adventistilla profetoimisen armolahjaa, kuin E.G.Whitella?
Entä nämä muut armolahjat: viisauden sanat, tiedon sanat, uskon lahja, terveeksitekemisen lahjat, Voimalliset teot, henkien arvostelemisen lahja, eri kielillä puhumisen lahja, kielten selittäjän lahja. (1Kor.12:1-10).
Ovathan adventistit ainakin omasta mielestään se ainoa Jumalan mielen mukainen kirkkokunta maailmassa, että kai Isä Jumala on nyt varustanut heidät erilaisilla, Raamatussa luetelluilla armolahjoilla, sanansa mukaan.
Onko kenelläkään toisella
11
231
Vastaukset
- 100% adventisti
Jokaisella adventistilla on sama opillistettu usko ja uskonratkaisu on tehty Ellen Whiten mukaan.
- Malcolm Hedding
koska et ole adventisti!
- Raamattua lukeva
Apostoli Paavali korostaa siitä, että rakkauden lahja on kaikista Pyhän Hengen armolahjoista arvokkain. "Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, muta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään" (1. Kor. 12:31-13:2). Jeesuksen opetuksessa rakkauden kaksoiskäsky korostaa juuri tätä kaikkein arvokkainta asiaa. Puhdas oppi ei valitettavasti riitä. Ellei kristillisyytemme ilmene rakkautena Jumalaa ja lähimmäisiämme kohtaan, niin mitä ihmeen hyötyä siitä on (Matt. 25:31-46)?
- yhdyn kaikesta
sydämmestäni sillä mitä hyötyä on muista lahjoista jos ei ole rakkautta lähimmäiseen.
Ja vielläpä vihamieheenkin, sillä mitä hyötyä siitä on jos me rakastamme vain niitä jotka meitä rakastavat, mutta meidän täytyy rakastaa myös niitä jotka meitä vihaavat ja valhetellen puhuvat meistä kaikkinaistra pahaa.
Sen minä katson todelliseksi RAKKAUDEKSI JOTA IHMINEN EI PYSTY OMASSA VOIMASSAAN TODEUTTAMAAN, SE rakkaus tulee ylhäältä valkeuden ISÄLTÄ. - Malcolm Hedding
Ja Jumalan lahjoittaman rakkauden ohella ne muutkin armolahjat toimivat Jumalan kunniaksi ja seurakunnan rakentumiseksi, sillä sitä vartenhan Jumalan Pyhä Henki ne jakaa, että ne olisivat kaikkien hyödyksi.
Kuningas Salomo, jolleka Isä Jumala ilmestyi unessa, pyysi häneltä v i i s a u t t a, siihen, että voisi tuomita oikein Jumalan kansaa Israelia. Ja Jumala ilahtui tuosta pyynnöstä niin, että siunasi Salomoa kaikessa muussakin, jota Salomo ei edes pyytänyt häneltä. (1 Kuningasten kirja 3:5-13).
Odottelen edelleenkin vastausta aloitukseni kysymykseen: Millä armolahjoilla adventistit on varustettu ja toimivatko armolahjat adventtiseurakunnassa? - Raamattua lukeva
yhdyn kaikesta kirjoitti:
sydämmestäni sillä mitä hyötyä on muista lahjoista jos ei ole rakkautta lähimmäiseen.
Ja vielläpä vihamieheenkin, sillä mitä hyötyä siitä on jos me rakastamme vain niitä jotka meitä rakastavat, mutta meidän täytyy rakastaa myös niitä jotka meitä vihaavat ja valhetellen puhuvat meistä kaikkinaistra pahaa.
Sen minä katson todelliseksi RAKKAUDEKSI JOTA IHMINEN EI PYSTY OMASSA VOIMASSAAN TODEUTTAMAAN, SE rakkaus tulee ylhäältä valkeuden ISÄLTÄ."...Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen" (Room. 5:5). Rakkauden armolahja on suurin Jumalan meille antamista lahjoista. Rukoilkaamme tätä lahjaa yli kaiken.
- Raamattua lukeva
Malcolm Hedding kirjoitti:
Ja Jumalan lahjoittaman rakkauden ohella ne muutkin armolahjat toimivat Jumalan kunniaksi ja seurakunnan rakentumiseksi, sillä sitä vartenhan Jumalan Pyhä Henki ne jakaa, että ne olisivat kaikkien hyödyksi.
Kuningas Salomo, jolleka Isä Jumala ilmestyi unessa, pyysi häneltä v i i s a u t t a, siihen, että voisi tuomita oikein Jumalan kansaa Israelia. Ja Jumala ilahtui tuosta pyynnöstä niin, että siunasi Salomoa kaikessa muussakin, jota Salomo ei edes pyytänyt häneltä. (1 Kuningasten kirja 3:5-13).
Odottelen edelleenkin vastausta aloitukseni kysymykseen: Millä armolahjoilla adventistit on varustettu ja toimivatko armolahjat adventtiseurakunnassa?Adventistien keskuudessa toimii havaintojeni mukaan "rakkauden armolahja". Monet tuntemani adventistit ovat sydämellisiä, lähimmäisiään rakastavia ja hyväntahtoisia ihmisiä. Haluan antaa tässä yhden esimerkin asian selventämiseksi. Adventistit ovat ylläpitäneet avustustoimintaa myös täällä meidän kotimaassamme. Avustuspalvelu-Adan välityksellä on huomattavan suurelle väestölle Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Suomen kuntien alueella jaettu sosiaalisihteereiden avustuksella ja myötävaikutuksella vaate-ja muuta avustusta. Tämän he ovat tehneet rakkaudesta puutteessa olevia ihmisiä kohtaan. Adventistit ovat lukeneet mm. Matt. 25:36,40 "Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut...Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle".
- Malcolm Hedding
Raamattua lukeva kirjoitti:
Adventistien keskuudessa toimii havaintojeni mukaan "rakkauden armolahja". Monet tuntemani adventistit ovat sydämellisiä, lähimmäisiään rakastavia ja hyväntahtoisia ihmisiä. Haluan antaa tässä yhden esimerkin asian selventämiseksi. Adventistit ovat ylläpitäneet avustustoimintaa myös täällä meidän kotimaassamme. Avustuspalvelu-Adan välityksellä on huomattavan suurelle väestölle Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Suomen kuntien alueella jaettu sosiaalisihteereiden avustuksella ja myötävaikutuksella vaate-ja muuta avustusta. Tämän he ovat tehneet rakkaudesta puutteessa olevia ihmisiä kohtaan. Adventistit ovat lukeneet mm. Matt. 25:36,40 "Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut...Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle".
myös helluntailaisilla, vapaakirkollisilla ja pelastusarmeijalla samaan tapaan kuin adventisteillakin, kun kyseeseen tulee avustaminen.
Näissä toiminnoissa on Jumalan Voimallisesta teosta kysymys, sillä Jumala on rakkaus.
Helluntailaisilla on Fida-avustusjärjestö, joka toimii kansainvälisestikin vapaaehtoistyöntekijäin voimin.
Vapaakirkolliset syöttävät ja jakavat leipää sekä särvintä laitapuolen kulkijoille ja ym:lle vähäosaisille kaksi kertaa viikossa omien kirkkojensa ruokaloissa vapaaehtoistyöntekijäin voimin.
Pelastusarmeija majoittaa vähäosaiset laitapuolen kulkijat ja vaatettaa heidät tarpeen mukaan. - Raamattua lukeva
Malcolm Hedding kirjoitti:
myös helluntailaisilla, vapaakirkollisilla ja pelastusarmeijalla samaan tapaan kuin adventisteillakin, kun kyseeseen tulee avustaminen.
Näissä toiminnoissa on Jumalan Voimallisesta teosta kysymys, sillä Jumala on rakkaus.
Helluntailaisilla on Fida-avustusjärjestö, joka toimii kansainvälisestikin vapaaehtoistyöntekijäin voimin.
Vapaakirkolliset syöttävät ja jakavat leipää sekä särvintä laitapuolen kulkijoille ja ym:lle vähäosaisille kaksi kertaa viikossa omien kirkkojensa ruokaloissa vapaaehtoistyöntekijäin voimin.
Pelastusarmeija majoittaa vähäosaiset laitapuolen kulkijat ja vaatettaa heidät tarpeen mukaan.Juuri näin tuleekin olla. Rakkaus tulee esiin erilaisina laupeuden tekoina. Näin Jumalan rakkaus kanavoituu kristittyjen keskuudessa helluntailaisten, vapaakirkollisten, adventistien ja pelastusarmeijaan kuuluvien välityksellä. Laupeuden teot kohdistuvat avun tarpeessa oleviin ihmisiin. Siellä missä Jumalan lapsi on läsnä, siellä on myös Jumalan valtakunta läsnä, sillä kristitty on Jumalan valtakunnan edustaja.
Raamattua lukeva kirjoitti:
Adventistien keskuudessa toimii havaintojeni mukaan "rakkauden armolahja". Monet tuntemani adventistit ovat sydämellisiä, lähimmäisiään rakastavia ja hyväntahtoisia ihmisiä. Haluan antaa tässä yhden esimerkin asian selventämiseksi. Adventistit ovat ylläpitäneet avustustoimintaa myös täällä meidän kotimaassamme. Avustuspalvelu-Adan välityksellä on huomattavan suurelle väestölle Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Suomen kuntien alueella jaettu sosiaalisihteereiden avustuksella ja myötävaikutuksella vaate-ja muuta avustusta. Tämän he ovat tehneet rakkaudesta puutteessa olevia ihmisiä kohtaan. Adventistit ovat lukeneet mm. Matt. 25:36,40 "Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut...Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle".
Myös Rotary, sosiaalitoimisto, Punainen Risti, RAY (rahapelit) jne. harrastavat avustustoimintaa. Joten mikä ihmeen armolahja tuo harhaoppisen kirkon avustustoiminta nyt sitten on sen enempää!
TIETO VAIKO RAKKAUS - KAS SIINÄ PULMA
1.KOR.8:1, 10, 13:8
1. Kor. 8:1
Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto.
Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.
1. Kor. 8:10
Sillä jos joku näkee sinun, jolla on tieto, aterioivan epäjumalan huoneessa, eikö hänen omatuntonsa, kun hän on heikko, vahvistu epäjumalille uhratun syömiseen?
1. Kor. 13:8
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja TIETO KATOAA.
Minun jolla ei paljonkaan tietoa ole, vaan on tiedottomuutta jos jonkinlaista - on helppo ilkkua adventismin perusongelmalle.
Se on jokaisen järkeisopin ongelma.
Armon ja rakkauden vastaanottamisen yhteydessä
katoaa tieto.
Joutuu luopumaan oikeaoppisuudestaan ja kaikkitietäväisyydestä.
Edessäpäin vielä kauehampaa - taivaassa häviää loppukin tieto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58761
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel110759- 43626
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla206551- 40516
- 50504
- 22496
- 70496
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82463Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai36450