kotitekoinen makkara

sinappi_ketsuppi

tietäisikö vanha kokki miten voisi valmistaa likipitäen yhtä hienojakoista grillimakkaraa tai nakkeja yms kuten kaupan tuotteet. Tähän astiset omat testit ovat johtaneet oikeastaan vain jauhelihapötköön.

3

1444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oman

      lihamyllyn. Liha pitää jauhaa moneen kertaan sen läpi, jotta tulee tarpeeksi hienojakoiseksi. Lisäksi "taikinaan" pitää sekoittaa myös kaikenlaista muuta sidosainetta (kuten jauhoja tai perunaa ja rasvaa) jotta seoksesta tulee tarpeeksi "väljä". Ja omat mausteet tietysti!

      • vanha kokki

        Mutta koska nakkimassa on todella hienojakoista, uskoisin että sekoitettuasi haluamasi täytteen, käytät joko kutteria tai sauvasekoitinta ja hienonnat massan perusteellisesti. Massan notkeus on myös tärkeätä huomioida. En osaa antaa tarkempia neuvoja,koska en ole itse milloinkaan nakkeja suoleen puristanut. Toivottavasti joku makkaramestari lukee tämän ja kysymyksesi, jotta saisit asiantuntijan vastauksen. Kiitos kuitenkin kysymästä. Massan koostumus sinulla on nähtävästi hallussa.


      • vanha kokki
        vanha kokki kirjoitti:

        Mutta koska nakkimassa on todella hienojakoista, uskoisin että sekoitettuasi haluamasi täytteen, käytät joko kutteria tai sauvasekoitinta ja hienonnat massan perusteellisesti. Massan notkeus on myös tärkeätä huomioida. En osaa antaa tarkempia neuvoja,koska en ole itse milloinkaan nakkeja suoleen puristanut. Toivottavasti joku makkaramestari lukee tämän ja kysymyksesi, jotta saisit asiantuntijan vastauksen. Kiitos kuitenkin kysymästä. Massan koostumus sinulla on nähtävästi hallussa.

        taas maisemissa!?!En oo osallistunut tähän aiempaan sekavaan keskusteluun,mutta pysy sä vanha kokki linjoilla vaan entiseen malliin.Uskoisin,että tosi monella on ollut ikävä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe