Lähteiden määrä gradussa...

TanjaM

Tein graduni teoriaosuuden, joka oli ohjaajani mielestä ihan riittävää tasoa.
Minua jäi kuitenkin askarruttamaan se, että gradussani on lähteitä 34 kappaletta.
Onko lähteitä riittävästi, luonnollisesti määrä on riippuvainen aiheesta, mutta tuntuu, että 34 on aika vähän, vai mitä mieltä olette???

8

3811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matikkanörtti

Ei se lähteiden määrä ratkaise vaan se, miten paljon niistä pystyy tekemään omia johtopäätöksiä. Itselläni on gradussani vain yksi lähde jonka pohjalta tutkin ongelmaa, muut tulokset mietin itse. Matikassa tosin kaiken voi tehdä itse, sillä siinä asiat eivät riipu mielipiteistä vaan yleisesti hyväksytyistä aksioomista.

• on matikan gradu?

Pohdiskeletko onko 2 3=4 vai sittenkin viisi :)

• matikkanörtti
        on matikan gradu? kirjoitti:

Pohdiskeletko onko 2 3=4 vai sittenkin viisi :)

Matikan gradu on yleensä sellainen, että proffa antaa jonkin tunnetun tuloksen, joka pitää sitten todistaa matikan peruskurssien tietomäärän perusteella tai olettaen joitain tuloksia tunnetuksi. Niistä lähtien sitten todistetaan annettu tulos. Tulos on sen verran laaja, että sen tekemiseen pitää todistaa apulauseita parikymmentä sivua. Matikkaa on kehitetty niin paljon, että harvemmin opiskelijat pystyvät kehittämään mitää uutta gradussaan.

• kehitetty niin
        matikkanörtti kirjoitti:

Matikan gradu on yleensä sellainen, että proffa antaa jonkin tunnetun tuloksen, joka pitää sitten todistaa matikan peruskurssien tietomäärän perusteella tai olettaen joitain tuloksia tunnetuksi. Niistä lähtien sitten todistetaan annettu tulos. Tulos on sen verran laaja, että sen tekemiseen pitää todistaa apulauseita parikymmentä sivua. Matikkaa on kehitetty niin paljon, että harvemmin opiskelijat pystyvät kehittämään mitää uutta gradussaan.

pitkälle? Niin ajateltiin myös sata vuotta sitten! Tosiasiassa suurin osa ei pysty kehittämään mitään uutta mutta jotkut pystyvät- juuri ne jotka eroavat keskinkertaisuudesta. Matematiikka on opiskelualana hyödytön jos tyytyy toistamaan samaa mitä tuhannet muutkin. Matematiikan gradun hyödyllisyyttä tai koko matematiikkaa opiskelualana voi helposti kyseenalaistaa. Jos ei pysty tuomaan mitään uutta matematiikan ihmeelliseen (mutta hyödyttömään) maailmaan on syytä harkita jotain käytännön läheisempää alaa. Tämä siis vain minun mielipiteeni :)

• ¨¨¨¨¨¨
        kehitetty niin kirjoitti:

pitkälle? Niin ajateltiin myös sata vuotta sitten! Tosiasiassa suurin osa ei pysty kehittämään mitään uutta mutta jotkut pystyvät- juuri ne jotka eroavat keskinkertaisuudesta. Matematiikka on opiskelualana hyödytön jos tyytyy toistamaan samaa mitä tuhannet muutkin. Matematiikan gradun hyödyllisyyttä tai koko matematiikkaa opiskelualana voi helposti kyseenalaistaa. Jos ei pysty tuomaan mitään uutta matematiikan ihmeelliseen (mutta hyödyttömään) maailmaan on syytä harkita jotain käytännön läheisempää alaa. Tämä siis vain minun mielipiteeni :)

kyllä niin pihalla asioista, ettei tuohon voi kommentoida mitään (mitä ymmärtäisit). Mykistävää typeryyttä.

• aiheena?

Miten pystyy 34 lähteellä saamaan edes graduna aikaan? Itselläni on pelkässä syventävien opintojen kirjallisuuskatsuksessa 243 lähdettä ja 56 sivua.

• lähestymistavasta

Jos gradu on aineistolähtöinen, on aineisto tärkein lähde, ja muut lähteet vain tukevat sitä.
        Mistä aiheesta sinä teet tutkimustasi?

• riskitekijät
        lähestymistavasta kirjoitti:

Jos gradu on aineistolähtöinen, on aineisto tärkein lähde, ja muut lähteet vain tukevat sitä.
        Mistä aiheesta sinä teet tutkimustasi?

lääketiedettä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe