PENISILIINI/PENALTA

ALLERGIAA

Itselläni on kyseiseen antibioottiin allergia. Todettiin kun minut rokotettiin lapsena. Seurauksena kauhea ihottuma, taisipa nousta kuumekin ja en pystynyt kävelemään. Nilkoista meni voimat. Aamulla herättyäni muutaman askeleen kerkesin ottaa ennen kuin meni jalat alta. Kait se vaikutti selkäytimeen jotenkin, ja hermoradat veltostuivat tai menivät jotenkin lähes toimintakyvyttömiksi jalkoihin. Konttailin vain. Kuin lihaksista olisi loppuneet voimat.

Onko muita ketkä olisivat kokeneet saman?
Millaisia oireita?

13

5833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselläni kielletyjen lista...

mm. sulfa. Penisil. siedin aikani, kunnes eräänä kertana sain ensin lievää ihottumaa, sen jälkeen aloin tuntea nielemisvaikeuksia, nilu turposi, ja siinä vaiheessa sitten puoliso jo soittikin ambulanssin jonka perässä seurasi lääk.ambulanssi.
      Olen allerginen usealle eri asialla, mm. ruoka-aineille jne. , mukanani kannan jatkuvasti adrenaliikynää, varmuuden vuoksi.

• Vähän tätä

Sulfa ei ole penisilliinin johdannainen, joten sen puolesta penisilliiniyliherkkä voi ottaa sulfaa ja päinvastoin.

• Tarkentaisitko

Miten penisilliiniallergian toteaminen liittyi rokotukseen? Rokotuksissa ei käytetä penisilliiniä. Ja ihottumaa lukuunottamatta oireesi eivät sovi allergiaan.

• köhöm...

kyllä kuules penisiliini on antibiootti..
        ehkäistään tuberkuloosia mm.Penisilliiniä käytetään sille alttiiden, yleensä grampositiivisten bakteerien aiheuttamien sairauksien hoidossa.

Enköhän ihan itse parhaiten tiedä kun olen asian kokenut ja tuntenut! lääkärit varmistivat asian!

"...maailmaan mahtuu monia, myös nuita toopeja.."

• Onhan se
        köhöm... kirjoitti:

kyllä kuules penisiliini on antibiootti..
        ehkäistään tuberkuloosia mm.Penisilliiniä käytetään sille alttiiden, yleensä grampositiivisten bakteerien aiheuttamien sairauksien hoidossa.

Enköhän ihan itse parhaiten tiedä kun olen asian kokenut ja tuntenut! lääkärit varmistivat asian!

"...maailmaan mahtuu monia, myös nuita toopeja.."

Penisilliini on tosiaan antibiootti. Se ei kuitenkaan ole rokote. Eikä rokote ole antibiootti. Mistä siis vedät johtopäätöksen, että rokotuksen jälkeen tullet oireet johtuisivat penisilliinistä?

Penisilliini ei muuten tehoa tubibasilliin.

Kirjoituksesi ja väitteesi: "Enköhän ihan itse parhaiten tiedä kun olen asian kokenut ja tuntenut!" ovat aikamoisen ristiriitaisia.

• katsos---
        Onhan se kirjoitti:

Penisilliini on tosiaan antibiootti. Se ei kuitenkaan ole rokote. Eikä rokote ole antibiootti. Mistä siis vedät johtopäätöksen, että rokotuksen jälkeen tullet oireet johtuisivat penisilliinistä?

Kirjoituksesi ja väitteesi: "Enköhän ihan itse parhaiten tiedä kun olen asian kokenut ja tuntenut!" ovat aikamoisen ristiriitaisia.

kun minulle tätä antibioottia laitettiin, olin tosiaan vielä eskariikäinen, eli n.6 w.

oireet tulivat seuraavana päivänä. tietysti äitini oli ihan ihmeissään, että mikä tytöllä on!? sitten hän soitti terveydenhoitajalle joka oli rokotuksen laittanut, ja kysyi, onko mahdollista, että olisin ollutkin allerginen antibiiotin jollekkin aineelle.

menin pian terveydenhoitajan luo uudestaan ja lääkäriin. he totesivat sen olevan allerginen reaktio penisiliinistä johtuen- muistan iän kaiken kuinka järkyttynyt ilme terkalla oli kun se näki minut. olin niin huonossa kunnossa. "voi lapsi rakas..."

mutta sain jotain muuta antibioottia ja olo koheni :)

en pyytänyt teitä ihmiset alkaa mitään epäileen et mistä oireet olisi tullu. kun lääkäri kyllä tiesi. mistä muustakaan niin kauhea allerginen reaktio olisi tullut?! halooo... eikä enää ksokaan oo sitä tullu, un ei sitä tököttii oo muhun enää pistettykää!

joo et ihan kysyin vaan onko muilla ollu samatapasta allergista rektiota kyseistä antibioottia vastaan :0 mut ku ei osata vastata ni ei si!

• ja lisäys
        Onhan se kirjoitti:

kuka tässä on mitään rokotteista ja antibiioteista väittänytkään! minä se en ollut!

• Ei tosiaankaan
        katsos--- kirjoitti:

kun minulle tätä antibioottia laitettiin, olin tosiaan vielä eskariikäinen, eli n.6 w.

oireet tulivat seuraavana päivänä. tietysti äitini oli ihan ihmeissään, että mikä tytöllä on!? sitten hän soitti terveydenhoitajalle joka oli rokotuksen laittanut, ja kysyi, onko mahdollista, että olisin ollutkin allerginen antibiiotin jollekkin aineelle.

menin pian terveydenhoitajan luo uudestaan ja lääkäriin. he totesivat sen olevan allerginen reaktio penisiliinistä johtuen- muistan iän kaiken kuinka järkyttynyt ilme terkalla oli kun se näki minut. olin niin huonossa kunnossa. "voi lapsi rakas..."

mutta sain jotain muuta antibioottia ja olo koheni :)

en pyytänyt teitä ihmiset alkaa mitään epäileen et mistä oireet olisi tullu. kun lääkäri kyllä tiesi. mistä muustakaan niin kauhea allerginen reaktio olisi tullut?! halooo... eikä enää ksokaan oo sitä tullu, un ei sitä tököttii oo muhun enää pistettykää!

joo et ihan kysyin vaan onko muilla ollu samatapasta allergista rektiota kyseistä antibioottia vastaan :0 mut ku ei osata vastata ni ei si!

Joku laittoi rokotuksen. Seuraavana päivänä tuli oireita. Äiti intoutuu kysymään antibioottiallergiasta. Sitten todetaan penisilliiniallergia. Miten ihmeessä? Ei rokotuksissa käytetä antibiootteja. Jos joku on niin sairas, että tarvitsee antibiootin, ei häntä rokoteta silloin. Korkeintaan annetaan tetanusboosteri. Ei ihme, jos tuollaisen tekstin jälkeen jää raapimaan päätään.

• sh

onpas harvinaisen typerä keskustelu, jonka aloittanut ihminen puhuu samaan aikaan rokotteesta ja samaan aikaan myös antibiootista, jotka ovat kaksi eri asiaa!! rokotteet sisältää elävää virusta... en tajua logiikkaa..

itse olen allerginen penaltalle, mutta sain sen ANTIBIOOTTIkuurina johonkin vaivaan jota en muista. urtikaria eli nokkosihottuma ja hengitysoireita siitä tuli.

• 236

Aikoinaan annettiin penisiliiniä myös rokotteena lihakseen mm. "kankkuun", ja käsivarteen, et silviisiin.

• Anonyymi

Ei muuten annettu.

• Anonyymi

Penisilliiniä on tosiaan voitu antaa lihakseen pistoksena, mutta kyse ei silloin ole rokotteesta eikä siitä käytetä nimeä rokote. Nyt niitä valoja päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Penisilliiniä on tosiaan voitu antaa lihakseen pistoksena, mutta kyse ei silloin ole rokotteesta eikä siitä käytetä nimeä rokote. Nyt niitä valoja päälle.

https://www.tehylehti.fi/fi/tyoelama/sairaanhoitaja-sukupuolitautien-vastaanotolla-tyoni-vahenisi-rutkasti-jos-ihmiset

"Kuppa hoidetaan lihakseen pistettävällä penisilliinillä ja tippuri yhdistetyllä pistos- ja tablettilääkityksellä."

Eli kyllä pistoksena annettavaa penisilliiniäkin on vielä käytössä.

Aloittaja 18 vuotta sitten ilmeisesti käytti termiä "rokotus" myös lihakseen annettavasta antibioottiinjektiosta. Hän ei näistä vastauksista enää hyödy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      93
      4740
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4099
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      167
      4077
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2668
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      136
      2623
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2187
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2077
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1860
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1729
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1727
    Aihe