Käteisraha jäämässä pois!

DIK

Käteisen käytöstä pyritään luopumaan muutamassa vuodessa.Nyt on jo liikkeitä joissa käteinen ei enää kelpaa!Käteisrahan jäädessä pois voidaan kaikkia rahavirtoja valvoa aukottomasti joten harmaa talouskin voidaan kitkeä täydellisesti.Lisäksi esim.turha käteisen käsittely jää pois ja tuo suuria säästöja pankeille.

Täydellinen maailma on lähempänä!

14

1838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öö?

      luottotietonsa kadottaneille joku oma luototon preepaid kortti? Jota sitten ladata, kun joskus niitä vähiä rahoja silloin tällöin tilillä löytyy...

      • DIK

        €€€


    • puhut

      **Nyt on jo liikkeitä joissa käteinen ei enää kelpaa**

      jos nyt et tarkoita mitään netissä toimivia puljuja, koska sinnehän käteisellä ei voi maksaa..
      euro on suomessa maksuvaluutta, ja sitä ei voi kukaan kieltäytyä ottamasta vastaan

      • Yritä maksaa käteisellä YTV:n jäteasemalla. Luultavasti eivät ota vastaan.


      • DIK
        Timontti kirjoitti:

        Yritä maksaa käteisellä YTV:n jäteasemalla. Luultavasti eivät ota vastaan.

        2 paikkaa joissa ei käy käteinen.Toinen myy kiinnitystarvikkeita leppävaarassa ja toinen hitauskaasuja ja työkaluja (Ent.AGA )Karamalmi Espoo.Päasiassa siis näyttää liittyvän rakennusalaan nämä ja syyn me kaikki jo tiedämmekin..


      • Kortilla vaan

        Hjalliksen Hallihan tuota yritti. Ainakin baareissa ja burgeripaikassa oli aluksi vain korttimaksu. Palasivat hyvin nopeasti normaaliin maksujärjestelyyn (kortti tai käteinen).

        Mutta. Liikkeiden ei tarvitse ottaa vastaan järjetöntä määrää kolikoita tai suuria seteleitä.


    • torjuntaa

      Muoviläpyn käsittely on paljon hygieenisempää verrattuna seteleihin.

      Varsinkin Euroopan ulkopuolella.

      Pahin ripulin aiheuttaja on monissa käsissäkiertäneiden, umpilikaisten setelien hypistely.

      Muovia, muovia!!

    • tuohon fiktioon

      On paljon ihmisiä kuten minä, jotka käyttävät käteistä rahaa. Jos jossain kaupassa ei käteinen kelpaa, niin sitten en käy siinä kaupassa.

      Tämä vaikuttaa esim. luottokunnan provolta, jossa koitetaan perustella korttifirmojen >2.5% kulut jokaisesta kortilla tehdystä laskusta.

      Itse maksan käteisellä joten säästän tuon summan joka laskusta.

      • Toktokkiinsa

        Suomessa korttimaksun provikkaa ei voi erikseen lisätä maksun loppusummaan eli niin käteisellä kuin kortillakin maksavat vastaavat kuluista tuotteiden hinnoittelussa. Mitään ei siis säästä käteistä käyttämällä.

        Hiljattain yleistyneet katevarauksen tekevät kortit (lähinnä siis Visa Electron tällä hetkellä Suomessa) muuten tulevat kaupalle paljon halvemmaksi. Kulut ovat muistaakseni 0,25% tienoilla (eli kertaluokkaa pienemmät kuin luottokorteilla).


      • Toktokkiinsa kirjoitti:

        Suomessa korttimaksun provikkaa ei voi erikseen lisätä maksun loppusummaan eli niin käteisellä kuin kortillakin maksavat vastaavat kuluista tuotteiden hinnoittelussa. Mitään ei siis säästä käteistä käyttämällä.

        Hiljattain yleistyneet katevarauksen tekevät kortit (lähinnä siis Visa Electron tällä hetkellä Suomessa) muuten tulevat kaupalle paljon halvemmaksi. Kulut ovat muistaakseni 0,25% tienoilla (eli kertaluokkaa pienemmät kuin luottokorteilla).

        Kyllä olen joissakin pikkuliikkeissä tai kahvilaravintoloissa nähnyt kassalla lapun, jonka mukaan pankkikortilla maksettaessa hintaan lisätään tietty rahamäärä. Eräässä kaupassa sanottiin, että pankkikortilla voi maksaa kuluitta, mutta Visa Electronia käytettäessä hintaan lisätään tietty määrä, taisi olla 0,3%.

