Aaveen valokuvaaminen

dskjadsld

Miksi aave näkyy valokuvassa mutta ei paljain silmin välttämättä? Onko kameralla väliä?

4

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vyysikko

      Nimittäin erittäin olennaista aaveiden kuvauksessa on se, että kuvataan vanhantyylisellä kameralla samaan kuvaan esim. 2 kertaa.

      Vaihtoehtoisesti päästää filmiin hieman valoa niin tulee paljon haamuja.
      Ne livahtaa siihen samalla kun valo menee kameran sisälle.

      On yleinen harhaluulo, että haamut olisivat isoja.
      Päinvastoin ne ovat erittäin pieniä, jolloin niitä ei paljain silmin erota.
      Valokuvafilmi jostain syystä kiehtoo aaveita ja ne jäävät siihen jumiin.

      Ufot taas no ne nyt on eriasioita ja ne yleensä tallentuu todella huonolaatuisella kuvanlaadulla kameralle.

      Mutta nyrkkisääntönä haamut kuvataan vanhantyylisillä kameroilla ja UFO:t kuvataan mahdollisimman huonolaatuisella kameralla tarvittaessa kuvaa voi myös itse huonontaa.

      • lautaset kuvaa,

        kun kuvaa ikkunan läpi ulos (esim taivasta) ja huolehtii siitä, että sopivaa rekvisiittaa heijastuu sisäpuolelta ikkunalasiin. Yksi parhaista UFO'ista syntyy, kun sytyttää sisällä kattovalaisimen, jonka varjostin on lentävän lautasen mallinen. Sitten sopivasti kameraa liikuttelemalla ja sopivasta kulmasta kuvamalla näkyy aivan selvästi taivaalla "hooveroiva" ufo. Kun lampun yllättäen sammuttaa, niin syntyy lisäksi äkillinen häviäminen, tähän tarvitaan avustajaa.

        Toinen perinteinen malli syntyy tietenkin siiman päässä roikkuvasta muovilautasesta väärin päin. Avustaja heiluttaa kapistusta sopivasti kameran edessä. Siima ei tietenkään saa näkyä lopputuloksessa ja liikkeiden pitää olla sopivia.


      • ja 3d-animaatiot
        lautaset kuvaa, kirjoitti:

        kun kuvaa ikkunan läpi ulos (esim taivasta) ja huolehtii siitä, että sopivaa rekvisiittaa heijastuu sisäpuolelta ikkunalasiin. Yksi parhaista UFO'ista syntyy, kun sytyttää sisällä kattovalaisimen, jonka varjostin on lentävän lautasen mallinen. Sitten sopivasti kameraa liikuttelemalla ja sopivasta kulmasta kuvamalla näkyy aivan selvästi taivaalla "hooveroiva" ufo. Kun lampun yllättäen sammuttaa, niin syntyy lisäksi äkillinen häviäminen, tähän tarvitaan avustajaa.

        Toinen perinteinen malli syntyy tietenkin siiman päässä roikkuvasta muovilautasesta väärin päin. Avustaja heiluttaa kapistusta sopivasti kameran edessä. Siima ei tietenkään saa näkyä lopputuloksessa ja liikkeiden pitää olla sopivia.

        Jos sen sijaan haluaa teräviä kuvia, niin kannattaa käydä lelukaupassa ostamassa leikkiufo ja pyytää kaveria heittelemään sitä kesäauringossa. Hyvälaatuisella kameralla siitä saa upeita pysäytyskuvia. Niissä on tosin suuri vaara paljastua feikiksi.

        Sitten jos osaa animoida niin suunnittelee 3d-mallin ja animoi sen sopivaan taustakuvaan jollakin hyvällä ohjelmalla. Lopuksi videoeditorista joku peruskohina filtteri niin jää yksityiskohdat sopivan sumuisiksi.


    • Tullivirkkailija

      Jos sinulla on kaveripiirissä aave jolla ei ole ID-korttia ja olette menossa vaikkapa ulkomaille, sinun tulee hankkia myös aaveelle passi ja mahdollinen viisumi. Lisäksi olisi hyvä käydä rokotuksella ainakin puna- ja keltatautia vastaan. On ikävää jos aave onkin kotimaahan palattaessa eri värinen kuin lähdettäessä. Tullimies voi laittaa tällaisen aaveen putkaan kunnes väri normalisoituu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe