Treenaan kolmekertaa viikossa salilla ja jumpissa.
tahtoisin alkaa käyttää jotain palautusjuomaa mutta mikä merkki olisi hyvä. sen pitäisi sisältää mahd vähän hiilareita ja paljon proteiiniä. minkä hintaisia ovat?
-tyttö 20-
Hyvä palautusjuoma?
73
29470
Vastaukset
- garcon
ei noilla treenimäärillä mitää palautusjuomia tarvitse....
- kyllä
palautusjuomaksi vettä. Ns. normaaliliikkuja ei todellakaan välttämättä tarvitse palautusjuomia!
Muista syödä hyvin, sillä pärjäät. Ja muista, että tarvitset myös hiilihydraatteja, palautumiseenkin. - pro-drink
3krt salilla ja jumpassa viikossa ja palautusjuomaa haluat. Buahahaahaaaaaa! Vai että palautusjuomaa!!
- kyllä näin on
totta. sillo kun treenataan 10-14 krt. viikossa ni sitte ei jumalauta 3krt vko tartte palauttavii
- tehosekoittimeen ja
juo ne lihaliemen kera.
"sen pitäisi sisältää mahd vähän hiilareita ja paljon proteiiniä."- eikö todellakaan..
muuta tekemistä kuin lähetellä vittuiluviestejä toisille???
toiset yrittää kysyä neuvoja mutta saakin vain vittuilut niskaan!! - selventäjä
eikö todellakaan.. kirjoitti:
muuta tekemistä kuin lähetellä vittuiluviestejä toisille???
toiset yrittää kysyä neuvoja mutta saakin vain vittuilut niskaan!!jos oikeasti jotain haluaa tietää niin ei kannata kysellä sitä asiaa suomi24:stä.
- fiksumpi
selventäjä kirjoitti:
jos oikeasti jotain haluaa tietää niin ei kannata kysellä sitä asiaa suomi24:stä.
haista sinä kuule kakka!!!!!!!
- juoma
Tervehdys!
Itse käyn salilla 4 kertaa viikossa ja parina päivänä pyrin harrastamaan aeoribista liikuntaa; lähinnä kävelyä. Ostin luontaistuotekaupasta Reco Power -nimistä palautusjuomajauhetta. Kilon pussi maksoi 22 €. Ohjaajani mukaan kyseisessä juomassa on sopivassa suhteessa hiilihydraatteja ja proteiineja. Hän tosin suositteli tekemään juomaan hieman laimeampana, kuin ohjeessa sanotaan. Eli desin jauhetta sijaan sekoitan kolme ruokalusikallista noin 4-5 dl:aan vettä. Mautkin ovat ihan ok. Kuntosalitreenissä - vaikka ei olekaan ammattimaista - on tärkeää saada elimistö/lihakset palautumaan, jonka vuoksi pitäisi syödä (tai juoda) sopivassa suhteessa hiilareita ja proteiineja 1/2 - 1 tunti harjoittelun jälkeen.
Toivottavasti tästä oli apua.- whey
Palautusjuoma pitää ottaa heti treenin jälkeen ja tunnin päästä sit ateria. Toi Nutriplussan reco power on ihan hyvää ja muilta valmistajilta löyty myös täysin vastaavaa. Halvempi vaihtoehto on ostaa pussukka heraa(tai muuta proteiinijauhoa; esim soijajauho) ja maltodextriiniä ja näin saat kontrolloitua proteiinien ja hiilareiden suhdetta. Ennenkuin lähet salille heität sopivat määrät jauhoja sheikkeriin ja treenin päätyttyä vettä sekaan, ravistelu ja kurkusta alas. Fastin hera80 vaniljan makuisena ainakin on miellyttävän makuinen, mutta kannattaa vaihella makuja välillä, ettei ala tökkimään liikaa. Oma kombo: 1dl heraa n. 0,5 dl maltodexrtiiniä. Herapussukka maksaa n. 20€ ja pussista n. 30 annosta. Malto maksaa n. 6€ pussukka ja siinä on jo pitemmäks aikaa tolla mun kombolla. Suisittelen myös vitamiinilisiä aktiiviliikkujille.
Noiden ekojen viestien lähettäjille vois sanoo, että kannattais varmistaa, että omat tiedot on oikeita ennenkuin alkaa pätemään. Noi palautusjuomat sisältää samoja makroravinteita ku normiruoka mut helpompi ja halvempi vaihtoehto lisääntyneeseen energiantarpeeseen. Ettekä varmaan tienny, että nestemäinen ravinto imeytyy nopeemmin ku kintee... - KaisaMariiia
whey kirjoitti:
Palautusjuoma pitää ottaa heti treenin jälkeen ja tunnin päästä sit ateria. Toi Nutriplussan reco power on ihan hyvää ja muilta valmistajilta löyty myös täysin vastaavaa. Halvempi vaihtoehto on ostaa pussukka heraa(tai muuta proteiinijauhoa; esim soijajauho) ja maltodextriiniä ja näin saat kontrolloitua proteiinien ja hiilareiden suhdetta. Ennenkuin lähet salille heität sopivat määrät jauhoja sheikkeriin ja treenin päätyttyä vettä sekaan, ravistelu ja kurkusta alas. Fastin hera80 vaniljan makuisena ainakin on miellyttävän makuinen, mutta kannattaa vaihella makuja välillä, ettei ala tökkimään liikaa. Oma kombo: 1dl heraa n. 0,5 dl maltodexrtiiniä. Herapussukka maksaa n. 20€ ja pussista n. 30 annosta. Malto maksaa n. 6€ pussukka ja siinä on jo pitemmäks aikaa tolla mun kombolla. Suisittelen myös vitamiinilisiä aktiiviliikkujille.
Noiden ekojen viestien lähettäjille vois sanoo, että kannattais varmistaa, että omat tiedot on oikeita ennenkuin alkaa pätemään. Noi palautusjuomat sisältää samoja makroravinteita ku normiruoka mut helpompi ja halvempi vaihtoehto lisääntyneeseen energiantarpeeseen. Ettekä varmaan tienny, että nestemäinen ravinto imeytyy nopeemmin ku kintee...Pakko laittaa oma lusikka soppaan, mä käyn salilla vain 3 kertaa viikossa ja välipäivinä mun on pakko käydä noin 2 tunnin lenkillä enemmän tai vähemmän vauhdilla. Pakko tarkoittaa sitä, että omistan kolme koiraa jotka pitää kiireisenä.
Asiaan, eli kun aloitin salilla käynnin taas uudestaan ja tottakai kipeydyin helvettiin, ukko suositteli ns elämäntapa bodarina, että tyttö hyvä ota ihmeessä joku palautusjuoma käyttöön jotta ei ihan tyssää alkumetreille sali kiinnostus. Ja niin tein ja koin palautusjuoman käytön todella hyväksi, että jaksaa taas eteempäin.
Eli minusta ei kyllä tarvi olla mikään saatanan köntti joka nostaa 600 kiloa penkistä voidakseen nauttia ko ainetta. HEI HALOO.
Hyviä asiallisia vastauksia muutama. Kiitos.
- Tokele
Kannattaa varmaan ostaa pussi maltoa ja toinen pussi proteiiniä ja sekoittaa niistä itse se palautusjuoma. Helppo sitten lisätä sitä hiilaripitoisuutta jos tekee välillä pidempiä treenejä.
- Azurik
Nyt haluisin kyllä tietää että mihin nämä ihmiset perustaa sen että 3krt viikossa jumppa, ja ei muka tarvitse palkkaria?!?!?!?!?!?!
Perkele! Viittä kertaa enempää ei missään nimessä kannata edes treenata viikossa ni miten 4 kuntoilua viikossa on sitte liian vähän palkkarin juomiseen?
Nyt miettikää että mistä puhutte ja perehtykää asiaan ennen ku avaatte suunne :D - Surfrats
Azurik kirjoitti:
Nyt haluisin kyllä tietää että mihin nämä ihmiset perustaa sen että 3krt viikossa jumppa, ja ei muka tarvitse palkkaria?!?!?!?!?!?!
Perkele! Viittä kertaa enempää ei missään nimessä kannata edes treenata viikossa ni miten 4 kuntoilua viikossa on sitte liian vähän palkkarin juomiseen?
Nyt miettikää että mistä puhutte ja perehtykää asiaan ennen ku avaatte suunne :DMikäs sääntö se on että viittä kertaa viikossa enempää ei voi treenata... itse treenaan noin 10-14 kertaa viikossa, ja hyvin pyyhkii, palaria ja lisäprotskuja tietty käytän koska ovat nopeita ja käteviä ottaa!!
- opettele
Azurik kirjoitti:
Nyt miettikää että mistä puhutte ja perehtykää asiaan ennen ku avaatte suunne :Dsinä, Azurik, lukemaan. Mimmi treenaa 3 kertaa viikossa. Mistäs sinä sen neljännen sinne kehitit? Ja niin kuin Surfrats tuossa kysyikin jo, miksei saisi viittä kertaa enempää harjoitella, taitaa omat treenisi olla vähän vinossa?
Ois muuten kiva tietää, miten aloittajan treenit ja palautusjuoman käytöt lähti käyntiin kaksi vuotta sitten... opettele kirjoitti:
sinä, Azurik, lukemaan. Mimmi treenaa 3 kertaa viikossa. Mistäs sinä sen neljännen sinne kehitit? Ja niin kuin Surfrats tuossa kysyikin jo, miksei saisi viittä kertaa enempää harjoitella, taitaa omat treenisi olla vähän vinossa?
Ois muuten kiva tietää, miten aloittajan treenit ja palautusjuoman käytöt lähti käyntiin kaksi vuotta sitten...Heitetään uus lusikka soppaan:9
Eiköhän tuo harjoituskertojen määrä ole aika yksilöllistä. Urheilijat taistelevat juuri tämän tasapainon löytämisestä. Tarpeeksi lepoa ja mahd. paljon harjoitusta. Kuulostaa helpolta mutta ei ole, jos kunnon tuloksia haluaa.
itse sanoisin kolme kertaa viikossa riittää hyvän kunnon pitämiseen, viisi aktiivi harrastajalle ja urheilijalle varsinaista ylä rajaa ei voi asettaa. Se voi joskus olla viisi joskus kymmenen. Täytyy vain varoa ylirasitusta.
Hyvä muistaa kuitenkin että kunnon kohotus ei ole pelkästään yhtä ja samaa lenkkiä samalla vauhdilla vaan tarvitaan myös välillä intervalleja lihasten "ärsyttämiseen".
Palautusjuomista. Vesi on hyvä:) mutta ei palauta. Jos urheilee alle 3h tuntia viikossa sanoisin että turhaa käyttää muuta, jos sen yli kolme niin paras ehkä ostaa juurikin jauheena ja lisätä maitoon tai veteen. Ainakin unohda nuo energiajuomat:)- gh
Surfrats kirjoitti:
Mikäs sääntö se on että viittä kertaa viikossa enempää ei voi treenata... itse treenaan noin 10-14 kertaa viikossa, ja hyvin pyyhkii, palaria ja lisäprotskuja tietty käytän koska ovat nopeita ja käteviä ottaa!!
vitun hintti
- vanhaketju
Surfrats kirjoitti:
Mikäs sääntö se on että viittä kertaa viikossa enempää ei voi treenata... itse treenaan noin 10-14 kertaa viikossa, ja hyvin pyyhkii, palaria ja lisäprotskuja tietty käytän koska ovat nopeita ja käteviä ottaa!!
Treenaatko perseen pyyhkimistä?
- asia on näin
että jos on ihan tavallinen kuntoilija joka treenaa rasitukseltaan korkeintaan sellasta keskikovaa treeniä kolme kertaa viikkoon, ei välttämättä tarvitse mitään palautusjuomaa. se kun sanotaan että palautusjuoma pitäisi saada viimeistään 30min jälkeen treenistä pätee enempi bodareille ja niistäkin sellasille jotka treenaa kovaa.
mulla on itellä kokemusta monelta vuodelta salilla käynnistä ja olen syönyt muutamia vuosia noita jauhojakin. kyllä ne toimii ihan ok mutta parempia tuloksia itse ainakin olen saanut ihan normaalilla rualla treenin jälkeen. oma treeni on sellasta korkeintaan keskikovaa fitnesstyyppistä kuntoilua, pienehköillä/sopivilla painoilla useampia toistoja. tommoseen ei näköjään tee mitään etua palkkari verrattuna siihen että söis jotain treenin jälkeen kotona.
mulla menee näin että ennen treeniä olen syönyt aamiaisen noin 3-4 tuntia ennen. salille lähtiessä syön yhden viipaleen (30g) kokojyväruisleipää ja vettä, ei enempää (mulla toimii tosi hyvin). treenin jälkeen syön kaksi kalkkunan rintafilettä ananasmehun kera. ananas on diureettista tavaraa, eli poistaa nestettä, pitää tiukkana ja sisältää sopivanlaista hiilaria palautukseen.
paljon parempaa jälkeä saanut kropaan aikaan kun millään palautusjuomilla. - Newfaith
FAST Hera 80. Pelkkää proteiinia Maksaa 19,90. Ei hiilihydraatteja, koska kulutuksesi on niin pieni.
- oikaisija
ei tossakaan oikeesti ole kun jotain 40-50%. 80%... paskapuhetta. niin vahva maksaa tuplasti enemmän.
- T3emu
Tutkimuksen mukaan maito on paras palautusjuoma ---> http://www.tekniikkatalous.fi/kemia/article24426.ece
- juppem
Fastin Reco2
- mark0
Nesteytys ja kehon palauttaminen anaboliaan taitaa olla hieman eri asia, mielenkiintoinen artikkeli joka tapauksessa.
- mark0
Ompas taaus huvittavia trolleja ketjussa. Tosiaan ketjun aloittaja tuskin tätä enään edes lukee, mutta eipä sitä kolmea kertaa viikossa enempää kannata käydä, lepoa ei yksinkertaisesti tule tarpeeksi jos et pidä vähintään joka toista päivää vapaata huom. SALILTA. Ihan maitokaupasta saa ostettua tota fastin recoa, joka on ihan hyvää ja itsekin sitä käytän, hiilarit ja proteiinit suht hyvässä suhteessa, kun kikkaria harrastan siinä puntin ohessa. Tosiaan itse sekoitetut palkkarit soveltuvat omaan käyttöön parhaiten ja ovat varmasti riittoisempiakin eli halvempia. Todella typeriä viestejä kaikki "ei noilla treenimäärillä mitää palautusjuomia tarvitse...", tosin kannattaa tietysti miettiä, että jos olet juuri aloittanut, niin ei se treenin teho varmasti ole vielä puoleen vuoteen sitä luokkaa että huom. VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitsisit.
- yukyuit
prode90 on ihan jees siinä on vähä hiilareita ja enemmän proteiiniä
- Palkkari
Viimeksi ostin tuon nimistä heraisolaattia itselleni: SELF Omninutrition Micro Whey Active.
Todella hyvänmakuista, joten tulee varmasti tilattua jatkossa toistamiseenkin. Itse maistoin siis persikkaa, cafe-lattea ja minttu-suklaata.
http://www.ebn.fi/self_omninutrition_micro_whey_active_1kg-2-104.html - RoHS
Moi!
Hyvä palutumisjuoma on gainomax. Tsekkaa gainomax.com.
Löytyy ruokakaupoista ja maksaa n. 2e.
Nautitaan 5-30 min urheilun jälkeen.
Siitä on hyötyä myös sinulle.
Liikunnan iloa!- huohhhhhhhh
Olen 16 ja käyn 5 kertaa viikossa salilla 4 kertaa viikossa jalkapalloharjoitukset. Hyvin menee, 3 kertaa viikossa ei todellakaan ole maksimi treenimäärä.
- 19
Kuten huomaat-täällä lisäravinnekauppiaat mainostavat mömmöjään, kyse on vain hölmöjen rahastuksesta. Voit ja saat käyttää palkkareita, mutta mitään todellista hyötyä ei sinulla niistä ole, jos et nyt satu olemaan maccärilinjalla ruokailutavoissasi.
- www.mave.foorumi.eu
19 kirjoitti:
Kuten huomaat-täällä lisäravinnekauppiaat mainostavat mömmöjään, kyse on vain hölmöjen rahastuksesta. Voit ja saat käyttää palkkareita, mutta mitään todellista hyötyä ei sinulla niistä ole, jos et nyt satu olemaan maccärilinjalla ruokailutavoissasi.
Parhaat neuvot löydät >>>>>>> http://mave.foorumi.eu/index.php
- Abrahadabra420
www.mave.foorumi.eu kirjoitti:
Parhaat neuvot löydät >>>>>>> http://mave.foorumi.eu/index.php
Tää on kyllä vihonviimen paikka mistä kenenkään kannattaa kysyä yhtään mitään.Täällä vastailee sellasta jengiä millä ei ole mitään hajuakaan asiasta.Noi urpot ketkä tuolla heittää että ei tartte palaria tai että täällä vaan lisäravinne kauppiaat mainostaa mömmöjään ni on luultavasti sakkia mikä kirjottelee tänne kaljapullo kourassa sohvaltaan mistä ne läskiperseet ei liiku ku jääkaapille ja lähi kuppilaan iskee bubi ruusuja.Pitäisitte urpot turpanne kiinni jos ei ole mitään fiksua sanottavaa ja varsinkin jos ei ole mitään hajuakaan asiasta!Netistä kyllä löytyy fiksuja mestoja mistä saa ihan oikeasti asiallisia neuvoja/vastauksia kysymyksiin.
Esim.Pakkotoisto.com
Muclemarket.fi - Abrahadabra420
Abrahadabra420 kirjoitti:
Tää on kyllä vihonviimen paikka mistä kenenkään kannattaa kysyä yhtään mitään.Täällä vastailee sellasta jengiä millä ei ole mitään hajuakaan asiasta.Noi urpot ketkä tuolla heittää että ei tartte palaria tai että täällä vaan lisäravinne kauppiaat mainostaa mömmöjään ni on luultavasti sakkia mikä kirjottelee tänne kaljapullo kourassa sohvaltaan mistä ne läskiperseet ei liiku ku jääkaapille ja lähi kuppilaan iskee bubi ruusuja.Pitäisitte urpot turpanne kiinni jos ei ole mitään fiksua sanottavaa ja varsinkin jos ei ole mitään hajuakaan asiasta!Netistä kyllä löytyy fiksuja mestoja mistä saa ihan oikeasti asiallisia neuvoja/vastauksia kysymyksiin.
Esim.Pakkotoisto.com
Muclemarket.fiNiin toi vika oli musclemarket.fi
Ärsyttää nää Seppo sohvaperunat niin vitusti että ei osaa enään edes kirjottaa.
- 67-v
Edellistten linjoilla.
Palkkarin käyttö on kovaa ja tavoitteellisesti treenaavien hienosäätöä.
Mainitsemallasi tasolla, jos jotain täytyisi sanoa, ehdottaisin maitoa.
Itselläni menee salilla viikossa aikaa noin 10h jakautuen kuudelle käynnille.
Raskaudeltaan vaihtelevia päiviä ja viikkoja.
Runkona kuitenkin keskiviikkoisin etukyykyt ja sunnuntaisin mave.
Vatsa vaihtelevasti 3krt/vko.
Ojentajat ja koukistajat vapaalla tangolla / painoilla eri aikaan 2krt/vko.
Leuanvetoja ja muita lutkutuksia maun mukaan.
Syke ennen sarjan aloitusta alle 120.
Lisänä kahdesti viikossa aerobiset jumputukset 45 - 60min.
Salilta tullessani syön hedelmän ja hörppään 2 - 3dl rasvatonta maitoa.
En tiedä onko eduksi mutta tekee mukavan säväyksen.
Varsinainen sapuska parin tunnin päästä.
Tavoitteeni ei ole lihasmassan hankkiminen vaan sen menetyksen hidastaminen ja pääasiana kokonaisterveys. - Vanha Mestari
Suosittelen noilla treenimäärillä noin puolta litraa maitoa kunhan pääset kotia(sekaan voi laittaa jugurttiakin). Palkkaria ehdottomasti tärkeämpää on keskittyä muuten terveelliseen ruokavalioon.
"Palkkaria ehdottomasti tärkeämpää on keskittyä muuten terveelliseen ruokavalioon. "
Noin kevyellä treeni-intensiteetillä tuo on totta.
Mutta kyllä sillä palkkarilla on kiistattomat hyötyvaikutukset. Mainitsemastasi maidosta ei ole oikeastaan juurikaan käytännön hyötyä, varsinkaan noin myöhään treenin jälkeen nautittuna.
Palkkarin tulee sisältää sekä pitkä että lyhytketjuisia hiilareita ja hydrolisoitua protskua. Tällä (ja vain tällä) maksimoidaan katabolisen tilan mahdollisimman nopea muuttuminen anaboliseksi.
Palkkaria kannattaa alkaa nauttimaan jo hieman ennen treeniä ja juoda hieman treenin aikan ja loput HETI treenin jälkeen. Heti tarkoittaa heti, ei siis kotona tai suihkun jälkeen tai vaatteiden vaihdon jälkeen tms.
Tämä siis sen muuten terveellisen ruokavalion LISÄKSI. Palkkari ei missään nimessä korvaa, edes osittain, oikeaa ruokaa.
- tosibodariman
Itse vedän treenien jälkeen mäyräkoiran kaljaa niin tulee mukavan raukea olo..
- ftjdyjky
Kyllä koppa kaljaa täytyy päivässä vetää.Ei ne tulokset kropassa muuten näy..
- musklen sonni
0.5l kuset juon.
- erkkii..
Paras palautusjuoma on maito. Muut lasvattavat mahaa.
- 16+6
Joka jumpan jälkeen sekoitat keskenään 4dl vettä ja 0,5dl heraproteiinia. Lisäksi voit vetää banaanin halutessasi. Heraproteiinia löytyy urheiluravinnekaupoista ja Prismoista. Pussissa lukee useimmiten Whey-80 tai Hera-80, riippuen valmistajasta.
- tyhmä olen
Kysymys tietämättömälle:
Itse en ymmärrä lainkaan tuota proteiinin merkitystä palautusjuomassa, eihän se toimi ollenkaan kun sen tarkoitus on kasvattaa lihaksia ja se imeytyy hitaasti. Eihän sitä edes kuulu ottaa heti kuntoilun jälkeen.
Eikö paras palautus juoma ole juurikin hiilihydraattipitoinen joka imeytyy tehokkaimmin ja palauttaa parhaiten?
Siksihän baanaanitkin ovat suosittuja urheilijoilla.Hyvässä palkkarissa protsku on esipilkotussa muodossa ja näin ollen imeytyy nopeasti. Siinä se koko palkkarin idea on. Toki juomassa pitää olla myös pitkä ja lyhytketjuisia hiilareita nopean palautumisen maksimoimiseksi.
- einari pitopohja
minä kaäytän Olvin Sandelss III -olutta (pullo riittää) erittäin jalostunut maku !
- awdwad
Periaatteessa palautusjuoma ei ole välttämätön, mutta se kyllä auttaa (tosin on yleensä kohtuu kallista). Olen TheOnen kanssa samoilla linjoilla eli nopeasti imeytyvä on ihan jees valinta palkkariksi. Jos oikeen hifistelee niin sitten voi alkaa miettiä jotain kreatiinia tai jotain erikseen ostettavia aminohappoja, mutta ihan harrastus mielessä painoja nostelevalle (tuloksia haluaville tottakai) riittää melkein mikä vain halppis protskukin.
- Tsuippis
Tässäpä se: http://www.iltasanomat.fi/terveys/Jälleen lisää todisteita Paras palautusjuoma löytyykin lähes jokaisen jääkaapista!/art-1288339144349.html
Mars maitokauppaan!!! :) Tsuippis kirjoitti:
Tässäpä se: http://www.iltasanomat.fi/terveys/Jälleen lisää todisteita Paras palautusjuoma löytyykin lähes jokaisen jääkaapista!/art-1288339144349.html
Mars maitokauppaan!!! :)Kyseinen artikkeli on pelkkää roskaa. XD ..artikkelissa oli niin monta norsun mentävää aukkoa "faktoissa" ettei voi muuta kuin todeta sen olevan tyypillistä IS-tasoa.. X)
- Ruma Reijo
Valkovenäläinen on parempaa kuin pelkkä maito.Kännisssä on kivaaa.
- MM=)
maito
- yx,,
whey max 100 hera proteiini
- jebou9
Scivation Xtend on hyvä palautusjuoma. Tai perus hera malto.
http://jebou9.nettisivu.org/ - 150 kg kyllä lähtee
Minun mielestäni kolme kertaa viikossa tarvitsee jo palutusjuomaa.. Minä käyn kolme kertaa viikossa salin ulkopuolella, kun vien tyhjät palautusjuomapullot roskiin. Asun kuntosalilla.
- Palari
Northforce-tuotteet ovat erinomaisia.
Lämpimät suosittelut.
http://www.tavaratalot.com/2011/11/northforcefi.html - Pakkotoisto
Sali ohjaaja sanoi että 3-5 kertaa viikossa lihastreeniä on hyvä (riippuu treenin tehokkuudesta) jota olen toteuttanut jo pari vuotta. Täällä nämä ''oikeat'' saliohjaajat neuvoo vittu 14 kertaa viikossa.... Voi herrajumala. Mikä on perustelu että palautusjuomaa ei voisi juoda salitreenin jälkee? Ottakaa saatana asiasta selvää ennenku rupeatte täällä pätemään....
- klaiya
Suomen halvin heraproteiini löytyy kyllä ehdottomasti tuolta:
http://www.ravinnetukku.fi/verkkokauppa/proteiinit-ja-hiilihydraatit/?num=173448&upotusURI=/verkkokauppa/proteiinit-ja-hiilihydraatit/&x121320=Select/Card
Täysin suomalaista, suomalaisesta maidosta tehtyä instantoitua heraproteiinia alle 10 €/kg.- Jerik
Nyt ei kysytty halvinta vaan tehokkainta
http://www.slideshare.net/philpapara/best-triathlete-protein-shake-h24-rebuild-strength-triathlete-magazine-sept-2011
- aerobic
Paras (ja myös melko kallis) palautusjuoma on Twinlab Gainer's fuel. Pari kiloa maksaa noin 40 euroa, mutta sisältää protskun ja hiilarin lisäksi myös rasvaa (myös sitä tarvii) sekä runsaasti kivennäisaineita kuten magnesiumia ja rautaa. Kokonaisuutena erittäin monipuolinen, olen käyttänyt jo 90-luvun lopulta asti.
Voin muuten kertoa, että palkkareissa(kin) on tapahtunut melkoisesti kehitystä sitten 90-luvun.
..kannattaa aina välillä päivittää tietojaan eikä sokeasti seurata jotain tiettyä merkkiä. Varsinkin kun jenkkimerkeissä on hinnassa aina sitä ameriikan lisää. ;)
- PromoMonkey
Please, don't eat my bananas
- Löpe
Hei,
Lähdetäänkö siitä tosiasiasta liikenteeseen, että mikä on palautusjuoman tarkoitus?
Palautusjuoman tarkoitus on antaa lihaksella mahdollisimman nopea palautuminen reenin jälkeen. Tällöin hiilihydraatit ovat välttämättömiä, koska nopet hiilihydraatit imeytyvät kehoon nopeasti ja aloittavat palautumisprosessin välittömästi. Proteiinin tarkoitus on imeytyä hitaammin ja jatkaa palautumista, kun hiilihydraatit ovat loppuneet.
Suosissittelen ehdottomasti valita tuotteen, jossa on sopivasti hiilidydraatteja proteiineja. Suosittelisin käyttämään esim. Fastin whey3 malt06. Whey3:sta voit laittaa esim. 1desin ja hiilareita (malt06) laitat sen mukaan mikä tuntuu hyvälle. Suosittelisin kummiskin vajaa 0,5 desiä. Jos tuntuu ettei palautuminen tapahdu tarpeeksi nopeasti, niin lisää hiilihydraattien määrä. - 68-v
En perusta palkkareista. Havaintojeni mukaan valtaosa saliporukasta treenaa intensiteetillä joka ei mitään ihmejuomia vaadi.
Rankasti treenaava sakki lienee eri asia.
Itse pidin mukanani sokerittomaan mehu-uutteeseen plantrattua juomaa.
Suolistosyöpäleikkausten jälkeen on ruokailu ollut laadultaa, määrältään ja rytmiltään säädeltyä joten nykyään teen mukaani 0,5l juomaa aineksina 50g heraa, 6 teelusikallista sokeroitua kaakaojauhetta ( ei maitopulveria ) sekoitettuna rasvattomaan maitoon.
Puolet maistelen treenin aikana. Loput hörppään jälkiverryttelyn jälkeen.
Nykyään pystyn jo käymään 6krt/viikko. - didddddo
Ketjun aloittajalle: Olen ollut personal trainerin opeissa ja hänen ravinto ohjauksissaan minulle suositeltiin salitreenien lisäksi heraa tai whey ssaa. Juon heraa ohjeiden mukaan reenin jälkeen, ja treenaan VAIN 3-4krt viikko.
- vcxvcxvcxvcx
Palautusjuomassa kuuluu olla ja on aina hiilihydraatteja, koska tarvitset niitä energiavarastojesi täyttämiseen treenin jälkeen.
Välipalana käy hyvin proteiinijuoma, joka on siis eri asia kuin palautusjuoma. Palautusjuomassa on hiilihydraattia ja proteiinia ja proteiinijuomassa vain proteiinia.
Helpoiten ratkaiset tämän äärimmäisen hankalan mysteerin ostamalla maltoa hiilihydraatin lähteeksi ja proteiinijauhetta proteiinin lähteeksi. Treenin jälkeen sekoitat molempia samaan kuppiin ja välipalaa tarviessasi pelkästään proteiinijauhetta. - tätimoonikataas
paras on rasvaton maito, usko tätiä. tyttäreni treenaa jalkapalloa 5-7 krt viikossa ja hänelle on usea asiantuntija sanonut että rasvaton maito. ja kyse ei ole lapsesta...
- Protskuu
Palautusjuomahan ei tarkoita että sillä saataisiin kipeytymiset ja muut pois nopeasti. Palautusjuoma lähinnä täydentää lihasten glykogeeni varaston (jos hiilihydraatteja on). Siksi hiilihydraatit tehostavat palautumista. Sekoitussuhde oman maun mukaan. Ei tuosta palkkarista ainakaan mitää haittaa ole, tietenkin on eri asia, istuuko lahnana salilla puolet ajasta vähintääkin, vai treenako oikeasti ja palauttavilla tauoilla.
Ensin tulee myös katsoa että treenitavat ovat oikeat, ja että ruokavalio on hyvin. Niillähän se lihas kasvaa ja palautuminen on parasta. Palkkari on plussaa, voihan sen rahan paskemminkin käyttää :) Jos käy 3 kertaa vkossa salilla, niin palautusjuoma ei ole mikään haittakaan, tukee kehoa. Eihän se mitään kunnon ruokaa korvaa, mutta heran nopea imeytyminen antaa sille hyvän ominaisuuden palautumiseen, siinä missä maidon proteiinit ovat pääasiassa hidasta kaseiinia, samoin muiden ruoka einesten. Kyllä palkkarista varmasti jotain hyötyä, jos ei muuta niin plaseboa :) voi ne rahat paskemmin käyttää. - 15v
Käykö proteiinipatukka myös palautusjuomasta siis sillä tavalla? Onko se sama asia ottaako patukan vai juoman? Juoma tietysti varmaan tehokkaampi.
- g67yttj8
Punainen maito on paras palutusjuoma.
- Jerik
Ei ole, rasvasta on enemmän haittaa treenin jälkeen
- Jerik
Kas tässä
http://www.slideshare.net/philpapara/best-triathlete-protein-shake-h24-rebuild-strength-triathlete-magazine-sept-2011
Elinvoimakeidas.net - Anonyymi
Laatumerkit on harvassa vai miten tuo kirjoitus pitäisi ymmärtää?
https://www.suomenparasvitamiini.fi/40849 "Suomalaisten urheilijoiden kannalta vain on harmi, että hyvin harva huippu-urheilija Suomessa käyttää La Muscle/Skip/Solgar/Twinlab-laatuisia ravinteita, vaan yleensä on käytössä ns. markettiravinteet, jotka yleensä ovat laadultaan vain Food grade luokkaa. Loukkaantumiset ja leikkauspöydälle joutumiset yleensä johtuvat kehon liiallisesta kuormittamisesta sen kestokykyyn nähden, ja ravinnolla/ravinteilla on todella iso osuus loukkaantumisten ennaltaehkäisyssä.
Moni urheilija on myös mainoskasvoina sellaisillekin lisäravinne/vitamiinifirmoille joilta ei esim. löydy valikoimistaan riittävän vahvoja ja laadukkaita vitamiineja huippu-urheiluun, joten silloin urheilijalla on joko vitamiinivajaus, tai sitten jätetään kertomatta asian koko totuus." - Anonyymi
Yks tuttu Stadin salilla kehuu vetävänsä pullollisen Valdemaria (väkevä viini) aina palatusjuomaks. Tulee kuulema hyvä ja rauhallinen olo. Ja ohan se aika stanan vahva noin viiskymppiseks.
- Anonyymi
Se käy tuolla Kisiksellä. Ihan denso nelikymppinen mut näyttää kuuskymppiseltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se käy tuolla Kisiksellä. Ihan denso nelikymppinen mut näyttää kuuskymppiseltä.
Naisten pukuhuoneissa se pyörii pili handussa ja Valto toisessa.Mut on sillä aikas iso slaikkari.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768