Miten viisaat sanoisitte

ruotsiksi:

Onpa sinulla otsaa ottaa yhteyttä uudestaan, edellisten törkeiden viestiesi jälkeen. Kahdeksankymmenen sähköpostisi lukeminen ja niihin vastaaminen on vienyt kaksi työpäivää - ilmaiseksi. Lakkaa tuhlaamasta aikaani. Hyvästi.

11

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritän silti (tai siksi)

”Det är ju fräckt av dig att kontakta mig igen, efter dina föregående skamlösa meddelanden. Att läsa och besvara dina åttio mejl tog två arbetsdagar – gratis. Var god och stoppa använda min tid. Adjö.”

Ruotsia oikeasti osaavat saavat ihan vapaasti parsia.

• Lassitus

"Har du faktiskt mage att kontakta mig igen efter alla dina tidigare svinaktiga meddelanden! Att läsa och besvara dina åttio mejl tog två arbetsdagar - utan ersättning. Var god och sluta med att slösa bort min tid. Farväl."

• Lassitus
        Lassitus kirjoitti:

"Har du faktiskt mage att kontakta mig igen efter alla dina tidigare svinaktiga meddelanden! Att läsa och besvara dina åttio mejl tog två arbetsdagar - utan ersättning. Var god och sluta med att slösa bort min tid. Farväl."

Hioisin edellistä versiotani vielä jopa muuttamalla "sluta med att" muotoon "luta upp med att".

• Lassitus
        Lassitus kirjoitti:

Hioisin edellistä versiotani vielä jopa muuttamalla "sluta med att" muotoon "luta upp med att".

Äsh: "sluta", ei "luta"...

• Harkitsin
        Lassitus kirjoitti:

Äsh: "sluta", ei "luta"...

noiden viestien lähettämistä, mutta riski oli suuri - enhän ole varma, mitä niissä sanotaan, ja ehkä pilailette kustannuksellani. Siinä pohdiskellessani tuli uusi viesti, tällä kertaa (muka) asiakkaan tyttöystävältä; olen tehnyt poikaparan niiin onnettomaksi, ja miksi olen niin ilkeä ja niin edelleen. Nimestä päätellen hän oli mielikuvitushahmo - sellaista nimeä ei ole kenelläkään. Asiakas ei toivottavasti enää rohkene kirjoittaa minulle munattuaan itsensä pahan kerran kiroilullaan. En tiedä, kumpi olisi hassumpaa, laittaa tyttökaverinsa anelemaan puolestaan, yhä nimitellen minua, vai teeskennellä olevansa tyttöystävänsä?

Ei mikään ihme, että heitä kutsutaan lantuiksi (swede). Ainakaan sillä svedulla ei muuta ole päässään kuin pikkuinen lanttu. Olen lakannut syömästä juureksia, ihan hänen takiaan.

• Täkäläinen
        Harkitsin kirjoitti:

noiden viestien lähettämistä, mutta riski oli suuri - enhän ole varma, mitä niissä sanotaan, ja ehkä pilailette kustannuksellani. Siinä pohdiskellessani tuli uusi viesti, tällä kertaa (muka) asiakkaan tyttöystävältä; olen tehnyt poikaparan niiin onnettomaksi, ja miksi olen niin ilkeä ja niin edelleen. Nimestä päätellen hän oli mielikuvitushahmo - sellaista nimeä ei ole kenelläkään. Asiakas ei toivottavasti enää rohkene kirjoittaa minulle munattuaan itsensä pahan kerran kiroilullaan. En tiedä, kumpi olisi hassumpaa, laittaa tyttökaverinsa anelemaan puolestaan, yhä nimitellen minua, vai teeskennellä olevansa tyttöystävänsä?

Ei mikään ihme, että heitä kutsutaan lantuiksi (swede). Ainakaan sillä svedulla ei muuta ole päässään kuin pikkuinen lanttu. Olen lakannut syömästä juureksia, ihan hänen takiaan.

Jotenkin minusta alkoi tuntua, että se olet sinä, joka pilailee meidän palstalaisten kustannuksella...

• vaikuttaa:)
        Täkäläinen kirjoitti:

Jotenkin minusta alkoi tuntua, että se olet sinä, joka pilailee meidän palstalaisten kustannuksella...

Mutta totta se on. En osaa koko juttua pistää lyhyeen viestiin, ja koko tarina veisi kolmisenkymmentä sivua tekstiä, eikä se varmaan kiinnostaisi ketään.

Olin aina luullut, että ruotsalaiset ovat hiukkasen nokkelampia kuin me suomalaiset. Ehkä asiakkaani on poikkeustapaus.

Se, minkä itse opin hänen käyttäytymisestään on se, ettei kannata nimitellä ja haukkua ihmistä, jolta haluaa lisäpalveluksia! Olen kärsivällinen ihminen, ja aika hyvin siedän omalaatuisia persoonia (ehkä olen itsekin sellainen), mutta se, että kutsutaan lihavaksi mielipuoliseksi suomalaisnartuksi ja seuraavassa viestissä pyydetään toimittamaan toinen tuote, koska ollaan niin "masentuneita" edellisen tuotteen laadusta, ja koska en kai minä halua "tuhota" ihmisen elämää, jota en edes tunne - menee asteen yli sietokykyni. Varsinkin, kun olen hyvin hoikka:)

Ok, poistun nyt palstalta. Kiitos avusta. Olen nyt blokannut kiusaajani osoitteen. Hän varmaan ottaa uuden osoitteen, mutta vonhan senkin sitten blokata.

• Lassitus
        Harkitsin kirjoitti:

Kyllä nuo minun käännösehdotukseni (tarkennuksineen ja lyöntivirheideni korjauksineen...) ovat ihan luotettavia ja oikeita.

• Mihin tässä viisasta tarvitaan? Ei kielenkääntäminen vaadi erityistä viisautta.

Toisaalta viisas ei kirjoittaisi noin eikä varsinkaan kielellä, jota ei itse osaa.

Jos haluaa jättää jonkun ihmisen viestit huomiotta, on parasta tehdä niin eikä kirjoittaa hänelle asiasta. Jos kuitenkin kirjoittaa, on parasta kirjoittaa sillä kielellä, jolla on aiemmin oltu yhteydessä ja jota siten itse oletettavasti osaa.

• molemmat,

mutta selitykseni ovat johtaneet uusiin viestiryöppyihin, ja vastaamattomuusyritykseni samoin. Sivun pituisia vuodatuksia, viimeiset kaksi isoilla kirjaimilla kirjoitettuja törkyviestejä. Enkä mielestäni edes ole se osapuoli, joka on väärässä.

Olet oikeassa, ei pitäisi vastata törkyyn töryllä, mutta se on ainoa tyyli, jota en ole vielä kokeillut. Ystävällisyys, asiallisuus, ironisuus, vakavuus - ei mitään vaikutusta.

• Ilpo Tuskin
        molemmat, kirjoitti:

mutta selitykseni ovat johtaneet uusiin viestiryöppyihin, ja vastaamattomuusyritykseni samoin. Sivun pituisia vuodatuksia, viimeiset kaksi isoilla kirjaimilla kirjoitettuja törkyviestejä. Enkä mielestäni edes ole se osapuoli, joka on väärässä.

Olet oikeassa, ei pitäisi vastata törkyyn töryllä, mutta se on ainoa tyyli, jota en ole vielä kokeillut. Ystävällisyys, asiallisuus, ironisuus, vakavuus - ei mitään vaikutusta.

Merkkaat vain MailWasherissa asianomaisen osoitteen spammiksi, ja siinä se. Ei tarvitse panna kallista aikaansa törkyjuttujen lukemiseen.

http://www.firetrust.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1454
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      53
      1384
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      106
      1108
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      121
      1071
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      76
      736
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      691
    7. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      108
      574
    8. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      572
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      548
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      515
    Aihe