Geenimuuntelua nopeampi ja turvallisempi jalostus

tutkinut

Geenimuuntelua nopeampi ja turvallisempi jalostus on helppoa ja halpaa. Esimerkiksi tomaattien jalostus onnistuu, kun hankkii perinteisiä tomaatteja ja antaa niiden vanheta, jolloin osa homehtuu tms, mutta osa kestää huomattavasti kauemmin! Ja sitten vain siemenet talteen ja viljelemään. Ja vastaavasti muiden ravintokasvien jalostus! Eikä tule paha olo, jos syö enemmänkin monipuolista ravintoa!

Kun vaan varmistaa, ettei ole tullut mukaan geenimuuntelusta saastuneita tomaatteja tms. .

1

618

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rftghujk

Tosi hyvin on jalostustekniikka ymmärretty. Jos nyt kuitenkin tekisit ensin niitä risteytyksiä ja sitten alkaisit säilytellä niitä tomaatteja. Aloita vaikka 10 000 yksilöllä ja kerää näistä edustava otos tomaatteja, jotta et saisi vahingossa vääriä tuloksia. Kilo tomaatteja/kasvi on kymmenen tonnia tomaatteja ja sitten näille tehdään tulosten varmentamiseksi vakioitu säilytystila.

Nyt sitten valikoit noista parhaat ja teet lisää risteytyksiä. Ja lisää, ja lisää. Laajennat säilytystilaa ja valikoit linjoja.

Kuluu noin 20 vuotta ja sinulla on paremmin säilyvä tomaatti. Jalostuksessa olet sitten myös muistanut säilyttää kaikki muut tarvittavat ominaisuudet.

Geenimanipuloinnilla sama homma onnistuu alle vuodessa (kun tiedetään mitä tehdään) ja muut ominaisuudet säilyvät. Huomaa että myös kaikki muut jo valmiiksi jalostetut lajikkeet voidaan tehdä samalla säilyvämmiksi.

Miksi pitäisi edes yrittää tehdä asioita summassa jos sama saadaan aikaan paremmin, halvemmalla ja nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      40
      2586
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      55
      1092
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      66
      921
    4. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      59
      874
    5. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      783
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      11
      710
    7. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      61
      691
    8. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      634
    9. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      617
    10. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      65
      613
    Aihe