Aina sitä alkukieltä!!

Amos7

Tuolla yhdessä viestiketjussa vesitetään urakalla Raamattua kun leikitellään muka niin viisaasti alkukielellä. Raamattu sanoo selvästi, että Herran lähettämä paha henki kiusasi kuningas Saulia. Joku neropatti pyörittelee sanaa ja saa sen muutettua mielisairaudeksi.
Sanottakoon ettei se niin harhaankaan mennyt. Uskova psykiatri sanoi että skitsofrenia-potilaista on 50 % pahojen henkien aiheuttamia.

Asian välistä, mielisairaalan suljetun osaston naispotilaista puolet on insestin uhreja.

Kun pyörittää aikansa alkukieltä ja lukee vaikka panamalaista Raamattua ja vertaa serbialaiseen, saa Raamatulla varmaan kumottua Raamatun, kun on apuna alkukieli.
Kreikassa Thessalonikassa koulussa opetetaan vanhaa kreikkaa, kieltä joka on kuollut. Näin sanoi lomilla eräs kaupungin kasvatti, siellä koulut käynyt kreikkalainen.

Itse olen tullut uskoon 33/38 käännöksen kautta. Täyttynyt Pyhällä Hengellä ja ottanut uskovien kasteen. Sama Raamattu toimii niin miksi vääntää sanaa kieroon kaiken maailman selitysteoksilla ja muka alkukielellä?

26

711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

      Ja katso,taivaasta kuului ääni,joka sanoi;Sinä olet minun rakas Poikani... ihmetyttää,eikö Jeesus tiennytkään olevansa Jumalan Poika ? Mat.3:17

      • RitariOlevainen

        Jumala todisti paikalla olleille, Jeesuksen olevan Hänen Poikansa, että USKOISIMME Häneen ,Jeesukseen.
        -Kyllä Jeesus tiesi kuka Hän on, epäileville "tuomaksille" Jumala ihan itse tunnusti Poikansa omakseen.
        -Jossa yhteydessä myös kolmiyhteinen Jumala ilmaisi itsensä.
        -Jumalan,Isän ääni kuului taivaasta, Jeesus seisoisi Jordan virrassa, Hänen päälleen leni Pyhä Henki Kyyhkysen muodossa.
        -Jeesuksen "kastejuhlassa" oli paikalla Yksi kolmiyhteinen Jumala.


      • Amos7
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Jumala todisti paikalla olleille, Jeesuksen olevan Hänen Poikansa, että USKOISIMME Häneen ,Jeesukseen.
        -Kyllä Jeesus tiesi kuka Hän on, epäileville "tuomaksille" Jumala ihan itse tunnusti Poikansa omakseen.
        -Jossa yhteydessä myös kolmiyhteinen Jumala ilmaisi itsensä.
        -Jumalan,Isän ääni kuului taivaasta, Jeesus seisoisi Jordan virrassa, Hänen päälleen leni Pyhä Henki Kyyhkysen muodossa.
        -Jeesuksen "kastejuhlassa" oli paikalla Yksi kolmiyhteinen Jumala.

        Noin minäkin asian näen. Jeesusta ei kastettu vauvana. Kastekypsä hän olisi ollut nuorempana, onhan Jeesus Jumalan Poika ja Messias, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Jes.7:14

        Mikä tällä merimies Raimolla oikein on nyt hukassa? Ennen mies oli kuin viiripää ja huusi joka kulmassa: Jeesus on Herra! Jatkuva ADHD päällä ja mies olisi päässyt jo nuorena eläkkeelle vankilan lääkärin suosituksesta. Tuo on Helsingin Saalemissa kuultua todistusta kun raamattuopisto joskus vieraili siellä ja Raimo todisti.


      • merim.raimo
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Jumala todisti paikalla olleille, Jeesuksen olevan Hänen Poikansa, että USKOISIMME Häneen ,Jeesukseen.
        -Kyllä Jeesus tiesi kuka Hän on, epäileville "tuomaksille" Jumala ihan itse tunnusti Poikansa omakseen.
        -Jossa yhteydessä myös kolmiyhteinen Jumala ilmaisi itsensä.
        -Jumalan,Isän ääni kuului taivaasta, Jeesus seisoisi Jordan virrassa, Hänen päälleen leni Pyhä Henki Kyyhkysen muodossa.
        -Jeesuksen "kastejuhlassa" oli paikalla Yksi kolmiyhteinen Jumala.

