Saan 8 kunnollista leukaa (ilman riuhtomista yms) ja painan 95 kiloa, mutta ylätaljaa en saa vedettyä alas asti edes 90 kilolla, onko tämä ihan normaalia?
Ylätalja raskaampi kuin leuanveto?
5
724
Vastaukset
- Mr Mr Mr
aivan normaalia. Mulla menee leukoja about 15-20 ja ylätaljalla menee 80 kilolla 7 toistoa (niskan taakse). Painoni on 79 kiloa.
Liikkeet ovat kuitenkin niin erilaiset, ettei niitä voi verrata keskenään sellaisenaan. Ylätaljavedossa käsien asento on ensin suora ja siitä alas (vetoliike), kun taas leuanvedossa koukistat käsivarsiasi (nostoliike) ja nostat kroppasi ylös.- samoin päin
Kyllä mullakin leuat menee paljon helpommin.
- se menee niiin!
Eihän nuo ole edes aivan vastaavia liikkeitä ja leuanvedossa on paljon enemmän kyse tekniikasta ja siinä rutistetaan erilailla kuin ylätaljassa ja asentokin on erilainen!
- Tommy Boy
Ja vaikka liike olisikin sama, niin kitka on iso tekijä myös. Painot tulee useamman taljapyörän kautta ja laakeroinnit ym on mitä on. Mitä isompi on paino, sitä suurempi on suhteessa myös koko koneiston vastustava voima. Se on yllättävän iso, jostain joskus luin.
- leukoja menee 25
ja ylätaljalla 90kg 8x
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013