TYTTÖ geologina??

alan opiskelijat ja geologi...

Olen lukiolainen, ja olen kiinnostunut luonnonmaantieteestä ja kemiasta. Geologia voisi olla mielenkiintoinen tulevaisuudenala minulle.

Mutta, millaiset ovat työllistymismahdollisuudet näin naisena?
Olen pienikokoinen hento tyttönen, ja arveluttaa, ottaisivatko työnantajat tällaista tosissaan... Pelkään, että sellaiset "isot kossit" vievät työt naaman edestä. Olen kuitenkin vähän Pikku Myyn kaltainen, pieni ja todella sisukas.

En viitsi lukea kiinnostavaakaan alaa vuosia, jos työllistyminen on hyvinkin epävarmaa.

5

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkaistu!!

      Ainakin joissakin seurakunnissa...

      Lukaisepa rohkaisuksi vaikka tämä:
      http://www.helsinki.fi/akka-info/tiedenaiset/sjoberg.html

      Nykyisin ei ämmäelukkalääkäriä pidetä edes kummajaisena. Kuinka sitten geologia? Mikä geologin työssä olisi niin miehekästä?

      Obelixit sun muut hiidenkivien kanniskelijat ovat sitten asia erikseen.

    • Tosin käsittääkseni kivenhakkaajat ovat erikseen.

    • amatöör

      Siitä vaan opiskelemaan ihan mitä huvittaa. En keksi yhtäkään alaa joka ei kävisi naiselle siinä missä miehelle.
      Pikkumyyt pärjää aina :).

    • geologiksi

      Nykyisellään taitaa geologian opiskelijoista olla noin puolet tyttöjä (ainakin tuolla meillä päin). Tunnen monta töissä olevaa geologia, joita nykyisin voisi ehkä luonnehtia enemmän naisiksi. Ei ole mitään estettä, etteikö nainen voisi toimia geologina. Tulevaisuudessa on niin kova pula geologeista, että luultavasti sinut tulevat kotoa töihin hakemaan.

      Eivät geologit niin niitä kairauskalustoja kanniskele tai näytteitä ota. Enemmän ovat kuitenkin suunnittelu puolella.

      Tuolta luonnonmaantieteen puolelta työt voi olla tiukemmassa ja kemistinä olet labran vankina.

    • iiiojiihihugdeciuhg

      Jos tunnet kutsumusta, niin älä lainkaan epäile etteikö sinusta olisi geologiksi. Jos työnantaja ei ota naista tosissaan, se on työnantajan vika eikä usein sellaiselle työnantajalle kannata miehenkään mennä töihin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe