Ei minua ainakaan hetkauta, mitä yks englantilainen kokki pitää mämmistä. Oli maailman paras tai ei. Mämmi ja karjanpiirakat ovat suomalaisten ruokaa, eikä niiden tarvitse miellyttää muita. Eikä ne brittienkään perinneruuat mitään herkkua ole... En edes ymmärrä minkä takia siltä edes kysyttiin mielipidettä perinneruuista. Turha haloo taas tyhjästä.
Eikö tuo mollaaminen kuuluu vähän tuon tyypin rooliinkin? Sehän haukkuu lähes kaiken, mitä maistaa.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1449663
Ketä kiinnostaa
238
47506
Vastaukset
- bad self sense
Täh !! eikö tykänny mämmistä,hä!!
Haukkuiko vielä saunankin?? Entäs eukonkanto ??
En enää ikänä katso kauhukeittiötä...
Melkein yhtä kova järkytys minulle kuin Lordin kasvojen paljastaminen...- jokkuu,,,,iha
OUTO ENKELSMANNI MIKÄ LIE LIIMAHAISTELIJA MIE AINAKAA IKINÄÄ EES KUULTKAA,VAIKK MIE SENTÄS TUNNE KÄRIÄIS SEPON JA KAIKKI HUIPPUKOKIT
- Henrik VIII
Olen asunut Lontoossa liki 20 vuotta.
Engelsmanneilla ei ole mitään käytöstapoja, vaikka olisi 100 Michelintähteä!
Hei leikkaavat kynsiään ja kaivelevat hampaitaan
kesken illallisen. Pesukin tekisi hyvää välillä! - HIENO MIES
Henrik VIII kirjoitti:
kesken illallisen. Pesukin tekisi hyvää välillä!What a joke ..
- Erkki Kalevi
Henrik VIII kirjoitti:
kesken illallisen. Pesukin tekisi hyvää välillä!2 enlantilaista "gentlemania" ruokaili viime keväänä
Torrequebradan golfclubilla.
Molemmat nojailivat pöytään ja söivät paskasilla sormillaan.
Aterian jälkeen alkoi hirveä röyhtäily ja niistäminen. Sitten toinen alkoi kaivaa 10 euron setelillä korvaansa ja sitten hampaitaan.Yök!!!!!!! - olet idiootti
et osaa edes englantia.... vai mitä kenties tarkoittaa bad self sense?
- sprg_
olet idiootti kirjoitti:
et osaa edes englantia.... vai mitä kenties tarkoittaa bad self sense?
Sehän on itse kielioppipoliisi.
- Kokemusta on ja Haggikseen ...
Laittaa kaikkein järkyttävimmät perinne safkat eholle ku tulee ulkomaalaisia. Ohan niitä muitaki ku mämmi ja karjalanpiirakat.
Kuitenkin Engelsmanneilla ei ole vara valittaa oikeastaan. Niillä on oikeesti ihan kauheita ne perinne ruuat myös kuten Haggis ja se munuaispiirakka. Mulla lenti melkeen kiekko ku munuaispiirakkaa maistoin. Ihan karseeta kamaa. Kiva pyydellä anteeksi ja mennä pihalle yökkimään, kun eto niin pirusti. Söin kalaa ja ranskiksia sen illan.
Entinen opettajani oli ollut kokkina yhessä firmassa new yorkissa ja sillä oli jostain mielenhäiriöstä tullu idea mieleen, että se tarjoaa läskisoosia! työntekijöille. Oli ollu kuulemma melko kauhia vastaanotto. En kyllä ihmettele. Ois ny vielä rasvarieskaaki tarjonnu niin ois voinu tulla mellakka :)
- jussi240
...siis kaikkihan tietävät, että englantilainen ruoka on hyvää ja englantilaiset naiset on kauniita kuten englantilaiset formulakuskit ovat kylmäpäisiä voittajatyyppejä !!!
- niin että silviisiin
Vai että hyvää? No ei todellakaan!!! Olin kuukauden Englannissa ja testasin paikan päällä. Voileivät olivat kamalimpia: Kahden höttösen paahtamattoman paahtoleivän väliin oli laitettu vähintään sentti voita. Kun leivän otti käteensä voi pursusi sivusta ja paahtoleivän läpi. Tulipa aika nopeasti kotoista ruisleipää ikävä!
- sarkasmisarkasmisarkasmi
niin että silviisiin kirjoitti:
Vai että hyvää? No ei todellakaan!!! Olin kuukauden Englannissa ja testasin paikan päällä. Voileivät olivat kamalimpia: Kahden höttösen paahtamattoman paahtoleivän väliin oli laitettu vähintään sentti voita. Kun leivän otti käteensä voi pursusi sivusta ja paahtoleivän läpi. Tulipa aika nopeasti kotoista ruisleipää ikävä!
tiedäthän mitä se on?
- tyttonenhbujk
Englannissa nyt lahdes kaksi vuotta asuneena voin kertoa, etta ruoka taalla on aivan kamalaa. Olen maistanut useimpia englantilaisia ruokia, koska tyoskentelin englantilaisessa ravintolassa.
Kaikki se oljy, rasva ja juusto on liikaa suomalaiselle. Puhumattakaan perinteisista kitchista ja muista. Aivan kamalaa. En syo taalla ollenkaan englantilaista ruokaa, aina syon jossain etnisessa ravintolassa, jotka ovatkin todella suosittuja englannissa.
Britti ei voi edes kasviksia syoda ennen kuin ne on keitetty todella pehmeiksi ja sivelty voilla. Karkit on kamalaa sokerimossoa, joihin on vahan lisatty variainetta. Sipsit on oljyyn upotettuja lastuja, joihin on vahan lisatty suolaa. Kaikki on niin epaterveellista, ja lisaksi mautonta. Ainoat mausteet on suola ja etikkakastike.
Kylla on suomalaista ruokaa kamala ikava. Siina vaikka ei kanssakaan oo niin paljoa makua, esim. mausteita, niin ainakin se on paljon terveellisempaa. - Jankkari
Ja sinä kannustat Englantia etkä omaa synnyinmaatasi? PETIT OMAN MAASI! KILL HIM!
- ....................
Jankkari kirjoitti:
Ja sinä kannustat Englantia etkä omaa synnyinmaatasi? PETIT OMAN MAASI! KILL HIM!
mitä sä sekoilet, eihän hän kannustanut Englantia vaan Suomen ruokkaa
- diletantti
sarkasmisarkasmisarkasmi kirjoitti:
tiedäthän mitä se on?
kreikan verbi 'sarkazein' tarkoittaa 'näyttää hampaat (tarkoituksena raadella lihaa)' (joka taas tulee sanasta 'sarks' = 'liha').
ja siitähän muodostetaan verbaalisubstantiivi -mos-päätteellä: 'sarkasmos'
joka kerta kun olet sarkastinen näytät hampaasi raadellaksesi lihaa. siksi "purevaa ivaa" sanotaan juuri sarkasmiksi?
osaat varmaan vastata olenko oikeilla jäljillä...? voi olla että olen terminologisestikin ihan pihalla... - eip,eip
tiedä mitä puhuu ,voi parkaa ,jääny kaikest hyvästä paitsi .
- Nimetön
diletantti kirjoitti:
kreikan verbi 'sarkazein' tarkoittaa 'näyttää hampaat (tarkoituksena raadella lihaa)' (joka taas tulee sanasta 'sarks' = 'liha').
ja siitähän muodostetaan verbaalisubstantiivi -mos-päätteellä: 'sarkasmos'
joka kerta kun olet sarkastinen näytät hampaasi raadellaksesi lihaa. siksi "purevaa ivaa" sanotaan juuri sarkasmiksi?
osaat varmaan vastata olenko oikeilla jäljillä...? voi olla että olen terminologisestikin ihan pihalla...kylläpä sä oletkin fiksu ihanaa ku olet noin fiksu on se ihanata nähdä fiksuja ihmisiä on se ihanaa...ymmärrät varmaan sinäkin...oletko oikeilla jäljillä...
- Englantilaiset naiset????
Jos nuorimies halauavat nähdä kauniita naisia niin mene Kauko-itään. Siellä on naiset kauniita. Englantilaiset nuoretkin naiset ovat sellaisia maatiasrotuja etä ????
- Jussi tuossa
mainitsi itsekkin, oli viesti skidisti sarkastinen...
- sdfsdfsdf
tyttonenhbujk kirjoitti:
Englannissa nyt lahdes kaksi vuotta asuneena voin kertoa, etta ruoka taalla on aivan kamalaa. Olen maistanut useimpia englantilaisia ruokia, koska tyoskentelin englantilaisessa ravintolassa.
Kaikki se oljy, rasva ja juusto on liikaa suomalaiselle. Puhumattakaan perinteisista kitchista ja muista. Aivan kamalaa. En syo taalla ollenkaan englantilaista ruokaa, aina syon jossain etnisessa ravintolassa, jotka ovatkin todella suosittuja englannissa.
Britti ei voi edes kasviksia syoda ennen kuin ne on keitetty todella pehmeiksi ja sivelty voilla. Karkit on kamalaa sokerimossoa, joihin on vahan lisatty variainetta. Sipsit on oljyyn upotettuja lastuja, joihin on vahan lisatty suolaa. Kaikki on niin epaterveellista, ja lisaksi mautonta. Ainoat mausteet on suola ja etikkakastike.
Kylla on suomalaista ruokaa kamala ikava. Siina vaikka ei kanssakaan oo niin paljoa makua, esim. mausteita, niin ainakin se on paljon terveellisempaa."Sipsit on oljyyn upotettuja lastuja, joihin on vahan lisatty suolaa."
Millasii ne sit Suomessa on?:D - Minätaastäällä
sdfsdfsdf kirjoitti:
"Sipsit on oljyyn upotettuja lastuja, joihin on vahan lisatty suolaa."
Millasii ne sit Suomessa on?:DSuomessa sipseihin on usein lisätty jokin muukin maku kuin suola, esim. grillisipseissä se oranssi mauste ja juustonaksuissa juustomauste.
Suomalaiset sipsit on yleensä viipaloituja siivuja aidoista perunoista. Englannissa sipsit ensin muussataan, ja sitten siitä perunamuussista muotoillaan sipsilevykkeitä. Eli ne voi käyttää halpoja perunoita, koska ne kaikki huonotkin muussautuu tasaiseksi perunamassaksi. Samaa tekniikkaa käytetään mm. makkaroiden valmistuksessa.
Omaan makuuni on eniten juuri aidot, viipaloidut perunaviipaleet, jotka on paistettu sopivan rapeiksi. En oikein välitä näistä perunajauheesta tehdyistä, öljyssä paistetuista, ohuista lätyistä. - vai munuaispiirakka
siis rasvassa paistettua puoliksi jäähtynytttä kalaa ja kuivia ranskalaisia, niin kuin viime reissullani "liikelounaalla", vai sisälmyspiirakkaa kotiäidin laittamana liikekumppanin kotona...ja näytä sitten kiitollista naamaa väkisin kun meinaa *** jo suuhun laittaessaan? Mieluummin riistapyöryköitä ja perunoita, vaikka sitä mämmiä kermakastikkeessa jälkiruuaksi!
- lkjhg
Jos sille olisi tarjottu klimppisoppaa, uunijussia ja hapansilakkaa se olisi oksentanut.
- en tiedä, tiedän...
mitä klimppisoppa on, mutta mitä onuunijussi? Niin ja hapansilakka on ruotsista.
- e oo
en tiedä, tiedän... kirjoitti:
mitä klimppisoppa on, mutta mitä onuunijussi? Niin ja hapansilakka on ruotsista.
Tämän tapauksen listalla. Varmaan kukaan ei uskalla tälle herralle kokata ruokaa.
EI OLE TERVETULLUT SUOMEEN!!!! - lkjhg
Uunijussi on ensimaidosta tehtyä paistosta. Hapansilakkaa syödään ainakin länsirannikolla.
lkjhg kirjoitti:
Uunijussi on ensimaidosta tehtyä paistosta. Hapansilakkaa syödään ainakin länsirannikolla.
Missä länsirannikolla syödään hapansilakkaa - emmä o ainaskaan kuullu? Tietysti joissain snapsifesteillä voidaan syödä purkki tuontitavaraa Ruotsista hampaat irvessä ja nenästä pidelleen - kuriositeettina.
- aaaaaaaaaaaaaaa
lkjhg kirjoitti:
se tehtiin ternimaidosta. Meillä on vähän eri sanastot käytössä. Olen kotoisein E-Hämeestä.
- Muuan kalamies
crudo kirjoitti:
Missä länsirannikolla syödään hapansilakkaa - emmä o ainaskaan kuullu? Tietysti joissain snapsifesteillä voidaan syödä purkki tuontitavaraa Ruotsista hampaat irvessä ja nenästä pidelleen - kuriositeettina.
Sinä olet Turusta, minä muutama satakilometriä ylempää, eikä sitä hapansilakkaa syyä täälläkään. Siis missä länsirannikolla?
- kuhtuu
aaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
se tehtiin ternimaidosta. Meillä on vähän eri sanastot käytössä. Olen kotoisein E-Hämeestä.
sitä sonnintöyssyks:) karjalaisten sanastoa, luulisin.
- hyvää ja helppoa
uunissa kypsennettyä maitoa, mieluiten ternisellaista (terni taas synnyttäneen lehmän maitoo)ja siihen suolaa mausteeksi. Jos oot syönyt ilvesjuustoo, maitojuustoo tai leipäjuustoo eli juustoleipää niin uunijussi on sukua niiden maulle. Pehmeää ja hyvää, jos omistaa kielen joka maistaa vielä jotain. Jälkimmäinen ei nykymaailman maustemössöjen mättämisen jälkeen ole niinkään varmaa. En muuten ole mikään 50 -ikäinen.
- kyyninen
Eiköhän iso enemmistö suomalaisista ole Ramsayn kanssa samaa mieltä mämmistä.
- Lihaa ja kalaa ois pitänyt
Minun mielestä olis kans voitu tarjota jotain mistä ollaan ylpeitä eikä mitään mämmiä tai leipäjuustoa.
Olis voinu olla vaikka hirvipaistia,poroa, riistaa, muuta lihaa tai kalaa ja marjoja. - Hohhoijaa noita ulkomaalasia.
Lihaa ja kalaa ois pitänyt kirjoitti:
Minun mielestä olis kans voitu tarjota jotain mistä ollaan ylpeitä eikä mitään mämmiä tai leipäjuustoa.
Olis voinu olla vaikka hirvipaistia,poroa, riistaa, muuta lihaa tai kalaa ja marjoja.Kuka ny mitää mämmiä haluis syödäkkää?
Olis sille kyl ennemmi kannattanu antaa jotain hienoo suomalaista ruokaa, ku jotain kivikaudella kehitettyy perinneruokaa.
Olisivat vaikka antanu herralle jonku superhyperimelän pirtelön nii varmaa olis ollu ilone. - sitäpä juuri
Hohhoijaa noita ulkomaalasia. kirjoitti:
Kuka ny mitää mämmiä haluis syödäkkää?
Olis sille kyl ennemmi kannattanu antaa jotain hienoo suomalaista ruokaa, ku jotain kivikaudella kehitettyy perinneruokaa.
Olisivat vaikka antanu herralle jonku superhyperimelän pirtelön nii varmaa olis ollu ilone.Siis tarjota nyt huippukokille pula-ajan herkkuja! Ei suomessakaan hienoista ravintoloista tuollaisia ruokia saa edes ostettua. Suomalaiset perinneherkut on kylläkin mielestäni aivan erinomaisia "juhlaruokia" ja niitä kyllä mielellään syö ainakin kerran vuodessa, mutta ravintolaan niitä ei voi suositella... Ei Ramseykaan tarjoa ravintolassaan pilkullista patukkaa, keitettyä munuaista ja muita brittien herkkuja... Taitaa miehen pöperöt olla enemmän Ranskan, kuin saarimaan herkkuja ;). Maassa maan tavalla... Liekö tarjotut karjalanpiirakat olleet jotain fazerin väsäämiä kopioita vai niitä aitoja karjalaismummon mallin mukaisia :-o
- TavisNeitokainen
Kyllä suomalaiset ihan itse kerjäävät verta nenästään tarjoamalla näitä perinneruokiaan, joita karjalanpiirakoita lukuunottamatta, syö todella harvat ja veilä harvemmat niistä tykkää.
Luuleeko suomalaiset että mämmi on ensikertalaiselle ihana makuelämys kun suurin osa suomalaisistakin jättää sen syömättä tai syö hampaat irvessä.
Tarjotkaa lisää näitä ruokia jalostamattomina, niin saadaan itsetuntomme oikein pohjamutiin. He He
Me yökkäillään muiden maiden sammakonreisille ja koiiranlihalle ja kuvitellaan että kaikki tykkää meidän safkoistamme. Hei Halooo. - hannu huttula
TavisNeitokainen kirjoitti:
Kyllä suomalaiset ihan itse kerjäävät verta nenästään tarjoamalla näitä perinneruokiaan, joita karjalanpiirakoita lukuunottamatta, syö todella harvat ja veilä harvemmat niistä tykkää.
Luuleeko suomalaiset että mämmi on ensikertalaiselle ihana makuelämys kun suurin osa suomalaisistakin jättää sen syömättä tai syö hampaat irvessä.
Tarjotkaa lisää näitä ruokia jalostamattomina, niin saadaan itsetuntomme oikein pohjamutiin. He He
Me yökkäillään muiden maiden sammakonreisille ja koiiranlihalle ja kuvitellaan että kaikki tykkää meidän safkoistamme. Hei Halooo.Kaupan karjalanpiiraat on kyllä melko kuivakkaita, mutta kotonaleivotut sentään maistuvat, nikare voita siihen päälle niin johan alkaa upota, ja oottako maistana lanttukukkoa. Kyllä on joillain kokematon makuaisti, ku ei mämmikään kelpaa....
- kikkelix
Joopajoo. Minulle on kerrottu, eli tämä on ns. toisen käden tietoa, että kun näet englantilaista ruokaa, tulet ajatelleeksi, että se pitää joko syödä tai sitä pitää potkaista. Ja jos syöt, huomaat heti, että olisi sittenkin pitänyt potkaista. Mämmi on hyvää.
- ate1
Kyllä Ramsay oikeassa oli ainakin mämmin suhteen, kuka lie keksinykin tommosen perinneruoan, hyvä ettei laatta lennä kun sitä jo maistaa.
- olenko
Mikä tekee nyrkkeilijästä huippukokin?
Ei mikään. - Ramsay
olenko kirjoitti:
Mikä tekee nyrkkeilijästä huippukokin?
Ei mikään.on jalkapalloilija ;D
- aaaaaaaaaaaaaaa
ate1 kirjoitti:
Kyllä Ramsay oikeassa oli ainakin mämmin suhteen, kuka lie keksinykin tommosen perinneruoan, hyvä ettei laatta lennä kun sitä jo maistaa.
ja siitähän on paljon aikaa kun se on keksitty. Se on vain jäänyt elämään Suomessa, muualta Euroopasta hävinnyt tuo tieto. Hyväähän mämmi on.
- hölöpötitäti
ate1 kirjoitti:
"on kuin vauvan kakkaa" vai mitenkä se sano.. Eipä oo tainnu nähdä vauvan kakkaa - semmonen sinappikone kun vauva tuppaa olemaan :D
- mieltä mämmistä
hölöpötitäti kirjoitti:
"on kuin vauvan kakkaa" vai mitenkä se sano.. Eipä oo tainnu nähdä vauvan kakkaa - semmonen sinappikone kun vauva tuppaa olemaan :D
meinaan että hyvää on. Ja miksi aina väitetään että se näyttää ulosteelta. voisihan vähän pehmenneestä suklaastakin väittää vielä enemmän niin. Jos kumpaakin menee rinnuksille, niin sanokaahan kumpi näyttää enemmän siltä itseltään.
Ja ne jotka haukkuvat mämmin makua voivat syödä kaikennäköistä ja -makuista äkki-imelää karkkimönjää esimerkiksi. Mämmi on terveysruokaa (ei ihme että oli paastoruokaa, sopii nykyisinkin terveys"paastoihin", rukiista tehtyä mainiota ja sulavaa namia. Suosittelen hienojen mannermaisten illallisten päätteeksi kerman kera =))
Yllättiköhän tämä nyt ketään? Mämmihän on aina saanut tuollaisen vastaanoton ja kyseisen herran tyyli on tunnettu..
- aarnikotka
Eikö se ole jo aika tuttua, että ulkomaalaiset "suuruudet" ovat sanoneet jotain poikkisuuntaista suomalaisesta ruoasta? Harmittavaa kyllä.
En kyllä menisi kehumaankaan Fish&Chips -ateriaakaan... - perinneruoka mitä
torilta raaka-aineita löytyy?
Onko marinadissa ÄLLÖKSI turvotetut broilerin jalat kelvollista keittiöön?- toteuttaa
koirien tunnuslausetta.Jos et voi syödä sitä,jos et voi naida sitä,kuse sen päälle...
- David Hasselhoff
... oikeassa. Mämmi on paskaa, Mämmi on paskaa, Mämmi on paskaa, Mämmi on paskaa, Mämmi on paskaa, Mämmi on paskaa, Mämmi on paskaa, Mämmi on HIRVEETÄ PASKAA... niin ja melkein kaikki muukin suomalainen perinneruoka. Kyllä mies tietää mistä puhuu, vaikka onkin Britti.
- Laatutietoinen Mies
Porosta saa vaikka mitä loistavia ruokia, muista Suomalaisista ruuista puhumattakaan. On aivan selvää, ettei kukaan makuaistin omaava OIKEASTI tykkää tarjotuista eväistä, karjalanpiirakoita lukuunottamatta. Munavoin olisi voinut korvata tuorejuustolevitteellä ym.
Tässä hyvä ohje, jota jokainen voi kokeilla:
Kylmäsavuporoa, joka jauhetaan pieneksi silpuksi (muruiksi), Creme Bonjour-tuorejuustoa 1/2 maustamatonta ja 1/2 mustapippuri-tilliä. Vatkataan tehosekoittimella kuohkeaksi, johon lisätään haluttu määrä kylmäsavuporoa, sekoitetaan sekaisin. (400g Creme Bonjouria/ 100g kylmäsavuporoa). Tämä levite sopii niin Tuc-keksien kuin vaikka ruisleuvän päälle. Kokeile myös voileipäkakkujen ja tuulihattujen täytteeksi.
Tätä ja muita hyviä (mm. karjalanpaisti ym.) voi huoleti tarjota ilman pelkoa negatiivisesta palautteesta.
Itsellä niin Italialaiset, lappilaiset kuin jenkitkin on ihastuneet porolevitteeseen.. Lappilainen tokaisi, ettei ollut koskaan maistanut niin hyvin tehtyä poroa!
Mistäkö olen? Helsingistä, 4 poven stadilainen.
Kyllä Ramsaykin olisi ollut maireata poikaa..
-tokaisi paksun naisen tyrkyttäneen epämääräisiä tököttejä ;D- Sörkan sälli
Mun mutsilla oli vain kaks tissii.
- srq
Mämmi, munavoi ja nitinäjuusto etenkin lakkahillon kanssa ovat hyviä! Mikseivät vielä tarjonneet hernerokkaa ja kala/lanttukukkoa? Piruvieköön ne on hyviä!
- voi elämä!
suomalaisten itsetunto on kiinni?Minä ainakin olen sitä mieltä että suomalainen perinneruoka on järkyttävää.Kaikenmaailman möykkysopat ja maitojuusto sotkut sun muut ei minussakaan ruokahalua herätä.Mämmistä nyt puhumattakaan.Ihan turha tuosta on suomalaisten vetää hernettä nenään.
- timmy
Gordon puhuu asiaa. Mämmi on hirveetä sontaa, enkä itsekään en voi sietää useimpia suomalaisia perinneruokia. En siis väitä että Brittiruoka olis mitenkään parempaa mut hei... Suomalainen perinneruoka mämmi etunenässä on syötäväksi kelpaamatonta roskaa.
Pitäis oikeesti laittaa huone täyteen suomalaisia huippukokkeja ja antaa niiden lyödä viisaat päänsä yhteen ja kehittää aivan uudenlainen, oikeista, nykyaikaisista ja hyvistä raaka-aineista ja aromeista koostuva uusi suomalainen perinneruokakulttuuri. Tuollainen "kaikesta voi tehdä ruokaa" pula-ajan mentaliteetti on jo aikansa elänyt. Nyt eletään hyvinvointivaltiossa eikä enää missään kehitysmaassa!- fdr2
...mut jos karjalanpiirakka ei maistunut, niin on ollu kyllä huonosti tehty. Pitäshän huononkin piirakan nyt enkun paahtoleipä paksulla voilla voittaa?! Tais olla ramsku rapuloissa, kun ei tolkunnu mitään. Minusta esimerkiksi joulukinkku ja imelletty perunalaatikko on enemmän perinneruokaa kuin joku mämmi, jota täällä ei nykyihmiset edes syö. Kas kun eivät lipeäkalaa tarjonneet :D
- junttieemeli
fdr2 kirjoitti:
...mut jos karjalanpiirakka ei maistunut, niin on ollu kyllä huonosti tehty. Pitäshän huononkin piirakan nyt enkun paahtoleipä paksulla voilla voittaa?! Tais olla ramsku rapuloissa, kun ei tolkunnu mitään. Minusta esimerkiksi joulukinkku ja imelletty perunalaatikko on enemmän perinneruokaa kuin joku mämmi, jota täällä ei nykyihmiset edes syö. Kas kun eivät lipeäkalaa tarjonneet :D
Viimekesänä parille Englantilaiselle karjanlanpiirakoita munavoilla. Siis ihan niitä raakapakasteita mitä saa kaupan pakestelaarista.
Britit kyllä tykkäsivät kuin hullu puurosta ja seuraavana päivänä piti marssia kauppaan hakemaan lisää. Mämmiä en viitsinyt tarjota :) - Meppisaisa
Niin eli siis pitäs tehä uus "perinneruoka" tuoreista raaka-aineista jotka ei es kasva suomessa.. missä se perinne sit on jos se on uus ja mitä väliä sillä on kuka siit tykkää ja kuka ei. Mulle on ihan yks lysti koko homma taas.
- kommentti
fdr2 kirjoitti:
Joukinkku ja imelletty perunalaatikko... Jep - perinne ruokia!
Makunystyröitä hiveleviä? - EI! - mitä perunasta
kommentti kirjoitti:
Joukinkku ja imelletty perunalaatikko... Jep - perinne ruokia!
Makunystyröitä hiveleviä? - EI!voi tehdä - oikein tehtynä, ei mitään sokerilla/siirapilla keinomaukeutettua!
