Käärmeiden karkotus

kyyt pois

Onko totta että kun kyyn polttaa niin se haju karkottaa muut kyyt eikä niitä enää ilmesty pihapiiriin? Joku sanoi että kun elävän kyyn polttaa niin se pitää sellaista ääntä joka ajaa muutkin kyyt pois?

21

9005

Äänestä

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanhan kansan jorinoita vain

Kyyn polttaminen on eläinrääkkäystä.

• rekisteröitymätön***

Kyseessä on vanhan kansan toimimaton menetelmä. Täysin taikauskoa, jolla ei ole minkäänlaista biologista perustetta.

Kyyn mainekin on paljolti vanhan kansan tarinoiden aikaansaamaa: se on mainettaan paljon harmittomampi eläin. Kyyn purema on huomattavasti vähemmän vaarallinen kuin suurin osa ihmisistä uskoo. Siihen ei ole viimeiseen pariinkymmennen vuoteen kuollut ketään - Yleensä näissä tapauksissa ongelma oli hoito, ei itse purema: aiemmin käytettiin kyyn puremien hoidossa vastamyrkkyä. Se aiheutti kuitenkin vakavia allergisia reaktioita monille ja siksi sitä ei nykyään käytetä, elleivät myrkytysoireet ole todella vakavat, eli käytännössä ei koskaan. Purema voi olla vaarallinen hyvin pienille lapsille ja heikkokuntoisille ihmisille, esim. sydänsairaille. Jälkimmäisessäkin myrkkyä isommaksi ongelmaksi on osoittautunut ihmisten reaktio puremaan, panikoituminen; Heikkosydämiset ihmiset ovat melkein stressaanneet itsensä hengiltä vain luultuaan tulleensa purruiksi, vaikka myöhemmin ei ole pystytty osoittamaan mitään myrkkyjäämiä elimistöstä.

Valitettavasti vaan muinaiset uskomukset ovat lyöneet leimansa tämän eläimen julkiseen imagoon ja siksi edelleen löytyy suoranaista vainoa sitä kohtaan.

Paras tapa pitää kyy poissa pihalta on tehdä ympäristö sille epämieluisaksi: poistaa kaikki piilot. Siis ei kivikasoja yms., ei korkeaa ruohoa ja muuta kasvillisuutta, jonka suojissa piilotella.

Muurahaiset eivät pidä kyytä poissa - niitä ja kyitä harvemmin näkyy samoissa pihoissa, koska niiden elinpaikkavaatimukset ovat ristiriitaiset: suurina määrinä kekomuurahaisia elelee lähinnä kuivilla kankailla ja kyyt puolestaan viihtyvät kosteammassa.

Kyyt olivat täällä ennen meitä. Annetaan niiden olla. Jos pihapiirissä liikkuu pieniä lapsia tai pieniä koiria, on perusteltua siirtää käärmeet muualle - parin kilometrin siirto takaa, että kyy ei palaa. Kyyn tappaminen on barbaarista ja turhaa.

• auttaa:

käy kyy kyyttöjen kenturoille
        siirry sikiöiden siintiöille
        kulje kurkien kuutamoille
        matele matojen maisemille
        pysy poissa pihoista

• dsasdddd

onhan niitä vaarallisia kyitäkin yksi niistä on euroopan myrkyllisin , mutta jos vain suomesta puhutaan niin sitten....

• eläin rakas

eihän kyitä saa polttaa):

• ä

Ei taida eläinrakkaalla olla kyitä takapihalla! Meillä kuhisee kyitä ja on pieni poika sekä koiranpentu ja molemmat varmasti törmäävät käärmeisiin. Itse olen sitä mieltä että käärmeet saa olla rauhassa niin kauan, kun ne eivät tule minun reviirille.

• ¤567¤
        ä kirjoitti:

Ei taida eläinrakkaalla olla kyitä takapihalla! Meillä kuhisee kyitä ja on pieni poika sekä koiranpentu ja molemmat varmasti törmäävät käärmeisiin. Itse olen sitä mieltä että käärmeet saa olla rauhassa niin kauan, kun ne eivät tule minun reviirille.

kivellä lämmittelevän kyynlyö sitä lujaa kirveellä, teräpuolella.

• 87687687967986869867
        ä kirjoitti:

painu perkele muualle jos et niitä kestä koirinesi ja kakaroinesi.

• ä kirjoitti:

Mitäs olet mennyt asumaan kyiden reviirille.

• seonkylläjännä
        kekek-kekek kirjoitti:

Mitäs olet mennyt asumaan kyiden reviirille.

Kyy väistyy heikompana. Se on täysin luonnollista luonnonvalintaa.

• kyykyssä

Kyy taitaa olla rauhoitettu.

• seonkylläjännä

Lehmät taitavat lentää.

• Käärmeitten ystävä

Miksi ihmeessä kyy pitäisi karkottaa, sehän on paitsi hyödyllinen, myös sangen viehättävä otus. Omalla kesämökkitontillani olemme eläneet sopuista yhteiselämää ilman minkäänlaisia ongelmia.
      Siinä vaiheessa, kun ulkona oli vielä viileää, yksi kyy tapasi lämmitellä kasvihuoneen ikkunalla, siis sisäpuolella. Sen hänelle kovin sallin. Se vain ilahdutti silmää ja piti hiiret loitolla. Kesemmällä se kyllä surukseni muutti pois, kun ulkonakin oli tarpeeksi lämmintä.
      Tontin myyräkannan kurissa pitämisessä käärmeet ovat olleet oivallinen apu. Koskaan ne eivät ole purreet tai edes yrittäneet. Päinvastoin väistäneet vilkkaasti.
      Käärmepelko on turhaa.

• seonkylläjännä

Myös leijonapelko on turhaa. Ei ne pure.

• En kaveri

Kyllä kyy on ikävä kun se on tontilla missä on lapsia ja koiria Meillä sattui ikävästi kun se puri meidän koiraa Se joutui tipitukseen ja kovat säryt ja meni monta päivää paranemiseen ja paraneeko se kokonaan koskaan Munuaiset ,haima vaurioituu ? Kyllä ne kyyt sais olla jos ne ei olis myrkyllisiä En minäkään joka liikkeestä potki tai lyö niin että tulee vahinkoa Siis kyyt menköön hiiteen ja pysyköön siellä Kyyn pelko kyllä ei mennyt pois.,vaan suureni koska koira voi kuolla kyyn puremaan Hyi inhoon

• Koira siitä vaan oppii ettei kannata mennä kyitä sorkkimaan.

• polttakaakaikkikärmekset

Kaikki käärmeet ehdottomasti pois ihmisten läheltä.!! Okei käärme oli ennen meitä mutta me ollaan se hallitseva laji joten kaikki pois vaan... Metsässä toki voivat olla.. Käärmeistä ei suomessa ole mitään hyötyä ovat haitaksi vaan... Itse tapan jokaisen kyyn mikä kohdalle sattuu!!! Tänään makaan sairaalassa sen pirulaisen pureman takia😈

• Mitäs menit kyytä sorkkimaan.

• AzokMurmelina

Ihminen hallitseva laji.. hmm... ei varmaan enää kauan. Kristinuskoonhan ei kuulu myötätunto muita kohtaan joten se selittää käärmeiden vainoamisen. Käärmeet kostavat tunnetusti vainoajalle, luontoa kunnioittavat eivät niiden kanssa kohtaa vaikeuksia. Aika monelle käärmeitä tappaneelle sukulaiselle on sattunut erinäköisiä erikoisia tapaturmia pellolla...

• seonkylläjännä
        AzokMurmelina kirjoitti:

Ihminen hallitseva laji.. hmm... ei varmaan enää kauan. Kristinuskoonhan ei kuulu myötätunto muita kohtaan joten se selittää käärmeiden vainoamisen. Käärmeet kostavat tunnetusti vainoajalle, luontoa kunnioittavat eivät niiden kanssa kohtaa vaikeuksia. Aika monelle käärmeitä tappaneelle sukulaiselle on sattunut erinäköisiä erikoisia tapaturmia pellolla...

Myös käärmeitä rakastaville tapahtuu jänniä asioita.

• Kokeile_ilmaiseksi

Ainakin tuo pätee Jehovan todistajiin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      60
      1049
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1024
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      882
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      60
      810
    5. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      135
      802
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      124
      795
    7. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      25
      689
    8. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      666
    9. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      52
      664
    10. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      14
      625
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      620
    12. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      607
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      83
      586
    14. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    15. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      575
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      128
      573
    17. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      570
    18. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      47
      568
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      48
      527
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      9
      523
    Aihe