Yhdyttekö tähän?

kannanottoja?

17

724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tools

Itse tunnen todellakin kuuluvani niihin, jotka "tottelevat itsensä hengiltä".

• Ihminen toimii

niinkaun kun jaksaa työelämässä,silloin kun työ menee yli voimavarojen ihminen masentuu,eikä ole paluuta työelämään.

• Toinen puoli

Kuitenkin on niin, että esim. työuupumus "diagnostisoidaan" masennukseksi, koska masennuksen hoitokuluista KELA maksaa korvauksen.

Minä olin taannoin työpaikkani ihmissuhdesotkujen takia pari viikkoa sairauslomalla. Masennukseksi sekin merkittiin. Lomani aikana ryhmäpäällikkömme ilmoitti lähtevänsä talosta, ja minä kuntouduin.

Kannattaa tehdä ylöspäin selväksi, mikä hiertää. Minäkin olisin saanut lomailla vaikka kuinka kauan, jos en olisi lomalle lähtiessäni lähettänyt sähköpostia tilanteestani. Luonnollisesti tuli tuon jutun takia puukkoa selkään, mutta kun otin senkin asian esille, korjaantui tilanne täysin.

• Psykopatologia

.
        varsinkin kolumniksi! Ensi kerran julkisuudessa poraudutaan depression psykodynamiikkaan, sisäisiin tekijöihin. Yleensä puhutaan behavioristisesti ulkokohtaisista tekijöistä, kuten mm. "Yleisen" Fredi-kommentissa olen tuonut esiin.

Kolumni on oikean suuntainen, vaikkakin teoreettisesti ja "tieteellisesti" kevyt.
        .

• Psykopatologia
        Psykopatologia kirjoitti:

.
        varsinkin kolumniksi! Ensi kerran julkisuudessa poraudutaan depression psykodynamiikkaan, sisäisiin tekijöihin. Yleensä puhutaan behavioristisesti ulkokohtaisista tekijöistä, kuten mm. "Yleisen" Fredi-kommentissa olen tuonut esiin.

Kolumni on oikean suuntainen, vaikkakin teoreettisesti ja "tieteellisesti" kevyt.
        .

.
        Näköjään 36(?)-vuotias valtiotieteen maisteri.
        Tämä on hauska:
        http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200708226491731_ko.shtml
        .

• aloittaja

.
        Näköjään 36(?)-vuotias valtiotieteen maisteri.
        Tämä on hauska:
        http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200708226491731_ko.shtml
        .

mutta kirjoitustyyli koki ihmeparanemisen muutamassa päivässä. :) En jaksa lukea huonosti tuotettuja lauseita :(

Kenen kolumnistin tuotoksista herra psykologi muuten pitää?

• Psykopatologia
        aloittaja kirjoitti:

mutta kirjoitustyyli koki ihmeparanemisen muutamassa päivässä. :) En jaksa lukea huonosti tuotettuja lauseita :(

Kenen kolumnistin tuotoksista herra psykologi muuten pitää?

.
        En oikein osaa vastata, kun en ole varsinkaan viime vuosina tarpeeksi tarkkaan seurannut. Mutta ainakin noiden olen pitänyt.
        .

• aloittaja

.
        En oikein osaa vastata, kun en ole varsinkaan viime vuosina tarpeeksi tarkkaan seurannut. Mutta ainakin noiden olen pitänyt.
        .

Lehtola. Huippu.

• valoisat kasvot

Todenpuhuakseni pidin esimiehestäni, ja hän piti minusta. Hän alkoi vihjailla, että hän vaimonsa ei ymmärrä häntä. Minä haaveilin salaisesta syrjähypystä hänen kanssaan, hän oli ehkä ihan tosissaan. Mutta kun tilanne meni liian pitkälle (keskustelut liian intiimejä), kavahdin, ja suhteemme muuttui vihamieliseksi. Itse olin sosiaalisilta taidoiltani aika naiivi, hän taas hyvin taitava. Hän alkoi manipuloida minua jatkuvasti, saaden minut näyttämään huonolta, itsensä hyvältä. Lopulta en enää kestänyt. Jäin sairaslomalle. Lääkäri oli hyvin viisas, tunsi kyseisen paikkakunnan asiat hyvin, ja osasi opastaa minuakin olemaan hiukan jämäkämpi. Masennukseksi työnantaja ja pikku kylä varmaan huonon oloni kuitenkin nimitti, vaikkei lääkärintodistus niin sanonutkaan.

Sen loman aikana päätin muuttaa Suomesta! Se oli paras päätös, minkä olen koskaan tehnyt. Noista ajoista on toistakymmentä vuotta. Löysin sukulaissieluni toiselta puolen maailmaa, olen onnellinen, toimelias, iloinen itseni. Tavallaan voin kiittää tuota sosiopaattista esimiestä. Ilman häntä kohtaan tuntemaani vihaa tuskin olisin saanut kootuksi tarpeeksi rohkeutta ulkomaille muuttoon.

• asdadsasdsad

Hän sanoi, että masennus on vihaa.
      "Aina kun olet masentunut, katso mille olet vihastunut."

Hyvä pointti! Kun tarkemmin miettii se taitaa tosiaan olla aika paljon vihaa!

• Psykopatologia

.
        Aggressio-problematiikan osuus on suhteellisen suorassa suhteessa depression syvyyteen.
        .

• Psykopatologia kirjoitti:

.
        Aggressio-problematiikan osuus on suhteellisen suorassa suhteessa depression syvyyteen.
        .

"Aggressio-problematiikan osuus on suhteellisen suorassa suhteessa depression syvyyteen".

Omat aggressioni-antipatiani ovat perusteellisen syviä. Näin on myös syvien depressioitteni laita.

• Psykopatologia
        capt.cöpenick kirjoitti:

"Aggressio-problematiikan osuus on suhteellisen suorassa suhteessa depression syvyyteen".

Omat aggressioni-antipatiani ovat perusteellisen syviä. Näin on myös syvien depressioitteni laita.

.

Viestini näköjään johtaa harhaan. Pahin aggressio-problematiikka on piilotajuista. Tiedostettu "aggressio-antipatia" ei koskaan tuota huippu-depressiota.
        .

• Psykopatologia

.

Viestini näköjään johtaa harhaan. Pahin aggressio-problematiikka on piilotajuista. Tiedostettu "aggressio-antipatia" ei koskaan tuota huippu-depressiota.
        .

.
        Ks. Yleisen puolen "Skitso söi ihmisen" ja siitä Introjektio.
        .

• ei ollut tietoa tästä

.

.

Jostain syystä pahimmat depikset eivät ole enää iskeneet moneen vuoteen.
        Luonnehdin tilannetta "mustaan aukkoon" kävelemiseksi.
        Esim. ulkoillessa ilman MITÄÄN ulkoista syytä sisäinen maailma vaan romahti.
        Kaikki näyttää silloin skitsofreenisen vääristyneeltä, haikk' harmonia häippäsee.

Olen analysoinut tilannetta autismilla. Aivorakenteessa tullaan kehittymättömälle alueelle.
        Ei sii auta kuin äkkiä kotiluukkuun, neljän seinän suojaan. Koska:
        On tuntu, että lajikumppanit vaistoaa tämän puolustuskyvyttömän tilan.
        He repisivät psyyken hajalle kuin korttitalon.
        capt.cöpenick

• ..........
        ei ollut tietoa tästä kirjoitti:

Jostain syystä pahimmat depikset eivät ole enää iskeneet moneen vuoteen.
        Luonnehdin tilannetta "mustaan aukkoon" kävelemiseksi.
        Esim. ulkoillessa ilman MITÄÄN ulkoista syytä sisäinen maailma vaan romahti.
        Kaikki näyttää silloin skitsofreenisen vääristyneeltä, haikk' harmonia häippäsee.

Olen analysoinut tilannetta autismilla. Aivorakenteessa tullaan kehittymättömälle alueelle.
        Ei sii auta kuin äkkiä kotiluukkuun, neljän seinän suojaan. Koska:
        On tuntu, että lajikumppanit vaistoaa tämän puolustuskyvyttömän tilan.
        He repisivät psyyken hajalle kuin korttitalon.
        capt.cöpenick

sittemmin, ettei heidän älykkyytensä riitä moiseen?

• ritalin

Onhan se. Täytyy minun yhtyä kyllä tuohon juttuun, vaikka kyllä vähän muuhunkin... ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6704
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4532
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3326
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3027
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1606
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1590
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1533
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1389
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1340
    Aihe