Mistä kakuille alusta?

tuurileipuri

Millaiselle alustalle kokoatte täytekakun? Itse olen käyttänyt (varmaan koulun köksässä opittu...) leivinpaperia, joka sitten leikataan jotakuinkin kakun muotoon, mutta joka ikäcvästi paljastuu kakkua leikatessa tarjoiluvadilla. Kakkupaperitkaan eivät mielestäni kestä kakun siirtelyä vadilta toiselle.

Myydäänkö jossain pyöreitä ohuita ja jäykkiä, esim. leikkuulautamateriaalista tehtyjä alustoja, joilla kakun saisi kätevästi siirrettyäkin kuorrutusalustalta tarjoiluvadille? Alusta kestäisi siistinä kakun leikkaamistakin, eikä kukaan vieraista saisi aluspaperisuikaleita viipaleensa mukaan...

6

3551

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkk

heip

mihin ihmeeseen sitä aluspaperia tarvitaan?
      Itse kokoan kakut suoraan tarjoilualustalle, alustan reunoja joutuu tietysti vähän pyyhkimään, mutta pikkujuttu.

Kakun voi hienosti koota myös kakkuvuokaan "väärinpäin" = vuoraa vuoka (jossa kakun paistoit) talouskelmulla, niin että kelmu tulee reilusti reunojen yli.
      laita vaikkapa mansikiota tai hedelmäsalaattia kelmun päälle, ja sitten liivatteella saostettua mehua sitomaan marjoja, liivatepaketissa on määrät.
      "Koristeiden" päälle tulee sitten kakun ensimmäinen (päällimmäinen ) levy ja siihen haluamasi täytteet ja kostukkeet, jatka kunnes vikakin levy on laitettu paikalleen eli se mikä jää valmiissa kakussa pohjaksi.
      Kääri kelmut peitoksi ja laita jääkaappiin odottelemaan tarjoilua.

Hieno tapa säilyttää kakkua pienessä tilassa ja kostuu ihanaksi.

Avaa kelmut ja kumoa kakku tarjoiluastiaan (helpoiten käy kun laitan tarjoiluastian vuokan päälle tiiviisti ja kiepsautat koko komeuden ympäri, poista vuoka ja kelmut.

Siinä sinulla on söpö kakkunen, jonka reunat voit vielä halutessasi pursottaa kermalla tms.

herkkuhetkiä ilman rumia, kostuneita papeririekaleita - namm

• tuurileipuri

...mutta mun kakkulautasessa on sellaiset reunat, että siisti lopputulos on vain haave munlaiselleni tahmatassulle... :-P

Tuo vuokaan kokoaminenkin on ihan kiva juttu, mutta nyt kyselinkin ihan tällaisia perustäykkäreitä varten tätä alustaa. Kertakäyttöisiä pahvialustojahan löytyy kyllä, mutta eikö tosiaan missään ole kestäviä esim. muovista tehtyjä alustoja? Tai mistäköhän sitä voisi tuommoisen säveltää... Joskus olen yrittänyt ison tupperware-leivontakulhon kantta käyttää, mutta oli liian löperö. Ideoita?

• muovisesta
        tuurileipuri kirjoitti:

...mutta mun kakkulautasessa on sellaiset reunat, että siisti lopputulos on vain haave munlaiselleni tahmatassulle... :-P

Tuo vuokaan kokoaminenkin on ihan kiva juttu, mutta nyt kyselinkin ihan tällaisia perustäykkäreitä varten tätä alustaa. Kertakäyttöisiä pahvialustojahan löytyy kyllä, mutta eikö tosiaan missään ole kestäviä esim. muovista tehtyjä alustoja? Tai mistäköhän sitä voisi tuommoisen säveltää... Joskus olen yrittänyt ison tupperware-leivontakulhon kantta käyttää, mutta oli liian löperö. Ideoita?

jäykähköstä pöytätabletista tai ohuesta leikkuulaudasta sopivan kokoinen pala?

• kokeiltu on
      • zippazappa

oon kokeillut metallivärisiä kakkupapereita, lieneekö sellaisia enää kaupoissa? Olivat napakampia kuin valkoiset. Nykyään kokoan suoraan lasivadille, kun köksästä vissiin on niin kauan ;=D

• Annatar

...minäkin olen ostanut kakkualustoja. Aivan loistavia!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe