En oikein postin sivujen perustaalle päässyt selville: Eli voinko lähettää kännykän kokoisen esineen kuplamuoviin pakattuna normaalissa (tai A4) kokoisessa kirjekuoressa 1-luokan postimerkillä varustettuna, vai onko esine lähetettävä siihen tarkoitetussa paketissa/"maksikirjeessä"?
Kiitos kaikista vinkeistä!
(ps. onko tämä oikea alue?)
1. Luokan kirjekuori?!
7
4101
Vastaukset
Menee 1. luokan kirjeenä, jos kirjekuoren paksuus sisältöineen ei ylitä 30 mm. Jos paksuus on yli 30 mm, se on "Maksikirje", josta menee korkeampi postimaksu.
- ihmettelen tosiaan
Jos vaan painoraja ei tule vastaan tottakai voit lähettään ekan luokan merkillä varustettuna mitä tahansa tavaraa kirjekuoressa, kunhan siis ei mene yli 3cm.
Eri asia tietysti on, että kannattaak lähettää, koska posti tunnetusti ei kohtele maksavien asiakkaiden posteja hyvin vaan kuoret saattavat hajota, olla täynnä kengänjälkiä ja muutenkin kärsineitä. Joten jos on arvokas postitettava niin kannattaa varmaan paketissa lähettää.- postittaj4
postin max. paino on 2kg 1-luokan merkillä?
- Meduuli
postittaj4 kirjoitti:
postin max. paino on 2kg 1-luokan merkillä?
Kirjeen max.paino on 2kg, mutta yksi ikimerkki ei riitä, postin hinnat:
http://www.posti.fi/hinnat/
Ikimerkkejä voi laittaa useamma, kukin on tällä hetkellä 70 sentin arvoinen.
- postittaja
Eli tässä näet painorajoitukset ja näppäämällä Maxikirje linkkiä tältä sivulta, näet maxikirjeen tiedot.
http://www.posti.fi/kortitjakirjeet/kotimaankortitjakirjeet/kirje.html - näin ikkään...
Voit pakata tuotteesi joko pakettiin, kuplamuoviin tai miten vaan parhaaksi koet. Postissa virkailija katsoo, että paljonko tuo lähetyksesi painaa, ja onko paksuus sellainen, että mahtuu postiluukusta läpi. Mitä painavampi tuo on, sitä enempi maksaa. Jos lähetyksesi on paksu, niin tuo kai menee tosiaan maksikirjeenä (virkailija tietää kyllä).
- Täti postittaja
Lähetä vain siinä normaalisssa kuplamuovikirjeessä, mutta huomioi paino. Postimaksu on painon mukaan. Mene postiin niin ne punnitsee kirjeen ja saat tietää paljonko maksaa lähetys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664