ruokavalio ilman valkoista VEHNÄÄ

kun ruisleivässäkin on valk...

Millaisia kokemuksia teillä on ilman valkoista vehnää-ruokavaliosta?
Tällainen ruokavaliohan pitäisi tehdä paljon hyvinvointisemman.
Usein myös ruisleipiin on lisätty vehnää, joten aina ei ole helppo löytää oikeaa leipää.
nimim." turvotus pois"

5

2670

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruisleipää-

sitä pitää etsiä,mutta mulla ei pieni määrä tee mitään.
      kastikkeet oplen jättänyt pois,jauhomakkarat.spageteista käytän vain durum-vehnää tai sitten kauraa tms

• hyvää oloa ja hoikistumista sekä tasaisempi mieliala. Olen ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla n.puoli vuotta ja ilman viljatuotteita sekä perunaa ja riisiä huhtikuusta alkaen. Suosittelen lämpimästi.

• ruisleipää-

havainnut,mutta muuten menee hyvin ;D

• refluksi

Minulla todettiin refluksitauti keväällä, ja koska en halunnut alkaa syödä lääkkeitä, muutin ruokavalioni refluksitaudille sopivaksi, eli jätin pois valkoisen vehnän, valkoisen sokerin, kahvin, mustan teen, suklaan, alkoholin, punaisen lihan ja kananmunat.

Vaikeinta on ollut tietenkin välttää valkoista vehnäjauhoa ja sokeria, koska niitä on joka paikassa. Mutta on se kannattanut. Refluksitauti ei vaivaa lainkaan, eikä myöskään ole a) sitä turvotusta ja mahan kiristystä, mikä seurasi vehnätuotteiden syömisestä; b) jatkuvaa napostelun tarvetta eikä c) mielialojen vaihtelua kun verensokeri heilahtelee. Huomaa tosin, että jätin sokerinkin pois.

Nykyään saatan silloin tällöin syödä Fazerin täysjyväpaahtoleipää, joka on ainoa täysjyvänä mainostettava leipä, jossa on oikeasti enemmän täysjyvää kuin valkoista vehnää. Se ei aiheuta oireita. Suosittelen sitä, ja ehdottomasti suosittelen, että vaihdat pastasi Barillan täysjyväpastoihin: ne ovat 100% täysjyvädurumvehnää ja maku on mitä mainioin!

Valkoinen vehnä ja valkoinen sokeri sekä maito ovat melkein kaikkien länsimaisten elintasosairauksien taustalla. Niissä ei ole mitään hyvää. Jos sokeria kaipaa, niin käsittelemätön tumma ruokosokeri ja siitä tehdyt makeiset ovat oiva valinta.

• mnnv

Ilman vehnää 1,5 kk ja painoa lähtenyt huomaamatta 2 kiloa (olen normaalipainoinen). Laihtuminen ei ollut dieetin tarkoituksena vaan vatsavaivat (närästys ym.). Vatsavaivat ovat helpottaneet, paino pudonnut (turvotus?) ja olo on kevyt ja onnellinen. Suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      37
      4503
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      51
      1946
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      115
      1629
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      252
      1621
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      256
      1578
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      89
      1140
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      48
      1113
    8. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      133
      1097
    9. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      67
      1063
    10. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      267
      1061
    Aihe