saako nakkeja antaa?

äiti85

kohta 7kk ikäiselle ku oisin halunnu tehä nakkikeittoa mut en sit ollu varma et saako sitä antaa vielä nuin pienelle????

12

2154

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ***

      niin taisi olla sellaiset kuin VATAJAN nakit, jotka olis nitriitittömiä ym. haitta-aineita, joten kehotan hankkimaan noita.
      Googlen avulla löytyy varmaan tietoa nitriitistä.

      • ***

        vielä jatkamaan, et kävin Vatajan sivuilla katsomassa tietoa noista ja tosiaan nitriittiä ei ole, mut suolaa on ja sitä ei sais alle vuotiaalle antaa, joten siis ei nakkeja eikä makkaraa alle 1v.


    • ...

      Jotenkin tuntuu hassulta että kysellään tollasia, kun ennen on ainakin opetettu noi kaikki neuvolassa...

    • EI !!!

      Tosi on!

    • Ravintomme lisäaineet- kirj...
      • monta nimeä ei mahdu...

    • popsii....

      niitä lisäaineita hyvinkin nuoresta nykyisin. Eihän lapselle juuri muuta syötetä kuin eineksiä, purkkiruokia, joissa säilyvyys on useita vuosia. Säilyvyys saadaan aikaan ainoastaan lisäaineilla.
      Väittäisin, että tämänpäivän lapset syövät lisäaineita jo 3 kk ikäisestä alkaen, viimeistään ja jatkavat sitä niin kauan, että voivat itse vaikuttaa asiaan ja laittaa ruokansa.

      • maha kipiänä aina

        Alkää ihmeessä antako lapsillenne mitään nakkeja. Ei muuta kuin luomuruokaa ostamaan ja itse keittämään, jos millään voitte. Olen itse 60-luvun lapsi, neuvolakortissa lukee, että appelsiinimehua 2 viikon ikäisestä. Voi itku! On kuule mulla ja systerillä-67 huonot mahat. Ne kun menee pienenä pilalle, niin saa nyt taistella, että on ripuliton päivä.


    • hletsu

      SE ETTÄ LASTENRUUAT SÄILYY, EI JOHDU LISÄAINEISTA ÄÄLIÖT VAAN SIITÄ ETTÄ NE ON PAKATTU TYHJIÖÖN, KATSOS KUN ILMAN ILMAA EI RUOKA PILAANNU, SIKSI PURKKIRUOKA PILAANTUU PARISSA PÄIVÄSSÄ KUN SE AVATAAN JA LAITETAAN JÄÄKAAPPIIN, SILLOIN SE ON TEKEMISISSÄ HAPEN KANSSA!!!!!!!!

    • siitä se lähtee

      No en minä nyt tuijottasi sitä kalenteria orjallisesti vaan lapsestahan se on kiinni. Jotkut vauvelit alottaa kiinteän ruoan aiempaan, jotkut myöhempään.
      Mun ja siskoni vauvat syntyi melko samoja aikoja, syntymäpainossa oli eroa melkein kilon verran. Tää meiän jytky alotti kiinteän ruoan syömisen melkein 2 kk ennen kun hentosempi serkkunsa.
      Tottakai kannattaa katsoa suolan määrää, mut voithan tehä nakkikeiton siten että muussaat juurekset ja laitat nakkeja vaan ihan siprun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe