en lukisi sitä perinneruokien kastiin, koska mikään ei tee siitä ns. "perinneruokaa". Muikku on eräs parhaista suomalaisista kalalajeista, ja siitä tehty kukko eräs parhaista suomalaisista ruokalajeista.
Silakkavyohykkeen ihmiset eivät välttämättä muikkua tunne, enkä halua tätä siikakalaa enempää mainostaa.
Haluan syödä sen itse!
Muikkukukko on ruokaa
2
506
Vastaukset
- Leevi
että sie oot melekosesti erreytyny. Met syömmä tääläpäin maivaa se on sammaa kallaa ku muikku. On vaan hiukan isompaa, mutta mavultaan parempi, ko maiva kasuavaa meressä, eikä mutasisa järvisä.
Silahka on silahka, eikä se oo lohikallaa niinko maiva eli muikku. Sammaa mieltä oon kuitenki kansas, ei muikkuu voi silahkaan verrata, on se niin hyvvää.
Met paistamma maivaa, savolaiset net leipovat kallaa limpun sissään. Mutta savolaisethan net syö puuronki leivän kansa. Silti jostki kumman syystä muikkukukko laskethan perinteeksi. Kyllä silakkavyöhykkeen ihmiset muikun tuntevat - ja arvostavat sitä kovin. Paras kalamme.
Silakkakin on hyvä, mutta vain aivan tuoreena. Pehmeämpänä kalana kuin muikku se pilaantuu niin nopeasti, mutta juuri merestä nostettuna se on parasta kalaeinestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199