Minkälaisia niksejä liittyy entrecoten paistamiseen. Onko rasvat tarkoitus saada sulamaan?
Aiemmin olen paistanut menestyksekkäästi naudan sisä- ja ulkofilettä.
Entrecoten paisto
8
14337
Vastaukset
- Entrecôte
Ei entrecôten paistamiseen mitään erityiskikkaa liity. Enemmänkin on kyse omasta maustaan. Kyllä tuo rasvakeskittymä sulaa juuri sopivasti normaalipaiston yhteydessä.
Tärkeintä on tarpeeksi kuuma pannu. Itse haluan entrecôten (kuten muidenkin naudan- ja lampaanpihvien) jäävän sisältä selvästi korkeintaan mediumiksi, ehkä vähän miinuksenkin puolelle. Suosittelen mausteeksi valkosipulivoita, vaan ei missään nimessä kaupan valmista, vaan ehdottomasti omatekoista oikeasta puristetusta valkosipulista ja hyvästä meijerivoista valmistettua.- vanha kokki
Saa aidolla hiiligrillillä, jos siihen on mahdollisuus. Kyllä se pannullakin onnistuu, mutta eron huomaa kun kokeilee kumpaakin tapaa.
Olen ehdottomasti samaa mieltä kypsyysasteesta, entrecote on peruuttamattomasti pilalla kypsänä. Samaa mieltä olen myös valkosipulivoista. Olen aiemmin kertonut valmistusohjeen kyseiselle maustevoille näillä sivuilla. Hyvä iso entrecote on varsinaista pihvien aatelia. - sama kokki
Entrecote ei lunastanut odotuksiamme. Paistoimme valurautapannulla samaan tapaan kuin sisäfilepihvit. Maku oli ulkofilemäinen, mutta rustoinen. Karkeasta rakenteesta puuttui hyvän pihvin mureus. Itse rasva oli hyvää, mutta jänteet tekivät syömisestä tuskaista.
Entrecote oli argentiinalaisesta pihvikarjasta. - vanha kokki
sama kokki kirjoitti:
Entrecote ei lunastanut odotuksiamme. Paistoimme valurautapannulla samaan tapaan kuin sisäfilepihvit. Maku oli ulkofilemäinen, mutta rustoinen. Karkeasta rakenteesta puuttui hyvän pihvin mureus. Itse rasva oli hyvää, mutta jänteet tekivät syömisestä tuskaista.
Entrecote oli argentiinalaisesta pihvikarjasta.kuvailemasi liha ei vaikuta Argentiinalaiselta Angushärältä. Kotimainen on useinkin mainitun kaltaista, mutta että Argentiinalainen. Enpä ole kyllä itse moiseen törmännyt, mutta uskottavahan se on, kun kerran noin sanot. Tottakai lihan rakenne on erilainen ja karkeampi, eihän kyseessä ole "laiska sisäfile" vaan huomattavasti suurempi lihasmassa, jolla on tehtäviäkin, toisin kuin sisäseläkkeellä, joka suurinpiirtein vain oleilee.
- sama kokki
sama kokki kirjoitti:
Entrecote oli argentiinalaisesta pihvikarjasta.Tampereen Stockmanilla oli viereikkäin suomalaista entrecoteeta 16e ja argentiinalainen 18e.
Rakenteeltaan molemmat olivat hyvin samanlaisia, mutta otin argentiinalaista, koska siitä sai leikattua pienempiä paloja. - Matsutake
sama kokki kirjoitti:
Tampereen Stockmanilla oli viereikkäin suomalaista entrecoteeta 16e ja argentiinalainen 18e.
Rakenteeltaan molemmat olivat hyvin samanlaisia, mutta otin argentiinalaista, koska siitä sai leikattua pienempiä paloja.K-kauppa Niittykummussa on Entrecote 159e/kg, ulkofile 199e/kg ja sisäfile 299e/kg :-) Se on tätä kuuluisaa japanilaista Kobe-härkää...
- pirjo
sama kokki kirjoitti:
Entrecote oli argentiinalaisesta pihvikarjasta.entrecote pitää paistamisen jälkeen laittaa uuniin. paistin rasva mukaan ja hieman vettä maun mukaan mausteita. katso, että alkaa kiehua. vähennä lämpöä ja anna kannen alla hautua kypsäksi. liika mauste pilaa ruuan kuin ruuan.suolaa saa aina lisää.
- "Antti"
valmistuu ehdottomasti grillissä. Ja turha niitä kalvoja ja rasvoja lähteä poistamaan, ne pitää "läskin" mehukkaana ja pitää sitäpaitsi pihvin vielä kasassa. Jos et grilliä satu omistamaan suosittelen hankkimaan filettä pannulle. -Kesän jatkoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891629
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151521- 1361412
- 981410
- 741311
- 1161180
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2641059- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947