Konus 20x80 GIANT tähtikiikari, tekeekö tuollaisella mitään?
Konus 20x80 GIANT
12
5730
Vastaukset
- Jotakin tekee...
Sopii hyvin tähtien ja kuun tarkkailuun. Kuten myös lintubongaukseen, mutta aika raskas pideltävä, kädet väsyy. Mutta hanki joku jalusta sille, sellanen alumiininen perusjalusta maksaa noin 25 euroa.
- kiikari11
Verkkokaupassa tämä kiikari maksaa n.150e ja villen kellossa n.100e
Itselläni on nyt ollut kaksi vuotta ja hyvin on toiminut.- Optica
Mun veikkaus on, että verkkokaupalle käy samat kuin PC-Superstorelle.
Uudet tilat, sijainti hanurista ja hintoja nostettu. - ...
Jos Optica on sama niin semmoiset voi käydä Kodin ykköestä hakemassa alta satasella:
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=3444&productId=278649&shopId=3100000&compartmentId=3102300&categoryId=3102301&catalogId=3444&ddkey=ProductDisplay
- Halpa...
Halpa havaintoväline tuo vielä tuollakin hinnalla on. Aloittelijalle varsinki mahtava vehje. Villenkellon hintoihin pitää lisätä vielä postikulut, kannattaa myös tarkistaa saatavuus etukäteen. Sama ollu myös myynnissä Optica nimellä Anttilassa, jalusta kaupan päälle. Voi vaatia kollimoinnin, jos näkyy kuva kahtena.
Kattelin tuommoisilla esim. M101 galaksin supernovaa taannoin ja hyvin näkyi.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/Supernova_in_M101_2011-08-25.jpg/300px-Supernova_in_M101_2011-08-25.jpg - starhuntteri
Metsästelin tuommoisella Messierin kohteita joitakin vuosia sitten ja kyllä niitä aika monta löytyi.
- starttimiees
Optica ja Konus on aivan eri tuote laadullisesti.
Konuksessa ei ole sitä ilmiötä, että kuva näyttää kaarevalta kun katsoo pitkälle horisonttiin.
Kalvotus on Konuksessa parempi ja näin ollen kuva on terävämpi.
Nämä ainakin itse huomasin kun pääsin kerran kyseisiä kiikareita vertaamaan lähekkäin.
Konus on Italialainen ja toi optica on jonkun keksimä tuotemerkki tai en ainakaan löytänyt maailmalta nettisivuja sille.
Tässä Konuksen sivut
http://www.konus.com/prodotti.php?id_c=1&id_p=395- 20x80
Optica = Meade
- Optica
20x80 kirjoitti:
Optica = Meade
Samaa 20x80 kiikaria: Optica, Meade, Orion, Bresser...jne.
- asdfg1234
P*skan puhetta starttimieheltä.
- Kalju Pitkätukka
Edullisemman pään kiikareissa on suuri hajonta laadussa.
Voi olla kelpo havaintoväline jos hyvä yksilö kohdalle sattuu.
Tuon kokoinen kiikari tarvitsee aina jalustan, katsoi sitten tähtiä tai maakohteita.
Voitin arpajaisissa halvan 8x50 kiikarin.
Armeijan ylijäämätavaran myymälästä ostamani 6x30 kiikari näyttää paljon enemmän
niin yötaivaalta kuin päivänvalosakin.
Isona tähtikiikarina minulla on Helios Stellar 15x70.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504