Millaisia kokemuksia teillä on ilman valkoista vehnää-ruokavaliosta?
Tällainen ruokavaliohan pitäisi tehdä paljon hyvinvointisemman.
Usein myös ruisleipiin on lisätty vehnää, joten aina ei ole helppo löytää oikeaa leipää.
nimim." turvotus pois"
ruokavalio ilman valkoista VEHNÄÄ
5
2574
Vastaukset
- ruisleipää-
sitä pitää etsiä,mutta mulla ei pieni määrä tee mitään.
kastikkeet oplen jättänyt pois,jauhomakkarat.spageteista käytän vain durum-vehnää tai sitten kauraa tms hyvää oloa ja hoikistumista sekä tasaisempi mieliala. Olen ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla n.puoli vuotta ja ilman viljatuotteita sekä perunaa ja riisiä huhtikuusta alkaen. Suosittelen lämpimästi.
- ruisleipää-
havainnut,mutta muuten menee hyvin ;D
- refluksi
Minulla todettiin refluksitauti keväällä, ja koska en halunnut alkaa syödä lääkkeitä, muutin ruokavalioni refluksitaudille sopivaksi, eli jätin pois valkoisen vehnän, valkoisen sokerin, kahvin, mustan teen, suklaan, alkoholin, punaisen lihan ja kananmunat.
Vaikeinta on ollut tietenkin välttää valkoista vehnäjauhoa ja sokeria, koska niitä on joka paikassa. Mutta on se kannattanut. Refluksitauti ei vaivaa lainkaan, eikä myöskään ole a) sitä turvotusta ja mahan kiristystä, mikä seurasi vehnätuotteiden syömisestä; b) jatkuvaa napostelun tarvetta eikä c) mielialojen vaihtelua kun verensokeri heilahtelee. Huomaa tosin, että jätin sokerinkin pois.
Nykyään saatan silloin tällöin syödä Fazerin täysjyväpaahtoleipää, joka on ainoa täysjyvänä mainostettava leipä, jossa on oikeasti enemmän täysjyvää kuin valkoista vehnää. Se ei aiheuta oireita. Suosittelen sitä, ja ehdottomasti suosittelen, että vaihdat pastasi Barillan täysjyväpastoihin: ne ovat 100% täysjyvädurumvehnää ja maku on mitä mainioin!
Valkoinen vehnä ja valkoinen sokeri sekä maito ovat melkein kaikkien länsimaisten elintasosairauksien taustalla. Niissä ei ole mitään hyvää. Jos sokeria kaipaa, niin käsittelemätön tumma ruokosokeri ja siitä tehdyt makeiset ovat oiva valinta. - mnnv
Ilman vehnää 1,5 kk ja painoa lähtenyt huomaamatta 2 kiloa (olen normaalipainoinen). Laihtuminen ei ollut dieetin tarkoituksena vaan vatsavaivat (närästys ym.). Vatsavaivat ovat helpottaneet, paino pudonnut (turvotus?) ja olo on kevyt ja onnellinen. Suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389