Paikkarikavereille

vinkiksi vain

kun paikkarit sallii perunan. mutta joskus on vaikea keksiä sille kaveria sellaisenaan. minä käytän punajuurilientä kastikkeena ja punajuuria syön sit perunan kanssa salaattia. masu tulee pullolleen ja nälkä lähtee JA PAINO PUTOOOOOOO...:)

6

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhuhuhuhhh

      Siis PUNAJUURILIENTÄ?? Oikeasti?
      Siis sitä mitä on purkissa punajuurten kanssa? Hyi elämä!!

      • sitä voi huolettah

        syödä, käsittääkseni siinä on vähän etikkaakin, mikä tunnetusti saa aineenvaihduntaan vauhtia ja nesteet lähtee liikkeelle. ei mun mielestä se ole pahaa ollenkaan. miksi pitäisi aina olla niin hirveän mutkikkaita ruokia. kaikenmaailman rasvaisia kastikkeita jos kerran laihduttaa. sitä pitää syödä elääkseen eikä elää syödäkseen. punajuuripurkissa on kaikki rasvatonta ja hyvää syötävää . parasta on se terveellisyys. rautaa. rautaa. ja perunalle sopiii tosi hyvin.

        mistä moinen asenteesi????


      • mikä väläys
        sitä voi huolettah kirjoitti:

        syödä, käsittääkseni siinä on vähän etikkaakin, mikä tunnetusti saa aineenvaihduntaan vauhtia ja nesteet lähtee liikkeelle. ei mun mielestä se ole pahaa ollenkaan. miksi pitäisi aina olla niin hirveän mutkikkaita ruokia. kaikenmaailman rasvaisia kastikkeita jos kerran laihduttaa. sitä pitää syödä elääkseen eikä elää syödäkseen. punajuuripurkissa on kaikki rasvatonta ja hyvää syötävää . parasta on se terveellisyys. rautaa. rautaa. ja perunalle sopiii tosi hyvin.

        mistä moinen asenteesi????

        ja entäs se sokeri...


    • ihmiset syöki!!

      Vaan miten kauan tuommosta kökköä voi syödä. Olis kai niitä parempiaki kastikkeita kun punajuuriliemi????????? Todellakin: hyi elämä.

      • HYI ELÄMÄLLE

        ja tervetuloa rasvakastikkeet - niinkö. Tollasia tyyppejäkö tälläkin osiolla on...ja mä kun halusin vain antaa vinkin. Syökää vaikka pa.......aa ja lötkikää läskeissänne, kun tollai vastataan ystävälliseen viestiin.

        hyvästi kevyet herkut!!!!!!!!! ja k....i päät.


      • Tulevahoikka
        HYI ELÄMÄLLE kirjoitti:

        ja tervetuloa rasvakastikkeet - niinkö. Tollasia tyyppejäkö tälläkin osiolla on...ja mä kun halusin vain antaa vinkin. Syökää vaikka pa.......aa ja lötkikää läskeissänne, kun tollai vastataan ystävälliseen viestiin.

        hyvästi kevyet herkut!!!!!!!!! ja k....i päät.

        En itse ole tuota punajuurilientä kokeillut, mutta varmasti toimii. Olen sen sijaan tehnyt punajuuripaistosta uunissa Painonvartijoiden ohjeen mukaan, kirjassa se on punajuuripihvit.

        Mukaillaan lindströmeitä, mutta tehdään raastetuista punajuurista, selleristä, porkkanoista ja perunasta sipuleista, korppujauhoa (jonka korvastin puurohiutaleilla), kananmunaa, mausteita. Kaprista en käyttänyt, vaikka sitäkin oli ehdolla. Tehdään mureketaikinan tapaan. Käy sellaisenaan ateriaksi ja lisäkkeeksi. Uunipellillisen jaoin 12 osaan. Ohjeen pistemäärä on 8, tämä on neljälle hengelle, joten kolmessa palassa on yht. 2 pistettä.

        0,5 dl ohra-, vehnä- tai ruissuurimoita
        0,5 dl kasvislientä tai vettä (suurimot kypsennetään tässä)
        4-6 punajuurta
        1 peruna
        1 porkkana
        250 g juuriselleriä
        1 pieni sipuli
        0,5 dl vettä 2 rkl korppujauhoja
        2 kananmunaa
        2 rkl kapriksia hienonnettuna
        0,5 tl suolaa
        0,25 tl jauh. valkopipppuria
        2 tl kuivattua rakuuna
        (mahd. muita yrttimausteita, itse käytin oreganoa)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe