Vaatikaa kouluihinne monipuolista kasvisruokaa, sillä on suuri vaikutus ilmaston muutokseen.YK:n maatalousjärjestö FAO:n mukaan eläintuotanto vaikuttaa kasvihuonepäästöihin enemmän kuin autoilu ja koko muu liikenne. Eläintuotanto on vastuussa 18 prosentista maailman kasvihuonepäästöistä. Metaania syntyy karjan ruuansulatuksessa, hiilidioksidia metsän kaatamisesta ja typpilannoitteista. Lisäksi lanta ja typpilannoitteet aiheuttavat dityppioksidipäästöjä.
Lisää asiasta ks: http://www.ilmastouhka.net/
Kouluruoka ja ilmastonmuuos
2
1323
Vastaukset 2
- jepsistä
Ite olen kasvissyöjä, mutta amiksessani ei osata tehdä kunnon kasvisruokaa. Ei ole papuja tai mitään muutakaan proteiinipitoista. Joku kerta menen vielä valittamaan keittäjille että tekisivät muutakin kuin pakastevihanneskeittoa.. Mutta toisaalta, mieluummin teen itse ja syön kotona terveellisen aterian, joka on vieläpä hyvän makuistakin.
- Oku
mutta, jos olisin, niin vastustaisin ehdottomasti pelkkään kasviruokavalioon siirtymistä kouluissa. Itse en ainakaan pidä niin paljoa kasviksista, että suostuisin pärjääämään päivää pelkästään niiden varassa.
Mielestäni tärkeämpää on panostaa reiluun ja terveelliseen sekaravintoon. Tottakai voi olla kasviruokavaihtoehto, mutta se ei saa olla ainoa vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771610
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106832En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 129581
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo60502