        Usein kauppiaan naamasta näkee, että hän ottaa maksun mieluummin käteisenä tai pankkikortilla kuin Visalla. Vaikka ostaja ei välittömästi hyödykään siitä, jos säästää kauppiaan luottokorttiyhtiön palkkiolta, kyllä se vaikuttaa tuotteiden hinnoitteluun, kuinka suuri osa asiakkaista ei maksa käteisellä. Tingityimmät hinnat ovat liikkeissä, jotka eivät ollenkaan hyväksy luottokortteja (esim. Lidl).


      • is king
        Timontti kirjoitti:

        Kyllä olen joissakin pikkuliikkeissä tai kahvilaravintoloissa nähnyt kassalla lapun, jonka mukaan pankkikortilla maksettaessa hintaan lisätään tietty rahamäärä. Eräässä kaupassa sanottiin, että pankkikortilla voi maksaa kuluitta, mutta Visa Electronia käytettäessä hintaan lisätään tietty määrä, taisi olla 0,3%.

        Usein kauppiaan naamasta näkee, että hän ottaa maksun mieluummin käteisenä tai pankkikortilla kuin Visalla. Vaikka ostaja ei välittömästi hyödykään siitä, jos säästää kauppiaan luottokorttiyhtiön palkkiolta, kyllä se vaikuttaa tuotteiden hinnoitteluun, kuinka suuri osa asiakkaista ei maksa käteisellä. Tingityimmät hinnat ovat liikkeissä, jotka eivät ollenkaan hyväksy luottokortteja (esim. Lidl).

        Esim pienissä kauppaliikkeissä suht isoa ostosta tehdessä, saa monesti pikkuisen lisää alennusta, kun ilmoittaa maksavansa käteisellä eikä kortilla. Tällöin kauppiaan ei tarvi maksaa luottoyhtiön provikkaa.

        Käteisrahaa on muutenkin syytä pitää kaiken varalta lompsassa edes vähän. Muuten törmää ennemmin tai myöhemmin tilanteeseen jolloin ostos jää tekemättä.


      • SuomiJuntti
        is king kirjoitti:

        Esim pienissä kauppaliikkeissä suht isoa ostosta tehdessä, saa monesti pikkuisen lisää alennusta, kun ilmoittaa maksavansa käteisellä eikä kortilla. Tällöin kauppiaan ei tarvi maksaa luottoyhtiön provikkaa.

        Käteisrahaa on muutenkin syytä pitää kaiken varalta lompsassa edes vähän. Muuten törmää ennemmin tai myöhemmin tilanteeseen jolloin ostos jää tekemättä.

        :Käteisrahaa on muutenkin syytä pitää kaiken varalta
        :lompsassa edes vähän. Muuten törmää ennemmin tai
        :myöhemmin tilanteeseen jolloin ostos jää tekemättä.


        Kuten tänään Siwassa. Kieltäydyin makssamassa
        käyttämällä PINPAD maksua jolloin kassa söi
        korttini & tavarat jäivät kauppaan kun ei rahaa
        ollut. Onneksi pääsin juoksemaan kaupassa ulos.


      • Amex & Diners

        Ahaa, siis saatko Prisman kassalla aina loppusummasta 2,5% alennusta maksaessasi käteisellä. Vilautat vain setelinippua kassaneidille, joka hämmästyy ja hymyillen antaa 2,5% heti alennusta, vaikka joutuukin laskemaan ja käpälöimään rahoja ja aikaa menee... joopajoo.


    • odottaa porstuassa

      Selvähän tuo on että raha häipyy markkinoilta.Syy vain on se,että talous romahtaa ilmaisen energian loppuessa.Köyhällä kun ei ole sitten rahaa,eikä muovikortteja kun niiden raaka-ainekin on loppu.Samalla loppuu ruoka.Oravannahka on arvossaan,niitä kun on vähän.
      Nämä käppyräennustajat ovat täysin väärässä tietämättömyytensä vuoksi.Kasvutalous on utopiaa ja uskontoa,satua vailla vertaa.Nyt on suunta alas,ei enää ikinä ylös.Velkarahalla rakennuttu maailma kaatuu tyhmyyteensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe