Ilta-Sanomat tänään

Meedio

Ammattiselvännäkijä Rita Pesoselta Is tiedusteli onko selvännäkeminen mahdollista siten, että lähetetään tietokoneella viesti. Vastaus oli ei. Pitää olla kosketus ihmiseen. Ihmisen ääni ratkaisee. No kuinkas täällä sitten jotkut ennustavat pelkän pienen viestin luettuaan...

18

2579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ani Gav

      Niin, oma näkemykseni asiaan on hyvin samansuuntainen kuin ystäväni Ritan.
      Olen ajoittain täälläkin kyllä pyrkinyt auttamaan mutta usein en voi vastata lainkaan koska kosketus puuttuu.
      Viestin pohjalta vastaaminen on usein hyvin edesvastuutonta varsinkin kun asiaan liityy vielä rahaa. Kukaan todellinen näkijä ei voi toimia niin.

      - Anastasia (Ani) K. G.

      • älä yleistä...

        Kuinkas sitten voi olla että olen saanut sekä maksullisiin email ennustuksiin että Kristallopallolla kysymiini kysymyksiin hyvinkin tarkkoja vastauksia? Eräs tilaamani maksullinen sähköpostiennustaja kuvaili hyvinkin tarkasti erään lähiaikaisen ihmissuhdepettymyksen ja näki myös hyvin tarkan tiedon minuun liittyen, jota ei voi tietää jos ei sitä minulta kuule... Kristallipallolla taas sain eräältä katsojalta työpaikka-asiaan liittyen yksityiskohtaisen näyn uudesta työpaikasta, tiimin koosta ja jopa että työpisteeni ikkuna on puistoon päin! Tähän työhön menin vasta noin 2kk saatuani tämän vastauksen.

        Ehkä sinä ja Rita ette näe viestien välityksellä, mutta kyllä niitäkin löytyy ketkä näkee, turha yrittää mollata ja edesvastuuttomiksi haukkua jos et itse tähän pysty. Kohtuullista mielestäni on maksaa myös korvausta jos näkijä niin haluaa, sillä esim tääläkin olen muutamalta tilannut sähköpostilla ennustuksen ja vastaukset ovat olleet todella pitkiä - aikaa varmasti menee. Ja kun joku käyttää aikaansa minuun ja asiaani, mielelläni siitä korvauksen maksan.


      • keneltä tämän
        älä yleistä... kirjoitti:

        Kuinkas sitten voi olla että olen saanut sekä maksullisiin email ennustuksiin että Kristallopallolla kysymiini kysymyksiin hyvinkin tarkkoja vastauksia? Eräs tilaamani maksullinen sähköpostiennustaja kuvaili hyvinkin tarkasti erään lähiaikaisen ihmissuhdepettymyksen ja näki myös hyvin tarkan tiedon minuun liittyen, jota ei voi tietää jos ei sitä minulta kuule... Kristallipallolla taas sain eräältä katsojalta työpaikka-asiaan liittyen yksityiskohtaisen näyn uudesta työpaikasta, tiimin koosta ja jopa että työpisteeni ikkuna on puistoon päin! Tähän työhön menin vasta noin 2kk saatuani tämän vastauksen.

        Ehkä sinä ja Rita ette näe viestien välityksellä, mutta kyllä niitäkin löytyy ketkä näkee, turha yrittää mollata ja edesvastuuttomiksi haukkua jos et itse tähän pysty. Kohtuullista mielestäni on maksaa myös korvausta jos näkijä niin haluaa, sillä esim tääläkin olen muutamalta tilannut sähköpostilla ennustuksen ja vastaukset ovat olleet todella pitkiä - aikaa varmasti menee. Ja kun joku käyttää aikaansa minuun ja asiaani, mielelläni siitä korvauksen maksan.

        Hyvän nettiennustuksen sait?
        kiinnostaa kun oma tilanne aika samanlainen parisuhde tökkii pahasti ja tarvitsen vahvistusta siihen, teenkö oikeita ratkaisuja.


      • oma kokemus
        keneltä tämän kirjoitti:

        Hyvän nettiennustuksen sait?
        kiinnostaa kun oma tilanne aika samanlainen parisuhde tökkii pahasti ja tarvitsen vahvistusta siihen, teenkö oikeita ratkaisuja.

