1. Kebabkastike ja riisi (Atria) (9)
- syntisen maukasta
2. Sipulipihvi muusilla (Atria) (8 )
- tajunnan räjäyttävää
3. Pippuripihvit ja pannuperunat (Atria) (7,5)
- himokkaan herkullista
4. Grillipihvit ja lohkoperunat (Saarioinen) (7,5)
- makuhermoja kutkuttavaa
5 Katkarapukeitto (Saarioinen) (7)
- kuin pala paratiisia
Mikroateriat top 5
18
7028
Vastaukset
- Totuuden torvi
1. "Mikroateria 1" 0 p.
2. "Mikroateria 2" 0 p.
Jne. viiteen, kymmeneen tai sataan asti.
Hulluko olet, jos syöt mikroaterioita?
Onko suusi tuohesta? - on tässä
1. Saarioinen, lohikeitto
2. Saarioinen, katkarapukeitto
3, Saarioinen maksalaatikko
4. HK kanaviillokki
5. Saarioinen, lihaperunasoselaatikko
6. Atria, Lasagne
7. kalapaistos.. en muista valmistajaa tod.näk HK
muuta en syö
Kaikki joissa on olevinaan lihaa pihvinä tai lihapullana ovat kaameita. Mutta kaipa niitäkin joku ostaa, kun ovat hyllyssä..
Ai niin Finduksen kalapakasteet ovat erittäin laadukkaita, jäi listasta vahingossa - tässä...
1. Poronkäristys muusilla (saarioinen)
2. Kanakeitto (saarioinen)
3. Hk Potku makkarat tai texmex-pyörykät
4. Sipulipihvi muusilla (atria)
5. Kalapaistos (hk)
Nämä siis perinteiset mikroateriat, pakkasesta
esim Finduksen mikroateriat ovat kanssa hyviä.- sitroen.
yksineläjän resepti ilman numeroita:
- kaurapuuro. 1 dl kauraryynejä, 2 dl vettä, ripaus suolaa. Pöristä mikrossa 3 minuuttia. Sekoita. Nauti!
- perunat. Pese enimmät mullat pois. Pöristä mikrossa 3-3,5 min. Käännä perunat toiselle kyljelle. Pöristä 3 min. Kuori ja muusaa haarukalla. Lisää sipulisilppua. Lisää ruokaöljyä kastikkeeksi. Ripauta suolaa sekaan. Sekoita. Nauti jauhelihapihvin, makkaran, lihapullien tms kanssa.
- talkkuna. 1 dl talkkunajauhoja, noin 2 dl vettä, ripaus suolaa. Pöristä 3 minuuttia. Sekoita. Anna vähän aikaa hautua. Nauti ison voisilmän kanssa.
Tuo pöristäminen johtuu siitä, kun minun vanha mikroaaltouunini pitää helkkarinmoisen pörinän käynnissä ollessaan. Uudemmat ovat hiljaisia. - nyt ollaan
sitroen. kirjoitti:
yksineläjän resepti ilman numeroita:
- kaurapuuro. 1 dl kauraryynejä, 2 dl vettä, ripaus suolaa. Pöristä mikrossa 3 minuuttia. Sekoita. Nauti!
- perunat. Pese enimmät mullat pois. Pöristä mikrossa 3-3,5 min. Käännä perunat toiselle kyljelle. Pöristä 3 min. Kuori ja muusaa haarukalla. Lisää sipulisilppua. Lisää ruokaöljyä kastikkeeksi. Ripauta suolaa sekaan. Sekoita. Nauti jauhelihapihvin, makkaran, lihapullien tms kanssa.
- talkkuna. 1 dl talkkunajauhoja, noin 2 dl vettä, ripaus suolaa. Pöristä 3 minuuttia. Sekoita. Anna vähän aikaa hautua. Nauti ison voisilmän kanssa.
Tuo pöristäminen johtuu siitä, kun minun vanha mikroaaltouunini pitää helkkarinmoisen pörinän käynnissä ollessaan. Uudemmat ovat hiljaisia.EINESPALSTALLA ja tarkoituksena on keskustella EINEKSISTÄ.
Sillee oot tietysti oikeessa, että yksineläjän todella kantsis tehdä itse ruokansa, kuten perheetkin tekevät. - sitroen.
nyt ollaan kirjoitti:
EINESPALSTALLA ja tarkoituksena on keskustella EINEKSISTÄ.
Sillee oot tietysti oikeessa, että yksineläjän todella kantsis tehdä itse ruokansa, kuten perheetkin tekevät.se eines?
Kun minä olin pieni about 60 v sitten, iltaruokailua sanottiin eineeksi. Siis eine.
