Heips :)
Ollaan tosiaan tyttöporukan kanssa tulossa viettämään mun 18-v synttäreitä. Ihan vesilinjalla pysytään, jotain hauskaa ja lapsellista pitää näin täysikäisyyden kynnyksellä nimittäin keksiä :D
Tarjoiluun haluaisinkin tällä kertaa panostaa. Perinteiset karkki- ja sipsikulhot dippeineen ovat mukana kuvioissa, samoin limsa- ja mehukannut. Nyt kaipaisin teiltä hyviä vinkkejä, mitä voisin tarjota. Ideoita kaivataan sekä suolaisiin että makeisiin herkkuihin.
Perinteinen täytekakku korvautuu luultavasti jollain hyydytettävällä kakulla, jonka pohjaksi tulee keksinmuruja tms.
Mitä syötävää tarjota kavereille synttäreillä?
4
5561
Vastaukset
- isäukko
poikani täyttäessä vastaavasti 18. vuotta tarjottiin meillä seuraavasti
• Graavia merilohta, tillisinappikastike
• Friteerattuja neulamuikkuja, aiolia
• Valkosipulisilakoita
• Jugurttisilliä (maustamatonta Turkin jugurttia)
• Sienisalaattia
• Talon vihreää salaattia
• Maalaispáte, karpalokastike
• Kylmäsavustettua lampaanpaistia, minttuhyytelö
• Persiljaperunia
• Saaristolaisleipää
• Kainuun leipäjuustoa, lakkahilloa
Nykyään tarjotaan enemmän "aitoa" ruokaa kuin makeita ja itse olen voileipäkakun vasttustaja; se kun on margariinin ja majoneesin sekoitusmössöä ja varsinainen rasvapommi. Jos vieraita tulee ja menee pitkin päivää, on enemmän panostettava kylmiin paloihin, sillä lämpimät palat tahtovat kuivahtaa, jos seisovat kauan pöydässä. Jos kaikki vieraat tulevat samanaikaisesti, ei tätä haittaa ole. - Nimetön
Lapsena oli kiva syödä coctail-tikussa olevia nakinpaloja, juustoa ja rypäleitä. Voisit tehdä tikkuja aikuisempaan makuun käyttämällä esim oliiveja, motsarellapalloja, ja sit vaikka pieniätulisia lihapullia yms.... Sit voisit tehdä juustosarvia ei kovin isoja semmosia pieniä.
Makeana vois olla suklaamuffinsit kun laittaa vaaleanpunaista tomusokeri-vesi seosta päälle ja sit nompparelleja.. tulee todella nättejä.
Tässä vielä muutamia alkoholittomia juomia
Punainen-juoma
1 l laimennettua marjamehua (herukka, puolukka, mansikka, tai vadelma)
1 pullo kivennäisvettä.
Valkoinen-juoma
1 l omanamehua
2dl greippimehua
1-2 pulloa kivennäisvettä
Molemmat juomat valmistetaan juuri ennen tarjoilua. - Neitokainen86
Onnea synttäreistäsi :)
Miten olisi vaikkapa jonkinlainen buffettipöytä? Esimerkiksi siinä voisi olla tacoja, joihin kaverisi ja sinä voisitte itse valita täytteet, kuten jauhelihaa, salaattia, kurkkua ym. :) Sitten erilaisten vihannesten (porkkana, kurkku ym.) dippailu voisi olla yksi ehdotuksistani. Lihapullat ja prinssinnakit ovat myös in :D Hyviä ruokailuhetkiä teille :) - suosikki on
voileipäkakku. Helppo ja nopea tehdä. On vielä riittoisakin ja edullinen.
Tein tyttäreni 18v. synttäreille 2 erilaista; Toinen kinkkupohjainen ja toinen lohisellainen. Koristeluun käytin aikaa hieman enemmän, joten lopputulos oli huikaiseva.
Vieraat kyselivät, että mistä olen kakut ostanut, sillä ne ovat aivan taivaallisia. Eivät uskoneet kertalaakista, kun sanoin, että itse eilen tein. Siitä nyt on jo pari vuotta aikaa, mut...
Tiedoksi, että olen mies, ja en ole kokki tai kondiittori. Kun näkee vähän vaivaa ja etsii hyvän reseptin, muuntaa tilanteen mukaan, lopputulos on A-luokkaa!
Oon joutunut tekemään sen jälkeen tuttavilleni ja heidän ystävileen eräänkin voileipäkakun, ja huhu näyttää kiirivän vähän liiankin nopeasti.
Omaksi ja muiden iloksi vielä teen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847