Fazerin pikkupiirakat

Nannapossu

Poikaystäväni rakastaa näitä kahden kappaleen paketissa myytäviä Fazerin pieniä torttuja http://www.fazergroup.com/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=477&epslanguage=FI
makuja on mansikka, mustikka, boysenmarja ja kuningatar. Pohjana taitaa olla murotaikina, sisällä marjatäytettä ja päällä murotaikina(?)kansi. Tuosta linkistä löytää kyllä piirakan sisältämät aineksetkin..
Vuosipäivämme lähestyy ja haluaisin yllättää hänet tekemällä samanlaisia piirakoita, tai yhden ison piirakan. Oliskohan kellään ohjeita? :)

4

1065

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinni00

...mä rakastan kans noita ihan yli kaiken. Kauheen harvoin tulee vaan ostettua. Parhaimpia on mustikka ja kuningatar. Nam!

Olisi kiva tietää miten saisin tehtyä niitä itselleni, eli täällä on toinenkin kiinnostunut.

• Parhaat maut ovat omena ja raprperi et sillei hei! Piiraiden murotaikina on melko sokeritonta, mutta se on ihan jees, koska sisällä oleva hillo on makeaa et sillei hei!

Teppo suosittelee sua silti tekemään murotaikinapohjaisen perusomenapiirakan, jonka kanssa tarjoat kermavaahtoa tai vaniljakastiketta et sillei hei!

• kkkkkkkkkkkkkk

tarttet kunnon vuokia, ei mitään paperisia lerppuja sekä kaupata murotaikinaa ja marjoja ja marjahilloa.

Vuoraa vuokat taikinalla, sellaset 3 milliä paksulla, saa mennä vähän reunojen ylikin. Tee valmiiksi myös kansipalat, ennen kun alat täyttämisen.

laita taikinan päälle vuokiin täytettä makusi mukaan - valmiit hillot on Ok, jos lisäät niihin vähän lisää jotian marjoja tai omenan paloja sekä hieman perunajauhoa (sekoita hyvin).

Voit tietysti käyttää pelkkiä marjoja ja sitten vähän reippaammin perunajauhoa.

Laitan kannet vuokiin ja nipistele reunat hyvin kiinni. tee pari pientäreikää kansii, jotta liika höyty pääsee ulos.

Paista taikinapaketista löytyvän paisto-ohjeen mukaan.

• kokeiltu on

Marjapiilot

Pohja:
      150 g margariinia 
      1 dl sokeria
      1 muna
      4 dl vehnäjauhoja
      1 tl leivinjauhetta

Täyte:
      n. 7 dl mustikoita tai vadelmia
      n. 2 dl sokeria
      2-3 rkl perunajauhoja

Vaahdota pehmeä margariini ja sokeri. Lisää muna hyvin vatkaten. Lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet. Laita taikina tunniksi jääkaappiin. Sekoita ositain sulaneiden marjojen joukkoon sokeri ja perunajauhot. Kauli 1/3 taikinasta levyksi jauhotetulla pöydällä ja ota siitä juomalasilla tai muulla pyöreällä muotilla 12 kantta. Jaa loppuosa noin 12 palaan. Painele palat voidellun (jos on tefloninen vuoka, niin en ole voidellut) muffinipellin pohjaan ja reunoille. Lusikoi marjatäyte syvennyksiin. Nosta kannet marjapiilojen päälle. Paista 200 asteessa uunin keskitasossa noin 15-20 minuuttia. Anna jäähtyä ja irrota varovasti esim. veitsen avulla.

PS. Marjapiilot voi tehdä myös valmismurotaikinasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66