Kirjolohifileeseen vedetään muutama viilto (mausteet menee paremmin sisään), valutetaan päälle omenaviinietikkaa, juoksevaa hunajaa ja vähän suolaa. Sitten uuniin. Tämä vie kielen mennessään!
Kirjolohi kevyesti ilman kermaa
11
2976
Vastaukset
- nämä unohtuivat
Laitetaan leivinpaperin päälle, koska nestettä valuu kalan viereen ja se palaa mustaksi, mutta itse kala ei pala. 200 astetta ja 20 minuuttia.
- voi vielä laittaa
kuivattua tilliä fileeseen. Nam!
- vanha kokki
voi vielä laittaa kirjoitti:
kuivattua tilliä fileeseen. Nam!
ja kuivattu saunavihta, eipä eroa maussa. En tiedä mitään ruokalajia, johon kuivattu tilli sopii paremminkuin tuore. Tuoretta saanykyisin ympäri vuoden, enkä tarkoita sillä kotimaista vesiheinää, vaan tuontitavaraa lähinnä italiasta.
- ..................
vanha kokki kirjoitti:
ja kuivattu saunavihta, eipä eroa maussa. En tiedä mitään ruokalajia, johon kuivattu tilli sopii paremminkuin tuore. Tuoretta saanykyisin ympäri vuoden, enkä tarkoita sillä kotimaista vesiheinää, vaan tuontitavaraa lähinnä italiasta.
Ruukkutillit ovat tosiaankin pelkkää heinää(pari kertaa olen kokeillut mutta ikinä en enää) Kesällä saa hyvää suomalaista tilliä kaupasta, torilta tai omalta kasvimaalta. Oman maan tilli tuoksuu metrien päähän ja sen huomaa myös maussa. Pakastaminen muuten on parempi vaihtoehto kuin kuivaus mutta pakastettua tilliä ei taida kaupoista löytyä?
- kärsii
.................. kirjoitti:
Ruukkutillit ovat tosiaankin pelkkää heinää(pari kertaa olen kokeillut mutta ikinä en enää) Kesällä saa hyvää suomalaista tilliä kaupasta, torilta tai omalta kasvimaalta. Oman maan tilli tuoksuu metrien päähän ja sen huomaa myös maussa. Pakastaminen muuten on parempi vaihtoehto kuin kuivaus mutta pakastettua tilliä ei taida kaupoista löytyä?
melkoisen paljon, mutta maku säilynee jossain mittakaavassa. Itse pakastin tilliä, kun penkki antoi satoa, mutta menee aika vetiseksi. Ei voi käyttää makua antavana koristeena.
- luulet
tuon olevan jotenkin kevyttä, jos korvaat "kerman" (minkä kerman?) hunajalla, joka sisältää runsaasti energiaa, ja on vielä haitallista hampaille.
Ja KUIVATUN tillin käyttö on järjetöntä. Mikset käytä tuoretta? Vai etkö vain ymmärrä ruoka-asioista juuri mitään? Silti kirjoittelet tänne typeriä ohjeitasi.- kasva aikauiseksi
Siinä nyt oli yksi näkemys lohiruuasta, ei minusta ollenkaan huono. Toki mieluiten tuoretta tilliä, mutta hätätilassa kuivakin käy, muten myös muiden yrttien osalta. Typerää ja sanoisinko alhaista sinulta ryhtyä sättimään kirjoittajaa. Olet aika pieni ihminen.
- kkkkkkkkkkkkkk
mausta filee suolalla ja mustapippurilla, muutama ripaisu sirtuunamehua ei tee huonoa.
Fileen päälle silputtua kesäkurpitsaa, herkkusieniä, rucolaa, ruohosipulia ja tilliä (ravunpyrstöt kruunaa kokonaisuuden, jos niitä raaskit ostaa).
Lisukkeiden päälle vielä sakeaa tomaattimurskaa ( jos liian veristä niin valuta liika vesi pois).
Pikkusen vielä parmesaania (tai jotin muuta juustoa) siihen pinnalle.
Filee uuniin ( voi se olla fileen palakin) ja koon mukaa paistelet sitten aika kovassa lämmässä kypsäksi, oman kypsyysaste mieltymyksesi mukaan.
Ehkä noin 220 astetta ja puolisen tuntia.
Ei ihan huonoa, hyvät perunat tai muusi lisukkeeksi- kun lisääää
vielä kukkakaali,parsakaali,valkokaali,punakaali valkosipuli,punasipuli,kurpitsa,omena,lanttu,nauris,selleri,palstennakksa appelsiini päärynä,luumu,kirsikka,mustikka,puolukka,vadelma niin saa samalla kesäkeiton ja jälkiruuan yhtäaikaa säästyy aikaa muuhun touhuun.
- Voi poloista
kun lisääää kirjoitti:
vielä kukkakaali,parsakaali,valkokaali,punakaali valkosipuli,punasipuli,kurpitsa,omena,lanttu,nauris,selleri,palstennakksa appelsiini päärynä,luumu,kirsikka,mustikka,puolukka,vadelma niin saa samalla kesäkeiton ja jälkiruuan yhtäaikaa säästyy aikaa muuhun touhuun.
Unohdit mansikan, viinimarjat, yrtit ja sienet, jos nyt äkkiseltään mietin meidän kesäpihan satoa. Niin ja tietysti sekä tavallisen että salottisipulin.
Mutta eiköhän noilla pärjää. Voit nyt tyytyväisenä vilkaista itseäsi peilistä ja kysyä, mitä suurta tänään olenkaan saanut aikaan?
Ai niin mähän kävin vittuilemassa Suomi24:n kalaosastolla. Yes! Tätä pitää juhlia, on se semmonen saavutus, johon harva pystyy. Hyvä minä! - Tosikko-tytti
Voi poloista kirjoitti:
Unohdit mansikan, viinimarjat, yrtit ja sienet, jos nyt äkkiseltään mietin meidän kesäpihan satoa. Niin ja tietysti sekä tavallisen että salottisipulin.
Mutta eiköhän noilla pärjää. Voit nyt tyytyväisenä vilkaista itseäsi peilistä ja kysyä, mitä suurta tänään olenkaan saanut aikaan?
Ai niin mähän kävin vittuilemassa Suomi24:n kalaosastolla. Yes! Tätä pitää juhlia, on se semmonen saavutus, johon harva pystyy. Hyvä minä!Tosi hyvä kommentti..;) Itse alan syödä enemmän kalaa kun se on niin terveellistäkin. Ajattelin jos laittaisin meille tänään kalaa, kun tulen koulusta. Se on herkullista ja terveellistä ilman mitään lisärasvoja. Ainakin rasvainen kala vaikka kirjolohi, on todella hyvää. Eikä edes lihota.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321