Ystäväni luona heidän kiinalainen vaihto-oppilaansa teki kerran friteerattuja banaaneja paistinpannun ja Kiinasta tuomansa valmismausteseoksen avulla..Kuulemma mausteet on helppo saada myös suomesta, ei sisältynyt kovin erikoisia aineita, erikoisin taisi olla riisijauho. Piti kysyä ohjetta, mutta hän on jo lähtenyt takaisin Kiinaan, sattuisiko kukaan muu siis tietämään? Oli ihan superhyvää, aivan saman makuista kuin Kiinalaisessa ravintolassa namm :P
Friteerasi myös muuten omenaa, muttei ollut ihan niin hyvää kun banaaninpalaset. Ja kuulemma siellä friteerataan myös esim. appelsiinia, mahtaneeko olla hyvää..
Friteerattu banaani
16
4721
Vastaukset
- rotissööri
kuori ja pätki banskut puoliksi. Osta etnisestä kaupasta friteerausjauhoja ( esim. Helsingissä Hämeentie 3) ja vatkaa yksi kananmuna haarukalla kevyesti. Kasta bansku kananmunaan ja kierittele fritterusjauhoissa. Keitä sitten oliiviöljykattilassa kunnes on vaaleanruskeata. Jollei ole friteerausjauhoja käytettävissä, ne voi korvata huhmarissa murskatuilla corn flakeseilla tai äärimmäisessä tapauksessa vehnäjauhoilla.
Jäätelö sopii hyvin banskujen seuraksi.- Fritti
taas Rotissööri antoi väärän ohjeen. Ei noin friteerata, vaan tehdään ihan oikea friteeraus- eli frittitaikina. Jauhot sekoitetaan veteen ja kananmunaan. Corn flakesit eivät kuulu tähän. Eivätkä kiinalaiset käytä oliiviöljyä, kaikkein vähiten friteeraavat siinä. Käyttävät sen sijaan maapähkinäöljyä, mutta auringonkukkaöljykin on hyvä.
- Edellinen
Fritti kirjoitti:
taas Rotissööri antoi väärän ohjeen. Ei noin friteerata, vaan tehdään ihan oikea friteeraus- eli frittitaikina. Jauhot sekoitetaan veteen ja kananmunaan. Corn flakesit eivät kuulu tähän. Eivätkä kiinalaiset käytä oliiviöljyä, kaikkein vähiten friteeraavat siinä. Käyttävät sen sijaan maapähkinäöljyä, mutta auringonkukkaöljykin on hyvä.
Tuo löyntivirheeni korjattakoon heti.
- rotissööri
Fritti kirjoitti:
jos tekee valmiin taikinan, niin se helposti irtoaa pinnasta friteerattaessa. Sen sijaan kiinni oleva kananmuna ikäänkuin "liimaa" kiinni ja tällin ulkopinnalla olevat jauhot tulevat kuin taikinaksi. Murskattu corn flakes on eräänlaista maissijauhoa, kokeilkaapa. Sitä voi myös käyttää taikinapaistosten päällä, jolloin taikina ei tartu paistolevyyn.
Toivon, että Sinä Fritti-Tepi tämän ymmärtäisit, jos joskus sattuisit olemaan selvin päin. - Fritti
rotissööri kirjoitti:
jos tekee valmiin taikinan, niin se helposti irtoaa pinnasta friteerattaessa. Sen sijaan kiinni oleva kananmuna ikäänkuin "liimaa" kiinni ja tällin ulkopinnalla olevat jauhot tulevat kuin taikinaksi. Murskattu corn flakes on eräänlaista maissijauhoa, kokeilkaapa. Sitä voi myös käyttää taikinapaistosten päällä, jolloin taikina ei tartu paistolevyyn.
Toivon, että Sinä Fritti-Tepi tämän ymmärtäisit, jos joskus sattuisit olemaan selvin päin.On loukkaavaa, että Rotissööri luulee (tai on luulevinaan) kaikkia muitakin hänen huonoja ohjeitaan kommentoivia idiootti-Tepiksi. Älä luule, että Tepi on ainoa, joka sinun neuvosi tajuaa vääriksi.
Tepihän on sitten se varsinainen idiootti, en ole lukenut häneltä ainoatakaan järjellistä ajatusta, pelkkää toisen idiootin eli Rotissöörin sättimistä.
Olette varsinaiset Majakka ja Perävaunu, Pekka ja Pätkä, Don Quijote ja Sancho Panza - surullisen hahmon "ritarit" kaikki tyynni... - TEILLÄ ON TREFFIT
Fritti kirjoitti:
On loukkaavaa, että Rotissööri luulee (tai on luulevinaan) kaikkia muitakin hänen huonoja ohjeitaan kommentoivia idiootti-Tepiksi. Älä luule, että Tepi on ainoa, joka sinun neuvosi tajuaa vääriksi.
Tepihän on sitten se varsinainen idiootti, en ole lukenut häneltä ainoatakaan järjellistä ajatusta, pelkkää toisen idiootin eli Rotissöörin sättimistä.
Olette varsinaiset Majakka ja Perävaunu, Pekka ja Pätkä, Don Quijote ja Sancho Panza - surullisen hahmon "ritarit" kaikki tyynni...Meinaan tepillä ja rötissöörillä ja minä tulen mukaan. Huomena tiistaina klo.15.00 tre. raut.asema ensimmäinen lippuluukku jossa lukee
huitsin nevadaan, tehän ootte pahempia kuin pikku natikat. ps. onnikalla pääsee mut pääseeks viä väinö paunulla.jos ei niin sitten pieni menopaussi olis tarpeen,siitä naisetki kärsii muttei näillä palstoilla.seonmoro. - rotissööri
Fritti kirjoitti:
On loukkaavaa, että Rotissööri luulee (tai on luulevinaan) kaikkia muitakin hänen huonoja ohjeitaan kommentoivia idiootti-Tepiksi. Älä luule, että Tepi on ainoa, joka sinun neuvosi tajuaa vääriksi.
Olette varsinaiset Majakka ja Perävaunu, Pekka ja Pätkä, Don Quijote ja Sancho Panza - surullisen hahmon "ritarit" kaikki tyynni...tuottaa mielihyvää kuulla, että muutkin ovat todenneet Tepin "idiootti-Tepiksi" ja sitä on vielä tehostettu arvolauseella "Tepihän on sitten se varsinainen idiootti, en ole lukenut häneltä ainoatakaan järjellistä ajatusta..." Siinä suhteessa olen kylläkin täysin samaa mieltä ja Fritille ehdottaisin kunnamitallia järkevästä ja totuudenmukaisesta havainnoinnista.
- rotissööri
TEILLÄ ON TREFFIT kirjoitti:
Meinaan tepillä ja rötissöörillä ja minä tulen mukaan. Huomena tiistaina klo.15.00 tre. raut.asema ensimmäinen lippuluukku jossa lukee
huitsin nevadaan, tehän ootte pahempia kuin pikku natikat. ps. onnikalla pääsee mut pääseeks viä väinö paunulla.jos ei niin sitten pieni menopaussi olis tarpeen,siitä naisetki kärsii muttei näillä palstoilla.seonmoro.valitettavasti olen tuohon aikaan varattu ja olen Lopella maatilallani silloin. Sinne olen kutsunut muutamia lomalla olevia ystäviäni ja aion tarjota lämmitettyjä lihapullia snapsin kera ja päälle ryystämme olutta. Mik on olutta, se on männyttä.
- ei toinen treffikumppani
rotissööri kirjoitti:
valitettavasti olen tuohon aikaan varattu ja olen Lopella maatilallani silloin. Sinne olen kutsunut muutamia lomalla olevia ystäviäni ja aion tarjota lämmitettyjä lihapullia snapsin kera ja päälle ryystämme olutta. Mik on olutta, se on männyttä.
ole vastannut, mutta ei tämäkään täti taida olla paikalla. koska täältä pohjanmaalta on satasen pintaan matkaa. mutta hyvä että sulta löytyy tota huumorintajua ja niin pitää ollakki.varattujahan me likipiti osaksi ollaan kaikki suuntaan tai toiseen,mut tää kaikkihan avartaa.hyviä lihapullahetkiä sulle ja vieralles,mut luulen että kuiteski paistat ne ihan itte. ps. poikkeepa syyskuulla hämes-havusessa ruokamessuilla, mielekäs tapahtuma. en mainosta mutta käyn itekki joka vuosi enkä ole tarjontaan koskaan pettynyt. joten suunta kohti lakeuksia...
- Alkuperäinen..
rotissööri kirjoitti:
tuottaa mielihyvää kuulla, että muutkin ovat todenneet Tepin "idiootti-Tepiksi" ja sitä on vielä tehostettu arvolauseella "Tepihän on sitten se varsinainen idiootti, en ole lukenut häneltä ainoatakaan järjellistä ajatusta..." Siinä suhteessa olen kylläkin täysin samaa mieltä ja Fritille ehdottaisin kunnamitallia järkevästä ja totuudenmukaisesta havainnoinnista.
Kun mä halusin vaan tietää niiden friteerattujen banskujen ohjeen! Luuletteko et joku tänne viel tulee sen kertomaan teidän lisäks :D Ehkä mun pitää kokeilla teiän ohjeita sitte, tiiä sitten niiden luotettavuudesta, tommosia ipanoita ku ootte :D
- paistinpannu banskut
Alkuperäinen.. kirjoitti:
Kun mä halusin vaan tietää niiden friteerattujen banskujen ohjeen! Luuletteko et joku tänne viel tulee sen kertomaan teidän lisäks :D Ehkä mun pitää kokeilla teiän ohjeita sitte, tiiä sitten niiden luotettavuudesta, tommosia ipanoita ku ootte :D
olen joskus tehnyt kun lapset oli pieniä,puolikkaita banaaneja hiukan paistoin voissa ja kun olivat pehminneet lorautin nyt en muista oliko konjakkia/ vai olikse likööriä. tulitikulla valkea ja ne hiukan roihahti. ja muistaakseni olivat vaniljajätskin kans ihan hyviä mut tästä nyt on aikaa noin 15 vuotta. kokeile mut ole varovainen, tsemppiä
- tullut
Alkuperäinen.. kirjoitti:
ajatelleeksi kirjoittaa Googlen hakukenttään "friteeratut banaanit", ja painaa Enter-painiketta? Niin olisit saanut vastauksesi välittömästi sekunnissa, siis jo päiviä sitten!
No, minäpä teen sen puolestasi:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q="friteeratut banaanit"&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi
Olepa hyvä. Siinä on 317 osumaa, joissa varmaan useimmissa on kaipaamasi ohje. Ja siitä lukuisia variaatioitakin. Mutta sinun on kyllä itse valittava, mikä niistä tuntuu parhaimmalta sinun makuusi. SITÄ me emme voi tehdä puolestasi, kun emme tunne makumieltymyksiäsi.
PS. "Klikkaa" siis hiirelläsi tuota alleviivattua riviä, niin hakusivu osumineen aukeaa. Osumasivulla "klikkaat" taas vuorostaan kiinnostavilta näyttäviä sinisellä värjättyjä ja alleviivattuja otsikoita. - en muuten huomannut
tullut kirjoitti:
ajatelleeksi kirjoittaa Googlen hakukenttään "friteeratut banaanit", ja painaa Enter-painiketta? Niin olisit saanut vastauksesi välittömästi sekunnissa, siis jo päiviä sitten!
http://www.google.fi/search?hl=fi&q="friteeratut banaanit"&btnG=Google-haku&meta=lr=lang_fi
Olepa hyvä. Siinä on 317 osumaa, joissa varmaan useimmissa on kaipaamasi ohje. Ja siitä lukuisia variaatioitakin. Mutta sinun on kyllä itse valittava, mikä niistä tuntuu parhaimmalta sinun makuusi. SITÄ me emme voi tehdä puolestasi, kun emme tunne makumieltymyksiäsi.