        Ei sinun.vaan minun raamatussani Jumala todisti paikalla olleille sanomalla; Tämä on minun rakas Poikani...sana Tämä oli tarkoitettu lääsnäoleville ihmisille.Sana, Sinä,tarkoittaa vain yhdelle ihmiselle osoitettua puhetta.Siis toisinsanoen raamatun vääristelyä ja vesitystä.


    • mietin vain

      * * *

    • paavalin opettaja

      jhgjhghjghjgkjhgjh nbbmnbmnbmn,mb ytyutyuittiu lkjhkjhjkhkjjh twtewewwette. saittekos selvvää.

    • mitäs suomalaiset

      hebrealaisella raamatulla tekee - niillähän on ihan oma suomalainen - ja ihan alku kielellä.

    • Se on merkki paremmasta kun usko horjuu.

      Nyt et usko enää alkuperäisiin raamattuihin etkä edes muilla kielillä kirjoitettuihin.

      Silloin viimeistään voi uskon heittää romukoppaan kun pitää jo omaa raamattua kirjoittaa,

      Miksi poistit eilen aloituksesi joka oli otsikolla "Jeesus syntyi neitsyestä".

      • Amos7

        Lapsikastettu ateisti äityy puolustamaan Raamattua.
        Älä Pekku ota paineita, kyllä Jumala sanastaan huolen pitää.


    • nero patti (to..)

      sen kun unohtaa saa tehtyä mieleisensä raamatun. Riivaajia on, totta kai, ja yksi tai ehkä neljä niistä meni Sauliin. Riivaajat olivat musikaalisia ja Davidin soittaessa harpulla muinaista heprealaista tuutulaulua "uinu uinu, pikku riiviö" ne oitis nukahtivat.
      PS. 33/38 käännös voittaa kirkkasti kaikki alkukielen versiot, jotka mielestäni tulisikin mitä pikimmin polttaa, ne vain eksyttävät monia uskovia.

    • täytetty

      hengellä siitä olisi monikin kiinnostunut joten olet pienen selityksen velkaa.

      • Amos7

        Raamattu kehoittaa koko ajan täyttymään Hengellä.


      • Amos7 kirjoitti:

        Raamattu kehoittaa koko ajan täyttymään Hengellä.

        vedetään henkeä päähän, pakenee järki sieltä pois.


    • todé

      vaikuttaa, joka noin hurjia väittää? Uskoisin, että alan uskovat asiantuntijat eivät yhdy moiseen väittämään.

      • Peku `

        Amoksella kumpuaa päästä kaiken näköstä kun on vilkas mielikuvitus.
        Väittihän Amos myös Romanialaiset ja Albanialaiset romanikansoiksi ja romaanien kadonneen joskus sieltä raamatun mailta.

        Romaanithan on oikeasti intialaisperäisiä.


      • Amos7
        Peku ` kirjoitti:

        Amoksella kumpuaa päästä kaiken näköstä kun on vilkas mielikuvitus.
        Väittihän Amos myös Romanialaiset ja Albanialaiset romanikansoiksi ja romaanien kadonneen joskus sieltä raamatun mailta.

        Romaanithan on oikeasti intialaisperäisiä.

        Sinä keksit omiasi kun et pysty näyttämään mitään väittämiäsi toteen.

        Ps. Lomilla ollessa nyt viime torstaina stikkasin italiaa albanilaisen katusoittajan kanssa.


      • Amos7

        En minäkään usko että yhtyvät tuollaiseen ajatteluun. Eivät alan asiantuntijat yhdy edes sinun ajatteluun, mitä uskosta uskot. Kuitenkin tuo psykiatri on raudanluja ammattilainen.


        Insesti asian sanoi Claes Anderson TV: ssä. Vasemmistoliiton mies, siis sinun puoluetoveri. Ei ole minun puoluetoveri mutta pidän miehen mielipiteistä ja aika hyvistä ajatuksista jälkiviisaissa.


      • to..
        Amos7 kirjoitti:

        En minäkään usko että yhtyvät tuollaiseen ajatteluun. Eivät alan asiantuntijat yhdy edes sinun ajatteluun, mitä uskosta uskot. Kuitenkin tuo psykiatri on raudanluja ammattilainen.


        Insesti asian sanoi Claes Anderson TV: ssä. Vasemmistoliiton mies, siis sinun puoluetoveri. Ei ole minun puoluetoveri mutta pidän miehen mielipiteistä ja aika hyvistä ajatuksista jälkiviisaissa.

        väitteen esittää ei mitenkään takaa että väite olisi totta, mutta tässä tapauksessa väite kuitenkin perustunee todennettuun aineistoon. Voi hyvin ymmärtää miten tuhoisasti insesti saattaa vaikuttaa mielenterveyteen. Mielisairaudet tai henkiset ongelmat yleensäkään eivät kuitenkaan johdu riivaajista tai pahoista hengistä, kukaan ammattilainen ei voi moista väittää. Ensin pitäisi olla todennettua näyttöä riivajien olemassaolosta, sitten todennettua näyttöä siitä että ne jotenkin pystyvät vaikuttamaan ihmisen psyykeen ja tämä näyttö puuttuu täysin. Skitsofrenia on sairaus johon pystytään vaikuttamaan kemiallisin keinoin , lääkityksellä, taudin puhkeamiseen vaikuttaa perimä ja ihmisen kokema stressi, ei kuvitellut pahat henget.


      • todé
        Amos7 kirjoitti:

        En minäkään usko että yhtyvät tuollaiseen ajatteluun. Eivät alan asiantuntijat yhdy edes sinun ajatteluun, mitä uskosta uskot. Kuitenkin tuo psykiatri on raudanluja ammattilainen.


        Insesti asian sanoi Claes Anderson TV: ssä. Vasemmistoliiton mies, siis sinun puoluetoveri. Ei ole minun puoluetoveri mutta pidän miehen mielipiteistä ja aika hyvistä ajatuksista jälkiviisaissa.

        Raamatussa mainittu riivaustila on harvinainen meillä länsimaissa.
        Minulla on sellainen käsitys, että harvemmin täällä leikitään henkimaailmoissa niin väkevästi, että joudutaan "ns. pahojen henkien valtaan".
        Kyseinen vahva transsinomainen tila ei synny edes vahvaan psykoosin vaipumalla, vaan kyseessä ovat ihan erilaiset mieleen ja fysiikkaan vaikuttavat tekijät ihmisen psyykessä ja koko olemuksessa.


      • todé
        Amos7 kirjoitti:

        Sinä keksit omiasi kun et pysty näyttämään mitään väittämiäsi toteen.

        Ps. Lomilla ollessa nyt viime torstaina stikkasin italiaa albanilaisen katusoittajan kanssa.

        kun olet "lomilla"?


      • Amos7
        todé kirjoitti:

        Raamatussa mainittu riivaustila on harvinainen meillä länsimaissa.
        Minulla on sellainen käsitys, että harvemmin täällä leikitään henkimaailmoissa niin väkevästi, että joudutaan "ns. pahojen henkien valtaan".
        Kyseinen vahva transsinomainen tila ei synny edes vahvaan psykoosin vaipumalla, vaan kyseessä ovat ihan erilaiset mieleen ja fysiikkaan vaikuttavat tekijät ihmisen psyykessä ja koko olemuksessa.

        Tuo on yleisempi kuin uskotaankaan. Ei kuitenkaan että täytyisi vainukoirien avulla lähteä etsimään riivattuja. Kyllä ne itse ilmaisevat itsensä. Paavali ajoi ulos tietäjähengen palvelijattaresta vasta kun se oli seurannut päiviä.

        Riivattu ja henkien sitoma ovat kaksi eri asiaa. Näyttää että riivaajat tekevät tuloaan länsimaihin jopa valtiovallan tuella kulttuurin vaihdon nimikkeellä. Tänne tuodaan jos minkälaista saastaa kulttuurin nimissä. Onhan kirjastoissa ollut jo 20 vuotta ikiomat hyllyt okkultismille ja saatananpalvonta lisääntyy koko ajan.
        Paha ihminen, kuten Pekku on eri asia.

        Vaarallisinta on lähteä soitellen sotaan kuin eräs pariskunta. He kokivat muka että eräässä vaikealuonteisessa miehessä, jolla oli epilepsia on riivaaja. Menivät jopa vartavasten miehen asuntoon ajamaan sitä ulos. Mies oli uskossa ja koettu loukkaus verinen. Mies huusi ulosajajaa; mene noita ulos ja heitti kartanolle pariskunnan.

        Opimmeko tästä mitään?


      • Työmies2
        todé kirjoitti:

        Raamatussa mainittu riivaustila on harvinainen meillä länsimaissa.
        Minulla on sellainen käsitys, että harvemmin täällä leikitään henkimaailmoissa niin väkevästi, että joudutaan "ns. pahojen henkien valtaan".
        Kyseinen vahva transsinomainen tila ei synny edes vahvaan psykoosin vaipumalla, vaan kyseessä ovat ihan erilaiset mieleen ja fysiikkaan vaikuttavat tekijät ihmisen psyykessä ja koko olemuksessa.

        uskot riivaajiin. Eikö sellainen usko kuuluisi paremminkin primitiivisille alkuasukkaille?


      • frihet
        todé kirjoitti:

        Raamatussa mainittu riivaustila on harvinainen meillä länsimaissa.
        Minulla on sellainen käsitys, että harvemmin täällä leikitään henkimaailmoissa niin väkevästi, että joudutaan "ns. pahojen henkien valtaan".
        Kyseinen vahva transsinomainen tila ei synny edes vahvaan psykoosin vaipumalla, vaan kyseessä ovat ihan erilaiset mieleen ja fysiikkaan vaikuttavat tekijät ihmisen psyykessä ja koko olemuksessa.

        En yhdy ajatukseesi siinä mielessä, että nykyään etsitään "huomista" melkien mistä hyvänsä.

        Eli käännytään "noitien puoleen" ja on valtava määrä ihmisiä jotka harrastavat saatanan palvontaa ja myös spiritismisten voimien käyttäjät.

        Nuo edellä kirjoittamani ilmiöt ovat totisinta arkea tänä päivänä meillä läntisessä maailmassa ja eritoten tuossa baltian ja Puolan aluiella.

        Eli kyllä sitä "soppaa" täältä pohjolastakin löytyy,

        Tosin lääketeide ei julkisesti anna tilaa henkimaailmalle, jos tämä sanonta on oikea.


      • frihet kirjoitti:

        En yhdy ajatukseesi siinä mielessä, että nykyään etsitään "huomista" melkien mistä hyvänsä.

        Eli käännytään "noitien puoleen" ja on valtava määrä ihmisiä jotka harrastavat saatanan palvontaa ja myös spiritismisten voimien käyttäjät.

        Nuo edellä kirjoittamani ilmiöt ovat totisinta arkea tänä päivänä meillä läntisessä maailmassa ja eritoten tuossa baltian ja Puolan aluiella.

        Eli kyllä sitä "soppaa" täältä pohjolastakin löytyy,

        Tosin lääketeide ei julkisesti anna tilaa henkimaailmalle, jos tämä sanonta on oikea.

        Henkisiä ongelmia on paljon ja varsinkin niissä maissa jossa taloudellinen kehitys on jälkijunassa.

        En sano että taloudellinen hyvinvointi on henkisesti hyvä ja kaiken lisäksi se aiheuttaa ulkopuolelle jäävissä henkistä huonovointisuutta ja terveydenhuollolla ei ole riittäviä resursseja.

        Uskonnollisissa yhteisöissä nuo kyseiset mielenterveydelliset ongelmat vielä kasaantuu merkittävästi ja aiheuttaa erilaisia tragedioita.

        Tuossa olet väärässä että ne ovat jotain spiritismi-voimia.
        Nehän on vaan mielenterveysongelmia ja tänään tällä palstalla oireita on näkynyt eräänkin helluntailaisen kirjoituksissa.


      • frihet
        Pe.ku kirjoitti:

        Henkisiä ongelmia on paljon ja varsinkin niissä maissa jossa taloudellinen kehitys on jälkijunassa.

        En sano että taloudellinen hyvinvointi on henkisesti hyvä ja kaiken lisäksi se aiheuttaa ulkopuolelle jäävissä henkistä huonovointisuutta ja terveydenhuollolla ei ole riittäviä resursseja.

        Uskonnollisissa yhteisöissä nuo kyseiset mielenterveydelliset ongelmat vielä kasaantuu merkittävästi ja aiheuttaa erilaisia tragedioita.

        Tuossa olet väärässä että ne ovat jotain spiritismi-voimia.
        Nehän on vaan mielenterveysongelmia ja tänään tällä palstalla oireita on näkynyt eräänkin helluntailaisen kirjoituksissa.

        Ei ole kuin muutama vuosi, kun naapuri kaupungin nuoret miehet uhrasivat eriätä eläimiä ja hiukan muuta.

        He olivat spiritismin kautta alkaneet saatanan palvojiin ja muistan melko hyvin omasta nuoruuden kokemuksesta, mitkä voimat spiritismissä vaikuttavat.

        Niihin en tosin enempää puutu, koska tiedän varsinkin nuorten kiinostuksen ja sen orjuuden jota siitä seuraa.


        Ei uskovassa ole saatanan henkeä, tosin se on "saatavissa".

        Totta on sekin, että tällä palstalla muutamat pilkaavat, tietämättään tai tietäen Jumalaa ja Hänen Henkeään.

        Ehkä syynä on, että he ovat toisen Isän lapsia.


      • todé
        Työmies2 kirjoitti:

        uskot riivaajiin. Eikö sellainen usko kuuluisi paremminkin primitiivisille alkuasukkaille?

        on olemassa henkimaailma, josta Raamattu kertoo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe