Konus 20x80 GIANT

tekeekö mitään?

Konus 20x80 GIANT tähtikiikari, tekeekö tuollaisella mitään?

12

5730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotakin tekee...

      Sopii hyvin tähtien ja kuun tarkkailuun. Kuten myös lintubongaukseen, mutta aika raskas pideltävä, kädet väsyy. Mutta hanki joku jalusta sille, sellanen alumiininen perusjalusta maksaa noin 25 euroa.

    • kiikari11

      Verkkokaupassa tämä kiikari maksaa n.150e ja villen kellossa n.100e

      Itselläni on nyt ollut kaksi vuotta ja hyvin on toiminut.

      • Optica

        Mun veikkaus on, että verkkokaupalle käy samat kuin PC-Superstorelle.

        Uudet tilat, sijainti hanurista ja hintoja nostettu.


    • Halpa...

      Halpa havaintoväline tuo vielä tuollakin hinnalla on. Aloittelijalle varsinki mahtava vehje. Villenkellon hintoihin pitää lisätä vielä postikulut, kannattaa myös tarkistaa saatavuus etukäteen. Sama ollu myös myynnissä Optica nimellä Anttilassa, jalusta kaupan päälle. Voi vaatia kollimoinnin, jos näkyy kuva kahtena.

      Kattelin tuommoisilla esim. M101 galaksin supernovaa taannoin ja hyvin näkyi.
      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/Supernova_in_M101_2011-08-25.jpg/300px-Supernova_in_M101_2011-08-25.jpg

    • starhuntteri

      Metsästelin tuommoisella Messierin kohteita joitakin vuosia sitten ja kyllä niitä aika monta löytyi.

    • starttimiees

      Optica ja Konus on aivan eri tuote laadullisesti.

      Konuksessa ei ole sitä ilmiötä, että kuva näyttää kaarevalta kun katsoo pitkälle horisonttiin.

      Kalvotus on Konuksessa parempi ja näin ollen kuva on terävämpi.

      Nämä ainakin itse huomasin kun pääsin kerran kyseisiä kiikareita vertaamaan lähekkäin.


      Konus on Italialainen ja toi optica on jonkun keksimä tuotemerkki tai en ainakaan löytänyt maailmalta nettisivuja sille.

      Tässä Konuksen sivut
      http://www.konus.com/prodotti.php?id_c=1&id_p=395

      • 20x80

        Optica = Meade


      • Optica
        20x80 kirjoitti:

        Optica = Meade

        Samaa 20x80 kiikaria: Optica, Meade, Orion, Bresser...jne.


      • asdfg1234

        P*skan puhetta starttimieheltä.


    • Kalju Pitkätukka

      Edullisemman pään kiikareissa on suuri hajonta laadussa.

      Voi olla kelpo havaintoväline jos hyvä yksilö kohdalle sattuu.

      Tuon kokoinen kiikari tarvitsee aina jalustan, katsoi sitten tähtiä tai maakohteita.

      Voitin arpajaisissa halvan 8x50 kiikarin.
      Armeijan ylijäämätavaran myymälästä ostamani 6x30 kiikari näyttää paljon enemmän
      niin yötaivaalta kuin päivänvalosakin.

      Isona tähtikiikarina minulla on Helios Stellar 15x70.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe