Ei se raha tee ketään onnelliseksi

sitruunapeippo

No en oo aivan varma kuuluuko tää tälle palstalle, mut laitoinpahan nyt kuitenkin.

Oon itsekin huomannut asian, siis ettei raha tee onnelliseksi. Tää kesä on ollut melkosta rahan menoa ja saantia. Suunnilleen on tarvinnu vaan pyytää jotain tiettyä summaa ja saanut myös sen. En tidä mistä oikein kiikastaa, ei yleensä oo käyny näin mun kohdalle. Mutta lopputulos on vain se, että kun melkein kaiken on jo saanu ostettua, ei oo enää mistä haaveilla. Aika tylsää. Mitä pyytää sitte joululahjaksi?

"Raha ei tee välttämättä onnelliseksi, mutta ei tee rahan vähyyskään. Elämme yhteiskunnassa jossa taloudellisilla asioilla on merkitystä. Mutta en väitä, että vain rikas voisi olla onnellinen, vaan että taloudellinen vauraus on osa kokonaisvaltaista menestystä ja että se vaikuttaa meidän tyytyväisyyteemme kaikilla elämän osa-alueilla. On täysin mahdollista, että joku erittäin köyhä henkilö voisi olla täysin onnellinen, mutta se vaatisi tältä henkilöltä paljon henkistä kypsyyttä. Monet tutkimukset osoittavat, että maallinen vauraus tuo tullessaan myös henkistä hyvinvointia, vaikkakaan se ei takaa sitä. Raha ja vauraus ovat huonoja isäntiä, mutta hyviä renkejä. On vaikea saavuttaa mielenrauha ja onnellisuus, jos mieltämme painaa jatkuva uhka leivän loppumisesta."

Lähde: http://timoyla.com/vauraus.html

4

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkola

      totta.olen aivan samaa mieltä...haluaisin ennen
      kaikkea löytää sellaisen tutkaparin jonka kanssa saisi ampua kiekkoja samaan lapaan...

    • BiscayneBay

      "On vaikea saavuttaa mielenrauha ja onnellisuus, jos mieltämme painaa jatkuva uhka leivän loppumisesta."

      Tuosta olen harvinaisen samaa mieltä. Onnellisuutta raha ei välttämättä takaa, mutta jonkinasteista perusturvallisuuden tunnetta se kyllä antaa...

    • joskus ohjelma

      rikkaitten vanhempien kakaroista, ja ne olivat suurin osa jotenkin tylsistyneitä, eläminen oli liian helppoa. Ei enää tavoitteita kuten kirjoitit.

      Jotain omakohtaista kokemusta aiheesta sikäli että vaikka omasta lapsuudesta ei varsinaisesti mitään sellaista puuttunut mitä oikeasti tarvitsin kuten ruokaa ja vaatteita, niin se että kun omalla työnteolla saavutti jonkin sellaisen mitä halusi niin se tuntui joltain enemmältä.

      Kotoa lähdin mukana omalla työllä ansaittu auto ja kymmenen muovikassia jossa oli vaatteet ja jotain asiapapereita. Perintöä sain isän kuoltua hautauskulujen jälkeen 63 mk ja pennejä.
      Nyt on tämän pörssialen jälkeen rahaa jotain 150 tonnia, ennen sitä oli pyöreesti 180.

      Ei raha nuorena tuntunut miltään, sitä oli ja töistä sai lisää.
      Myöhemmin havaitsi että se on jotain enemmän.
      Voisin ostaa jo mitä haluaisin, jos jotain haluaisin, mutta se että on rahaa tehdä mitä haluaa jotenkin vie myös halun tehdä sitä. Mutta se antaa kuitenkin jonkinmoisen tyydytyksen. Ja miksi ostaa mitään sellaista mitä ei oikeasti tarvitse? Ei naapureiden kateelliseksi saaminen ole loppujen lopuksi mikään kunnon syy.

      Työ mitä teen on melko ikävää ja raskasta. Voisin lopettaa sen tekemisen vaikka huomenna taloudellisesti. Mutta entä sitten?
      Ja toisaalta voinhan tässä kerätä omille lapsille vähän enemmän rahaa kuin mitä itse sain.
      Voivat sitten tehdä sillä mitä huvittaa.

      Se mikä naurattaa sisäänpäin on siinä että monet juoksevat elämänsä lävitse pitäen samanlaisia silmälappuja kuin hevosilla oli ennen, eivät näe sivuilleen, eivät ajattele että voisivat tehdä jotain toisin kuin mitä markkinamiehet ja tv tyrkyttää. Tuhlaavat rahansa roskaan ja vinkuvat sitä ja ottavat lainaa ja tuhlaavat entistä enemmän rahaansa roskaan.
      Ajattelen; siis olen, on vaihtunut muotoon: Kulutan siis olen.

      En muista kuka amerikkalainen öljymies joskus sanoi ettei miljardi dollaria ole sama kuin ennen.
      Tiedän ettei miljoona markkaa ole enää kuin ennen, ei ole se 170 tuhatta euroakaan.
      Samoin tiedän että eroa on siinä onko velkaa vai oikeaa omaisuutta. Tuttavapiirissä on joka toisella velkaa suurin piirtein saman verran tai enemmän ja ovat jotenkin alkaneet muuttua kireämmiksi. Alkaa huuma uudesta talo(sta)udesta mennä ohi, velat on kuitenkin maksettava.

      Huomenna on aina uusi päivä, elä se hyvin. Ja itse, kenenkään muun kautta sitä ei voi tehdä vaikka tvssä niin sanoittaisiinkin.

      Voittajat kirjoittavat historian, se joka hallitsee historiaa hallitsee huomista. Markkinavoimat, suuri raha pyörii ja muokkaa sitä haluamaansa muotoon. Mutta todella suurta rahaa hallitsee hyvin pieni piiri. Raha ja valta on yhtä. Kun et voi voittaa on parasta mennä mukaan, mutta tajua kuvio.
      Tieto on valtaa, ei se mössö jota tuutista tunkee, näe se mitä siinä on takana. Kun tämän tajuat ja pystyt sisäistämään voit tehdä sillä rahaa sekä elämästäsi sellaisen kuin haluat.

      Kunnollinen elämä on tylsää, eikä välttämättä onnellista, mutta jatkuvaa onnea ei ole olemassa.
      Pitäisi nähdä ne pienet asiat ja elää päivät kuten lapsi; nähden ne kukkaset.

    • nimetön 666

      Ei se raha tuo onnea, mutta helpottaa elämää huomattavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe