikka kuinka yrittää pidätellä. Kuitenkin jos oikein paljon on juonut ja pidättää laimeata virtsaa voi rakko venyä jopa litraan asti, mutta jos litraan venyttää se on jo vaarallista ja voi tulla virtsatumpi. Jos ei taas juo mitään virtsasta tulee todella sakeaa ja tulee pakon omainen tunne päästää se pois vaikka rakko ei ole läheskään täynnä.


      • Anonyymi

        Kullin päähän voi teipata kortsun, sitten voi kusta koska vaan

        Linjaautosuhareilla käytössä pitkillä matkoilla!


    • virtsaumpi

      Tuota virtsaamista ei muuten kannata turhan kauaa pidätellä. Kerran terveyskeskuksessa käydessäni siellä oli kaveri, jolla oli ns. virtsaumpi. Oli juonut paljon kaljaa, muttei ollut viitsinyt käydä kusella. Lopulta se ei enää saanutkaan kustua vaikka tilaisuus tulikin. Oli virtsarakko tullut liian täyteen, jolloin sitä ei enää pystynytkään tyhjentämään. Virtsarakko täytyi tyhjentää katetroimalla terveyskeskuksessa.

      Ja se kaveri vasta kiemurtelikin.

      • PaukkuPena

        Itelläni on tiukan pidätyksen jälkeen suihku usein aika heikko kunnes rakko saa tyhjentyä, sen jälkeen taas ruiskussa on tehoa hiukan enemmän. Virtsaumpea ei kyllä koskaan ole tullut, en ole mennyt varmaan niin pitkälle, mutta uskon että tuskallinen se on. Olen nähnyt virtsaummen kahdella ihmisellä ja näyttivät tosi tuskaisilta, erityisesti kävely ja istuminen tuottivat tuskaa.


      • kyselijä...

        Tuo virtasumpi voi tulla? Ite olen kuullut, että mitä tukalampi pissahätä niin sitä väkisimmin pissat tulee ulos eli pidättely tulee tukalammaksi ja tukalammakisi ja lopulta pidätyskyky pettäää ja pissat tulee väksin alle.

        Ainahan vessaan ei pääse ja joutuu pakostikkin joskus pidätteleen. Itse olen jotunut joskus autossa tukalaan tilnateeseen, mutta ei kai tuo virsaumpi tule kuin erittäin kovassa pissahädässä?


      • yleensä alle
        kyselijä... kirjoitti:

        Tuo virtasumpi voi tulla? Ite olen kuullut, että mitä tukalampi pissahätä niin sitä väkisimmin pissat tulee ulos eli pidättely tulee tukalammaksi ja tukalammakisi ja lopulta pidätyskyky pettäää ja pissat tulee väksin alle.

        Ainahan vessaan ei pääse ja joutuu pakostikkin joskus pidätteleen. Itse olen jotunut joskus autossa tukalaan tilnateeseen, mutta ei kai tuo virsaumpi tule kuin erittäin kovassa pissahädässä?

        Kyllä ne pissat yleensä tulee alle eli housuun jos on todella kova hätä. Eli tulee vaan sellainen refleksi, että nyt ei voi enää pidättää ja housut kastuu. Virtsatumpi on vain pieni riski joka voi tulla jos on esim. nauttinut paljon alkoholia (kaljaa, siideriä), eikä ole tyhjentänyt rakkoa tarpeeksi ajoissa. Sitten kun vihdoin ja viimein on päässyt vessaan, niin virtsa ei enää tulekaan kun hätä tuntuu oikein kivulta. Toki tämäkin on vain riski ja virtsatumpi on aika harvinainen eli ei kannata pelätä, että voi hitsikun mää join sitä kaljaa paljon ja nyt mää oon tässä baarin jonossa ja mua pissataa ihan sattuvasti enkä pääse vessaan ja mulle tulee virtsatumpi. Niin kyllä ne pissat sitten baarin vessassa yleensä tulee paineella ulos, mutta pienen pieni riski on, että ei tulekkaan ja on tullut virsaumpi eikä virtsaa saa ulos muutakuin krateloi


    • X

      Kerran oon nähnyt miehen pidättelevän hätää niin että puristi häpeilemättä nivusiaan kaksin käsin. Juokseminen näytti vaikealta (yritti ehtiä ratikkaan) ja oli itku kurkussa. Tää tapahtui viime syksynä helsingissä sokoksen edessä.
      Aina toisinaan näkee kun mies kusee jossain nurkan takana.

      • Anonyymi

        Siis naisethankos ei sitten pissi nurkan takana? Jos eivät niin nurkan etupuolellakos?
        No, taisit ehkä kirjoittaa omasta miehestäsi. Ja minä jos kuka en ole naisvihaaja, ihan päinvastoin, ihania ovat.


