Mitä tarkoittaa middle voice? Liittyy kielioppiin.
Middle voice (englanti)?
5
350
Vastaukset
- Luulisin
Liittynee äänenmuodostukseen (kielen asentoon suussa eli äänteitä tuotettaessa).
http://www.grammatics.com/ResearchTopics/Unit2/Unframed/rt-unit2-w1-WebNotes-06.htm- kyselijä....
Active voice on aktiivi ja passive voice on passiivi. Liittyy siis verbikielioppiin. Middle voicea ei ilmeisesti ole englannissa.
Miten englannin voice käännetään suomeksi? Ääni se ei ole tässä yhteydessä. - Topias
kyselijä.... kirjoitti:
Active voice on aktiivi ja passive voice on passiivi. Liittyy siis verbikielioppiin. Middle voicea ei ilmeisesti ole englannissa.
Miten englannin voice käännetään suomeksi? Ääni se ei ole tässä yhteydessä.>Miten englannin voice käännetään suomeksi?
Se on suomeksi pääluokka.
- Grammaatikko
Kreikan kielessä middle voice merkitsee 'puhujan hyväksi', 'puhujan puolesta' tai sillä on refleksiivinen merkitys. Englannissa esimerkkejä termistä voisivat olla vaikkapa:
I washed. (Eli: I washed myself.)
Glass breaks easily.
- Verbi on aktiivissa, mutta lasi ei aktiivisesti toimi särkijänä eli tekijänä, vaikka onkin lauseen subjekti. - käännösvastine
näkyi Jaakko Frösénin kreikka-materiaaleja selaillessa vieläkin olevan "medium". Lars Aejmelaeuksen UT-kielioppi tosin tarjoaa sen hieman kotomaistetummassa muodossa "mediumi" (§167).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844