PS. "Klikkaa" siis hiirelläsi tuota alleviivattua riviä, niin hakusivu osumineen aukeaa. Osumasivulla "klikkaat" taas vuorostaan kiinnostavilta näyttäviä sinisellä värjättyjä ja alleviivattuja otsikoita.siis minäkään joka neuvoin joku hetki sitten konjakki/ likööri jutusta. mut sehän oli todellakin liekitetyt banaanit,sori ei ole vanhaks tulemista.mummotauti vissiin vaivaa. siis friteeratusta en tiedä banskujen ohella kuin kuvan,(joka oli netin sivuilla kys.osast.)mutta noita en kyllä itse söisi.
mieluusti kuorin tämän etelän hetelmän, ja näin voin myös tarjota sen lapsenlapsillenikin, ja mieluusti vielä muusattuna. ja suuhun syötän lusikalla niin kauan kun itse haluavat, niin tein heidän äidillekkin aikanaan ja siinä oli sitä jotakin jokainen voi ajatetella sen kuinka haluaa mutta koti on koti ja muistot mukana jopa banaaneissa..et tosson äiti tyyny katotaan "telkkaria" ja raaputa banaania, eikä saa tulla muruja***ja nyt kuuluu mummu.... - Etten paremmin sano
en muuten huomannut kirjoitti:
siis minäkään joka neuvoin joku hetki sitten konjakki/ likööri jutusta. mut sehän oli todellakin liekitetyt banaanit,sori ei ole vanhaks tulemista.mummotauti vissiin vaivaa. siis friteeratusta en tiedä banskujen ohella kuin kuvan,(joka oli netin sivuilla kys.osast.)mutta noita en kyllä itse söisi.
mieluusti kuorin tämän etelän hetelmän, ja näin voin myös tarjota sen lapsenlapsillenikin, ja mieluusti vielä muusattuna. ja suuhun syötän lusikalla niin kauan kun itse haluavat, niin tein heidän äidillekkin aikanaan ja siinä oli sitä jotakin jokainen voi ajatetella sen kuinka haluaa mutta koti on koti ja muistot mukana jopa banaaneissa..et tosson äiti tyyny katotaan "telkkaria" ja raaputa banaania, eikä saa tulla muruja***ja nyt kuuluu mummu....Omituinen höpöttäjä!
- vain jos
Etten paremmin sano kirjoitti:
Omituinen höpöttäjä!
olenkin omituinen höpöttäjä,mutta eiköhän meitä tänne mahdu.minä elän tavallani ja sinä myös jotenka,meitä on moneksi. sanoisinko kuten jossakin lastenlaulussa että " kaikille" tilaa riittää kaikille paikkoja on, j---- kämmenellä ei kukaan ole turvaton.jatketaan lähden nyt saunan lämmitykseen. heippa!
- Alkuperäinen..
tullut kirjoitti:
PS. "Klikkaa" siis hiirelläsi tuota alleviivattua riviä, niin hakusivu osumineen aukeaa. Osumasivulla "klikkaat" taas vuorostaan kiinnostavilta näyttäviä sinisellä värjättyjä ja alleviivattuja otsikoita.No juu, googlasin jo ennen tänne kirjoittamista. Niitäkin vain löytyi niin erilaisia, että ajattelin josko sais ihan mielipiteitä mitkä reseptit on hyväks havaittuja.. ;) Kiitos kuitenkin avusta :D Täytyy nyt itse ruveta sitten jotain koklailemaan. Eiköhän se paras resepti sillain löydy, ei banskut nyt niiin kalliita ole ettei vois muutaman pilatakin :D
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927