Loistava ajokeli ja silti harvoin näkee muita motoristeja!
Ehkä Suomessa ei ole oikeita motoristeja!
Vähän kun kylmempi tuuli puhaltelee,niin silloin laitetaan mopo talvisäilytykseen!
No ehkä se onkin parempi näille viisikymppisille,jotka leikkivät kesällä motoristia!
missä ovat oikeat
56
3508
Vastaukset
- kirjoittelee
sellainen juuri kortin saanut näsäripelle.
Ole huoletta, kyllä se into siitä laantuu syksyä kohden kun vuosia kertyy ja kokemuksia.- 200000km
eikä laannu ihan äkkiä!
- GHOSTWRITER
ajellaan vielä viitä vaille viiskymppisenä. Ja ajeltiin varmaan jo silloin kun motoristienihmettelijät olivat vaan pilke isän tai äidin silmäkulmassa.
Toi asia, ja yhteys, johonkin tosimotoristiin, pitäisi kait jotenkin määritellä. Syystä että se on joillekin epäselvää joka ei selviä edes ostamalla sitä moottoripyörää.
Niin. Kyseessä on lujempi suhde kuin avioliitto. Sitä joko on tai ei. Moottoripyörälle ei valehdella, eikä se valehtele. Moottoripyörä ei lisäänny kysymättä. Moottoripyörällä ei ole jälkikasvua. Moottoripyörälle ei tarvi maksaa elatusapua. Moottoripyörä on monessakin tapauksessa huomattavasti fiksumpi kuin suomalainen nainen. Moottoripyörä tuntee rajansa, tai tehonsa, toisin kuin suomalainen mies tai nainen. Moottoripyörä on absoluuttisinta yhteiseloa. Homma joko toimii tai sitten ei. Ja jos toimii..niin suhde on sitä että voi kutsua itseään motoristiksi.- naismotoristinainen
"Moottoripyörä on monessakin tapauksessa huomattavasti fiksumpi kuin suomalainen nainen. "
tietysti on
nehän on MIESTEN rakentamia...
onneksi me naisetkin osaamme kuitenkin ajaa niitä : )
mutta muista se pieni mutta mieluisa ero missä me naiset olemme yliverrtaisia pärrään nähden!
olemme "tehneet" teidät kaikki hienot motoristimiehet ihan itse ja ihan biologisesti!!! - Auto, toist...
Vihdoinkin joku selväsanainen moottoripyöräilijä!
Nyt jo meikäläinenkin tajuaa, että prätkällä ja naisella on tietty yhtäläisyys: jos sitä osaa käsitellä, se ei lähde yllättäen alta, vaan myötäilee ja tarjoaa energiansa yhteiseksi nautinnoksi, joka todella tuntuu, päästä varpaisiin!
Mistäs niitä mopoja ja kypäriä saa? Mä tahdon omat! - no,,
naismotoristinainen kirjoitti:
"Moottoripyörä on monessakin tapauksessa huomattavasti fiksumpi kuin suomalainen nainen. "
tietysti on
nehän on MIESTEN rakentamia...
onneksi me naisetkin osaamme kuitenkin ajaa niitä : )
mutta muista se pieni mutta mieluisa ero missä me naiset olemme yliverrtaisia pärrään nähden!
olemme "tehneet" teidät kaikki hienot motoristimiehet ihan itse ja ihan biologisesti!!!ei kai nyt sentään ihan itse? kai siihenkin on miehistä apua tarvittu? vai oliko vaan sitä naisen logiikkaa, minä itse, ja mulle kaikki ja lisää. ;-)
- naismotoristinainen
no,, kirjoitti:
ei kai nyt sentään ihan itse? kai siihenkin on miehistä apua tarvittu? vai oliko vaan sitä naisen logiikkaa, minä itse, ja mulle kaikki ja lisää. ;-)
saivarrella niin siitä vaan
tietysti miestä tarvitaan KAIKKEEN , siihenkin...
mutta kun miehellä touhuun menee vähemmän kuin yhdeksän kuukautta , eli onhan siinä eroa - GSF
Paras kommentti pitkään aikaan !
Mullakin on mopo telakalla, mutta kun ei nyt vaan sytytä tää paleleminen yms.
Ja kilometrejä ? 100000 km x X, eli yhteensä paljon... - mutta kuitenkin
naismotoristinainen kirjoitti:
saivarrella niin siitä vaan
tietysti miestä tarvitaan KAIKKEEN , siihenkin...
mutta kun miehellä touhuun menee vähemmän kuin yhdeksän kuukautta , eli onhan siinä eroaNäin miehenä: Kyllä mäkin lapsista tykkään,mutta kun se tekotapa on niin ällöttävä.
- kilometrimääriä
GSF kirjoitti:
Paras kommentti pitkään aikaan !
Mullakin on mopo telakalla, mutta kun ei nyt vaan sytytä tää paleleminen yms.
Ja kilometrejä ? 100000 km x X, eli yhteensä paljon...ajelette.Sen ja täällä kirjoittelun lisäksi ette varmaan muuta ehdi tekemäänkään.
- naismotoristinainen
mutta kuitenkin kirjoitti:
Näin miehenä: Kyllä mäkin lapsista tykkään,mutta kun se tekotapa on niin ällöttävä.
kanattaa siiirtyä hompelihommiin peppuseksin pariin ruskean reiän ritariksi!
- GSF
kilometrimääriä kirjoitti:
ajelette.Sen ja täällä kirjoittelun lisäksi ette varmaan muuta ehdi tekemäänkään.
Mun km;t jakautuu kohta 40v ajalle ja kirjoittelen tänne lähes viikoittain.
Vuosittain olen ajanut pienimmillään 3 tkm ja max 10ooo, eli varmaan jopa keskivertoa vähemmän. ? Yhteensä kuitenkin aika paljon. ( En rehvastele.
)
Kiirettä tosiaan pitää ja juuri muuta ei kerkiä tekemään...
huhhuijaa....
- ollaan.
Ja tulihan tänään pari motoristia vastaankin kun olin liikenteessä.
- talvisäilytykseen
Mukava oli ajella ja muutama motoristi näkyi tiellä. Ja talvisäilytyksestä saan koska tahansa ulos, jos siltä tuntuu. Voi olla että tuntuu voi olla ettei tunnu.
- ikä ei este
Täällä yks viiskymppinen ajelee edelleen.
- olen 42v poju
Olet niitä harvoja jotka edelleen ajavat.
Minulle sade,kylmyys ja vaikeat olosuhteet tuvat haastetta moottoripyöräilyyn!
Ehkä moni muu saa tyydytystä ajamisesta,kun yleensä kesäkelillä pyöräyttää mopollansa pienen lenkin! - täälläkin
olen 42v poju kirjoitti:
Ehkä moni muu saa tyydytystä ajamisesta,kun yleensä kesäkelillä pyöräyttää mopollansa pienen lenkin!on mittarissa jo kahta vaille kuuskymmentä ja joka kesä vielä tien päällä ja kyykyllä !
- ikä ei este
olen 42v poju kirjoitti:
Ehkä moni muu saa tyydytystä ajamisesta,kun yleensä kesäkelillä pyöräyttää mopollansa pienen lenkin!oletkin ikämiehiä. Ajellaan me vaan edelleen.
- "kohta" viiskyt
Jaa, että oikein "leikkivät" kesällä "oikeata" motoristia nämä viiskymppiset, joihin minäkin kuulun. Just, just,, näin yli kolmekymmentä vuotta "leikkineenä" ja euroopan ja amerikankin pyörän selässä kiertäneenä, on naurussa pitelemistä kun lueskelee tällaisia "tosi" motoristien sepustuksia, joihin sinäkin kuulut. Nyt pitää ihan välttämättä kysyä,, onks sulla sun ihan eka "oikea" moottoripyörä alla kun into on vielä noin kova?
- pyörä...
menossa. Kilometrejä ajettu noin 200tkm!
- edellistä
pyörä... kirjoitti:
menossa. Kilometrejä ajettu noin 200tkm!
on vakuutusyhtiö lunastanut jäljiltäni. Elikkäs olen aika kova kundi näissä motoristipiireissä.
- TuuttiK1
Keitähän ne "oikeat motoristit" mahtaa olla? Itse laskin että ensi kesänä tulee 40 vuotta täyteen kun olen moottoripyöräporukoissa pyörinyt. Monenlaista keliä on kohdalle osunut ja talvellakin on ajettu. Tänään näkyi useita pyöriä vastaan tulevan mutta näyttivät enemmän työntöohjaajilta kuin vanhan kaartin miehiltä. Kyllä sinultakin into karisee kun olet useamman kuin kaksi kesää ajanut.
- naismotoristinainen
iästä ja ajokilmometreistä piittaamatta sellainen, joka ajaa vaikka hampaat jäässä eikä valita kylmää, ajaa tuulessa ja tuiskussa ...tykkää ankarista oloista, osaa olla ylevä hieno ihminen esilletuomatta sitä, osaa korjata pyöränsä vaikka Ulan Batorissa
- hyvältä näyttää
Ajelin 1960-luvulla läpi vuoden, talvella apusukset jalkatapeissa ja turkki päällä.
Mp:llä ajettuna n.0.7 milj.km kaikkiaan. Ajelen edelleen, repikääpä tosimotoristit siitä juttua. - mopointo
hyvältä näyttää kirjoitti:
Ajelin 1960-luvulla läpi vuoden, talvella apusukset jalkatapeissa ja turkki päällä.
Mp:llä ajettuna n.0.7 milj.km kaikkiaan. Ajelen edelleen, repikääpä tosimotoristit siitä juttua.olet. Toi km-määrä on huikea.
- täällä AITO
Täällä motoristimies.
Ajoin viimeksi eilen.
Tosiaan, noin 95 % suomimotoristeista on jo nyt sohvalla katsomassa telkkaria... paleltaako?
Kun ostaa sen helvetin kalliin pyörän ja maksaa kalliita YMPÄRIvuotisia vakuutuksia niin luulisi ajon maistuvan enemmän kuin lämpimimmät 3 kuukautta...
Itse ajoin eilen ja tänäänkin, ja vielä jatkossakin!
HYVÄÄ SYKSYÄ kaikille motoristeille, harva teistä enään tulee näillä keleillä vastaan ;) - rene
turkusista
- blackwomans
Entäs jos ei oo vielä täyttäny 50 v ,mites sä määrittelet oikean motoristin?
Onko se hän joka kirjoittelee täällä kesät talvet,vai onko se hän joka on laittanut moponsa talviteloille jo nyt ja ja nauttii elämästään muuten.
Katsos ei kaikkien motoristien tarvitse ajella kesät talvet ympäriinsä.
Eikä ainakaan kehua niitä saavutuksiaan täällä:)
Oikea motoristi nauttii ajelusta niinä päivinä kun itse haluaa.
Oikeaaa motoristia harvoin näkee Parjaamassa ketään toista.
Oikea motoristi on ihminen ,joka suvaitsee toisia mopon omistajia,on heillä persiin alla mikä tahansa mopo::)
Koska kaikki me tiedämme mopoilu on parasta,,no en sanokkaa...
Niin minä en ole oikea motoristi,toivottavasti sinä olet...
Pröööömmmmmmmm:) - kysymys??
Kausi ei suinkaan ole vielä ohi. Itse koen mahtavia fiiliksiä ruskansävyttämällä maaseudulla ajellessa. Viikonloppunakin oli tosi hienot ajokelit, ainakin täällä Pääkaupunkiseudulla.
Tänään aamulla tuli Bulevardin mukulakivikadulla punainen Cebari täydellä laukkusarjalla varustettuna vastaan. Nostan hattua. Mukulakivikatu pakkasyön jälkeen vaatii hieman asennetta. Tuli hyvä fiilis...
Huomenna olis yli 500 km työreissu, jonka voisi ihan hyvin heittää myös prätkällä. Saa nähdä kestääkö kantti lähteä. Matkaan pitää lähteä jo ennen seiskaa aamulla ja kotona sitten 12 tunnnin kuluttua. Lähden tankkaamaan pyörän kaiken varalta. Jos aamulla on plussan puolella, niin harkitsen vakavasti lähtöä auton sijaan prätkällä.
Tosi motoristiksi luen ainakin Faijani. Hän päästeli 50 -60 luvun vaihteessa Jawa 175 kesät talvet. Niillä varusteilla ja pyörillä ajaminen vaati jo hieman asennetta.- Asenne??
Ei tarvi lähteä pärrällä mihinkään. Pakkasen puolella jo nyt. Kyllä se raja menee tässä. Autolla aamulla matkaan...
ostaisit sieki sen mopon ilman apupyöriä ja tuu sitten wasta tänne leikkimään :=)
jooko :=)- näkynyt
Ei sitten yhtään motoristia tullut äsken vastaan. Tuntuu kerta kerralta vähenneen vastaantulijat ja tänään ei sitten ketään :(
Ilma oli melko lämmin mutta kostea. - haudassa.
Ennen vanhaan, 40 ja 50 luvulla, osin vielä 60 luvullakin oli moottoripyöräily enemmän urheilua kuin nykyään.
Ajettiin ilman pottaa ja läpi talven, nahkakypärä ja kelsiturkki suojana.
Nykyvarustein ja pyörin ajaminen syksyisin ei ole mikään motoristin mitta.- turiset!
Itse aloitin touhun jo kuuskytluvun alussa ja ajelen edelleen myös harvakseltaan talvisin. Kyllä kamppeet on nykyisin sellaiset ettei niitä vuosikymmenten takaisia ajoja voi edes verrata tähänpäivään. Nykyisin voi tarkenemisen puolesta ajella vaikka läpi vuoden.
- 50-vuotias
Tosiaankin 15 tkm tällä ajokaudella. Niin matkaa, mutkaa, rataa, kuin soraakin.
Loistaviahan nuo ajokelit on, tai sitten ei. Monesti lokakuussa on niin huonot kelit, että nautinnollisesti ei pääse monena päivänä ajelemaan. Nuo pari hassua ajokertaa tulisivat niin suhteettoman kalliiksi, että pyörä saa mieluummin olla seisontavakuutuksessa.
Marraskuussa ajellaan taas - ainakin jos on kelejä, sillä minun vakuutus on voimassa läpi vuoden, mutta huhti-lokakuun välillä voi pistää seisomaankin.
Tunnen kymmeniä ja tiedän satoja ikäisiäni, jotka kaikki ajavat vuodessa 10 tkm, tai enemmän. Että älähä sie poika pottuile.
Terv. 50 vee motoristi, jolla on pyörällä kilometrejä takana ainakin 300.000- Kriiisiiiiii
niinpä niin,10tkm tai EHKÄ enemmän,toisinsanoen aivan naurattavan vähäiset kilometrit.
Meitsillä tulee vajaa 10tkm kuukaudessa :) - sitä
Kriiisiiiiii kirjoitti:
niinpä niin,10tkm tai EHKÄ enemmän,toisinsanoen aivan naurattavan vähäiset kilometrit.
Meitsillä tulee vajaa 10tkm kuukaudessa :)kuulee näillä palstoilla aivan tarpeeksi. Sähän asut sen pyörän päällä karkeesti laskettuna 100-200 tuntia kuukaudessa. Revi siitä sitten.
- nyt nämä tällaiset,,
sitä kirjoitti:
kuulee näillä palstoilla aivan tarpeeksi. Sähän asut sen pyörän päällä karkeesti laskettuna 100-200 tuntia kuukaudessa. Revi siitä sitten.
virtuaalimopoilijat.
- 54 v
400 000 km meni rikki jo aikaa sitten.
- puhuaShaissee
sitä kirjoitti:
kuulee näillä palstoilla aivan tarpeeksi. Sähän asut sen pyörän päällä karkeesti laskettuna 100-200 tuntia kuukaudessa. Revi siitä sitten.
ei oo tarvetta puhua paskaa,laskes tästä...
Joka päivä duunin jälkeen lähen jonnekkinpäin kruisailemaan,välillä menee yks tankillinen ja jos oikein hyvät ilmat iskee päälle ni sitten menee kaksi tankillista.
Elikkä yhdellä tankillisella menee 250km.
kun joka päivä ajaa tankillisen niin kilometrejä kertyy jo 7500km/kk
Niin että revi sinä tästä,lusmu ! - Liikenteessä
nyt nämä tällaiset,, kirjoitti:
virtuaalimopoilijat.
niinpä niin,kyllä muokin harmittais jos ei pyörä kestä yli tankillista ajamista.
Luuseri! - puolelle
puhuaShaissee kirjoitti:
ei oo tarvetta puhua paskaa,laskes tästä...
Joka päivä duunin jälkeen lähen jonnekkinpäin kruisailemaan,välillä menee yks tankillinen ja jos oikein hyvät ilmat iskee päälle ni sitten menee kaksi tankillista.
Elikkä yhdellä tankillisella menee 250km.
kun joka päivä ajaa tankillisen niin kilometrejä kertyy jo 7500km/kk
Niin että revi sinä tästä,lusmu !ajamisesi. Suosittelen että teet välillä muutakin. Jos joka päivä ajat 250 kilometriä, luulisi maistuvan puulta koko touhu syksyllä koska jos aina lähtee liikkeelle yhdestä pisteestä ja palaa siihen takaisin ajetun matkan ollessa 250km, erilaiset reitit loppuvat väkisinkin ja samojen hinkkaaminen on hanurista. Yllätä itsesi ja kokeile ajelujen lomassa jotakin muutakin.
- ajamaanko
puolelle kirjoitti:
ajamisesi. Suosittelen että teet välillä muutakin. Jos joka päivä ajat 250 kilometriä, luulisi maistuvan puulta koko touhu syksyllä koska jos aina lähtee liikkeelle yhdestä pisteestä ja palaa siihen takaisin ajetun matkan ollessa 250km, erilaiset reitit loppuvat väkisinkin ja samojen hinkkaaminen on hanurista. Yllätä itsesi ja kokeile ajelujen lomassa jotakin muutakin.
no joo,välillä kieltämättä maistuu vähän puulta,mutta toisaalta tulee ainakin tutuksi se että miten pyörä käyttäytyy eri tilanteissa ja eri sää olosuhteissa,mikä on mielestäni todella tärkeetä.
Olen kyllä vähän harkinnut asiaa jos alkais ajamaan radalla mutta asia on kuitenkin vielä todellakin harkinta asteella,koska rahaa palaa aika paljon koska varusteet pitäisi olla kuitenkin tiptop kunnossa samaten kuten renkaitakin menisi enemmän kuin normaalisti. - oikea motoristi?
54 v kirjoitti:
400 000 km meni rikki jo aikaa sitten.
57 vuotta ikää ja kilometrejä tuli tänä kesänä juuri hiukan vaille 3 tuhatta. Pyörä on jo talviteloilla.
- blackwomans
oikea motoristi? kirjoitti:
57 vuotta ikää ja kilometrejä tuli tänä kesänä juuri hiukan vaille 3 tuhatta. Pyörä on jo talviteloilla.
Mä en ymmärrä määritelmää oikea motoristi:)
Ei kait sillä välii oo paljonko niitä kilsoja kesässä tulee tai vuodessa.
Tärkeintä on et nauttii ajelusta.
Tapaa hyviä kamuja,viettää laatuaikaa tuolla tienpäällä:)
Mopoilee silloin,kun itsestä hyvältä tuntuu:) - Tim Shitthing
blackwomans kirjoitti:
Mopoilee silloin,kun itsestä hyvältä tuntuu:)Miks otit sen bandiitti kuvan pois sun profiilista ?
- blackwomans
Tim Shitthing kirjoitti:
Miks otit sen bandiitti kuvan pois sun profiilista ?
Koska mä en välitä perässä hiihtäjistä:)
- Tim Shitthing
blackwomans kirjoitti:
Koska mä en välitä perässä hiihtäjistä:)
Profiili ja perässähiihtäjät korreloituu kuin ?
- blackwomans
Tim Shitthing kirjoitti:
Profiili ja perässähiihtäjät korreloituu kuin ?
No ensiksi kun aloitin kirjoittelun tänne,niin mulle naisena sanottiin:
sulla ei oo ees mopoa,mitä sä tänne kirjoittelet.
No sit mä aloin laitella kuvia tonne mun proffaan ja viimenen kuva oli kuva minusta ja mun uudesta mopostani,jonka kesällä vaihdoin.
Vihdoinkin porukka alko uskomaaan, että mulla on mopo.
Mä en halua tuoda itseäni enempää julki,siis oon mikä oon ja se riittäköön:)
Välillä mulla on se kuva näytillä ja välillä ei oo.
Mä en pidä proffista ,jotka kiertää kehää fotosta,tai nickistä toiseen:)
Oikeesti ei enää ees huvita kirjoitella tänne.
Oki? - Tim Shitthing
blackwomans kirjoitti:
No ensiksi kun aloitin kirjoittelun tänne,niin mulle naisena sanottiin:
sulla ei oo ees mopoa,mitä sä tänne kirjoittelet.