        Mieluummin käytän sähköposti- kuin puhelinennustajia koska niissä saa usein kysyä lisää ja saa säilytettyä koko jutun vastaisuuden varalle! Hyviä, minulle nähneitä ovat tääläkin mainostavat Kristallisilta, Viirivehka ja EM.


      • Ent.as.
        älä yleistä... kirjoitti:

        Kuinkas sitten voi olla että olen saanut sekä maksullisiin email ennustuksiin että Kristallopallolla kysymiini kysymyksiin hyvinkin tarkkoja vastauksia? Eräs tilaamani maksullinen sähköpostiennustaja kuvaili hyvinkin tarkasti erään lähiaikaisen ihmissuhdepettymyksen ja näki myös hyvin tarkan tiedon minuun liittyen, jota ei voi tietää jos ei sitä minulta kuule... Kristallipallolla taas sain eräältä katsojalta työpaikka-asiaan liittyen yksityiskohtaisen näyn uudesta työpaikasta, tiimin koosta ja jopa että työpisteeni ikkuna on puistoon päin! Tähän työhön menin vasta noin 2kk saatuani tämän vastauksen.

        Ehkä sinä ja Rita ette näe viestien välityksellä, mutta kyllä niitäkin löytyy ketkä näkee, turha yrittää mollata ja edesvastuuttomiksi haukkua jos et itse tähän pysty. Kohtuullista mielestäni on maksaa myös korvausta jos näkijä niin haluaa, sillä esim tääläkin olen muutamalta tilannut sähköpostilla ennustuksen ja vastaukset ovat olleet todella pitkiä - aikaa varmasti menee. Ja kun joku käyttää aikaansa minuun ja asiaani, mielelläni siitä korvauksen maksan.

        ________________

        " Kuinkas sitten voi olla että olen saanut sekä maksullisiin email ennustuksiin että Kristallopallolla kysymiini kysymyksiin hyvinkin tarkkoja vastauksia? "

        Ei se olekaan mahdollista. Sinä olet valehteleva email-ennustaja itse.

        Omalla kohdallani ovat nämä netti-ennustukset menneet joka kerta metsään enemmän tai vähemmän.Niin monella muullakin,aivan turha yrittää väittää täällä jotain muuta


      • kun tuo ennustus-
        älä yleistä... kirjoitti:

        Kuinkas sitten voi olla että olen saanut sekä maksullisiin email ennustuksiin että Kristallopallolla kysymiini kysymyksiin hyvinkin tarkkoja vastauksia? Eräs tilaamani maksullinen sähköpostiennustaja kuvaili hyvinkin tarkasti erään lähiaikaisen ihmissuhdepettymyksen ja näki myös hyvin tarkan tiedon minuun liittyen, jota ei voi tietää jos ei sitä minulta kuule... Kristallipallolla taas sain eräältä katsojalta työpaikka-asiaan liittyen yksityiskohtaisen näyn uudesta työpaikasta, tiimin koosta ja jopa että työpisteeni ikkuna on puistoon päin! Tähän työhön menin vasta noin 2kk saatuani tämän vastauksen.

        Ehkä sinä ja Rita ette näe viestien välityksellä, mutta kyllä niitäkin löytyy ketkä näkee, turha yrittää mollata ja edesvastuuttomiksi haukkua jos et itse tähän pysty. Kohtuullista mielestäni on maksaa myös korvausta jos näkijä niin haluaa, sillä esim tääläkin olen muutamalta tilannut sähköpostilla ennustuksen ja vastaukset ovat olleet todella pitkiä - aikaa varmasti menee. Ja kun joku käyttää aikaansa minuun ja asiaani, mielelläni siitä korvauksen maksan.

        tapahtuma on jo mennyt ohi eli toteutunut, saisiko nähtäväksi sen sinun kysymyksesi ja siihen tulleen vastauksen kokonaisuudessaan että voisi hieman arvioida sitä millainen se ennustustilanne oli?

        Sinun sanasi ja sinun kokemuksesi ei suoraan sanottuna vakuuta yhtään ketään, ennenkuin pystyt todistamaan että näin tosiaan kävi.

        Maileissa tulee mukana aikataulutiedot, mitkä tietysti voi väärentää, mutta luottaisin siihen että et muuttelisi sellaisia tietoja jos kopsaat sen kysymyksen ja vastauksen tänne.


    • kokemusta on

      Rita ei muutenkaan ole mikään erityisen tarkka näkijä. Vagina ei ole näkijä himpunkaan vertaa.

    • siinä

      että selvänäkijä ei pysty netin kautta näkemään ihmistä ja lukemaan hänen reaktioitaan. Se laskee ennusteen osumatarkkuutta todella paljon.

      Ennustajan kannalta ei kuitenkaan ole kosketuksella mitään sen suurempaa merkitystä kuin se, että selvänäkijä pystyy kosketuksen kautta aistimaan sen mikä selvänäkijän kommentti tai kysymys saa ihmisen värähtämään, kädet hikoamaan tms. Kosketus lisää siis osumatarkkuutta hieman enemmän kuin se että ennustaja pelkästään katselisi ihmisen reaktioita. Mutta kuten todettu, yliluonnollisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

      Selvänäkijän ihmistuntemus ei riitä pelkän tekstin analysoimiseen ja sen vuoksi täällä ei näy vastauksia kysymyksiin joissa on ollut yksi tai kaksi lausetta.

      Selvänäkijä ei lue mitään henkimaailman juttuja, vaan pelkästään katselee ihmistä ja ihmisen reaktioita hänen puheisiinsa. Se ei ole mitään "yliluonnollista" vaan ihan pelkkää tekniikkaa.

      Taikuritkaan eivät usko yliluonnolliseen ja silti he pystyvät tekemään ennustuksia ihan samanlaisella osumatarkkuudella kuin nuo ns. "selvänäkijät".

      Tuon lisäksi selvännäkijät eivät pidä netistä ja julkisista keskustelupalstoista, koska tietävät että siellä voi epäilijä sattua paikalle ja kertoa totuuden. Parempi heidän siis pysyä vain omassa kolossaan ja huijata siellä tietämättömiä ihmisiä.

      Täällä useat ennustajiin ja muihin hörhelöihin uskovat sanovat että epäilijöiden pitäisi avata näkökulmiaan uusille ajatuksille, mutta ihan samalla uskovat voisivat avartaa käsityksiään ja todella tutustua noiden ennustajien käyttämiin huijauskeinoihin. Se voi olla suuri isku omaan maailmankuvaan kun se murenee yhtäkkiä. Mutta kyllä se siitä toipuu, koska totuuteen uskominen on aina parempaa kuin valheisiin uskominen.

      • kysyvöt itsekin neuvoa näki...

        Mikä on näkemyksesi siihen seikkaan, että monet selvänäkijät ovat itse toisten selvänäkijöiden aktiivisia asiakkaita. Jos he ovat itse huijareita, niin eikö heidän pitäisi ymmärtää kiertää toiset huijarit kaukaa?


      • että sen avulla
        kysyvöt itsekin neuvoa näki... kirjoitti:

        Mikä on näkemyksesi siihen seikkaan, että monet selvänäkijät ovat itse toisten selvänäkijöiden aktiivisia asiakkaita. Jos he ovat itse huijareita, niin eikö heidän pitäisi ymmärtää kiertää toiset huijarit kaukaa?

        he voivat parantaa omaa tekniikkaansa asiakkaidensa kanssa ja huomata ehkä virheitäkin omassa toiminnassaan.

        Se on siis heille harjoitusta.

        Sitä en kiellä etteivätkö useimmat selvännäkijät jopa uskoisi ihan kirkkain silmin omiin satuihinsa, mutta se on pelkkää itsesuggestiota.

        On fakta että yksikään, huomaa oikein tarkkaan ja lue pari kertaa ajatuksella mielessäsi, yksikään. Se tarkoittaa sitä että 'nolla selvännäkijää', 'ei yhtään selvännäkijää', 'kukaan selvännäkijä' ei ole pystynyt näkemään tai osoittamaan kadonnutta ihmistä, osoittamaan murhaajan olinpaikkaa tms.

        Jos selvännäkeminen toimisi ihan oikeasti, tuon luvun olisi pitänyt olla paljon suurempi.

        Nyt tulos on

        Selvännäkijän apu rikoksen selvittämisissä: 0%
        Rikostutkijoiden apu rikoksen selvittämisissä: en tiedä tarkkaan mutta epäilisin olevan jossain 70% paikkeilla.

        Pelkkä usko johonkin asiaan ei välttämättä tee asiasta totta.

        Edes sadan tai tuhannen tai sadantuhannen ihmisen usko johonkin asiaan ei tee siitä asiasta välttämättä totta.


    • haisee nyt raha:((

      Tottakai Rita puhuu puhumisen ja äänen puolesta, sillä hänellähän on maksullinen puhelinpalvelu!!

      Ei tarvitse kovin paljon vetää näitä asioita yhteen kun tuon jo lapsikin tajuaa!!

      Olen ennustanut ihmisille nimenomaan netin kautta ja saan yleensä heihin nimenomaan illan yön aikana hyvän koskeutuksen hiljaisuudessa. Kyllä henkimaailma auttaa jos auttaja on oikealla asialla ja avun pyytäjäkin aidossa avun tarpeessa.
      Välillä sisäinen näkeminen on vahvaa, toisinaan ei riippuu myös näkijän omasta jaksamisesta.

      Kertaakaan en ole maksua pyytänyt, siksikään ehkä en kun on ns. siviili työ. Tämä on minulle sanotaan nyt vaikka niin että harrastus..

      No, näkijöitä on joka lähtöön ja osa jää asemallekin. Jokainen on itse vastuussa siitä mitä tekee, jos omatunto on rauhaisa asiat lienevät sitten kohdallaan.

    • Ei voi pitää paikkaansa

      Minun ystäväni on menettänyt puhekykynsä jonkun äänihuuli halvauksen tms. takia. Tarkoittaako se ettei hänelle voi ennustaa?

      Ääni jutut on puhelin huijareiden keksimää, kun avaavat samat tyypit tekstiviesti palvelun niin taas muuttuu äänikellossa ja siitä tuleekin hyvä vaihtoehto.

    • Trinu

      Ihmisillä on hyvin eri tyyppisiä kykyjä. Toiset ovat selvänäköisiä, toiset selväkuuloisia jne.
      Joku kykenee näkemään puhelimessa kuulemalla asiakkaan äänen, joku kykenee kirjeen tai sähköpostin avulla tuntemaan asiakkaan energiat, ja kolmas tarvitsee konkreettisen "kosketuksen".

      Ilmeisesti tämä kyseinen Rita Pesonen ei omaa itse sellaista taitoa, että voisi vastata ilman "kosketusta". Mutta yleistäminen on häneltä kyllä hivenen ajattelematonta toimintaa.

      Itsekin olen saanut ihan osuvia ennusteita sähköpostin välityksellä. Olen myös vastaanottanut energiavälityksiä positiivisella menestyksellä. :)

    • Ennen minäkin
    • Taikuutta

      Kyllä itse voin sanoa, että minulle on esim. Ellien Kristallipallon kautta kaksikin näkijää takavuosina nähnyt todella uskomattomalla tavalla ja kaksi muuta meilin kautta ja emme tunne edes sen syvällisemmin. Oikea näkijä voi nähdä ilman liveyhteyttä.

      • Tosinäkijä

        Minä näen sinulle satasella ihan mitä haluat.


      • ÄlyHohhohoi
        Tosinäkijä kirjoitti:

        Minä näen sinulle satasella ihan mitä haluat.

        Aijaa, no mistä numerosta sinut tavoittaa? Haluaisin pitkän tumman miehen kultakello ranteessaan ja sitten arpajaisvoiton. Riittääkö 80€?


    • PaskatPuolueet

      Minäkin näin selvästi kuinka Keskustapuolue ja kokoomus sekoomus kielletään suomessa puolueena ja puolueiden jäsenet laitetaan työleireille oppimaan normaalia elämää....tämä siis tulee tapahtumaan näille maan tuhoajille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe