en pidä kosketuksesta

missä syy

eli olen 24v nainen ja enemmän ku mitään inhoan sitä kun toinen ihminen koskee. Etenkin lapseni kosketus saa karvat pystyyn. Toki tykkään häntä halata paljon pussuttelen usein, mutta esim viime yönä kun hän nukku samassa sängyssä niin mulle tuli unenpöppörössä oikea raivon valta kun lapsi unissaan siveli ja hiveli. Taisin jopa läppästä. Aamulla tietty pyysin anteeksi ja rehellisesti kerroin et olen aika ärrimörri öisin/aa,uisin.

Ihmettelen, et mistä tää voi johtua. Eniten mua karmii jos esim mutsi käy meillä ja et se koettaa lähmiä jotain, sitä voisin vaikka pamauttaa naamaan siitä hyvästä. Tulee kuvottava ja alistettu olo kun joku hivelee, en tajua.

tarkennan viel et nautin hierojalla käynnista, päähieronnasta, seksistä olen alkanu nauttia...

Muistan jo teininä kun mutsi yritti jotain sivellä niin tuli aivan tajuttoman raivostunu olo. Mistä tällanen voi johtuu?

7

3078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mandariininen

      trauma, yksinkertaisesti aistiyliherkkyys, asperger...Itse en voi sietää oikeastaan minkäänlaista kosketusta - en edes lapsen - ensinmäisestä ja kolmannesta syystä, joskin sitäkin voi opetella, harjoitella ja kasvattaa sietokynnystä, itselläni on auttanut paljon.

      Oletko huomannut, että "kovakouraista" kosketusta olisi helpompi sietää kuin pientä koskettelua, juuri sivelyä yms?
      Entä onko jotkut osat kehossasi selvästi herkempiä kosketukselle ja jotkut taas ehkä niin, ettei vaikkapa pientä kipua meinaa huomata?

      • ap.........

        kovempaa kosketusta kuten halailua on paljon helpompi sietää.
        Esim maha, jalat ja muut ns herkät paikat ei siedä koskettelua. Käsi ja polvitaipeet samaten. liian lähellä puhuva ihminen on kanssa kamalaa.


      • Mandariininen.
        ap......... kirjoitti:

        kovempaa kosketusta kuten halailua on paljon helpompi sietää.
        Esim maha, jalat ja muut ns herkät paikat ei siedä koskettelua. Käsi ja polvitaipeet samaten. liian lähellä puhuva ihminen on kanssa kamalaa.

        nuo ovat yksi oleellinen oire Aspergerin syndroomasta. Toki vaatii paljon paljon muitakin oireita jotta piisaisi diagnoosiksi asti.
        Yliherkkyys myös äänille on yksi oireista.
        Ehkäpä sinua kiinnostaisi lukaista Aspergerista lisää? Kirjana on ainakin olemassa sellainen kuin: " Nörtti, nero vai normaali" ja siinä on selkeästi ja ytimekkäästi selitetty oireet joista on itsekin helppo katsoa, kuinka moni asia mahdollisesti koskettaa juuri sinua.

        Ja jos asia oikein kovasti vaivaa, kannattaa kääntyä psykologin/psykiatrin puoleen, jotta saisit selvyyden ja mahdolliset hoito-ohjeet miten oppisit sietämään sen verran kuin on oman olosi kannalta mukavampaa, neuropsykologi tekee sitten varsinaiset testaukset mm aspergerin toteamiseksi, jos muuta syytä ei löydy.


      • ritalin
        Mandariininen. kirjoitti:

        nuo ovat yksi oleellinen oire Aspergerin syndroomasta. Toki vaatii paljon paljon muitakin oireita jotta piisaisi diagnoosiksi asti.
        Yliherkkyys myös äänille on yksi oireista.
        Ehkäpä sinua kiinnostaisi lukaista Aspergerista lisää? Kirjana on ainakin olemassa sellainen kuin: " Nörtti, nero vai normaali" ja siinä on selkeästi ja ytimekkäästi selitetty oireet joista on itsekin helppo katsoa, kuinka moni asia mahdollisesti koskettaa juuri sinua.

        Ja jos asia oikein kovasti vaivaa, kannattaa kääntyä psykologin/psykiatrin puoleen, jotta saisit selvyyden ja mahdolliset hoito-ohjeet miten oppisit sietämään sen verran kuin on oman olosi kannalta mukavampaa, neuropsykologi tekee sitten varsinaiset testaukset mm aspergerin toteamiseksi, jos muuta syytä ei löydy.

        Pelkkä kosketusherkkyys ja agressiivinen reagointi tuo mieleeni lähinnä psykoosipiirteisen persoonan, tai akuutin psykoosin.
        Aspergeriin tämä tietty myös kuuluu. Mistähän mahtaa johtua, että teillä naisilla tuntuu kosketusherkkyys olevan suuremmassa asemassa, kui miehillä? Kosketellaanko teitä enemmän? :D


      • ap.........
        ritalin kirjoitti:

        Pelkkä kosketusherkkyys ja agressiivinen reagointi tuo mieleeni lähinnä psykoosipiirteisen persoonan, tai akuutin psykoosin.
        Aspergeriin tämä tietty myös kuuluu. Mistähän mahtaa johtua, että teillä naisilla tuntuu kosketusherkkyys olevan suuremmassa asemassa, kui miehillä? Kosketellaanko teitä enemmän? :D

        voiko olla niin etten vain pidä koskettamisesta? En mielestäni missään psykoosissa kyllä ollut kun huitasin. Huonot välit mulla on aina enemmän tai vähemmän olllut äitiin eikä koskaan pahemmin olla kosketeltu.


      • Mandariininen
        ap......... kirjoitti:

        voiko olla niin etten vain pidä koskettamisesta? En mielestäni missään psykoosissa kyllä ollut kun huitasin. Huonot välit mulla on aina enemmän tai vähemmän olllut äitiin eikä koskaan pahemmin olla kosketeltu.

        ...tekemistä psykoosin kanssa, sitä älä suotta edes mieti. Psykoosiin liittyy voimakkaat harhat, harhakuvitelmat yms.
        Pelkkä koskettelun inhoaminen ei ole sinällään mikään kovin vakava oire välttämättä yhtään mistään muusta kuin tottumattomuudesta tai ihon yliherkkyydestä.


    • Anonyymi

      mun vanhemmat aina koskee muhun ja kun sanon niille että älkää jooko koskeko muhun se tuntuu inhottavalta ja en tykkää siitä ke vaan vastaa että sä oot meidän lapsi kyllä me saadaan suhun koskea jos halutaan tai sitte että kyllä suhun pitää pystyä koskemaan mitä mä teen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe