Otin Nordeaan pankkikorttini tilalle yhdistelmäkortin Masterilla. Täti sai minut ylipuhuttua vaihtamaan..
Kotona sitten aloin miettiä, että miksi minulle ei vaihtoehtoisesti tarjottu myös mahdollisuutta Visaan.
Mikä ero on siis Visalla ja Masterilla? Jonkinlainen hintaero ainakin näkyy olevan.
Master vs Visa
10
1838
Vastaukset
- Visaa anneta
vaikka ei olisi mitään maksuhäiriöitä.
- kokemusta on
Minä ainakin sain Visan nollatuloilla. Kohtaan "arvioidut vuositulot" vedin viivan, koska en tuolloin saanut enää edes opintotukea. Eli: jos olet opiskelija, Visaa kannattaa hakea ennen valmistumista. Valmistumisen jälkeen sen saaminen on paljon vaikeampaa.
- ap...
kokemusta on kirjoitti:
Minä ainakin sain Visan nollatuloilla. Kohtaan "arvioidut vuositulot" vedin viivan, koska en tuolloin saanut enää edes opintotukea. Eli: jos olet opiskelija, Visaa kannattaa hakea ennen valmistumista. Valmistumisen jälkeen sen saaminen on paljon vaikeampaa.
Pitääkin muistaa hakea tuota visaa heti, kun koulun loppuminen alkaa häämöttää edessä. Tällä hetkellä olen avainasiakas ja saan masterin ilmaiseksi, mutta kunhan olen "huonompi" asiakas, niin vaihdan kyllä visaan.
- tätsy!
Täti teki työtään.
Visa on luotokunnan kortti.
Master Nordean oma.Jos Visan ottaa "luotollisena" Nordeasta, niin sen myöntää Nordea Rahoitus Suomi Oy, kuten MasterCardinkin, ja se on avainasiakkaille maksuton. Jos Visan ottaa "maksuaikakorttina", sen myöntää Luottokunta ja siitä peritään Luottokunnan vuosimaksu (2 % kuukauden käyttörajasta). Korjatkaa, jos olen väärässä!
- tätsy!
Timontti kirjoitti:
Jos Visan ottaa "luotollisena" Nordeasta, niin sen myöntää Nordea Rahoitus Suomi Oy, kuten MasterCardinkin, ja se on avainasiakkaille maksuton. Jos Visan ottaa "maksuaikakorttina", sen myöntää Luottokunta ja siitä peritään Luottokunnan vuosimaksu (2 % kuukauden käyttörajasta). Korjatkaa, jos olen väärässä!
Ei peritty 2%:a Visasta.
Niin kauan kun se oli maksullinen oli vuosimaksu 1% rajasta, 6000E/60E.
Viime ajat Visa on ollut maksuton.
Noista luottokuvioista en tiedä.
Maksamme kaiken mahdollisen luottokortilla.
Lasku menee suoraveloitukseen.
Milloin? En tiedä! Vaimoa kiinnostaa enemmän. - Ukko toikkaroi
tätsy! kirjoitti:
Ei peritty 2%:a Visasta.
Niin kauan kun se oli maksullinen oli vuosimaksu 1% rajasta, 6000E/60E.
Viime ajat Visa on ollut maksuton.
Noista luottokuvioista en tiedä.
Maksamme kaiken mahdollisen luottokortilla.
Lasku menee suoraveloitukseen.
Milloin? En tiedä! Vaimoa kiinnostaa enemmän.Etkö sinä saatanan ukko voisi jo KUOLLA?? Kupeksit täällä ja annat jatkuvasti noita roskavastauksiasi jotka koskevat ehkä 1 % ihmisistä.
Tiedoksesi: kun pyydetään että asiasta jotain enemmän tietävät korjaisivat, niin silloin tarkoitetaan niitä jotka tietävät jotain asiasta YLEISELLÄ TASOLLA. Siihen on aivan turha tulla sönköttämään sellaisten kuin sinun, joiden tilanne on varsin erikoislaatuinen, ja joiden kokemuksista siis ei ole sanottavammin hyötyä, vaan ne päinvastoin johtavat kysyjiä harhaan.
> Ei peritty 2%:a Visasta.
Visan vuosimaksu todellakin on 2 % käyttörajasta useimmissa pankeissa ja useimmille asiakkaille. Se että sinä sait sen prosentilla johtui erityisolosuhteista.
> Viime ajat Visa on ollut maksuton.
Niin, Visa on ollut viime ajat maksuton SINULLE. Johtuen siitä että sinulla on kymmenien jos ei satojen tuhansien arvoiset sijoitukset kyseisessä pankissa. Sinun kokemuksesi EIVÄT ole yleisluontoisia kokemuksia.
Pitäisit sen turpasi kiinni. - tätsy!
Ukko toikkaroi kirjoitti:
Etkö sinä saatanan ukko voisi jo KUOLLA?? Kupeksit täällä ja annat jatkuvasti noita roskavastauksiasi jotka koskevat ehkä 1 % ihmisistä.
Tiedoksesi: kun pyydetään että asiasta jotain enemmän tietävät korjaisivat, niin silloin tarkoitetaan niitä jotka tietävät jotain asiasta YLEISELLÄ TASOLLA. Siihen on aivan turha tulla sönköttämään sellaisten kuin sinun, joiden tilanne on varsin erikoislaatuinen, ja joiden kokemuksista siis ei ole sanottavammin hyötyä, vaan ne päinvastoin johtavat kysyjiä harhaan.
> Ei peritty 2%:a Visasta.
Visan vuosimaksu todellakin on 2 % käyttörajasta useimmissa pankeissa ja useimmille asiakkaille. Se että sinä sait sen prosentilla johtui erityisolosuhteista.
> Viime ajat Visa on ollut maksuton.
Niin, Visa on ollut viime ajat maksuton SINULLE. Johtuen siitä että sinulla on kymmenien jos ei satojen tuhansien arvoiset sijoitukset kyseisessä pankissa. Sinun kokemuksesi EIVÄT ole yleisluontoisia kokemuksia.
Pitäisit sen turpasi kiinni.Muista verenpaineesi!
Koska minulla ei ole tilastotietoa voin perustaa mielipiteeni ainoastaan henkilökohtaisiin kokemuksiini.
Jos sinua yhtään rauhoittaa niin voin kertoa köyhtyneeni viikon aikana noin 20000E.
Helpottaako?
Ps. Nordea on yksi käyttämistäni pankeista!
- joku alkuperäiseen
kysymykseen.ettekä ääliöt vain vankäisi keskenänne.täällä on aina sama saatanan juttu kun jotain kysyy.
- fmiles
Masterissa ja Visassa on pieni ero vuosimaksun suhteen. MasterCard on 40 E/vuosi kun taas Visan vuosimaksu muistaakseni riippuu luottorajasta. Nordea Visan vuosimaksua en tiedä, sillä Nordean sivuilta sitä ei löydä ja Luottokunta ilmoittaa maksun olevan pankkikohtainen. Masterille saat suurenkin luottorajan samalla hinnalla.
MasterCard ja Visa käyvät melko pitkälti samoissa ostopaikoissa.
MasterCardissa ilmainen maksuaika on kuukausi, kun taas Visassa se on 45 päivää eli puolitoista kuukautta.
Käytännön kannalta on kuitenkin sama, kumman kortin otat. Itselläni on MasterCard 1400 euron luotolla yksinkertaisesti siitä syystä, että Nordean sivuilla oli kortista selkeämpi esittely. MasterCard on myös hieman helpompi saada, sillä sen myöntää Nordea kun taas Visa tulee luottokunnan kautta. Itselläni on sen verran hyvät henk.koht pankkisuhteet, että hyödynsin niitä kortin hakemisessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664