Mietin tässä että voikohan lettutaikinaa pakastaa? Meillä oli ns lettukestit tuossa vkloppuna ja jäi paljon lettutaikinaa tuonne jääkaappiin yli mitä ei sit enään tullut paistettua. Joten voikohan sitä pakastaa, ja jos voi niin mites se sit sulatetaan oikeaoppisesti? Annetaan vaan sulaa jääkaapissa tai huoneen lämmössä, taikina nyt tyhjässä mehupullossa, voiko siinä sen pakastaa? :)
lettutaikinan pakastus
3
6954
Vastaukset
- ...
Kyl kai sen voi pakastaa, tiedä sit mitenkä taikinan rakenne muuttuu, voithan kokeilla, mutta ennemmin paista vaikka siitä pannari näin meillä on "tuhlattu" ylimääräset lettutaikinat. Lettutaikinastasi riippuen voi tarvita pikkasen jauhoja lisää ja rasvaa.
Mitä tuohon sulatukseen tulee niin edellisenä päivänä otat sen jääkaappiin sulamaan, näin ainakin meillä on ternimaito sulatettu, ternimaitohan on melkein kuin lettutaikinaa.- onkin hyvä
idea, jos heittäis sen sit pakkaseen koska ei nyt tee yhtään mieli mitään lettutaikinasta tehtyä :D Kiitos vinkistä, pitää kattoo tekeekö pannarin vai koittaako heittää taikinan pakastimeen ja sit sulattaa kun sitä tarvitsee =)
- letturi
ei siitä taida tulla mitään. Sulaessaan lettutaikina on aika kokkareista ja sen voi saada sileäksi tehosekoittimella, mutta suosittelen sen paistamista letuiksi ja ne voi sitten pakastaa; halutessasi täytä vaikkapa jauhelihalla ja kääri rullalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295