Todellista herkkua! Joulupöydän ykkössuosikki! - mun jee
Perinneruoan kuuluu olla perinneruokaa ja säälin niitä jotka ei syö muuta kuin ties mistä eläinperäisestä materiaalista tehtyä läpyskää littaantuneen vehnäleipäviipaleen välissä ja osallistuu keskusteluun perinneruoan huonosta mausta ja väittävät tietävänsä jotain mauista. Hankkikaa elämä ja sen jälkeen nenä ja kieli, ehkä alkaa sujua. Ja vielä: jokin Lonely Planet, jossa paikallisille ruoille aina lapsellisesti nyrpistellään, kuvaa sellaisten tyyppien arvomaailmaa jossa vietiin ties mihin eksoottisiin oloihin länsimaista tyyliä. Kaniiinit ja ruusutarhat piti olla, kun kotona ....assa oli myös. Ja kaikki tietävät mitä siitä seurasi esim. Australiassa.
- vihdoinkin saatu
joku kokkikin. Tämähän on vuosisadan uutinen.
- Suomalainen aikuinen nainen
ryhmäkö täällä lempiruokalistaa sanelee?
mämmi on ihan hyvä ruoka vaikka joku pullamössöön tottunut britti sanois mitä.
Olis pitäny kysyä onko tekarit kunnolla suussa?
Karjalanpiirakkaa on minun keittiössä maistanut
monet myös britit joilla on ollut makuaisti
tallessa.
Käytöstapoja vois kans harjotella ihan kotonaan.
Kokkikin.
Ei tarjottua ruokaa takasin lautaselle syljeskellä.
Hyi!
Kehtaa vielä itseään kehua kokiksi ja jotain luulee tietävänsä.
Ei ois kyllä syljeskelly mun pöydässä!
- kiinnostavan,
jos katsoo vastausten määrää...
- tykkää
Miksi niille ulkomaalaisille tarjota koskaan mitään sellaista,jota saa ulkomailtakin, mutta suomalaisista HERKULLISISTA JA MAITTAVISTA raaka-aineista. Miksi pitää aina tarjoilla ruokia, joista läheskään kaikki eivät muutenkaan pidä tai niitä syödään tosi harvoin, esim. mämmi. Turha on tarjota myöskään poroa tai mitään perinne-erikoisuuksia. Yäk, sanon minäkin.
Tarjoiltaisiin maittavaa kasvisruokaa vaikka. Tällä hetkellä porkkanat, lantut, nauriit, perunat, kukkakaali, parsakaali, purjosipuli, punajuuri yms. yms.
Kesäisin makoisat tomaatit, kurkut, salaatit, mansikat...- tuoretta
...ruokaa verrattuna moniin muihin euroopan herkkuihin verrattuna. Esimerkiksi italialainen kinkku on juossut pahimmassa tapauksessa viimeksi kaksi vuotta sitten... ja hieno "kypsytys" tapahtuu huoneen lämmössä :). Brittien munuaisherkut muuten maistuvat ihan virtsalle BTW...
- kampittaa kaikki
Muita tunnettuja englantilaisia kulinaristisia perinneruokia?
- sinä
pilkullista patukkaa?!? (Spotting Dick) Brittien hienointa perinnevanukasta.
- sanon minä
Ei noista hampaattomien jutuista kantsi välittää. Tuskin sille olis kelvannu mikään suomalainen ruoka. Ja kun harva ruoka ylipäätään kelpaa,vaikka kuka sen tekis. Vaikka vihais vaan suomalaista ruokaa niin yks hailee.
- Hyvän ruoan ystävä
Mitä nää jutut oikein on? Onhan Ramsay syönyt 30.10.-07 Ilta-Sanomien mukaan Chez Dominiquessa mm. ankan rasvassa haudutettua lohta, muikun mätiä, poronvasaa, kateenkorvaa, sieniä ja suomalaisia marjoja. Lehden mukaan paikka on kahden Michelinin arvoinen ja Ramsay oli sanonut että haluaa tietää miksi ravintola ei ole saanut kolmatta tähteä. Joten toivottavasti ravintola saa kolmannen tähtösen. On suomessa ravintola osaamista ja muutakin tarjottavaa kuin perinne ruoat. Tykkään itse esim. mämmistäkin mutta jos joku ei tykkää niin ei ole pakko. Tyydyn kyllä arkisin ihan tavalliseen suomalaiseen kotiruokaan teen tosin itse niitä. Sunnuntaiksi ja muulloinkin joskus hyvän kokin ohjein tulee hyvää kuten "mitä tänään syötäisiin". Hyvä ruoka on nautinto ja suomalaiset kokit osaavat laittaa sitä!!!
- Hyvän ruoan ystävä
Hyvän ruoan ystävä kirjoitti:
Mitä nää jutut oikein on? Onhan Ramsay syönyt 30.10.-07 Ilta-Sanomien mukaan Chez Dominiquessa mm. ankan rasvassa haudutettua lohta, muikun mätiä, poronvasaa, kateenkorvaa, sieniä ja suomalaisia marjoja. Lehden mukaan paikka on kahden Michelinin arvoinen ja Ramsay oli sanonut että haluaa tietää miksi ravintola ei ole saanut kolmatta tähteä. Joten toivottavasti ravintola saa kolmannen tähtösen. On suomessa ravintola osaamista ja muutakin tarjottavaa kuin perinne ruoat. Tykkään itse esim. mämmistäkin mutta jos joku ei tykkää niin ei ole pakko. Tyydyn kyllä arkisin ihan tavalliseen suomalaiseen kotiruokaan teen tosin itse niitä. Sunnuntaiksi ja muulloinkin joskus hyvän kokin ohjein tulee hyvää kuten "mitä tänään syötäisiin". Hyvä ruoka on nautinto ja suomalaiset kokit osaavat laittaa sitä!!!
Nyt tajusin että Huomenta suomi mtv3 noita mämmiä, leipäsjuustoa ja karjalanpiirakoita munavoilla maistatti. Itse syön myös kaikkia edellisiä mutta ulkomaalaisista ovat varmaan outoja paitsi englannissa pidetään karjalanpiirakoista ja munavoista kuten joku lehti oli maistattunut paikan päällä niitä!
Joten ei kannata surra jos joku ei pidä!
- Calle
"Soggy veges" eli plötköt vihannekset englantilaisittain: pilko vihanneksia kattilaan, lisää vettä ja aimo loraus ruokasoodaa, keitä n. 30 min. ja voila, kouluruoka on valmista! Soodalla väri säilyy, mutta maku häviää tehokkaasti. Tavoitteena on että eri vihanneksi ei erota toisistaan ainakaan haarukalla. Kastikkeena voi käyttää haaleaa vettä kraanasta.
Tämän julkkis-"chefin" imago perustuu juuri tuohon paskan tyypin maineeseen, miksi siis tuhota se olemalla kiltti ja ymmärtäväinen? Ihan loogista käytöstä siis mielestäni. Ei tyypillistä brittikäytöstä, though.Kyllähän Ramseyllä on kahdet kasvot: paskamaisen pomottajan puoli, joka näkyy telkussa ja varmaan myös hänen ravintoloissaan, mutta toinen puoli on sitten usean loistoruokan ravintolan johtaja ja omistaja. Eikä tätäkään saa unohtaa - ei tähtiä saa ansioitta.
Ei Ramseyn ravintoloitten maine perustu vain Ramseyn telkkariesiintymisiin, kirjoihin ja maineeseen vaan myös hyvään ruokaan ja viihtymiseen.
Mitä tulee englantilaiseen nykykulinarismiin, niin eihän se kovin kaksista ole ja parhaat omankukkaron paikat Englannissa ovatkin etnisiä ravintoloita. Eivät Shepherd's Pie tai Steak and Kidney eikä edes Fish and Chips ole mitään kulinarismin helmiä vaikka ne miten tehtäisiin.
Uskon sitäpaitsi, että Gordon Ramsey on kanssani tästä aivan samaa mieltä. Mutta ei hänelle englantilaisia ruokia syötettykään vaan omia "perinneruokiamme".
- ooohna
Taitaa itseäsi kiinnostaa, kun jaksat tällaisen ketjunkin aloittaa...
- huippukokille
-Makaroniloora ilman jauhelihaa.
-Leipäressu
-Silakkasoppa.
-Makaronivelli voisilmällä. - Ramsey oikeassa..
Aluksi olin että "Törkeetä!", mutta nyt kun ajattelee, en itsekään pidä suurimmasta osasta suomalaisesta perinneruuasta. Mämmi, yäk. Karjalanpiirakat, yäk. Veripalttu, yäk jne.. Mutta ei kaikki tietenkään ole pahaa, poronkäristys on hyvää ja tietty pulla!
Go Ramsey. Maku on kuitenkin aina makuasia :) - kortonramsay
"Syötättekö tätä hevosille ja aaseille"?? Kyllä juuri siksi tarjosimme sitä sinulle.
- Niin se vaan on...
No mitä tuota täällä itkette. Johan nyt on kumma, jos jollain ihmisellä ei ole oikeutta sanoa jostain ruuasta että tykkääkö sen mausta vai ei. Se nyt on aivan sama sitten onko se ruoka jonkun mielestä suomalaista kansallisruokaa vai mitä. Ukko kerto oman mielipiteensä, ja sillä selvä. Olisko sen pitäny ruveta mielistelemään suomalaisia ja kehumaan sellasta ruokaa, josta ei tykkää? Herätkää pahvit!!!
- Ramsaysta
pelkästään kirjoita vaan muista tähän kirjoitteluun osallistuvista mielipiteen sanojista. Ja hesarista luin että oli tykännyt niistä michelinravintolamme ruoista (jotka muuten sitä samaa huippukeittiövalikoimaa kuin missä tahansa muualla maailmassa...).
Toki saa olla makuasioista mitä mieltä vain, mutta jos ilmakuivattu kinkku on muka niin hyvää, onhan toki karhu mesikämmenkin sitten huippukokki -mädättää lihan sentään suon hienoissa aromeissa, nam!
Vielä mämmistä: jos mämmi näyttää sinusta p..lta(si), mene hyvä ihminen äkkiä lääkäriin, on jo kiire - paksusuolentähystys voi vielä pelastaa sinut syövältä.
- brittiiit
brittiläinen aamupala. Munia, pekonia, makkaraa, papuja....
hmm. - on täällä suomessa parempaakin
ruokaa...
- Syömäri
Tottahan se on, että vain karjalanpiirakat ovat syötävää, muu lähinnä muka erikoista ja "tosi suomalaista"....mönjää. Tosin makuasia,,,
Ois annettu maistaa kunnon kokin laittamaa poroa, riistaa, kalaa ja muita "oikeita" ruokia.
Turhaan tosta nyt herneitä nenään vedetään! - SEILURI
20 vuotta seilasin suomi-englannin-suomi ,eri kaupunkeja ,oltiin jo 1976 eka kertaa ja viimmeksi 1999, samaa sontaa oli silloin ravintolassa mita viimeksi kavin,eli ukko pitais oma pyssa ekana sekata.ja sitten vasta muitte ruokia arvostella
- se ja sama
mitä joku kokki englannista sanoo meidän perinneruoista,haloo!!!Mitä perinneruokia on briteillä??Ei mitään ja muutenkin sapuskat siellä aivan perseestä,kuten naisetkin.Ollaan ylpeitä meidän sapuskoista ja naisista!
- tarjoilla p***kaa
MTV3:nen tai kuka sitten onkin vastuussa on tiennyt Ramseyn nirppanokaksi ja tarkoituksella laitettu mämmit pöytään.
Jos tarkoitus oli saada lööppejä niin onnistuihan tuo. MTV3:n Sanna Kiiski on varmaan tyytyväinen tulokseensa ja taustatiimi.
Julkisuutta pitää saada oli se sitten negatiivista tai positiivista.
Sääli että julkisuus on noin tärkeää että tarkoituksella pilataan Suomen mainetta.
HÄVETKÄÄ PERKELEET.- kysykää
Mtv3:lta miksi teitte tuollaisen tempun?
Ramsey on täysin asian ulkopuolella. - haastateltu
kysykää kirjoitti:
Mtv3:lta miksi teitte tuollaisen tempun?
Ramsey on täysin asian ulkopuolella.Olisi oikeus ja kohtuus haastatella myös menun suunnittelijoita.
Eli nimiä esiin.
- Primrose
Pakko olla laaja kokemus tuolta alalta jos Ramsay on maistanut sontaakin joskus. Kai se tietää miltä se maistuu. Pakko uskoa.
- #¤#¤
Ensinnäkin,- mikä huippukokki, no jos omasta mielestään sitä sitten on olevinaan, niin siitä vaan? Mikäli kyseinen rääväsuu noituja olisi huippukokki, ei menisi arvostelemaan jonkun maan perinteisiä perinneruokia millään muotoa. Kyseinen arvostelu osoittaa ammattitaidottomuutta, ja itsekeskeisyyttä, sekä arvostelukyvyn puutetta mitä suuremmassa mitassa. Jokaisella maalla on omat perinteiset vuosituhansien saatossa eläneet ja muotoutuneet appeet, mitkä sopivat siihen kyseiseen kulttuuriin ja sillä sipuli. Jos ei kyseisen rääväsuun makuaisti ole meikäläiseen tarpeisiin kasvanut ja sopeutunut, syököön sitten siellä missä saa omiin nautintoihin sopivaa apetta ja pitäköön mölyt sisällään. Moukka mikä moukka ja kasvakoon alansa arvostetuksi edustajaksi. Kyseiset lausunnot eivät varmasti paranna englantilaisten kokkien arvostusta kansainvälisillä makumarkkinoilla. Perinneruokien arvostelu on vaativa ala ja vaatii kyllä erittäin suurta paneutumista ja tietämystä kyseisen maan kulttuurista ja perinteistä, mikä kyseiseltä engelsmannilta puuttuu kokonaan.
