ISO KAKKUPOHJA

Mistä vuoka?

Olis tarkoitus tehdä kakku 15 hengelle, mutta mistä saa noin ison vuuan kakkupohjaan?????

5

6565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piia.l

6 munan kakkupohja riittää 15-20 hengelle. tarvitaan 3litran vuoka, ei se mikään mahdottoman iso ole, kyllähän niitä kaupasta löytää jos itse et sellaista omista..

• kkkkkkkkkkkkkk

tee uunipellillä 2-3 kääretorttupohjaa ja kokoa niistä kakku.

jos teet pienemmän tee KAKSI pohjaa ja kokoa niistä (kahtia leikattuina) NELIkerroksinen kakku.

Jos teet vähän suuremman kakun tee ne KOLME pohjaa ja kokoa ne kolmikerroksiseksi kakuksi.

HUOM: pohjataikinat vatkataan erikseen, entinen paistuu ja uutta vatkaillaan sillä aikaa.

Reunoja muokkaillaan siistimmiksi VASTA täytteiden laiton jälkeen.

YKSI kääretorttupohja :

4 munaa
      1 ½ dl sokeria
      1 dl vehnäjauhoja
      ½ dl perunajauhoja
      1 tl leivinjauhetta

Sekoita leivinjauhe jauhoihin. Vatkaa munat ja sokeri valkoiseksi vaahdoksi ja lisää jauhot. Kaada taikina uunipellille leivinpaperin ja levitä tasaiseksi levyksi.
      Paista kypsäksi 210 -225 º uunin keskitasolla n. 8-10 minuuttia.

Kakun voi tarjoilla vaikkapa tarjottimelta tai siistiltä leikkuulaudalta.

• kokkailija

teepä kaksi identtistä kakkupohjaa niin selviät ongelmasta.

• Mintsu83

15 hengen kakkupohjan tekoon riittää 28 cm halk. vuoka ainakin ihan hyvin. 26 cm:kin luulisi välttävän. Näitä on myynnissä ihan tavallisissa marketeissa.. ja omani taisin löytää aikoinaan Hong Kong- myymälästä.

• mehumaijalla

Mulla olis mehumaijan pohjaosa käytettäväksi ison pohjan tekoon, kuten olen kuullut pitopalveluissa esim käytettävän. ongelmani on se, että jos vaikka kaksinkertaistan kakkupohjaohjeeni, siitä ei tule kunnollista. Aineet täytyy varmaan jotenkin uudelleen soveltaa eikä pelkästään kaksinkertaistaa. Osaako joku neuvoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7017
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1295
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1102
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      875
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      867
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      836
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      753
    Aihe