Olen kadottanut vuosia sitten Hesarissa olleen ohjeen: Siihen tulee grillattu broileri, suolapähkinöitä ja jonkinlainen kastike ketsupista ja kermasta. Enempää en muista, mutta jos sinulla sattuu olemaan se, auttaisitko minua?
Kiitos!
Broilerivuoka-ohje
3
2569
Vastaukset
- muistin vielä että
siihen tuli pekonia paistettuna ja herkkusieniä, jos tuo auttaa jotain.
- muori
Banaanibroileri
4:lle
1 grillattu broileri tai 4 koipireisipalaa
mustapippuria myllystä
2 banaania
2 dl
ruokakermaa tai vastaava (5-15%)
runsas 1 dl
chiliketsuppia
1 dl
suolapähkinöitä
5-6
viipaletta pekonia
Perkaa broileri. Poista luut ja leikkaa lihat paloiksi. Leikkaa maukas nahka pieneksi silpuksi tai poista se halutessasi. Lado broileripalat ja nahkasilppu voideltuun vuokaan. Mausta mustapippurilla tai suolattomalla yrttiseoksella.
Puolita kuoritut banaanit ja halkaise ne ja nosta palat broilerin päälle. Sekoita ruokakerma ja chiliketsuppi ja lusikoi se pinnalle. Kuumenna 20 minuuttia 225-asteessa uunin keskiosassa.
Suikaloi pekoniviipaleet ja paista ne rapeiksi tai kypsennä mikrouunissa talouspaperien välissä ja suikaloi kypsänä. Ripottele pekonisilppu ja suolapähkinät banaanibroilerin päälle ja pidä vielä hetki uunissa.
Tarjoa ruoka esim. Myllyn Paras Basmatiriisin tai Irtonainen Kaura Riisin ja salaatin kera.
Jos ruokailijoita on 8-10, valmista kaksinkertainen annos isolla uunipannulla.Grillatun broilerin tilalla voit käyttää esim. uunissa kypsennettyjä broilerin koipireisi- tai rintapaloja tai keitettyä kanaa.
Riisiä kannattaa aina keittää vähän enemmän. Rippeistä valmistuu nopeasti ruokaa seuraavana päivänä.
Resepti: Kati Nappa- reseptistäsi
Muuten ok, mutta siihen minun versioon ei tullut banaania, tuo muu kylläkin. Mutta ihan mielenkiintoinen versio tuo on, täytyy kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749