ni mistä se johtuu että raha eri pankkien välillä ei kulje viikonloppuisin
sammutetaanko tietokoneet vai mistä se johtuu,
miksei raha kulje
6
908
Vastaukset
- datanomi49
Ei niitä ole siellä kukaan naputtemassa koneelle. Kai sitä nyt prkle saa datanomi duunarikin edes viikonloppuna vähän levätä! Vai yritätkö tehdä meidät työttömiksi ehdottelemalla että koneiden pitäisi itsestään hoitaa nämä siirrot?
Ennen vanhaan rahan siirtoon pankista toiseen tarvittiin todellakin parin työpäivän pituinen prosessi. Nykyisin ei tarvittaisi, mutta vanha käytäntö on pankeille niin edullinen, ettei siitä kannata luopua. Edullisuus tulee siitä, että siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi. Jos väliin sattuu vielä viikonloppu, korottomia päiviä tulee 2 lisää.
- olipa uutta tietoa
"....siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi"
olipa uutta tietoa ? - Miksi?
olipa uutta tietoa kirjoitti:
"....siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi"
olipa uutta tietoa ?>> "....siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi"
>> olipa uutta tietoa ?
Nyt en kyllä ymmärrä tätä ihmettelyä. Minun järjelläni ajateltuna on itsestään selvää että jos Pekan tililtä lähtee 2000 euroa perjantaina, ja se tulee Liisan tilille maanantaina, niin se ei sinä aikana kasva korkoa kummallekaan. Ei Pekalle, jonka tilillä sitä ei enää ole, eikä Liisalle, jonka tilillä sitä ei vielä ole! Miksi? kirjoitti:
>> "....siirron aikana raha ei kasva korkoa kummankaan pankin asiakkaan hyväksi"
>> olipa uutta tietoa ?
Nyt en kyllä ymmärrä tätä ihmettelyä. Minun järjelläni ajateltuna on itsestään selvää että jos Pekan tililtä lähtee 2000 euroa perjantaina, ja se tulee Liisan tilille maanantaina, niin se ei sinä aikana kasva korkoa kummallekaan. Ei Pekalle, jonka tilillä sitä ei enää ole, eikä Liisalle, jonka tilillä sitä ei vielä ole!Se 2000 euroa on kuitenkin perjantaista maanantaihin jossakin, esim. Suomen Pankin tilillä, missä se kasvaa korkoa joka yö jomman kumman pankin hyväksi.
Ehkä tässä ei ole mitään uutta tähän keskusteluun osallistujille. Usein tätä korkojuttua ei tiedosteta vaan luullaan viiveen johtuvan tekniikasta tai siitä, että virkailijoilla on viikonloppuna vapaata. Tietokoneita ei sammuteta viikonlopuksi kuin joskus harvoin asennusten vuoksi.- pankkisetä
Kyllä se edullisuus pankeille tulee muustakin kuin koronmaksusta.
Halvempaa se on liikuttaa yksi iso maksuaineisto yön aikana kuin satatuhatta yksittäistä maksua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683