Gal.4:10.Nyt sitä vastoin,kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja mikä enemmän on,kun Jumala tuntee teidät,kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen,ja köyhien ALKEISVOIMIEN puoleen,joiden orjiksi,taas uudestaan tahdotte tulla.
Gal.4:11.Te otatte vaarin PÄIVISTÄ ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
Paavali osoittaa Gal.4:15.mihin tälläinen usko johtaa "Missä on nyt teidän kerskaaminen ONNESTANNE?
Tiedän ihmisiä jotka ovat ensin muualla tulleet uskoon,ja ollet riemua,ja onnea täynnä, mutta ovat sitten liittyneet adventisteihin,ja kadottaneen ONNEN josta Paavali kirjoittaa,mutta ovat sittemmin jättäneet adventistit.
Paavali sanoo tätä toiseksi evankeliumiksi,jossa ei toki väitetä Kristusta tarpeettomaksi,mutta julistivat,että hänen työnsä lisäksi pitää vielä tehdä jotakin,että voisi pelastua.
Aake Lahti Suomen kirkon sisäläh.seuran evankelista ainakin 70-luvulla. Ehti olla adv/srk jäsen 6v.toimi mm.heidän seurakunta virkailijana.
Hän kertoo: "Irtautumiseeni vaikutti kaikkien voimakkaimmin se että näin niiden ihmisten jotka olivat tulleet herätykseen muualla,ja löytäneet evankeliumin ilon,vähitellen adventti kirkossa kadottavan sen,ja joutuvan kuivaan lain-alaisuuteen.
Otatteko vaarin päivistä.
13
227
Vastaukset
- syytöksesi
paikkaansa, minä tulin uskoon yhden kirjan luettuani jonka siskoni oli ssanut helluntalaiselta, sitten helluntaiseurakunnan pastori kastoi minut, pari vuotta kuljin heidän kokouksissa, mutta en voinut yhtyä kaikessa heidän oppiinsa, niin aloin tutkia mitä adventti seurakunta opettaa he opettivat suoraa Raamatun sanaa, ei sanaakaan ollut Whiten opetusta, koin adventti seurakunnan hengelliseksi kodikseni ja liityin seurakuntaan.
Minua ei kastettu uudestaan koska helluntai seurakunnalla on myös Raamatullinen kaste.
Olen ollut onnellinen Jumalan lapsi yli 40 v ei adventtiseurakunta ole viennyt minun ONNEANI.
Eiköhän onnen katoaminen johdu ihmisen omista sisällisistä ristiriidoista, mutta on hyvä panna syy toisten syyksi.
Kukas se olikaan ensimmäinen veljien syyttäjä?- Eki...
Joillekin sopii paremmin järkeis-opillinen usko.
- nyt ymmärtää
Eki... kirjoitti:
Joillekin sopii paremmin järkeis-opillinen usko.
että minulla ei ole yhtään enempi järkeisopillinen usko kuin sinullakaan, minä uskon että Jeesus on kuollut minun synteni tähden ja Hän on minun Vapapahtajani, johon minä turvaan joka hetki.
Ja Hän johdattaa minua tällä tiellä kohti taivaan kotia. - Eki...
nyt ymmärtää kirjoitti:
että minulla ei ole yhtään enempi järkeisopillinen usko kuin sinullakaan, minä uskon että Jeesus on kuollut minun synteni tähden ja Hän on minun Vapapahtajani, johon minä turvaan joka hetki.
Ja Hän johdattaa minua tällä tiellä kohti taivaan kotia.Kirjoituksia tuossa ylempänä,vaikka yritetään selittää,että hän on poikkeus,haluan tuoda esille miksikä tuo adv,oppi voi ihmisen tehdä,uskon että adv.on tuollaisia paljon muitakin. tuohan on kristillisyyden irvikuva
- ihmisiä
Eki... kirjoitti:
Kirjoituksia tuossa ylempänä,vaikka yritetään selittää,että hän on poikkeus,haluan tuoda esille miksikä tuo adv,oppi voi ihmisen tehdä,uskon että adv.on tuollaisia paljon muitakin. tuohan on kristillisyyden irvikuva
seuraan vain Vapahtajani jälkiä.
Enkä tunne enkä tiedä kolmea engeliä kuka hän on ja mihin seurakuntaan kuuluu,en ole lukenut hänen kirjoituksiaan, on liian monta aloitusta, asun ulkomailla joten en tunne suomalaista menoa kuin tämän palstan välityksellä.
Onko teillä viellä lämmintä siellä?
- lain alla
Kuin istua vankilassa, minua ei kuivuus haittaa.
Ei kiinnosta yksikään kirkko joka ei pidä sapattia arvossa, on aivan sama kuinka iloisia ovat se ei tee vaikutusta.
Iloisuudella ei minua petetä. - Eki...
Sunnuntain vietosta joutuisi vankilaan.
- sinulla on
Synttäripäivä???.
- kun almanakka
On pyhiä täynnänsä saa paljon vapaapäiviä töistä ja saa rentoutua.
Minun vaarini on kuollut jo aikoja sitten. "KAIKKI ON MINULLE LUVALLISTA" -
1. Kor. 6:12
"Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. [1. Kor. 10:23]
1. Kor. 10:23
"Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole rakentavaa. [1. Kor. 6:12]
MIELUUMMIN TUHLAAJAPOIKA KUIN LAINALAINEN!
Jeesuksen vertaus - onko se kertomus säälittävästä syntisestä, vaiko leväperäisestä Isästä vaiko tavoiteltava malli täydellisestä Jumalan palvelemisesta?
Tunnollinen lapsi ei uskaltanut mitään omaa tehdä.
Niinpä hän heräsi heti, kun Isälle kurja veli sai osakseen Isän tuhlailevaa rakkautta - niin, heräsi kateuteen. Nurisi, ettei ole mitään saanut.
Ja kuitenkin kaikki taivaan aarteet olisivat olleet hänen otettavissaan (Luuk 16:16).
Mutta tämä oli väärällä tavalla pelännyt isää - lain alla.
Eikä näytä oppineen vieläkään. Mutta Isä pitää yhä itsestään selvänä sitä, että siitä vaan elämään tosi elämää - iloitsemaan ja riemuitsemaan.
Syvin opetus ON jakeessa 31, sillä olemmehan lupausliiton lapsia ja Jeesus sanoo, että uskokaa saaneenne, niin te saatte sen.
Luuk 15:31
Isä vastasi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun luonani, ja kaikki, mikä on minun, on sinun.
Tuhlaajapoika ja hänen veljensä Luuk 15:11-32 :
11 Jeesus jatkoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
12 Nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle osuuteni omaisuudestasi.' Isä jakoi omaisuutensa poikien kesken.
13 Jo muutaman päivän päästä nuorempi kokosi kaikki varansa ja lähti kauas vieraille maille. Siellä hän tuhlasi koko omaisuutensa viettäen holtitonta elämää. [Sananl. 29:3]
14 Kun hän oli pannut kaiken menemään, siihen maahan tuli ankara nälänhätä, ja hän joutui kärsimään puutetta. [Sananl. 23:21]
15 Silloin hän meni erään sikäläisen miehen palvelukseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen sikopaimeneksi.
16 Nälkäänsä hän olisi halunnut syödä palkoja, sikojen ruokaa, mutta niitäkään ei hänelle annettu.
17 "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään. [1. Kun. 8:47]
18 Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. [Ps. 51:6]
19 En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi. Ota minut palkkalaistesi joukkoon.'
20 Niin hän lähti isänsä luo. "Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. [Hes. 33:11]
21 Poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.'
22 Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan. [Jes. 61:10]
23 Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa!
24 Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla. [Ef. 2:1]
25 "Vanhempi poika oli pellolla. Kun hän sieltä palatessaan lähestyi kotia, hän kuuli laulun, soiton ja tanssin.
26 Hän huusi luokseen yhden palvelijoista ja kysyi, mitä oli tekeillä.
27 Palvelija vastasi: 'Veljesi tuli kotiin, ja isäsi käski teurastaa syöttövasikan, kun sai hänet terveenä takaisin.'
28 Silloin vanhempi veli suuttui eikä halunnut mennä sisään. Isä tuli ulos ja suostutteli häntä,
29 mutta hän vastasi: 'Kaikki nämä vuodet minä olen raatanut sinun hyväksesi enkä ole kertaakaan jättänyt käskyäsi täyttämättä. Silti et ole koskaan antanut minulle edes vuohipahaista juhliakseni ystävieni kanssa.
30 Mutta kun tämä sinun poikasi tulee, tämä, joka on hävittänyt omaisuutesi porttojen parissa, sinä teurastat hänelle syöttövasikan!'
31 Isä vastasi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun luonani, ja kaikki, mikä on minun, on sinun.
32 Mutta olihan nyt täysi syy iloita ja riemuita. Sinun veljesi oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa mutta on nyt löytynyt.'"- ylifariseus
Yhdyn Jumalan lakiin, sillä ei siitä ole ainakaan haittaa minulle.
Jos jossakin laissa sanoittaisiin, että älä polta niin ei sekään minua haittaisi päinvastoin mielelläni hyväksyisin sellaisen lain koska en polta, sillä eihän laki joka on sinulle hyväksi, ole sinulle pahaksi.
Lusiferi oli tuhlaaja poika, joka kumosi Isänsä tahdon ja heitettiin alas taivaasta tuhlaaja poikana ja nyt monet haluaisivat, että Jeesuskin kumoaisi Taivaallisen Isän tahdon, joka on Hänen lakinsa.
Toiset haluavat olla täytettyjen käskyjen alla ja toiset tahtovat olla kumottujen käskyjen alla. - uskotko raamattuun?
ylifariseus kirjoitti:
Jos jossakin laissa sanoittaisiin, että älä polta niin ei sekään minua haittaisi päinvastoin mielelläni hyväksyisin sellaisen lain koska en polta, sillä eihän laki joka on sinulle hyväksi, ole sinulle pahaksi.
Lusiferi oli tuhlaaja poika, joka kumosi Isänsä tahdon ja heitettiin alas taivaasta tuhlaaja poikana ja nyt monet haluaisivat, että Jeesuskin kumoaisi Taivaallisen Isän tahdon, joka on Hänen lakinsa.
Toiset haluavat olla täytettyjen käskyjen alla ja toiset tahtovat olla kumottujen käskyjen alla.2.Korinttolaiskirje:
3:7 Mutta jos jo KUOLEMAN VIRKA, joka oli kirjaimin KAIVERRETTU KIVIIN, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli KATOAVAISTA, ylifariseus kirjoitti:
Toiset haluavat olla täytettyjen käskyjen alla ja toiset tahtovat olla kumottujen käskyjen alla.Ihana laki on sinulle, ellenisti, tietysti ihana, kun se jää aina riittävän kaukaiseksi.
Tehän ette suvaitse kuullakaan siitä Mooseksen henkilökohtaisemmasta laista.
Siellähän on se 2. käsky, joka uupuu 10 käskyn peruslaista.
Se tulee inhottavan lähelle.
Kun sanot mielessäsi: en ole tappanut.
Niin Jeesus kuiskaa korvaasi: mitä sanoitkaan veljellesi?
Kun ylpeilet sillä, ettet ole koskenut naapirin emäntään, niin Jeesus kuiskaa lempeästi: mitäs unta näitkään?
3. Moos. 19:17
Älä vihaa veljeäsi sydämessäsi, vaan nuhtele lähimmäistäsi, ettet joutuisi hänen tähtensä syynalaiseksi.
3. Moos. 19:18
Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60874
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111823Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla251726- 54709
- 49619
- 57570
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k91540- 22536
- 76533
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai43528