Valaise viisaudellasi tietämättömyyteni synkkää pimeyttä, oi Sinä Suuri ja Loistava EinesGuru! - Eines-expertti
sitroen. kirjoitti:
se eines?
Kun minä olin pieni about 60 v sitten, iltaruokailua sanottiin eineeksi. Siis eine.
Valaise viisaudellasi tietämättömyyteni synkkää pimeyttä, oi Sinä Suuri ja Loistava EinesGuru!Eines-expertti vastaa EinesGurun puolesta valaisten synkkää tietämättömyyden laaksoa ja johdattaa kulinaristit totuuden tielle kohti einesten vapauttavaa maailmaa.
Eines on siis:
valmis viettelevä elintarvike, joka ei ole säilyke tai pakaste.
Entisaikaan eines oli varmasti jotain muuta kuin nykyään. Ne "vanhan liiton" ajat ovat menneet ja nyt elämme orastavaa einesten valtakauden alkua, joka leviää kulovalkean tavoin ympäri sivistynyttä maailmaa. Entisiin aikoihin ei ole paluuta.
- niin maar
käsittömättömän ruokasivistymättömiä ihmisiä jos syötte tuollaista moskaa, että vetää lähes sanattomaksi.
Eikö teillä ole suussanne makuaistia?- Eines-expertti
Meillä ei ole makuaistia. Makuaisti on jäänne barbaarisilta ajoilta samoin kuin esim. häntäluu. Aikojen alussa ihmiset ovat tarvinneet makuaistia mm. erottaakseen myrkylliset kasvit syötävistä kasveista. 2000-luvulla makuaistista ei ole juurikaan hyötyä vaan päinvastoin haittaa - kenelläpä meistä nyt olisi aikaa suu mutrussa mutustella ranskalaisen keittiön liköörissä paistettuja etanoita tai pähkinäisiä sammakon reisiä viiniä samalla nautiskellen. Nykyään on hyvä kun voi kiireen keskellä vetää naamaansa muutaman mikroaterian - ja kun ei maista mitään niin sama se millä mahansa täyttää. Makuaisti on hyvin primitiivinen ominaisuus ihmisessä. Hyh hyh. Turruttakaa kielenne alkuasukkaat ja astukaa einesten ihmeelliseen maailmaan -karuun - mutta ah niin palkitsevaan.
- vapaaehtoisesti,,
mutta kun muija on välillä työmatkoilla ja elääkin täytyy...
- Miksi et
vapaaehtoisesti,, kirjoitti:
mutta kun muija on välillä työmatkoilla ja elääkin täytyy...
itse valmista ruokasi!!!??? Ja vai että oikein "muija"! Oletpa törkimys!
Mies, 57 v.
- maistukaan,
kunhan ei jäisi kissanpaskan maku suuhun ja närästäisi toista vuorokautta.
Ja eineksen hinnalla valmistaa useamman annoksen oikeaa ruokaa.
Einekset sopivat vain vanhusten ruokinta-automaatteihin. - Einessööri
Kaikki Lidlin ihanat einekset, niistä tykkään. Lihapullat lämmitettyinä maistuu yhtähyvälle kuin itse tehdyt!
- Kroti
kanaviillokki the best, fuc* the rest.
- .............................
luokiteltava aine, mikä on mikrossa valmistettuna syömäkelpoista on popcornit. Muita ok käyttökohteita mikrolle ovat veden ja maidon lämmittäminen.
- Kitchen Joy
Löysin Alepasta pakastimesta Kitchen Joy -merkkisiä Thaimaalaisia valmisaterioita. Red Curry Chicken oli aivan mielettömän hyvää Suosittelen kokeilemaan!
Ihme valitusta taas löytyy tästäkin ketjusta miten ihmiset syö tällaista "moskaa" ruuaksi. Kaikki ei ehdi tai jaksa tehdä joka päivä ruokaa. Enkä minä ainakaan halua syödä samaa ruokaa montaa päivää. Muutaman kerran viikossa on kiva syödä jotain helppoa ja nopeaa.
Yksineläjälle tulee muuten usein halvemmaksikin syödä myös näitä valmisruokia, sillä yhden annoksen valmistus ei vain onnistu, kun kaikkia aineksia pitää ostaa suurina määrinä. Ellei sitten tyydy johonkin halpispuuroratkaisuihin, mutta siitä vasta nautinto onkin kaukana. - turhuudenjumala
suuhunsa laita enää tämä poika... ainakaan mitään mikroaterioita, pahempaa sontaa saa hakemalla hakea. eivät maistu läheskään siltä, miltä oikeiden annosten tulisi maistua. finland, mikroateriat zero points!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374896- 823476
- 302943
- 612915
- 72709
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 371752
- 181681
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 161574