Käärmeiden karkotus

kyyt pois

Onko totta että kun kyyn polttaa niin se haju karkottaa muut kyyt eikä niitä enää ilmesty pihapiiriin? Joku sanoi että kun elävän kyyn polttaa niin se pitää sellaista ääntä joka ajaa muutkin kyyt pois?

21

6989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanhan kansan jorinoita vain

      Kyyn polttaminen on eläinrääkkäystä.

    • rekisteröitymätön***

      Kyseessä on vanhan kansan toimimaton menetelmä. Täysin taikauskoa, jolla ei ole minkäänlaista biologista perustetta.

      Kyyn mainekin on paljolti vanhan kansan tarinoiden aikaansaamaa: se on mainettaan paljon harmittomampi eläin. Kyyn purema on huomattavasti vähemmän vaarallinen kuin suurin osa ihmisistä uskoo. Siihen ei ole viimeiseen pariinkymmennen vuoteen kuollut ketään - Yleensä näissä tapauksissa ongelma oli hoito, ei itse purema: aiemmin käytettiin kyyn puremien hoidossa vastamyrkkyä. Se aiheutti kuitenkin vakavia allergisia reaktioita monille ja siksi sitä ei nykyään käytetä, elleivät myrkytysoireet ole todella vakavat, eli käytännössä ei koskaan. Purema voi olla vaarallinen hyvin pienille lapsille ja heikkokuntoisille ihmisille, esim. sydänsairaille. Jälkimmäisessäkin myrkkyä isommaksi ongelmaksi on osoittautunut ihmisten reaktio puremaan, panikoituminen; Heikkosydämiset ihmiset ovat melkein stressaanneet itsensä hengiltä vain luultuaan tulleensa purruiksi, vaikka myöhemmin ei ole pystytty osoittamaan mitään myrkkyjäämiä elimistöstä.

      Valitettavasti vaan muinaiset uskomukset ovat lyöneet leimansa tämän eläimen julkiseen imagoon ja siksi edelleen löytyy suoranaista vainoa sitä kohtaan.


      Paras tapa pitää kyy poissa pihalta on tehdä ympäristö sille epämieluisaksi: poistaa kaikki piilot. Siis ei kivikasoja yms., ei korkeaa ruohoa ja muuta kasvillisuutta, jonka suojissa piilotella.

      Muurahaiset eivät pidä kyytä poissa - niitä ja kyitä harvemmin näkyy samoissa pihoissa, koska niiden elinpaikkavaatimukset ovat ristiriitaiset: suurina määrinä kekomuurahaisia elelee lähinnä kuivilla kankailla ja kyyt puolestaan viihtyvät kosteammassa.

      Kyyt olivat täällä ennen meitä. Annetaan niiden olla. Jos pihapiirissä liikkuu pieniä lapsia tai pieniä koiria, on perusteltua siirtää käärmeet muualle - parin kilometrin siirto takaa, että kyy ei palaa. Kyyn tappaminen on barbaarista ja turhaa.

      • auttaa:

        käy kyy kyyttöjen kenturoille
        siirry sikiöiden siintiöille
        kulje kurkien kuutamoille
        matele matojen maisemille
        pysy poissa pihoista


      • dsasdddd

        onhan niitä vaarallisia kyitäkin yksi niistä on euroopan myrkyllisin , mutta jos vain suomesta puhutaan niin sitten....


    • eläin rakas

      eihän kyitä saa polttaa):

      • ä

        Ei taida eläinrakkaalla olla kyitä takapihalla! Meillä kuhisee kyitä ja on pieni poika sekä koiranpentu ja molemmat varmasti törmäävät käärmeisiin. Itse olen sitä mieltä että käärmeet saa olla rauhassa niin kauan, kun ne eivät tule minun reviirille.


      • ¤567¤
        ä kirjoitti:

        Ei taida eläinrakkaalla olla kyitä takapihalla! Meillä kuhisee kyitä ja on pieni poika sekä koiranpentu ja molemmat varmasti törmäävät käärmeisiin. Itse olen sitä mieltä että käärmeet saa olla rauhassa niin kauan, kun ne eivät tule minun reviirille.

        kivellä lämmittelevän kyynlyö sitä lujaa kirveellä, teräpuolella.


      • 87687687967986869867
        ä kirjoitti:

        Ei taida eläinrakkaalla olla kyitä takapihalla! Meillä kuhisee kyitä ja on pieni poika sekä koiranpentu ja molemmat varmasti törmäävät käärmeisiin. Itse olen sitä mieltä että käärmeet saa olla rauhassa niin kauan, kun ne eivät tule minun reviirille.

        painu perkele muualle jos et niitä kestä koirinesi ja kakaroinesi.