- englantilaisille,
jotka joutuvat syömään englantilaista ruokaa, lauloi beatles. E muista englantilaisa sanoja, mutta ajatus oli tuo.
- lapa
suomalaisten huippu kokkien pitäis joukolla miettiä
kuinka saatais suomalainen ruoka maailmalla vähän
parempaan valoon ja laitaa jokin etiketti sääntö
mitä tähti vieraille tarjotais ettei olisi
aina sama juttu et on paskaa ruokaa suomessa.
- fish&chips
on kaksi kuuluisaa keittiötä.. Englantilainen ja Ranskalainen, mutta aivan päinvastaisista syistä.
- Gondor
Jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja eritoten ruuan suhteen. Ymmärrän hyvin että se paksu "töhnä" siinä laatikossa ei näytä ja saati sitten maistu muille kuin Suomalaisille.
Mulle se menee hyvin alas... - ...
Nirso paska, mutta enpä olisi tuollaiselta muuta odottanutkaan. Ei kyllä varmasti häviä suomalainen ruoka brittiläiselle, eli ei ainakaan kotomaansa herkkuihin ole verrannut suomalaisia perinneruokia. Totta, en ymmärrä miksi sen mielipidettä edes kysyttiin. Ei oikeastaan hetkauta tämän pikku 'kokin' mielipiteet.
- helkkaria
tuo toimittaja menee tekemään tuollasta saissee,,olis vienyt suomalaisia herkkuja herran nenän eteen eikä mämmiä,ja muuta vähemmän syöytä ei tullu mieleen että olis mansikkaa,mustikkaa ,vadelmaa,lohta vieny,oikein ruokkimalla ruokki että toinen haukkui älytön toimittaja täys 0 koko nainen,muutenkaan en pidä hänen tyylistään!Minkä takia aina suomalaiset moittii mitä meillä on,luulis olevan toisin päin,,,,,,,ilkeetä
- on hyvää
mutta sitä tehdään eri puolilla suomea eri lailla. täällä hämeessä se tehdään savuluulihaliemeen eikä siihen panna perunoita. jossain päin se tehdään muutoin samoin, mutta perunojen kanssa. jossain laitetaan liemeksi maitoa. pinsiöläinen klimppisoppa on hyvää. mämmi on hyvää. uunijussi menee lakkahillon kanssa. hyvät ovat ruoat. konjakissa keitettyä broileria englantilainen varmaan saa ympäri maailman, mutta näitä perinneruokia ei ole tyrkyllä muualla. jos olisi tullut nokialle, olisi joku voinut muistaa vielä reseptin "syötävästä taikinasta", joka on ainakin pinsiössä ollut tavanomainen ruoka 100 vuotta sitten.
- klimppisoppaa
on hyvää kirjoitti:
mutta sitä tehdään eri puolilla suomea eri lailla. täällä hämeessä se tehdään savuluulihaliemeen eikä siihen panna perunoita. jossain päin se tehdään muutoin samoin, mutta perunojen kanssa. jossain laitetaan liemeksi maitoa. pinsiöläinen klimppisoppa on hyvää. mämmi on hyvää. uunijussi menee lakkahillon kanssa. hyvät ovat ruoat. konjakissa keitettyä broileria englantilainen varmaan saa ympäri maailman, mutta näitä perinneruokia ei ole tyrkyllä muualla. jos olisi tullut nokialle, olisi joku voinut muistaa vielä reseptin "syötävästä taikinasta", joka on ainakin pinsiössä ollut tavanomainen ruoka 100 vuotta sitten.
Klimppisoppa on oikeasti hyvää..
- harmi......
Onko sillä niin väliä jos joku haukkuu "perinneruoat"? En itsekään voi sietää mämmiä, kesäkeitosta puhumattakaan. Kalakukkoa en ole edes maistanut... voi se silti hyvää olla. Minkä takia niitä edes sanotaan perinneruuiksi kun voin vannoa ettei 30% suomen ihmisistä ole niitä edes maistanut. Sitten tulee joku englantilainen "huippukokki" joka on koko elämänsä syönyt rasvasta ruokaa eikä saa kiksejä mistään mämmistä. Ja minun mielestä nykyajan perinne on hesburgerin hampurilais ateriat tai muut vastaavat grilli ruoat. Asiata voidaan tietenkin olla montaa mieltä mut tää onkin vaan mun mielipide
- mieluummin, kuin aina
sitä mämmin esittelyä vierasmaalaisille.
- Make60
En yhtää ihmettele että haukku suomalaisia perinneruokia kuten karjalanpiirakkaa ja mämmiä koska kyseiset ruuat ei maistu millekkään koska esimerkiksi karjanpiirakkaan ei laiteta muuta mautetta kuin suolaa. Suomalainnen ruokakin on hyvää kun maustaa sen kunnolla että siihen tulee makua. Esimerkiksi keitto ruuat suomessa ei ole hääppöisia kun ei osata maustaa ruokaa kunnolla.
Vaikka virossa käysessäni syön paikallisia keittoja koska ne ovat hyvän makuisia verrattuna suomalaisiin keittoihin. Itse maustan tekemäni ruuat että niihin tulee makua ja ne maistuu hyvälle. - Käykääs sen ravintelis
Jos te tahotte maksaa potut pottuina niin lähtekää sen ravintolaan syömään ja tilatkaa siltä englantilaisia perinneruokia. Aterian jälkeen voitte sitten haukkua jätkän ruuat ja sylkea osan lattialle ja malliksi vaikka vielä yrjötä koko satsin. Sitten sanotte sille että tähän sikolättiin ette enää tuu jalallannekaan, eihän ruoka maistu edes sioille ja että ette syöttäisi sitä paskaa edes pahimmille vihollisillenne.
Olis jätkän naama näkemisen arvoinen ;-) - terävä huumori
Gordon Ramsay on yksi maailman parhaista huippukokeista. Ja ihan oikein sanottu suomalaisesta perinneruoasta, varsinkin mämmin osalta. Siitä nyt on turha kenenkään loukkaantua. Värikäs kielenkäyttö kuuluu värikkäille henkilöille.
- Arska
Yksikään ammattitaitoinen kokki ei koskaan arvostele maan perinneruokia. jos arvostelee ei ammattitaitoa. maistanut hänen paska ruokaa , ei osaa tehdä muuta kuin ravintolaruokaa joka yleismaailmasta.
- hannu huttula
Ja jälleen oikeen tekemällä tehty uutinen, joku toimittaja halus taas rypeä makeassa itsesäälissä;);;););)
- nooooh
...ihan huumorilla ton. Kuuluu ton tyypin imagoon toi tyyli. Joten se siitä.
- esry
Jotain toimittajaa alkoi riesoa peukalonpyörittely
- were
Gordon Ramsayhan on aina tuollainen. Pitää olla maailman paras keittiömestari että Gordon olisi ruuan suhteen tyytyväinen. Kaikki jotka tyypin ohjelmaa on kattoneet niin tietävät että Gordon ei muuta teekkään kuin haukkuu kaikkien ruokia. Huakkuminen kuuluu sen rooliin.
Lisäksi, kuka nyt ei vähintääkään oksenna kun maistaa mämmiä? Itse en koskaan ole tajunnut mikä siinä mämmissä viehättää. Kamalan näköistä ja makuista... - hannu huttula
tekeen tollasen turhan tutkimuksen...Jollakin toimittajalla oli vaan kauhee hinku täyttää syntymään päässyt itsesäälivaje...ei tuollaisella tutkimuksella voi olla mitään muuta merkitystä
- ----------- :)
Kyllä Ramsay haukkuu englantilaisetkin ruoat. Tekemällä tehty juttu. Huonosti esitelty. Oikeasti pirun lahjakas hemmo kuitenkin tämä.
- kokki
Gordon Ramsay on oikeassa. Hän jos kuka tietää. Itsekään en pidä perinneruoista pahemmin.
Kun kuulin, että Gordon Ramsay tulee Suomeen, tiesin, että jos tarjoamme hänelle niinkin outoja ruokia, kuin perinneruoat, hän ei pidä niistä varmasti.
Tyhmä veto oli tarjota näitä ruokia.
Totta kai niistä haukut tulee, kun ei ne mitään Gourmet-ruokia ole.
Itse olisin tarjonnut vaikka ruisleipää enemmin, jos perinneruoista olisi pitänyt valita. Gordonin silmissä jotkut karjalanpiirakat on vana jotain ylikypsää riisipuuromössöä. Suomalaisten keittiötaidot ovat mielestäni hävinneet. Toivottavasti joku edes pitää Suomea kunniassa hyvillä kokkauksillaan!!- Arto EunukkiTyräjyrä
kun sen syö! Oliko jonku tarkoitus loukkaantua tuosta Gordonin mielipiteestä...paskan vitut ;)...ei tollaset ajantappamiseksi tehdyt tutkimukset vaikuta mihinkään, ei ainakaan mun makumieltymyksiin...Karjalanpiirakka ja munavoi, miettikää ny vähä, Saatanan hyvää...Kermainen mämmi, poronkäristys, puolukkahillo, kalakukko, lanttukukko, rieska, voi perse, tässä tulee nälkä, ei passaa jatkaa lueteloa....
- kokki.....
Mitä sil on välii, jos Gordon Ramsay ei tykkää Suomalaisist perinneruuist? ne on mein perinneruokii ja hänen kotimaassaan on omansa...
ja tuntuu olevan et se ny haukkuu melekee kaikkee mitä suuhunsa laitta... ja ei se se nyt oo aika itsestää selvää et ulkomaalaiset ei ymmärrä miks tääl syödään esim. mämmii?
iha turhaa nii iso haloo tälläsest asiast... mua itteäni ainaski lähinnä huvitti sen kommentit, vaikka itse olen kokki... - suuri perinneruokien ystävä
tykkään ite melkein kaikista tossa gallupissa mainituista perinneruuista. MÄMMI ja KESÄKEITTO harmittavan aliarvostettuja, vaikka ovat mitä mahtavinta herkkua. VARSINKIN MÄMMI! NJAM ;)
mä nyt oon vaan tällane, yleensäkin melkeen kaikki safka menee alas.. enkä onneks ole millekään allerginenkaan! - budding
Englantilaiset sekoittaa raakaaineet suussa siinä niiden gurmee.Ranskalaista perunaa turskaa ja sitten sama takaperin ou jee
- Culinaristi
Ramsaylla on enemmän kolmen tähden Michelin-ravintoloita kuin suomessa kahden tähden yhteensä.
Ramsay kyllä tietää mitä on hyvä ruoka, suomalaiset sen sijaan eivät! - Sinun mielestäsi hyvä vitsi
Culinaristi kirjoitti:
Ramsaylla on enemmän kolmen tähden Michelin-ravintoloita kuin suomessa kahden tähden yhteensä.
Ramsay kyllä tietää mitä on hyvä ruoka, suomalaiset sen sijaan eivät!Musta ei.
- Nimetön
Culinaristi kirjoitti:
Ramsay kyllä tietää mitä on hyvä ruoka, suomalaiset sen sijaan eivät!Henkilö joka ei tiedä vauvan kakan olevan keltaista, eikä myöskään sitä että lakassa on aina kovia siemeniä, miksi pitäisi olla kateellinen sellaiselle snobille, jonka kotomaan harrastuksiin kuluu kettujen tappo, (en muuten piittaisi mutta niitä tapetaan vaan huvikseen minä tapan syödäkseen) ja ruoka valio on sanoin kuvaamaton.
Olen kyllä nähnyt muutaman suomalaisen kehuvankin sitä, tosin ne ovatkin sellaisia kehuskelijoita
jotka voisivat joskus joku päivä puhua suoraan,
ikävä vaan että suomalaiset ovat ruvenneet ottaan
jees mies asennetta aivan liikaa liekö sotien syytä että jotkut on vähän nössöi,
muuten samoja nössöjä on myös nekin jotka liittyvät sen niin sanotun mahtavemman
puoleen, sen sijaan että yrittää olla
rohkea ja olla kotimaalaisensa
ettäs sen tiedät culinaristi ja monet muutkin.
- menis paastolle
jfcjj
- kaverin imagoon
Olla nyrpeä ja pitää kaikkea paskana..
Ja arvata saattaa ettei suomalaiset perinneruoat iske ulkomailla,, eihän ne iske kaikkiien edes rakkaassa kotosuomessa...
Se että Gordon Ramsay tosiaan haukkuu suomalaisten ruokia ei osoita että hänellä olisi tietämystä maailman ruokakulttuureista,,
se että mies ei itse pidä suomalaisesta ruoasta ei tarkoita sitä että suomalainen ruoka on paskaa.
Gordon Ramsaylle opiksi että kritiikkiä voi antaa myös kohteliaasti... - Syököön omia Haggisejään
Kyllä englantilaisten perinneruoat ovat aivan yhtä hyvin arvosteltavissa. En menisi maistamaan Skottien(kyllä hekin englantilaisiin kuuluvat!) haggis-ruokaa mistään hinnasta. Lampaan maksaa ym. roskaa paistetaan mahalaukussa! Siitä vaan herkuttelemaan!
- on kysytty
mielipiteitä? tämä tärähtänythän oksentaa ja haukkuu kaiken mitä ylipitäen turpaansa työntää.
kun saa liikaa julkisuutta niin tukkihan se paska päävärkin. - se muka onkin
hyvää, käydessäni söin lopuksi mieluummin mäkkärissä tai kiinalaisessa jolloin ruoka oli hyvää, mutta kyllä sieltä löytyy myöskin jos jonkinmoista paskaa ja helvetin epäsiistiä osassa paikoista...
- seppo siepponiska
aivan mitä väliä vaik joku engelsmanni haukkuukin suomalaista ruokaa se on silti hyvää.
eiks sitä sanota et paras palaute kokille on palautettu annos että sitten tietää että on parantamisen varaa ja tuskin mikään ruoka täydellistä on että kyllä kaikessa sapuskassakin riittää parantamisen varaa joten siinä mielessä ymmärrän negatiivisen palautteen parempihan se on kuin sivuttaa koko aihe ja sanoa et ihan jees jolloin asia jäisi siihen ja kohennusta ei syntyisi.
itse ajattelen asian niin että ramsay on huomannut haukkumissaan ruoissa potentiaalia ja haluaa siksi omalta osaltaan olla mukana tekemässä esim mämmistä entistä parempaa. - typerä ajatus
Mitä varten tälle hepulle piti edes mitään "perinneruokia" tarjota? Totuushan on, että harva ihminen edes täällä Suomessakaan syö enää kyseisiä ruokia, ainakaan kovin usein. Omasta puolestani koko perinneruoka-käsitteen saisi vetää pytystä alas. Enemmän täällä mäkkärihampurilaisia syödään kuin näitä perinneruokia yhteensä.
Ja mikä ihmeen järki on tyrkyttää mitään perinneruokia ulkomaalaisille yleensäkään, kun kerta on tiedossa ettei niistä tykätä itsekään??- Ari44
Minä olen ollut yk-joukoissa ja voin sanoa.että suomalainen perinneruoka teki parhaiten kauppansa.
Mutta te nyktiset " Kakarat " ette tiedä kunnon ruuasta mitään. - Sivistymättömyydestä
Ari44 kirjoitti:
Minä olen ollut yk-joukoissa ja voin sanoa.että suomalainen perinneruoka teki parhaiten kauppansa.
Mutta te nyktiset " Kakarat " ette tiedä kunnon ruuasta mitään.ja perinteiden hukkaamisesta. Ei nykypolvi ole saanut kotona eikä ravintolassa maistaa suomalaista ruokaa, joten eipä ole oppinut makujakaan tuntemaan.Kouluissakin on ruvettu "mielistelemään" ja säästämään eikä enää tarjota edes suomalaisista marjoista tehtyjä ruokia Sääli se on, että jää lapsen tasolle yök yök-maailmaan.
- hku
varmaan homo, ei haluu muuta kuin raakaa lihaa jompaan kumpaan päähän.
- hyi helvti!
Kannattaisi katsoa peiliin ja ottaa opiksi. Aika vaihtaa perinne ruokia.
- Jeesus taas
Eikö kellään teistä tullu mieleen, et toi ois voinu olla tehty vitsiks? Jengi vetää törkeet herneet nenään, kun joku vähän pelleilee mämmin kanssa.
Suu vaahdossa huudetaan, että perinneruuat kunniaan ja samalla vedetään niitä valmisruokia ja oranssia lihaa.
Voisko tää kansa sit todistaa kieltäytymällä kaikesta valmisskeidasta, että ymmärrämme vielä oikeasti ruuan päälle?????
Ei toi nyt ihan vakavalta toi touhu näyttäny, et ei huolta. - ..............
Jeesus taas kirjoitti:
Eikö kellään teistä tullu mieleen, et toi ois voinu olla tehty vitsiks? Jengi vetää törkeet herneet nenään, kun joku vähän pelleilee mämmin kanssa.
Suu vaahdossa huudetaan, että perinneruuat kunniaan ja samalla vedetään niitä valmisruokia ja oranssia lihaa.
Voisko tää kansa sit todistaa kieltäytymällä kaikesta valmisskeidasta, että ymmärrämme vielä oikeasti ruuan päälle?????
Ei toi nyt ihan vakavalta toi touhu näyttäny, et ei huolta.Kyllä ne mämmin maistattelut ulkomaalaisille ovat aina vitsejä.
- dshdj
ja en edes ole ylpeä suomalaisuudestani.
- mennään bussilla
Voi, Sinua raukkaa, ET ole tainnut saada koskaan hyvää ruokaa! tai sitten olet liian nuori ja kokematon!
Toivottavasti olet katselemassa maailmaa ja kaunista kotimaatasi tarpeeksi kaukaa, esim. siellä Gordonin kotimaassa ja nauttimassa hänen iki-ihanista kulinaarisista nautinnoistansa. Siellä tulet varmasti onnelliseksi vertaistesi joukossa ja meitä tyytymättömiä suomalaisia on yksi vähemmän. Onnea matkaan! Bye-bye!! - Hannu Huttula
nimittäin tutkimuksen tekijältä. Kaksi vuotta se kesti, mutta viimein löytyi joku, joka haukkuu suomalaisen ruuan, ja millä tyylillä! Tutkimuksen tekijän tulisi olla kiitollinen Gordonille siitä, että hänen itsesäälin nälkänsa tyydyttyi pitkäksi aikaa.
Nyt kun kukaan ulkomaalainen ei enää oma-aloitteisesti hauku suomalaista ruokaa julkisuudessa, on meidän itse tehtävä aloite. Ketä me seuraavaksi pyydämme "nolaamaan" itsemme? Vai pitääkö joku ihan lahjoa tekemään se.
Ei mutta ihan vakavasti, tuo Ramsayn juttu on niin läpinäkyvä, että suorastaan itken säälistä. Chiracin kommentti oli ihan katu-uskottava, Berlusconi jo haiskahti, tapaus Maria Serifovic oli puoliväkisin väännetty, ja tämä, ei helvetti, on jo komediaa....
- hoi äly
on perinneruokia ja se ei tarkoita että kaikki briteissäkin syö haggista, mitä lie sisälmysmössöä jonkin lehmän pötsissä. Sanooko joku nam?
Sivistyneemminkin olisi asian voinut esittää. Mutta näyttelijähän se taitaa olla ja V********* maineensa vanki. - se on
Gordon Ramsey on tunnetusti vittumainen paskiainen joka haukkuu kaiken paitsi omat tekeleensä
Hommahan tehtiin ihan tarkoituksella. Särmikkääksi tiedetyltä äijältä hakemalla haettiin ärräpäitä.
Sama juttu joka kerta kun saadaan ulkomaalainen vieras. Meihin iskee piru. Hänet saunotetaan tulikuumassa saunassa alasti vaikka alastomuus voi olla täysin vierasta hänen kulttuurissaan. Ja vasta heiluu niin perkeleesti. Sitten on vuorossa lumihanki tai avanto ja kossuhörpyt suoraan pullon suusta...
Ruokapöytään riivitään taatusti ne ruoat joista ulkomaalaisella on varmasti ennakkoluuloja. Lanttuloota, musta makkara, mämmi, talkkuna...
Miksi Ramsaylle ei esimerkiksi tarjottu kunnolla valmistettua karjalanpaistia, rosvopaistia, poronkäristystä tai Lemin särää? Myös muikuista ja silakoista olisi varmasti saatu todella herkullista tarjottavaa. Ja entäs sienet? Suomalaiselle tatillehan on valtavat markkinat Italiassa, kulinarismin yhdessä luvatussa maassa...- fish and chips
Hei commoon...Gordon on mainio showmies ja tinkimaton paallepasmari ja perfektionisti mutta voi englantilaisen makuhermot voida olla menematta piloille kun heille lapsina syotetaan englantilaisi perinneruokia...siella ei ole puhdasta luontoa kai kaikki haisee. Ehka karjalanpiirakan maku ei maistunut sille miltaan ku se on tottunut vahvempiin makuihin...
- pyllkkänen
Hommaa vois verrata vaikka , jos britti poparia pakotettais kuunteleen humppaa tai konsta jylhää,
tuskin ois tykänny- mämmiOnPahaa
moni suomalainenkaan ei pidä mämmistä niin miksi me oletamme,että joku ulkomaalainen pitäisi? eihän se ole koskaan maistanut mitään sen tyylistä niin miksi tykkäisi..leipäjuusto on hyvää,mutta kumimaista..ja gordon on todella showmies..miksi meidän pitää ottaa kaikki taas niin helvetin henkilökohtaisesti??!!!!! grrr....musta se oli hauska ja oikeassa..:)
mämmiOnPahaa kirjoitti:
moni suomalainenkaan ei pidä mämmistä niin miksi me oletamme,että joku ulkomaalainen pitäisi? eihän se ole koskaan maistanut mitään sen tyylistä niin miksi tykkäisi..leipäjuusto on hyvää,mutta kumimaista..ja gordon on todella showmies..miksi meidän pitää ottaa kaikki taas niin helvetin henkilökohtaisesti??!!!!! grrr....musta se oli hauska ja oikeassa..:)
olisi pitänyt kysyä Gordonilta, että vieläkö se uskaltaa syödä brittiläistä lihaa, kun ajattelee suu-ja sorkkatautia, sarsia, hullun lehmän tautia, ja mitä siellä olikaan. Ja haggism nam varmaan
- TIETENKIN !!!!!!
Pitänyt tarjota MUTTIA JA PUNAISTA HERAA !!!
- ihme määrä hittejä
Taitaa olla Ruoka&Juoma/YleistäRuuasta enkka lukijoista ja keskustelijoista?
Onko tänne linnki muualtakin?
Kannattais kattoa muitakin juttuja tällä sektorilla, ihme jengiä..- hannu huttula
Lahjakkain nälvijä heti Kapteeni Haddockin ja Tuntemattoman sotilaan Lahtelan jälkeen
- lööppiainesta
Kansa riehaantui netissä..
Aika haettua!
Tällää nyt linkki etusivulle ja pisteteytä juttu kymmenen luetuimman joukkoon..
Parasta englannissa on muuten tee - sekään ei maistu siellä miltään!
- Onko parempaa?
Mitä maukkaampaa tulee mieleen?
- ei mitään makua
Enlantilainen todella vaalea paahtoleipä, mitä ei kyllä yleensä paahdeta, vaan niistä väsätään ihme kolmioleipiä!
- eino hinkkajynkkä
pettuleipä vuosikertaa 1869 ja päälle puolikuiva sahti
- taas rasvassa uppokeitettyä
Aivan järkyttävästi maustetut perunalastut - makuja miljoona!
Jotain 50 gramman pusseja myydään sadankappaleen erissä isoissa pusseissa ja niitä ihmiset syö evääkseen. - intiaani
eino hinkkajynkkä kirjoitti:
pettuleipä vuosikertaa 1869 ja päälle puolikuiva sahti
.
-Kovia aikoja v.1869 ja vaikeasti sulavia ruokia..
-Yllätä ystäväsi tarjoamalla nyky köyhäläisten
kansallisruokana nokkosmuhennosta
leipätaikinaisen nauris- lanttu tai
retikkapiirakan ja munavoin kanssa..
-Narraa tehneesi munavoi kevytlevitteestä ja
merimetson- kanadanhanhen tai
sorsalinnun munista..
-Tarjoa särpimeksi keskaria ja Vironviinaa
sekä tarina munien keruuretkestä
tuulisilla rannoilla työsyrjäytyneiden seurassa..
-Nokkosetkin voit korvata pinaatilla..
.
.
- Huono kielitaito
Gordonin huono suomen kielitaito lienee ollut osasyynä jupakkaan. Mies on luullut, että on kyse karjanpiirakoista eikä karjalanpiirakoista.
Englantilaisillahan on ollut tapana syöttää eläinkunnan tuotteita lehmille, jotka ovat kasvissyöjiä. Siitähän hullunlehmäntautikin sai alkunsa...
Ehkä ovat syöttäneet munavoitakin.
Ei se nyt ole ihme, jos ei ole mämmistä pitänyt, kun ei ole aiemmin tottunut kyseiseen ruokaan.
Aika expertti. Lainaus "Tämähän on kuin vauvan kakkaa, helvetin pahaa, Ramsay kuvaili"
Kaikenlaista Ramsay on sitten kyllä maistanutkin, tuon jutun mukaan vauvan kakkaakin...- suomi tunnetaan
Maiilmalla varsin hyvin "laadukkaasta" keittiöstään, ja huippu kokki todisti asian jälleen suoraan, suomalainen ruoka on mautonta paskaa oli se sitten mämmiä tai karjalanpaistia tai jotakin yök laatikkoruokaa... ei tuossa roskassa ole mielestäni mitään puolusteltavaa, mautonta mausteetonta perusruokaa... Kannattais oikeasti käydä joskus ulkomailla JA OIKEASTI SYÖDÄ PAIKALLISISSA KANSAN RAVINTOLOISSA EIKÄ MISSÄÄN HOTELLIN RAFLASSA, niin alkais suomalaisellekin HK:n SININEN perusjuntillekin aukenemaan oikea makujen maailma ja MAUSTEET JA NIIDEN HIENO KÄYTTÖ. tämä suomalaisten ihme patriotismi ja oma kehu alkaa jo hävettämään.. vain me ostataan, kukaan muiu kansa ei... hävettää...
- --------------
Mikä tahansa muu on pskaa jos vertaa michelin kokkien ruokiin.
Toimittaja varmasti otsikkohakuisesti syötti kokille nimenomaan perinneruokia. Itse pidän kokin tapaan mämmiä lähinnä liisterinä, mutta muut ruoat kyllä menettelee.
Toinen mielenkiintoinen seikka on sitten sekin, että oliko viime vuosituhannella Gordon Ramsayn tapaisia tv-kokkeja ennen viime vuosisadan alkua. Mutta Sanna Kiiski tai ohjelmavastaava luultavasti halusi ainoastaan nostattaa nimeään otsikoiden kautta. - kielitaito
Gordonin huono suomen kielitaito lienee ollut osasyynä jupakkaan. Mies on luullut, että on kyse karjanpiirakoista eikä karjalanpiirakoista.
