Kertokaas hyvä 6 munan kakku ohje..
Ja niksejä millä sen saa sellaseks kuohkeaks eikä pieneksi lätyksi!!!
Oisko vielä vinkkejä lastenkakun kakunkoristeeksi jos laittaa makenkikuoren??
6 munan kakku ohje
2
1055
Vastaukset
- piisiiisi
6 munaa, 1 1/2 juomalasillista sokeria, vatkataan todella valkeaksi ja kuohkeaksi vaahdoksi, hyvä konsti on sammuttaa vatkain ja koittaa jääkö vatkaimesta taikinaa valuttaessa vaahdon pinnalle selkeitä kuvioita. sen jälkeen lisätään 1 1/2 lasillista jauhoja (osa voi olla perunajauhoja, mutta ei pakko), joihin on sekoitettu n.1 1/2 tl leivinjauhetta, sekoitetaan vain varovaisesti, ettei vaahto laskeudu, tosin itse sekoitan ihan vatkaimella, toki ykkös teholla, mutta varmempi jollakin puuhaarukalla tms., kaadetaan hyvin voideltuun ja korppujauhotettuun vuokaan, ja paistetaan n. 175 asteen lämmössä, sellaiset 1/2 tuntia - kolmevarttia, riippuen uunista. Kakku alkaa irtoamaan vuoan reunoilta ollessaan kypsä. Uuninluukkua ei kannata paiston alkuvaiheessa avata tai muutenkaan uunia kolhia, muuten saattaapi lässähtää. Annetaan jäähtyä hieman aikaa ennen kumoamista, että on kunnolla kerennyt napakoitua, liian lämmin kakku saattaa lässähtää. Tuossa on yksi osoite, missä kaikenmoisia kakkuja http://www.kakkukuvat.vuodatus.net/blogi/category/lasten kakut
- ..................
Perusohje yksinkertaisesti niin että 6 munaa ja 3 desiä sokeria ja 3 desiä jauhoja joista osa kannattaa korvata perunajauhoilla. Jos 4 munaa niin vastaavasti 2 desiä sokeria ja 2 desiä jauhoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 60689
- 52680
- 52657