No sit mä aloin laitella kuvia tonne mun proffaan ja viimenen kuva oli kuva minusta ja mun uudesta mopostani,jonka kesällä vaihdoin.
Vihdoinkin porukka alko uskomaaan, että mulla on mopo.
Mä en halua tuoda itseäni enempää julki,siis oon mikä oon ja se riittäköön:)
Välillä mulla on se kuva näytillä ja välillä ei oo.
Mä en pidä proffista ,jotka kiertää kehää fotosta,tai nickistä toiseen:)
Oikeesti ei enää ees huvita kirjoitella tänne.
Oki?Mitäpä sitä kirjottelemaan jos ei kerran huvita.
Sama se on mullakin ja mä oon sentään " tosikirjoittelija ". Kirjoitan monta riviä kesässä ja lähes joka kelissä. Usein kirjoitan työmatkat ja kesälomareissut aina. Mulla on ollut useita isoja kyniä ja mustetta on kulunut. Joskus olen jopa neuvonut jotain aloittelevaa kirjoittajaa, vaikka itsekin tunnen, että paljon on vielä opittavaa.
Nomutta. Musta on kiva, etä Sinä ja Långviikinmotorpää olette kuitenkin selkeesti esillä.
Hyviä "jätkiä" molemmat ! - blackwomans
Tim Shitthing kirjoitti:
Mitäpä sitä kirjottelemaan jos ei kerran huvita.
Sama se on mullakin ja mä oon sentään " tosikirjoittelija ". Kirjoitan monta riviä kesässä ja lähes joka kelissä. Usein kirjoitan työmatkat ja kesälomareissut aina. Mulla on ollut useita isoja kyniä ja mustetta on kulunut. Joskus olen jopa neuvonut jotain aloittelevaa kirjoittajaa, vaikka itsekin tunnen, että paljon on vielä opittavaa.
Nomutta. Musta on kiva, etä Sinä ja Långviikinmotorpää olette kuitenkin selkeesti esillä.
Hyviä "jätkiä" molemmat !Kiitos,,,moikataan kun nähdään joskus tuolla tienpäällä.
Jos ollaan parkissa yhtäaikaa,
voit tulla nykäsee hihasta ja sanoa tässä mä oon:)
Mut opettele ajelee niillä wingeillä sen purkkarin kanssa.
Opittavaa meillä on ihan jokaisella:)
Hyvää syksyn jatkoa sulle:) - 54v
blackwomans kirjoitti:
Mopoilee silloin,kun itsestä hyvältä tuntuu:)Noin se asia menee.
- syyshauta
Motoristit ajavat kolareita kesän aikana jatkuvasti. Osa vammautuu, osa kuolee. Syksyllä suurin osa on pois pelistä ja tiellä on hiljaista.
Keväällä taas uusi kaahailusukupolvi astuu remmiin ja kohellus jatkuu. Välillä käydään motoristikirkossa saamassa siunaus 250 km/h nopeuksille.- blackwomans
Eikä välttämättä syynä edes ole kaahaaminen.
Tänäkin kesänä minulta on kuollut kaksi ystävää,motoristeja molemmat ja vielä monen monta vuotta ajaneita.
Syynä ei kummasssakaan ole motoristin kaahaus,vaan kolari auton kanssa.
Kummassakin syynä ,autoilia ei huomannut motoristia.
Mitäpä sitä ketään syyttelemään,heidän aikansa oli lähteä.
Ikävällä tavalla,kuitenkin kunniakkaasti mopon selässä, meille niin monille (rakkaan )harrastuksen parissa.
Mitä siihen motoristi kirkkoon tulee,mikä sinä olet heitä tuomitsemaan,jos joku motoristi haluaa osallistua kirkkopyhään niin sou what.
Itse en ole kertaakaan elämäni aikana siihen osallistunut.
En kuitenkaan koskaan ole katsonut kieroon heitä jolle sekin on osa elämää.
- ainakaan
näillä palstoilla kirjoittelemassa.
- olen motoristi
Mitä sä tolla tarkoitat?
En viitsi paskata ketjuja näillä keleillä!
Mikä on motoristi?
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115117Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493332Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853099Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku382428- 811817
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411550450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211494Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1191159Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt301129- 161119