Englantilaisillahan on ollut tapana syöttää eläinkunnan tuotteita lehmille, jotka ovat kasvissyöjiä. Siitähän hullunlehmäntautikin sai alkunsa...
Ehkä ovat syöttäneet munavoitakin.
Ei se nyt ole ihme, jos ei ole mämmistä pitänyt, kun ei ole aiemmin tottunut kyseiseen ruokaan.
Aika expertti. Lainaus "Tämähän on kuin vauvan kakkaa, helvetin pahaa, Ramsay kuvaili"
Kaikenlaista Ramsay sitten on kyllä maistanutkin, tuon jutun mukaan vauvan kakkaakin...- sairas vauva
Aika huonossa jamassa täytyy olla, jos peräpään tavara alkaa näyttää mämmiltä! Verta ulosteessa, ylemmästä suolikanavasta peräisin..
- edes jotain oikeasti hyvää
, edes jotain mistä itse suomalaisetkin pitää?
Yksinkertaisuudessaan parasta olisi hapankorput voilla, tuskin maistuisi englantilaisille valkoisen viljan uppopaistajille.
Entäs suomalaiset juustot? Jäätelö? Suklaa? - ...Tunnetusti...
Brittiläinen keittiöhän on ainainen naurunaihe euroopassa, kurjempaa saa hakea. Turha tulla Britin morkkaamaan. Tuo äijä on muutenkin niin itseään täynnä, että pitäisi nyrkeillä tiputtaa maan pinnalle moinen rääväsuu juntti!
- primitiivinen kansa
se puhuu! Suomalainen ruoka on paskaa ja sillä siisti.
- hannu
syö kiviä luupää!
- Arska
Huomatkaa tämä Pitää itseään todella hyvänä " keittiömestarina" , mutta kukaan AMATTITAITOINEN keittiömestari ei hauku kansallallisruokia , kuten tämä ammattitaidodon apukokki. Vain silloin haukutaan kun oma ammattitaito ei riitä.
- läski
Kyseisillä perinnesapuskalla on raivattu korvet ja suot.Tuskin millään hinttikurmeella suomi ois suomi tyyliin parsat ristissä laitasella jne.
Konstailematon tyyli sopii pohjolan karuihin oloihin. - Ari44
läski kirjoitti:
Kyseisillä perinnesapuskalla on raivattu korvet ja suot.Tuskin millään hinttikurmeella suomi ois suomi tyyliin parsat ristissä laitasella jne.
Konstailematon tyyli sopii pohjolan karuihin oloihin.Vaikka arvostelen ammattitaidotonta kokkia,itse viettäneenä muutaman vuoden yk hommissa ulkomailla, en siitä huolimatta :arvostele toisten ruokia seksuaalisesti. Ei toisten kansallisruuat ole mitään " Hinttiruokia " ne vain ei ole samanlaisia kuin täällä pohjolassa.
- ..olen
Ei ole perinteiset Britti ruuat kehuttavia. Ainahan voi käyttää ulkolaisia ruokaohjeita (kuten Ramsey tekee)..ei se silti tee britti-ruuasta kehuttavaa, saati terveellistä.
Nim. kokemusta 40v ajalta - tähtitarjoilija
Hauska juttu sinänsä, että en edes tiedä kuka tää Ramsey on ja onko edes mikään huippukokki. MiKä sekin on täällä kotomaassamme arvostelemaan meidän perinneruokaamme, jolla on vivahteita niin Ruotsista kuin Venäjältäkin. Menisi äijä maistelemaan Venäjälle perinneruokia, niin löytäisi kyllä yhtäläisyyksiä meidän ruokien kanssa.
Itse olen ravintola alalla ollut pitkään ja ihmetyttää aina noi arvostelut ja kuka ne sitten ottaa tosissaan kuin me suomalaiset. Meillä pitäisi olla enemmän kansallista itsetuntoa eikä antaa mokomien brittien mollata perinteitämme. Olemmeko me olleet mollaamassa englannissa heidän ruokiaan julkisesti, emme?
Itse asuin melkein neljä vuotta Lontoossa kahdeksankymmentä luvun lopulla ja en saanut heidän ruuistaan minkään laista otetta, kaikki oli yhtä bubiruokaa ja buddingia. Tapasin tuossa syyskuussa kaksi englantilaista Kreikan lomallani ja he haukkuivat englantilaisen ruoan täysin. Kysyivät vielä, että mikä eng. ruoka...eihän sellaista ole olemassakaan, joten tätä arvostelijaa tuskin meidän kannattaa ottaa tosissaan. - arto möly
Ei millään hyvällä, Gordon, mutta näytät noin kuusikymppiseltä. Ja yritä nyt mulkero persetunkki jo tajuta, että ensin kannattais myydä ne paskaiset keittokirjas ja vasta sitten kiukutella ruuan kans kuin 2-vuotias. Kuka niitä kirjoja enää ostaa, ku sait jo kaikkien vihat päälles, helvetin liikenero. Mutta ei siinä, painu jo toki sinne vittuun täältä, aj ne kirjat voit tunkea vaikka anaaliisi, josset halua maksaa kovin monesta istumapaikasta lentokoneessa;)
- parempi perinneruoka
Olis tarjonnut pernasoppaa,se on todellinen
perinneruoka suomessa.!!!!!!!!!!! - mämmimamma86
Mielipiteensä kullakin, mutta ei osoita kovin suurta älliä sellaisen ihmisen päässä, joka toisten perinneruokia p****ksi haukkuu.. Ei taida olla tunnetaidoiltaan kovinkaan haka, vaikka keittotaidot sujuisivatkin kuin itsestään.. En arvosta kovin suuresti tällaista heppua. Ei siksi, ettei perinneruuasta tykännyt, vaan siksi ettei osannut ilmaista sivistyneemmin mielipidettään. "En pidä" olisi riittänyt, mutta pointti taisikin olla järkyttää...
- markkinavaltaaja
Nyt taistellaan kuulkaa einesmarkkinoista! Sitähän se on. Kun saa leimakirveen heitettyä muiden niskaan oman sapuskan oletetaan myyvän paremmin.
- Naminam
Eikös tää heppu ole syntyjään skotti? Muistelisin niin ja jos olen oikeassa niin skottien herkkullinen(?) perinneruoka on haggis joka on muistini mukaan jonkinlainen lampaan mahalaukusta tehty systeemi. Kuulostaa aivan widun hyvältä!
- kynitty-kana
http://fi.wikipedia.org/wiki/Haggis
Ensin joku fransmanni haukku suomalaiset naiset, naiset haukku suomalaiset miehet, italo morkkas ruokia ja nyt joku taas nälvii sapuskoja. No, itsetuntomme kestää tuon kaiken, paitsi naistemme mollaamista, joten eipä tarvitse kuin kuitata: Kateellisten panettelua! Mieluummin syön vaikka mämmiä kuin etanoita, välimeren kuralammikosta "ongittuja" simpukoita tai haggista! Huh, pitäkööt "herkkunsa".
- kokkien
muhammad ali... " Eikö tuo mollaaminen kuuluu vähän tuon tyypin rooliinkin? Sehän haukkuu lähes kaiken, mitä maistaa " tai ainakin viikinki halme, taitaapa olla siis vain roolinsa vanki.
No onko ne perinneruoat nyt ihan oikeasti niin hyviä? Läskisoossi ja perunat? Karjalanpiirakat on Karjalasta, poronkäristys Lapista, vaan entä talkkuna, ketarasoppa, pontikka, kossu, sahti, mururessi, paistetut silakat jne. Jos sille äijälle ei kukaan muistanut tarjota palanpainiketta, niin jos se sen takia motkotti. Kyllä yks kossupaikki tai sahti kiulu olis saanut nirsommaltakin kehut irtoamaan ( annettiinko sille poloselle vain mämmiä ja maitoa??? ).
Mitä mieltä itse suomalaiset on perinne ruoistaan ja mitä ne perinne ruoat oikein on, siis aikuisten oikeesti, eikä keittokirjan mukaan. Syökö kukaan oikeesti perinne ruokia ( joulunako vain? ), sillä onhan pizzat ja pastat, itämaiset ja hampurilaiset nykypäivän perinne ruokaa Suomessa, eikö vain? - JOPE RUONANSUUN
sketsiohjelmaan asiantuntijaksi tämä huppukokki, oikea asiantuntijahan osaa arvostella asiansa perusteellisesti. Haukkumiseenhan pystyy kuka tahansa ihan pystymetsästä. Itsekin pystyn haukkumaan tuotteen kuin tuotteen, joten voisin olla kaikkien alojen asiantuntija ja missäpäin maailmaa tahansa. Huijari, joka esiintyy ns. asiantuntijana ja julkisuutta janoavana pellenä. Joten JOPEN ohjelmaan saattaisi sopia tai sitten ei kelpaa siihenkään.
- 147 23228 05:50
"Ketä kiinnostaa
Kirjoittanut: tähtikokki 30.10.2007 klo 13.06
Ei minua ainakaan hetkauta, .."
:) - TotuusKehiin666!
Ollaanpa nyt reheviä kerrankin ihan jookos joo?
- ma1212
Kuinka usein hän kehuu,eiköhän se kuulu ohjelmaformaattiin hänen lausunnot.Itse hakee julkisuutta nuilla negatiivisilla lausunnoillaan.Ei tarvitse ottaa ollenkaan tosissaan tuota ukkoa,höpö ukko.Itse en voi kuvitellakkaan syöväni englantilaista aamiaista esimerkiksi,johon kuuluu pekoni ja nakit,alkaa ajatuskin yököttää,että heti aamusta.
- Ryysyrannan jooseppi
Pankaa hamekokin kirja takapuolen pyyhkeesi.Älkää ainakaan ostako irkun kirjaa.
- Kokki
Suomalaisten perinneruoka on yksinkertaisesti pahaa ja muutenkin suomi ei ole enään hyvinvointi "VALTIO"
- JoopaJoooo
Niinpä. Mistä aloittaisin...
Onko se nyt jumankauta uutisen arvoinen asia jos joku britti tv-kokki ei diggaa mämmistä(ihmettelen itsekkin kuinka sellasta moshaa pystyy kukaan syömään) tai mistään mitä me täällä syödään, hä? Tuskin heidän media uutisoisi jos Suomen huippukokki ei pidä heidän herkuista. Tää on taas niin mielipide kysymys ja mielipiteistä on turha kinastella.
WHATTA HELL WHO CARES!
Suoraan sanottuna perseestä tällänen turhan päivänen juttu taas, huhuh!
Menkää ihmiset itseenne ja miettikää mikä on oikeasti tärkeää!! SURULLISTA jos tämä on tämän päivän jymy uutinen.
Ennemmin olisi syytä kelata mitä me voidaan tehdä että saadaan nälänhätä ja lapsikauppa kuriin sekä surullisen kuuluisat Myanmarin sekä muut maailman lapsisotilaat, näin aluksi!
Hävetkää..- ruokaa
saa vain Helsingin aseman asemaravitolassa.
- moskaa
On Ramsay.Suomalaiset perinneruoat on usein täyttä jätettä.Lanttupuuro,leipäpuuro,näkkileipä,sisäelinkeitto,sianpää aladobi,veripalttu,kesäkeitto,tirripaisti(pelkkää läskiä paistettu)Jos näitä perinneruokia joku vielä voi kehua,niin sellainen ei todellakaan ymmärrä hyvästä ruuasta mitään.On erittäin hyvä,että löytyy julkkishenkilöitä,jotka palauttavat suomalaiset takaisin maanpinnalle kuvitelmistaan.
- perille!!
Tuollaiset ruoat ovat köyhän kansan ja köyhän (kylmän)maaperän ruokia.Mitäs eskimoilla on?Valasta ,hyljettä ja kalaa.Revi nyt niistä perinneruokia.Ei nääs asuta missään Nizzassa tai espanjassa....
- taidoton
perille!! kirjoitti:
Tuollaiset ruoat ovat köyhän kansan ja köyhän (kylmän)maaperän ruokia.Mitäs eskimoilla on?Valasta ,hyljettä ja kalaa.Revi nyt niistä perinneruokia.Ei nääs asuta missään Nizzassa tai espanjassa....
ei ole kiinni,eikö Suomesta ole saanut kunnon ruoka-aineita.Löytyy lihaa,kalaa,riistaa,juureksia,marjoja.Vaan se ruoan valmistamisen taito on uupunut satoja vuosia.Täällä vielä syötiin käsin,kun esim,Englannissa syötiin ruokailuvälineillä.Suomalaiset ovat kovia kehumaan omaa, niin puhtaista ja maukkaista raaka-aineista valmistettuja perinneruokiaan.Todellisuus on sitten ihan jotain muuta.Siinähän mussutatte leipäpuuroa kokkelipiimän kanssa ja saunan takana ryystätte,naama punaisena kiljua.
- Siellä asunut yli 10 v
Englannin keittiö on tosi heittiö. Pihvillä
pelataan jalkapalloa jos nyt sitä tautilihaa
yleensä saa. Ei edes osata leikata pihviä.
Revitty joka suuntaan ja puhutaan vielä keittiö-
mestareista. Olen syönyt sadoissa ravintoloissa
ja näkisittepä niiden hygienitason. Suomessa lyötäisiin kiinni joka läävä.Ei ihme että lihataudit lisääntyy siinä takapajulassa. - suomalainen ...
ajatteli mielessään että mitähän tuo norsu minusta
ajattelee ;-) - Eikös lapsille
jo opeteta, että makuasioista ei voi kiistellä! Ruoasta saa tykätä tai olla tykkäämättä. En minäkään kaikista ruoista tykkää...
- sanat
ainakin kuvailee Hagginsin lähinnä ryynimakkaraksi.Katso hienot nettisivut.Raholan syötävät sanat.
- kokki minäkin
..kielenkäyttö jos noin on herra-kokki puhunut.
Jotenkin vaikuttaa sivistymättömältä ihmiseltä, voihan sen ilmaista vähän kauniimminkin jos jokin ei maistu suussa miellyttävältä.
Ja sitä paitsi eihän kaikki suomalaisetkaan tykkää mämmistä tai leipäjuustosta, niin saati sitten joku ulkomaalainen joka ei ole koskaan maistanut.- hannu huttula
Ihan kuin Kirsi Salolla;)
- hannu huttula
Haukkui muka suomalaisten perintöruuat, hehheh, ei suinkaan kaikkia, vain ne joita sille annettiin. No, kaipa se oli liian kylläinen, entäs jos ois maistanut niitä nälkäisenä. Sitä paitsi mihin tälläkin uutisella pyrittiin??????????????????????????????????????????????????????????????????????
- OIKEastikin????
Voi syödä jotain MÄMMIÄ??????? YÖÖÖÖÖRRGGGG!!! YÖÖÖÖRRG!!!
- hannu huttula
niin jo maistuu paljon paremmin!
- kuules
hannu huttula kirjoitti:
niin jo maistuu paljon paremmin!
viikko syömättä,niin onnenkyynelet silmissä pistelet mämmiä ääntä kohti...
- Suomi_meininki
kuules kirjoitti:
viikko syömättä,niin onnenkyynelet silmissä pistelet mämmiä ääntä kohti...
Suomi on syvältä ja isänmaalliset on myöskin syvältä :) ruokamme on pahaa ja maamme on syvältä
- kylma_tila
lukea kaikkia viestejä, mutta sen vain sanon että tuon äijän jutut voi pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos joku loukkaantuu Ramsayn sanomisista niin sillon kyllä itsetunnossa vikaa. Suomalaisilla tuntuu olevan muutenkin huono itsetunto kun pitää vetää tuollalailla herne nenään, jos joku sanoo yhdenkin poikkipuolisen sanan meistä tai johonkin meihin liittyvästä.
Eikö se riitä että me suomalaiset itse tiedämme että meillä on hyvää ruokaa ja että itse pidämme siitä? Ei voi olettaakaan että esim. meidän mämmiämme ymmärrettäisiin muualla kuin Suomessa.
Ja ei muuten ole ensimmäinen kerta kun suomalaista ruokaa arvostellaan huonoksi ulkomailla. - maistakoon...
PASKAN siitäs sait senkin juntti engelsmanni,
BUU >:( - älynnyt tarjota?
Ois ollu kiva kuulla kommentit!
Pitäiskö lähettää herralle paketti postissa? - ulkosuomalainen0003
Se, onko suomalaisten perinneruoat hyviä vai huonoja on yksi asia, mutta koko topicista eniten pistää silmään suomalaisten äärettömän huono itsetunto.
Koko kansan mentaliteetti on aivan niinkuin jonkun varhaisteini-iässä olevan teinitytön; arvostelua ei kestetä, sen sijaan suututaan silmittömästi ja kiukutellaan arvostelijaan itseään haukkuen, yrittämättä edes ymmärtää arvostelijan näkökulmaa, tais mikä mikä johtaa negatiiviseen arvosteluun.
Ramsay on varmasitkin syönyt monien muidenkin maiden perinneruokia. Verrattuna vaikka Italian tai Espanjan ruokiin, ei teidän mämmit ja sillit kovin luovilta ja seksikkäiltä näytä, tai tarjoa moni-ulotteisia, raikkaita ja jännittäviä makuelämyksiä.
Brittiruoasta Ramsay ei ole vastuussa, kerran on itse skotti. Hän on silti itsekin arvostellut ruokalehdessä skotti ja brittiruokaa varsin negatiivisesti, ja on sittemmin yrittänyt kehittää annoksia parempaan suuntaan joissain omissa ravintoloissaan.
Joskus kannattaisi vain myöntää että kaikki mikä tulee suomesta ei ole automaattisesti välttämättä kovin kummoista.- ulkosuokki
paska!!Tänne ei ole takaisin tulemista senkin petturi.Jos tuut viedään navetan taa ja tarjotaan moukaria ottahan...No,asiaa kuitenkin puhut:)
- suivaantunut
Tommonen Englantinen paskapää voi pitää vaikka pässin kiveksistä ja tunkee ne ja mielipiteensä peräaukoonsa.Ei tarvi tulla vittuileen Suomalaisesta "mokosta"kun ei mistään mitään ymmärrä.
- äijä
haukkunut ruokia ennenkin, ainakin naamasta päätellen.
- ja puhtain
älkää syökö kiinalaista riisiä ja kalaa
- jarim
...läjähti. Enemmän ja vähemmän perinneruokien varassa on eletty tähän asti, eikä sitä ole ollut vara sonnaksi haukkua. Penskana olis lennetty pöydastä ennen aikojaan. Ei yhden ulkolaisen öykkärin sana tee kesää ei talvea, saati perinneruuisata paskaa. Pohjoisen oloissa eväs on ollut tuhdimpaa ihan kulutuksen mukaan. Olen tutustunut eri maiden perinneruokiin, en niitä halveeraa, mutta omamme painii aivan omassa sarjassa. Jokaisella on tietty mielipiteensä, kyllä minä vähän arvellen astuisin tuollaisen ylimielisen lurjuksen tarjousten ääreen, olkoot sitten mikä kokki tahansa koulutukseltaan.
- Rule Gordon
Heppuhan kertoi vaan totuuden.Olisi maistanut vielä mustaamakkaraa ja ahvenkukkoa.Kyllä Suomalaiset on herkkänahkaisia.Kaverin olisi pitänyt syödä vissiin koko mämmituokkonen posket pullistellen ja sitten juosta laatalle ja sen jälkeen kehua,miten hyvää se oli.
Ei kyllä brittienkään perinnekeittiö mitään gourmetia ole.Tunnetuin taitaa olla ranskikset friteeratun turskanpalan kera sanomalehtikääröstä nautittuna.
- Kissa pöydälle
Gordon teki sen, mikä olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten.
Moni suomalainen ei ole kehdannut kritisoida tämän maan surkeita ruokaperinteitä, vaikka pitää sitä yhtenä maailman huonoimpana.
Miten niin?
Ei pizzat ja muut ulkomaista syntyperää olevat ruokalajit olisi nostanut itseänsä suosikeiksi, mikäli läskisoossit, kukot, mämmit sun muut epämääräiset viritelmät olisivat niin hyviä kuin mitä tämä keskustelu on antanut ymmärtää. Mikäli suomalainen ruoka on niin erinomaista, ei tässä maassa edelleenkään muuta pääasiassa nautittaisi.
Mikäli menen ravintoloihin katsomaan ruokalistoja, ei suomalaisia ruokia hirveesti listoilla paistattele. Ei ravintoloitsijat niitä sorra, ihmiset katsovat nykyään mitä suuhunsa ahtaa. Ravintoloitsijat tarjoaa sitä, mikä kansalle kelpaa.
Mieti sitä.- Suosittelen lämpimästi
sillä siellä tulet huomaamaan, että mäkkärit ja pitseriat ovat valloittaneet minkä tahansa maan samaten Coca Cola. Kyse on kuule aivan muusta kuin ruoan mausta. Ylikansallinen bisnes on kyseessä. Kulttuurivivahteet kuihtuvat, eivät suinkaan globalisoituvassa kulutushuumassa monipuolistu kuin pintapuolisesti. Eri maiden ruokakulttuurit näivettyvät ja kohta eivät ihmiset puhu kuin engelskaaaaaaaaaaaa- aaaaaaa........
- Kissa pöydälle
Suosittelen lämpimästi kirjoitti:
sillä siellä tulet huomaamaan, että mäkkärit ja pitseriat ovat valloittaneet minkä tahansa maan samaten Coca Cola. Kyse on kuule aivan muusta kuin ruoan mausta. Ylikansallinen bisnes on kyseessä. Kulttuurivivahteet kuihtuvat, eivät suinkaan globalisoituvassa kulutushuumassa monipuolistu kuin pintapuolisesti. Eri maiden ruokakulttuurit näivettyvät ja kohta eivät ihmiset puhu kuin engelskaaaaaaaaaaaa- aaaaaaa........
Olen matkustellut työni puolesta, sekä vapaa-ajalla jokaisella mantereella. Euroopan maista on tullut nähtyä 23 maata, yhteensä olen matkustellut yli 40 eri maassa..
Joten, älä sinä Kanarian, Tallinnan ja Tukholman olutmatkaaja turhaan kommentoi. Gordon toi esille sen, mitä tässä maassa ei uskalleta sanoa ääneen; Suomalainen ruokakulttuuri on surkea muutamaa ruokalajia lukuunottamatta.
Joo, toki MacDonaldseja ja Pizza Hutteja löytyy globaalista. Mitä sitten?
Tässä maassa syödään terveellisemmin kuin koskaan aikaisemmin. Kiitos alkuperäisen, suolalla ja rasvalla kyllästettyjen ruokien poistuminen lautasilta.
Kokeile sinäkin joskus matkustaessasi rohkeasti paikallisia ruokalajeja ;D
- Vailla käytöstapoja
Kaikkenahan se menisi mutta luulisi ton tason keittiöihmisen senverran osaavan ettei ruokaa maistellessa syljeskellä lautaselle.... miltä sekin näyttäisi jos jossakin ruoan esittely ja maistiais tilaisuudessa kaikki syljeskelisivät lautasille ja lattioille... käytöstapoja kunnioittaen.. toi kokki kyllä menetti arvostuksensa minun silmissäni ja sai uuden nimen "kökkö kokki" ja Mämmi ja muutkin suomiruoat on hyviä... sitä syöden on kasvanut sisukas kansa..
- egoa täynnä oleva
No julkisuuskuva tuolla tyypillä taitaa olla aika negatiivinen muutenkin. tapana haukkua kaikki kaikkialla?
Mutta ketä tosiaan kiinnostaa jonkun julkkiskokin mielipiteet.
Mutta jos rehellisiä ollaan, 50% kansasta ei tykkää itsekkään mämmistä ja leipäjuustokin on omasta mielestänikin todella pahaa :D
Makunsa kullakin, mutta Brittinä ei olisi varaa haukkua minkään maan ruokaperinnettä - munuaispiias ja paahtoleipä jossa papuja se vasta on herkkuja - chips and fish :)) - suomalainen nainen
Olen kyllä hyvinkin kotimaarakas, mutta on paljon 'perinneruokia' ja 'kotiruokia' joita itse inhoan!
Inhokkieni listalla on mm:
Mämmi, leipäjuusto, maksalaatikko, läskisoosi, klimppisoppa, karjalanpaisti, laukkamakkara, tilliliha, liha-makaronilaatikko, perunalaatikko, silakkalaatikko, kalakukko, lipeäkala, ohraryynivelli jne.
Nämä Länsi-Suomalaisena tuli ensin mieleen ja näitä ei todellakaan omassa ruokapöydässäni näy ikinä!
Mistä taas pidän: kalaruuat, esim kirkas kalakeitto, savustetut silakat ja loimulohi, paistetut ahvenet jne. Kaikki marjat, sieniherkut, monipuolinen leipäkulttuuri, monet juustot, jogurtit, viilit ja näiden jalostetummat muodot. Uudet perunat ja sillit, kauden vihannekset ja juurekset.
Älytön rasvan, voin, läskin, suolan ja sokerin käyttö on ehdoton yöks.
Olisivat tarjonneet Kokki G.R:lle vaikkapa ahvenfileitä, kauden vihanneksia hyvän sienikastikkeen kera ja päälle marjatorttua tms jne. Sen jälkeen olisi vaikempaa sylkeä ne lautaselle.
Miksi muuten "kaikki" ulkolaiset laitetaan ensin saunaan, sitten heitetään kylmään järveen, sitten kylmää mämmiä ja lämmintä olutta päälle :DDD- SIIS...
hyi helvetti,ehkä maailaman pahinta "ruokaa".
- hannu huttula
Hui kauhia, pohjaanpalanut vaikkutöhkäkin ois parempaa......lipeväkala, limppisoppa ja tilhenliha kyllä ovatkin pahaa, mutta muut noista kelpaa mainiosti
- Nimetön
Monikkomuoto on ruoat, vaikka se näyttääkin kirjoitettuna typerältä. Minun piti olla vähän näsäviisas, mutta älä loukkaannu tästä kommentista.
- molemmat kelpaa
Nimetön kirjoitti:
Monikkomuoto on ruoat, vaikka se näyttääkin kirjoitettuna typerältä. Minun piti olla vähän näsäviisas, mutta älä loukkaannu tästä kommentista.
Pakko kommentoida takaisin:
Nimittäin muistan elävästi, miten lukiossa äidinkielen opettaja kertoi mm 'ruoka'-sanasta voitavan käyttää myös monikossa 'ruuat'-muotoa.
Eli sekä 'ruoat' että 'ruuat' ovat oikein.
Mutta esim pidemmässä kirjoituksessa ja artikkeleissa on sitten käytettävä johdonmukaisesti vain toista, ei siis molempia muotoja sekaisin. Kielitoimisto kyllä suosittaa tuota ehdottamaasi 'ruoat' muotoa, mutta toinenkaan muoto ei siis ole kieliopillisesti väärin :)
Mutta ihan hyvä kun huomautit, kiinnitän itsekkin herkästi huomiota oikeinkirjoitukseen, jonka taso täällä keskustelupalstalla ei aina päätä huimaa.
Pahinta ovat ilman kaikkia välimerkkejä ja lausejakoja kirjoitetut tajunnanvirrat. - Hyvän ruoan ystävä
molemmat kelpaa kirjoitti:
Nimittäin muistan elävästi, miten lukiossa äidinkielen opettaja kertoi mm 'ruoka'-sanasta voitavan käyttää myös monikossa 'ruuat'-muotoa.
Mutta esim pidemmässä kirjoituksessa ja artikkeleissa on sitten käytettävä johdonmukaisesti vain toista, ei siis molempia muotoja sekaisin. Kielitoimisto kyllä suosittaa tuota ehdottamaasi 'ruoat' muotoa, mutta toinenkaan muoto ei siis ole kieliopillisesti väärin :)
Mutta ihan hyvä kun huomautit, kiinnitän itsekkin herkästi huomiota oikeinkirjoitukseen, jonka taso täällä keskustelupalstalla ei aina päätä huimaa.
Pahinta ovat ilman kaikkia välimerkkejä ja lausejakoja kirjoitetut tajunnanvirrat.Kirjoitin itsekin ilman välimerkkejä tähän sivustoon, vaikka äidinkieli oli koulussa aika hyvin sisäistetty numero 9 sain siitä. Samoin myös ainekirjoituksessa. Olen silti omaksunut harmi kyllä netissä käytetyn kirjoitustyylin. Chatissa esim. jopa hyväksytty yhteen pötköön kirjoitus ja ilman kieliopin sääntöjä ja sellainen on yleistä. Toisaalta harmi, mutta nopeaan keskusteluun ei oiekin sovi välimerkit ja isot kirjaimet. Tosin tämä kirjoittelu ei ole sellaista. Nykysuomen sanakirjan mukaan ruoan ja ruuan muoto ovat molemmat oikein.
- Nimetön
molemmat kelpaa kirjoitti:
Pahinta ovat ilman kaikkia välimerkkejä ja lausejakoja kirjoitetut tajunnanvirrat.Teen itsekin koko ajan kielioppivirheitä esim. työpaikan sähköpostikirjeenvaihdossa. Tämä ruoka sanan kirjoitustapa on varmaan muuttunut 20 vuoden lukiovuosieni jälkeen ja eikä nykyään varmaan olla niin tiukkapipoisia kirjoitustavan suhteen.
Se mikä on aikaisemmin pidetty väärin kirjoitettuna voi vuosien myötä muuttua hyväksytyksi, jos esim. 80 % ihmisistä tekee saman virheen. Kielioppikin muuttuu ajan myötä.
- paskaa...?
ois kyl ollut ihan oikein tollaselle ääliölle :D
- tuo
on.Suurin osa Suomalaisista perinne ruuista on pahan makuisia.Kaaliruuat,veriruuat,jouluruuat ja ennenkaikkia juuri toi mämmi on täyttä sontaa.
- niin kerta!
Tuollaset pellet voi vapaasti tehä gourmeeta omasta kikkelistään vaikka jos lystäävät. Minä en käsitä mitä pirun järkee noissa kaikissa "mulla on maailman parhaat makuhermot ja mää oon maailman paras kokki"-ohjelmissa on koska kaikilla ihmisillä on erilaiset mieltymyksen ruuan suhteen ja minä en ainakaan todellakaan vois kuvitellakkaa syöväni herkkuna jotain huttua mitä tuoki Ramsay vetää niinku viimestä päivää naama soirolla.. Minä syön ainaki kunnollista ja puhdasta suomalaista ruokaa, sano tuollanen lärsäkieli mitä haluaa!
- Oleqon
No justiin näin on, pitäiskö meidän ylipäätään ryhtyä hieman enemmän itsetietoiseksi - pitämään huolta itsestämme- koska sitä eivät muut tee.
Hiukan enemmän omanarvontuntoa..... - Lipo
Oikeassahan tuo on. Hyvä vaan että joku uskaltaa sanoa mielipiteensä ääneen, kun ei kukaan suomalainen uskalla mollata.
- humppa-irma
Ei me välitetä!
- Oikeasti piti syömästään
Tai sitten oikeaa ja herkullista ruokaa saadessaan oli innoissaan ja tykkäsi siitä mitä söi. Käykää maikkarin sivuilla:
http://viihde.mtv3.fi/uutiset/muut.shtml/576806?ruoka__ravintolat- hannu huttula
on meillä kauheempiaki ruokii ku mämmi ja karjalanpiirakat!!!!!Lipeäkala ja hillosipuli nyt vaikka. Ei noissa sille tarjoyuissa muonissa mitään vikaa minusta oo....
- Englannissakin
RUOKAA!?Ei voi kovan hyvää olla kun, en ole kuullut kenenkään kehuneen!!?
- muistankin
siellähän jahdataan kait tänä päivänäkin,kettuja ja mäyriä!?Ei niistä voi hyvää paistia ainakaan saada?
- Vincent Vega
Jätkä tiedä ruuanlaitosta kansallisruokien osalta yhtään mitään.Mies on syntyjään skotti,joiden huippusaavutus perinneruokien listalla on haggis,mahalaukkuun tungettu sotku,jota ei oksentamatta haista edes Koistisen labradorinnoutaja...brittikeittiö on saavuttanut maailman maineen kahdella tuotteella,kitkerällä teellä,jota joutuu litkimään joka vitun käänteessä,kun kahvipapuja kuljettanut,siirtomaasta lähtenyt laiva upposi,toinen yhtä legendaarisen maineen saanut asia on pohjaan keitetty vesi,asia,johon kykenee vain britti...kun kaikki ruoka tarjoillaan vielä joko ilman mausteita tai sitten koko kiinalaiskorttelin purkit yhteen annokseen kipattuna,on Michelin-tähtien ropina rankempaa kuin kotoinen raekuuro heinäkuun helteillä...pelle mikä pelle,ns huippukokkien hommissa on suurin osa teatteria,väsäät jonkun minimalistisen väkerröksen,jota toinen tolvana,kriitikko,kehuu maasta taivaisiin kun ei ymmärrä edes millaisen kusetuksen kyytipoikana toimii...pääasia et idut oli symmetrisesti aseteltu kuvitteellisen aterian kylkiäisiksi.
- kakkamämmi
suomalaiset perinneruuat ovat sen verta pahanmakuisia ettei niitä pidä syöttää kenellekään ulkomaalaiselle. varsinkaan ulkomaiselle ravintolahuippukokille. suomalaisten perinneruokien maku vain ei yllä ravintolatasolle eikä niitä siellä kukaan ostaisi.
- hannu huttula
Mitä pahempaa asiakas syö, sitä isommat bonukset hän saa
- suomalaiset
tekevät tällaisista jutuista aina niin suuren jutun... mua ei kiinnosta ollenkaan mitä mieltä kyseinen herra on suomalaisesta ruoasta. Mitä se minulle kuuluu? Ja jokaisella saa olla mielipiteensä, en sitäkään kiellä. Joten voisi suomalaiset hieman relata ja antaa olla tuollaisten pikkujuttujen olla. Minä ainakin ennemminkin nauroin kun luin hänen mielipiteitään, sen verran hauskalta se kuulosti. Ainakin osaa käyttää mies mielikuvitustaan..
- m-76-hki
Onhan tuo nyt aivan selvä tapaus: Ramsayn ja tämän ulosannin tietää kaikki. Herra tulossa Suomeen, niin 'yllättäen' joku journalistinen apukoululainen saa idean syöttää tälle täysin ennalta-arvattavien kommenttien toivossa perinneruokia (jotka pääosin maassa kuin maassa on aika karmeaa tavaraa, varsinkin niihin tottumattomille ulkomaalaisille).
Julkisen kiroilun saralla nyt ei varsinaisesti ole tapahtunut mitään mullistavaa Richard Pryorin könyttyä stand up-lavoille, joten jotain mielenkiintoisempaa olisi tosiaan voinut miettiä. Vaikka laittaa täkäläisiä raaka-aineita eteen ja Ramsay vääntämään niistä omasta mielestään hyvä kattaus. Kyseessä kun on kuitenkin huomattavasti parempi kokki kuin supliikkimies.- Köksä Pro
Takaa löytyy myös tosi ammattimies, joka olisi taatusti valmistanut hyvistä raaka-aineista mielenkiintoista, maukasta ja taitojensa mukaista ruokaa. Toivottavasti tekeekin sen reissullaan.
Miehen on myös pidettävä tyylistään kiinni, se on tavaramerkki, jolla hän myy itseään.
Mielestäni tämän täytyy olla sovittu juttu.
Paskalehtien täytyy tragedioiden mässäilyllä, sosiaalipornolla ja mauttomilla sensaatioilla itseään myydä.
Jätetään porukalla iltapäivälehdet ostamatta, ehkä niiden tasokin saataisiin joskus nousemaan. Itse lopetin pari vuotta sitten. Olokin parani, eikä maksanut mitään. Asiat löytyy aamuisin Metrosta ja Satasesta.
- jahvetti69
en tiedä vauvanpaskan mausta mutta voin hyvin kuvitella sen olevan jokseenkin mämmin tasoa.lenkkimakkarat,läskisoossit,poronkäristykset,maksakastikkeet ym ovan aivan suolesta myös.hernekeitto on ainoa kehuttava suomisafka.
- daadelisha
Sou? Kyllä munki mielestä mämmi maistuu samalle miltä se näyttää.
- ilkkabe
Mää voisin mennä Lontooseen vierailulle ja kertoa jo olemassa olleen käsitykseni miten rumia brittimiehet on.
- voivit...
Haistakoot se kokki vaa pitkät paskat!!!
- parempaa tietoa
Olihan Ramsay syötetty myös yhdessä helsinkiläisessä huippuravintolassa, Chez Dominiquessa ja varmaan ihan kelvollisella kansainväliset kriteerit täyttävällä muonalla.
Ihan älytön haloo syntyi mämmi-leipäjuusto-lakat sörsseleistä. Mielestäni Ramsay on hyvä tyyppi; vetää uskollisesti rääväsuun roolinsa vaikka turpaan tulee joka puolelta. Noiden "perinneruokien" suhteen olisi kyllä odottanut toimittajalta vähän syvällisempää ajattelua. Nyt tuli julkisesti loattua "suomalainen ruokaperinne". Mutta ansiokas keskusteluhan, varmaan palstan ennätysluvuilla siitä kehkeytyi. - heebo123
mielestä se on paras? Omastaan? Mutta makuasioista ei voi kiistellä ja jotain roolia sen on pakko vetää, tavallisia kokkejahan näkee joka raflassa.
- Huippukokki
GORDON RAMSAY ON SEN LUOKAN KOKKI ETTÄ EI KOKO MAAILMASTA LÖYDY MONTAA JOTKA HÄNET RUOANLAITOSSA PÄIHITTÄÄ. JA NYT EI OLE SIIS KYSE MISTÄÄN KOTIKOKKAILUSTA.
GORDON ON VÄRIKÄS TYYPPI. LAUSUNNOT SEN MUKAISIA:) SAISIVAT SUOMALAISET OTTAA VÄHÄN MALLIA MIEHEN TEMPERAMENTISTA.
EI KAI NYT KENENKÄÄN PITÄISI PILLASTUA JOS JOKU VERTAA ESIM. MÄMMIÄ LIISTERIKSI. EIHÄN MÄMMI MIKÄÄN MAAILMAN LUOKAN GOURMET OLEKAAN. AINAKAAN MUN MIELESTÄ. OLISIKO GORDONIN PITÄNYT OLLA HALTIOISSAAN SIITÄ? HEH.- Luigi
Ottiko suomipoikaa syämmen perukoihin. Noh ollaanhan täällä perinteissä kuitenkin pysytty.
Gordon ei ole kukaan vaan jokaisen henk. koht. maku mieltymykset on jotain.
Minä syön silliä joku ei. Mielipide hapatus herätkää immeiset se on vaan johonki muuhun tottuneen mielipide.
Nyt sitte säilyttäkäämme arvostus suvehen suupaloihin antamalla tapahtuneelle oma arvo.
Kauhukeittiö rulaa. Gordonin mieltymys TÄSSÄ kohtaan ei. - tuli selväks
mutta mitä vitun ruokaa on sisäelimillä täytetty mahalaukku?Se on Gordonin perinnesafka siinä missä meidän karjalanpiirakat tai juustoleipä.Ainoa mitä ko idiootti onnistui osoittamaan oli totaalinen tietämättömyys perinneruokien arvosta,mutta siitähän mesomisellaan maailman maineeseen noussut kuspää vitut veisaa,kaltaisesi hännystelijät pitää toimeentulosta huolen,oli raflan ruokalista mitä huttua tahansa...sen on pakko olla ykköstä,onhan se Kortongin soppaa,jee...siis oikea kunnon kokki ei tyrmää mitään eteensä tulevaa,vaan pohtii mahdollisuuksia soveltaa sitä oman kulttuuriperimänsä ja makumieltymystensä mukaan jonnekin...luojan kiitos,ruuan laitto ei ole Jamie Olivierin tai Munattoman Ramseyn varassa,vaan jokainen saa käyttää ensinnäkin omaa päätään ja makumieltymyksiään kaltaisistasi netin myötäjuoksijoista huolimatta...ne huippukokit löytyy oikeasti lähiöiden keittiöistä,joissa loihditaan joskus jopa minimalistisista tarpeista ravitsevat ateriat perheelle ja usko pois,ne ei ole britannian kansallisruokaa,rotten fish and spoiled chips,huonompia...ja saattaapi siellä olla niitä aasin appeitakin joskus tarjolla,joten saatat sinäkin päästä syömään muuallekin kuin Fcn Mäkkärille...:-)
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894