    • Willye

      Itse olen aina ihmetellyt kahta asiaa.

      Ensinnäkin, ymmärtääkseni monet naiset klassisesti seisovat kovassa vessahädässä jalat ristissä. Mikä tähän on syynä? Auttaako se pidättämään kauemmin, helpottaako se (fyysistä) oloa vai mistä johtuu?

      Toinen mitä olen ihmetellyt on se, että monesti esimerkiksi kauppakeskuksissa ja kaupungilla saattaa nähdä kuinka kaksi naista on pysähtynyt juttelemaan keskenään ja ainakin toisella on jalat ristissä. Nämä naiset kuitenkin juttelevat siinä rauhallisen olosena joten vessahädästä ei kuitenkaan liene kysymys? Onko naisilla tapana seisoskella ihan muuten vaan jalat ristissä (joku nainen voisi vastata)? Itse miehenä kyseinen seisontatapa ihan vaan huvin vuoksi vaikuttaa kyllä epämiellyttävältä ja oudon näköiseltä.

      • tyttöx

        Mulle ainakin pidättely on helpompaa jalat ristissä. Ja kylhän sitä tulee seisoskeltuu silleen vaikkei mitään hätää oiskaan:)


    • huomioinkin

      Miehet kusee nopeammin ulos.

    • yliprofessori_xDDD

      Asia on aika tilannesidonnainen. Päiväsaikaan isomman kaupungin keskustassa ei kukaan täyspäinen ruiki kadunkulmille. Sen sijaan syrjemmässä ja varsinkin yöaikaan pojat ruikkivat aika huolettomasti minne milloinkin huvittaa.

      Jos kaupunkiympäristöstä puhutaan, niin tärkein syyllinen lienee slim fit housut. Tytöt käyttävät slim fit housuja myös kylmänä vuodenaikana, ja ne puristavat rakkoa ja kylmä tuuli osuu suoraan iholle.

      Myös sillä voi olla vaikutusta, että naisilla on vähemmän vettä kehossa (koska pienempikokoisia ja enemmän rasvaa) niin pari lasillista on suhteessa enemmän?

      • Anonyymi

        Virtsaputken pituus EI vaikuta kummankaan sukupuolen pidätyskykyyn,sulkijalihas kun on siellä rakossa ei missään miehen peniksessä eikä naisen häpyaukossa.
        Pidättäminen on ihan yksilöllistä elimelliset viat tai lääkitys tekee sitten omat tepposet.


    • Anonyymi

      Miehillä pidätyskykyyn vaikuttaa eturauhanen eli prostata, jonka läpi virtsaputki kulkee. Se antaa hieman jämäkkyyttä virtsaputken ympärille ja virtauksen säätelyyn.

      Iän mukana eturauhasella on taipumus kasvaa, mikä ahtauttaa virtsaputkea. Rakko ei silloin ehkä tyhjene yhdellä kertaa, pitää odotella ja yöllä käydä useamman kerran WC:ssä.

    • Anonyymi

      Miehet

    • Anonyymi

      Myytinmurtajissakin tuota pidättelyä joskus testailtiin. Vähän hämärät on muistikuvat mutta muistaakseni minkäänlainen ketkuttelu ei ainakaan parantanut tilannetta.

    • Anonyymi

      Itse aikuisena miehenä en kehtaisi julkisesti kiemurrella tai kullia rutistella. Enkä usko sellaisen edes auttavan ja ei ainakaan jos sulkijalihas on jo antanut periksi. Oma rakkoni on ajoittain yliaktiivinen ja olen huomannut tilanteessa paremmaksi pyrkiä rauhoittumaan ja pysähtymään kuin kiemurrella tai ryntäillä paniikissa vessaan. Enkä tosiaan mihin tahansa kaupungilla rupea lorottelemaan.
      Vaikka joskus lirahtaa housuun niin ei se ainakaan itselläni sitä tarkoita, että rakko tyhjenee kokonaan. Ja kyllä farkkuni ovat aika hyvin imeneet märkyyden. Tosin naisilla pissa tulee paljon nopeammin lyhyestä virtsaputkesta johtuen ja ymmärrän että silloin saattaa helpommin tulla lätäkkö alle.
      Silloin, kun itselläni on märät farkut, en sitä paljoa muille tiedota. Usein sitä ei helposti huomata, jos vaan yrittää olla ihan tavallisesti. Eikä pissaläikkä farkkujen etumuksessani pitäisi ketään satunnaista vastaantulijaa haitata.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe