lettutaikinan pakastus

lettukestit

Mietin tässä että voikohan lettutaikinaa pakastaa? Meillä oli ns lettukestit tuossa vkloppuna ja jäi paljon lettutaikinaa tuonne jääkaappiin yli mitä ei sit enään tullut paistettua. Joten voikohan sitä pakastaa, ja jos voi niin mites se sit sulatetaan oikeaoppisesti? Annetaan vaan sulaa jääkaapissa tai huoneen lämmössä, taikina nyt tyhjässä mehupullossa, voiko siinä sen pakastaa? :)

3

6954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kyl kai sen voi pakastaa, tiedä sit mitenkä taikinan rakenne muuttuu, voithan kokeilla, mutta ennemmin paista vaikka siitä pannari näin meillä on "tuhlattu" ylimääräset lettutaikinat. Lettutaikinastasi riippuen voi tarvita pikkasen jauhoja lisää ja rasvaa.

Mitä tuohon sulatukseen tulee niin edellisenä päivänä otat sen jääkaappiin sulamaan, näin ainakin meillä on ternimaito sulatettu, ternimaitohan on melkein kuin lettutaikinaa.

• onkin hyvä

idea, jos heittäis sen sit pakkaseen koska ei nyt tee yhtään mieli mitään lettutaikinasta tehtyä :D Kiitos vinkistä, pitää kattoo tekeekö pannarin vai koittaako heittää taikinan pakastimeen ja sit sulattaa kun sitä tarvitsee =)

• letturi

ei siitä taida tulla mitään. Sulaessaan lettutaikina on aika kokkareista ja sen voi saada sileäksi tehosekoittimella, mutta suosittelen sen paistamista letuiksi ja ne voi sitten pakastaa; halutessasi täytä vaikkapa jauhelihalla ja kääri rullalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8666
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4818
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4278
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3847
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2706
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2519
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2295
    Aihe