Millaisia kokemuksia teillä on ilman valkoista vehnää-ruokavaliosta?
Tällainen ruokavaliohan pitäisi tehdä paljon hyvinvointisemman.
Usein myös ruisleipiin on lisätty vehnää, joten aina ei ole helppo löytää oikeaa leipää.
nimim." turvotus pois"
ruokavalio ilman valkoista VEHNÄÄ
5
2773
Vastaukset
- ruisleipää-
sitä pitää etsiä,mutta mulla ei pieni määrä tee mitään.
kastikkeet oplen jättänyt pois,jauhomakkarat.spageteista käytän vain durum-vehnää tai sitten kauraa tms hyvää oloa ja hoikistumista sekä tasaisempi mieliala. Olen ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla n.puoli vuotta ja ilman viljatuotteita sekä perunaa ja riisiä huhtikuusta alkaen. Suosittelen lämpimästi.
- ruisleipää-
havainnut,mutta muuten menee hyvin ;D
- refluksi
Minulla todettiin refluksitauti keväällä, ja koska en halunnut alkaa syödä lääkkeitä, muutin ruokavalioni refluksitaudille sopivaksi, eli jätin pois valkoisen vehnän, valkoisen sokerin, kahvin, mustan teen, suklaan, alkoholin, punaisen lihan ja kananmunat.
Vaikeinta on ollut tietenkin välttää valkoista vehnäjauhoa ja sokeria, koska niitä on joka paikassa. Mutta on se kannattanut. Refluksitauti ei vaivaa lainkaan, eikä myöskään ole a) sitä turvotusta ja mahan kiristystä, mikä seurasi vehnätuotteiden syömisestä; b) jatkuvaa napostelun tarvetta eikä c) mielialojen vaihtelua kun verensokeri heilahtelee. Huomaa tosin, että jätin sokerinkin pois.
Nykyään saatan silloin tällöin syödä Fazerin täysjyväpaahtoleipää, joka on ainoa täysjyvänä mainostettava leipä, jossa on oikeasti enemmän täysjyvää kuin valkoista vehnää. Se ei aiheuta oireita. Suosittelen sitä, ja ehdottomasti suosittelen, että vaihdat pastasi Barillan täysjyväpastoihin: ne ovat 100% täysjyvädurumvehnää ja maku on mitä mainioin!
Valkoinen vehnä ja valkoinen sokeri sekä maito ovat melkein kaikkien länsimaisten elintasosairauksien taustalla. Niissä ei ole mitään hyvää. Jos sokeria kaipaa, niin käsittelemätön tumma ruokosokeri ja siitä tehdyt makeiset ovat oiva valinta. - mnnv
Ilman vehnää 1,5 kk ja painoa lähtenyt huomaamatta 2 kiloa (olen normaalipainoinen). Laihtuminen ei ollut dieetin tarkoituksena vaan vatsavaivat (närästys ym.). Vatsavaivat ovat helpottaneet, paino pudonnut (turvotus?) ja olo on kevyt ja onnellinen. Suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986478KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3606024Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602953Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521092404Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082075- 1251784
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191653Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811320- 731217
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331208