Onhan se syvyydessään aivan absurdi käsite. Aivofysiologia todistaa ihmisen biologisen menneisyyden - 3 eri aivokerrosta.
Alitajunnan tutkimisessä riittää tehtäväkenttää vielä seuraavienkin milleniumien aikana.
Ihmisen piilotajunnasta.
6
435
Vastaukset
- mie.
Sinullakin olisi varmasti paljon kerrottavaa kokemastasi? :)
- Heppuhej
mitä siellä piilotajunnassa on?
- Alitajunnasta
Hmmm... Esim unissa, haaveissa, taiteiden kautta, runouden ja kirjallisuuden, elokuvien kautta, tanssien, joogaten, rentoutuen, liikumalla luonnossa, ideoiden myötä ja itsetuntemusta kehittäen. Eli et reagoi aina suoriltaan tilanteeseen vaan pohdit reagoimaasi, miksi minä reagoin näin. Havainnoimalla tunteitasi ja ajatuksiasi.
Alitajunta, piilotajunta, kollektiivisuus ne ovat kaikki "samasta lähteestä" (en keksinyt parempaakaan sanontaa :)) kotoisin. Päivätajunta siis se mitä me kuvittelemme huomaavamme on sekin täynnä piilotajuntaa ja ymmärrämme ehkä vain murto-osan ajatuksistamme ja vaikuttimistamme ja tunteistamme.
Piilotajuntaansa voi tarkkailla myös seuraamalla ympäröivää maailmaa, sillä se on tavallaan kuin peili. Emme voi näes havaita mitään muuta ympärillämme kuin sitä mitä meissä itsessämmekin on. Tämä on sitten aika vaikea ymmärtää, mutta olen itse sen jo hyväksynyt, että niin se vain on. - Läsnäolo
ja vielä kerran läsnäolo. Olla läsnä hetkessä.
"Mitä siellä piilotajunnassa on?"
Periaatteessa muistisisältöjä ajalta, jolloin esi-isämme, äitimme lähti vaellukselle maapallon kaikkiin maanosiin.
Alitajunnan, piilotajunnan tasolle mielenkiinnossa yltää vain Universumin äärettömyys.
Universumi todistetusti siitä omaa luokkaansa, että joka sekunti sen 'tontti' laajenee n. 300.000km.- ja geeneistä
capt.cöpenick kirjoitti:
"Mitä siellä piilotajunnassa on?"
Periaatteessa muistisisältöjä ajalta, jolloin esi-isämme, äitimme lähti vaellukselle maapallon kaikkiin maanosiin.
Alitajunnan, piilotajunnan tasolle mielenkiinnossa yltää vain Universumin äärettömyys.
Universumi todistetusti siitä omaa luokkaansa, että joka sekunti sen 'tontti' laajenee n. 300.000km.Muistelen erästä näkemystä, jossa puhuttiin meemeistä siis geeneissä siirtyvistä tiedoista. Ja on esitetty ajatuksia myös eri sisäelinten osuudesta ihmisen toimintaan, kuinka ne erittävät hormoneja ja ovat sidoksissa tiettyihin tunteisiin mm. viha ja keuhkot, munuaiset ja pelko.
Tietyllä tavalla meissä siis olisi se kaikkein alkuperäisin olemuksemmekin (mistä lie bakteerista kehittynyt matelijaksi apinaksi - kaikkien näiden olomuotojemme tiedot ja toimintatavat)
Mielenkiintoisen teorian esitti eräs opettajani: ihmisen kehityskaari on nähtävissä pienois/nopeutetussa muodossa kehittymisessämme sikiöstä vauvaksi...
Ääretön taitaa olla piilotajuntamme! Ja olemuksemmekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1361086Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli37937Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47849Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus73820Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva159802Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e34764- 54741
Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42696Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy187680Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali136675