Kävin hakemassa Salosta,torinvarrelta riisinkeittimen Asian-marketista ja totesin että tuleepa maukasta riisiä! Huomasin samalla että
torilla oli väentungos ja lavalla Maija Vilkkumaa laulamassa. Kuulemma oli menossa kesätorstaiseen tapaan iltatori!
Suosittelen jokaiseen keittiöön tätä laitetta.
Terveisin T.
Riisinkeittimestä!
9
1202
Vastaukset
- niin hyväks riisin
muka tekee?
- keittiökonefanaatikko
Inhoan sähköhellaa. Se reagoi hitaasti ja on usein liian kuuma. Koko ajan saa olaa vahtimassa keitoksia.
Varmaan siksi mulla on kone jos toinenkin, koska ruuanlaitto sujuu siten mukavammin.
Riisinkeittimen näin ensin aasialaisella kaverillani. Ja ostin pian itsekin sellaisen.
Riisistä tulee maukasta, neste ei kiehu yli (silloin tällöin tosin kannen alta vähän pulppuaa jos tekee ison annoksen) ja mikä parasta: riisi pysyy lämpimänä. Tämä on todella kiva toiminto etenkin silloin jos on vieraita tai juhlat.
Mikä sitten tekee keittimessä keitetyn riisin maukkaaksi? Olen sitä mietiskellyt ja oletan että siihen vaikuttaa riisin ja veden oikea suhde sekä tasainen, sopiva keittolämpötila.
- mersumies2
ei kannata tukehduttaa keittiötään erilaisilla vempaimilla. Riisin voi mainiosti keittää myös kattilassa: vettä kaksi kertaa riisin määrä, puoli teelusikallista suolaa ja 20 min. kattilassa kansi päällä. EI riisi siitä parane, jos se lämpokäsitellään jollain erillisvempaimella.
- rotissööri
hanki lisäksi kananmunankeitin, vihannesten höyrykeitin, mehukeitin, fondue-keitin, kahvinkeitin, vesikeitin ja alkoholin tislauskeitin (=pontikkapannu). Sitten voit viedä kaikki kattilasi kaatopaikalle, eihän niillä mitään tee, kun joka elintarvikkeelle on oma keitin. Maijan voit sitten kutsua kylään vilkkuilemaan keittimiäsi. Sähkökatkosten varalta voit vielä hankkia spriikeittimen.
- gggggggnnh
"Maijan voit sitten kutsua kylään vilkkuilemaan keittimiäsi."
Kun sen pontikkapannun maine leviää, ne tulee oikein maijalla hakemaan rotissöörin pois kuleksimasta. - rotissööri
gggggggnnh kirjoitti:
"Maijan voit sitten kutsua kylään vilkkuilemaan keittimiäsi."
Kun sen pontikkapannun maine leviää, ne tulee oikein maijalla hakemaan rotissöörin pois kuleksimasta.voisit, arvoisa Tepi-poju käyttää omaa nimmariasi, eikä "gggggggnnh".
- T.epi
Sinulle tutuin lienee pontikkapannu? Riisinkeittimeen olen törmännyt parinkin kokin kotona, ovat kehuneet sen vaivattomaksi värkiksi. Ja he sentään kokkaavat, eivätkä lämmitä Lidlin eineksiä vierailleen, kuten eräät...
- Feingold
Meillä on myos ja nyt harmittaa että ei aluksi ostettu kalliimpaa ja laadukkaampaa.
Joten parin viikon kuluttua menemme ostamaan uuden.
En tiedä miten ilman sitä enään pärjäisin.
Olen jäänyt koukkuun - samasta paikasta
Kyllä tuo on ihan hieno keksintö, eli hankin sellaisen pienemmän edukkaan riisikeittimen itse ja jasminriisiä.
Taitaa tulla hittituote, kunhan kansa hoksaa kuinka hyvä keksintö onkaan!
Jokkis
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516643Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?384497HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972597- 1351898
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311543Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3931496- 141349
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101283Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76982- 115965