      • ä kirjoitti:

        Ei taida eläinrakkaalla olla kyitä takapihalla! Meillä kuhisee kyitä ja on pieni poika sekä koiranpentu ja molemmat varmasti törmäävät käärmeisiin. Itse olen sitä mieltä että käärmeet saa olla rauhassa niin kauan, kun ne eivät tule minun reviirille.

        Mitäs olet mennyt asumaan kyiden reviirille.


      • seonkylläjännä
        kekek-kekek kirjoitti:

        Mitäs olet mennyt asumaan kyiden reviirille.

        Kyy väistyy heikompana. Se on täysin luonnollista luonnonvalintaa.


    • kyykyssä

      Kyy taitaa olla rauhoitettu.

      • seonkylläjännä

        Lehmät taitavat lentää.


    • Käärmeitten ystävä

      Miksi ihmeessä kyy pitäisi karkottaa, sehän on paitsi hyödyllinen, myös sangen viehättävä otus. Omalla kesämökkitontillani olemme eläneet sopuista yhteiselämää ilman minkäänlaisia ongelmia.
      Siinä vaiheessa, kun ulkona oli vielä viileää, yksi kyy tapasi lämmitellä kasvihuoneen ikkunalla, siis sisäpuolella. Sen hänelle kovin sallin. Se vain ilahdutti silmää ja piti hiiret loitolla. Kesemmällä se kyllä surukseni muutti pois, kun ulkonakin oli tarpeeksi lämmintä.
      Tontin myyräkannan kurissa pitämisessä käärmeet ovat olleet oivallinen apu. Koskaan ne eivät ole purreet tai edes yrittäneet. Päinvastoin väistäneet vilkkaasti.
      Käärmepelko on turhaa.

      • seonkylläjännä

        Myös leijonapelko on turhaa. Ei ne pure.


    • En kaveri

      Kyllä kyy on ikävä kun se on tontilla missä on lapsia ja koiria Meillä sattui ikävästi kun se puri meidän koiraa Se joutui tipitukseen ja kovat säryt ja meni monta päivää paranemiseen ja paraneeko se kokonaan koskaan Munuaiset ,haima vaurioituu ? Kyllä ne kyyt sais olla jos ne ei olis myrkyllisiä En minäkään joka liikkeestä potki tai lyö niin että tulee vahinkoa Siis kyyt menköön hiiteen ja pysyköön siellä Kyyn pelko kyllä ei mennyt pois.,vaan suureni koska koira voi kuolla kyyn puremaan Hyi inhoon

      • Koira siitä vaan oppii ettei kannata mennä kyitä sorkkimaan.


    • polttakaakaikkikärmekset

      Kaikki käärmeet ehdottomasti pois ihmisten läheltä.!! Okei käärme oli ennen meitä mutta me ollaan se hallitseva laji joten kaikki pois vaan... Metsässä toki voivat olla.. Käärmeistä ei suomessa ole mitään hyötyä ovat haitaksi vaan... Itse tapan jokaisen kyyn mikä kohdalle sattuu!!! Tänään makaan sairaalassa sen pirulaisen pureman takia😈

      • Mitäs menit kyytä sorkkimaan.


      • AzokMurmelina

        Ihminen hallitseva laji.. hmm... ei varmaan enää kauan. Kristinuskoonhan ei kuulu myötätunto muita kohtaan joten se selittää käärmeiden vainoamisen. Käärmeet kostavat tunnetusti vainoajalle, luontoa kunnioittavat eivät niiden kanssa kohtaa vaikeuksia. Aika monelle käärmeitä tappaneelle sukulaiselle on sattunut erinäköisiä erikoisia tapaturmia pellolla...


      • seonkylläjännä
        AzokMurmelina kirjoitti:

        Ihminen hallitseva laji.. hmm... ei varmaan enää kauan. Kristinuskoonhan ei kuulu myötätunto muita kohtaan joten se selittää käärmeiden vainoamisen. Käärmeet kostavat tunnetusti vainoajalle, luontoa kunnioittavat eivät niiden kanssa kohtaa vaikeuksia. Aika monelle käärmeitä tappaneelle sukulaiselle on sattunut erinäköisiä erikoisia tapaturmia pellolla...

        Myös käärmeitä rakastaville tapahtuu jänniä asioita.


    • Kokeile_ilmaiseksi

      Ainakin tuo pätee Jehovan todistajiin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      354
      3153
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      117
      1157
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1147
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      129
      937
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      158
      734
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      717
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      717
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      679
    Aihe