Huomasin tuossa kauppamatkalla kaksi rahankerääjää, joilla oli Fidan liivit ja keräyspurkit.
Teille jotka ette mahdollisesti sitä tiedä, niin kerrottakoon että Fida International on Hellareitten lähetystyöjärjestö.
http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=528
Älkää missään tapauksessa antako rahaa sille, että hellarit saisivat varoja levittää sairasta taikauskoaan ympäri maailman entistä enemmän!
Älkää antako Rahaa Fidan keräykseen
15
523
Vastaukset 15
- lystää
Höh! Suomen valtio on ainakin havainnut Fidan hyväksi yhteistyökumppaniksi. Fidalla on valtion kehitysaputyöstä poiketen luotettavat yhteistyökumppanit kehitysmaissa ja heillä on ruohonjuuritason kontakteja. Fidan kehitysyhteistyö on saanut paljon kiitosta, koska projektit yleensä onnistuvat ja toimivat. Kylien olosuhteita on saatu parannettua. Monet valtion suuret projektit ovat kaatuneet yhteistyökumppaneiden puutteisiin ja korruptioon.
Fidan toiminta jakaantuu kehitysaputyöhön ja lähetystyöhön. Lähetysjärjestönä Fidalla on eniten lähettejä Suomen lähetysjärjestöstä.
Kai helluntailaisetkin saavat harrastaa hyväntekeväisyyttä. Ateisteilta ei sitä paljoa heltiä. Onko olemassa ateistista hyväntekeväisyysjärjestöä? Suurin osa näistä kehitysapujärjestöistä ovat kristillisiä.
Vakaumuksellisilla kristityillä kun on sydäntä auttaa kärsiviä.
Tietenkin kukin saa antaa tai olla antamata kenelle haluaa. Itse lahjoitan varoja säännöllisesti Fidan hyvään työhön.
Fidan työ on aina ollut avoimen kristillistä. Kristillisyyttä ei toiminnassa kätketä. Sen voi todeta myös heidän sivuillaan http://www.fida.info. Myös helluntailaisuutta ei kätketä http://www.fida.info/cgi-bin/linnea.pl?document=fidainfo- SemiSeppä
...ainakin tekstisi puoleen väliin asti.
Itseäni uskonnollisissa hyväntekeväisyysjärjestöissä häiritsee se, että he eivät harjoita hyvää hyvän itsensä takia vaan kauppaavat samalla oppejaan autettaville. Saat apua, jos kuuntelet tarinoita minun uskonnostani.
Ei tuollaista varmaan aina tapahdu, mutta on jo tarpeeksi esimerkkejä koko historian kirjosta, jossa apua annetaan vaihtokaupaksi katolisuudesta, protestanttisuudesta sekä sun muista uskonnoista... - ei ikinä
Kukin antakoon toki kenelle haluaa. Itsekin kannatan kehitysaputyötä ja olen lahjoittanut siihen useasti.
Mutta jos et halua kannattaa ahdasmielista suvaitsemattomuutta, sukupuolten tasa-arvon vastaisia näkemyksiä tai avointa homofobiaa, niin silloin et tietenkään kannata Fidaa, joka avoimesti kannattaa ja levittää kaikkea tuota.
Huomattavasti paremman vaihtoehdon löydät esimerksi täältä, jossa ei levitetä typeriä ihmisoikeuksien ja tasa-arvon vastaisia sairaita näkemyksiä:
http://www.kepa.fi/mika_kepa
http://www.kepa.fi/kampanjat
Kehitysaputyön kannattamiseen löytyy lukuisia muitakin järjestöjä, joita voi kannattaa jos ei halua tukea ahdasmielisen ja suvaitsemattoman taikauskon levitystä maailmalla. Mutta jos nimenomaan haluat tukea epätasa-arvon levittämistä maailmalla ("nainen olkoon kaikessa miehelleen alamainen, mies on perheen pää, nainen ei kelpaa siihen ja siihen..." tai avointa homovihamielisyyttä ja homofobiaa ("homot ovat sairaita ja syntisiä eivätkä pääse taivaaseen, elleivät tee parannusta Jumalaa kuvottavasta syntisestä elämästään"), niin sitten tietenkin voit tukea Fidaa, joka seisoo lujasti näiden ajatusten takana. - USKIS!!
SemiSeppä kirjoitti:
...ainakin tekstisi puoleen väliin asti.
Itseäni uskonnollisissa hyväntekeväisyysjärjestöissä häiritsee se, että he eivät harjoita hyvää hyvän itsensä takia vaan kauppaavat samalla oppejaan autettaville. Saat apua, jos kuuntelet tarinoita minun uskonnostani.
Ei tuollaista varmaan aina tapahdu, mutta on jo tarpeeksi esimerkkejä koko historian kirjosta, jossa apua annetaan vaihtokaupaksi katolisuudesta, protestanttisuudesta sekä sun muista uskonnoista...Pitäisikö sitten naamareissa tehdä hyväntekeväisyyttä?
- Atte ateisti
ei ikinä kirjoitti:
Kukin antakoon toki kenelle haluaa. Itsekin kannatan kehitysaputyötä ja olen lahjoittanut siihen useasti.
Mutta jos et halua kannattaa ahdasmielista suvaitsemattomuutta, sukupuolten tasa-arvon vastaisia näkemyksiä tai avointa homofobiaa, niin silloin et tietenkään kannata Fidaa, joka avoimesti kannattaa ja levittää kaikkea tuota.
Huomattavasti paremman vaihtoehdon löydät esimerksi täältä, jossa ei levitetä typeriä ihmisoikeuksien ja tasa-arvon vastaisia sairaita näkemyksiä:
http://www.kepa.fi/mika_kepa
http://www.kepa.fi/kampanjat
Kehitysaputyön kannattamiseen löytyy lukuisia muitakin järjestöjä, joita voi kannattaa jos ei halua tukea ahdasmielisen ja suvaitsemattoman taikauskon levitystä maailmalla. Mutta jos nimenomaan haluat tukea epätasa-arvon levittämistä maailmalla ("nainen olkoon kaikessa miehelleen alamainen, mies on perheen pää, nainen ei kelpaa siihen ja siihen..." tai avointa homovihamielisyyttä ja homofobiaa ("homot ovat sairaita ja syntisiä eivätkä pääse taivaaseen, elleivät tee parannusta Jumalaa kuvottavasta syntisestä elämästään"), niin sitten tietenkin voit tukea Fidaa, joka seisoo lujasti näiden ajatusten takana.Homot ovat sairaita, sehän on naturalistinen fakta.
- missä faktat
Atte ateisti kirjoitti:
Homot ovat sairaita, sehän on naturalistinen fakta.
Naturalistisille faktoille löytyy tietenkin aina tutkitut ja tunnetut todisteet. Sinä unohdit ne nyt ihan kokonaan laittaa?
- aatteistikko
USKIS!! kirjoitti:
Pitäisikö sitten naamareissa tehdä hyväntekeväisyyttä?
Aito hyväntekeväisyys ja omien taikauskojen levittäminen hyväntekeväisyyden varjolla ovat kaksi täysin eri asiaa.
Aito hyväntekeväisyys on pyyteetöntä, mutta pelkästään omien tarkoitusperien ajaminen näennäisesti hyväntekeväisyyden nimissä taas on suorastaan halveksuttavaa kaksinaismoralismia. - Sam.Andreevitsh
aatteistikko kirjoitti:
Aito hyväntekeväisyys ja omien taikauskojen levittäminen hyväntekeväisyyden varjolla ovat kaksi täysin eri asiaa.
Aito hyväntekeväisyys on pyyteetöntä, mutta pelkästään omien tarkoitusperien ajaminen näennäisesti hyväntekeväisyyden nimissä taas on suorastaan halveksuttavaa kaksinaismoralismia.*
Mikä sitten on aitoa hyväntekeväisyyttä...?
Jos mulla on jotain elämänkokemusta, jolla voin auttaa toisia, niin on kyllä mielestäni ehdottomasti hyväntekeväisyyttä jakaa sitä eteenpäin. Luulen, että suurin osa ihmisistä hyväksyy tämän ajatuksen tasolla.
Jos olen kokenut jotain Jumalasta, niin mielelläni jaan sitäkin eteenpäin. Mikäpä olisi sen suurempaa hyväntekeväisyyttä? Ja sitten sen rinnalla auttaa ihmisiä myös vaikkapa aineellisesti.
*
Hellareitten lähetystyöjärjestö.
Niitten usko on aika lailla Raamatun mukainen eli oikea ei siis taikausko.Rahat menee hyvään käyttöön.
Paljonko ei-uskovaisten keräysten rahoja syö afrikan korruptio?- NYT KAIKKI
Nyt kaikki antamaan ainakin kakskyt euroa tuossa linkissä olevalle asialle.
Kiitos kun laitoit sen näkyviin. Sitä kautta edes muutamat ahdingossa olevat saavat avun ja kuulevat TODELLISTA evankeliumia Jeesuksesta ja vapautuvat hirveistä kahleista, joihin ateistinen ja törkeän julma maailma on heidät sitonut vangikseen.- Renaldo Moon
"ateistinen ja törkeän julma maailma on heidät sitonut vangikseen."
Törkeä on sinun asenteesi, kun tuolla tavalla leimaat ateismia ja sitä kautta ateisteja. Meillä ateisteilla ei ole helvettiä. Sinulla sen sijaan on, ja sinne sinä olet matkalla. Kurkkaa peiliin. - Kössönöm
törkeä olikaan?
Olette te veikeitä. Välillä väitätte, että Suomi on kristillinen maa ja sitten taas huudatte että maailma on julma ja ateistinen. Yrittäkää nyt päättää.
- ...
Kiinnostaako ihmisoikeudet?
-Kiitti mulla on jo.
Ehhehhe.
En ole koskaan antanut rahaa keräyksiin enkä anna. "Avustusjärjestöjen" läpinäkyvyys on niin heikkoa, ettei edes niiden omat työntekijät tiedä mihin taskuun ne €urot päätyy. Afrikkalaiset saa hommata kalashnikovinsa kamelisotiinsa ilman minun apuani.- ...
Olet kyllä ihan oikeassa. Miksi auttaa sodan runtelemaa kansaa, joka vain odottaa, että talous ja sotilaat elpyvät sen verra, että päästään taas tappelemaan naapurimaan kanssa! Eiköhän valkoinen mies ole tehnyt jo ihan tarpeeksi, kun auttoi afrikan veljen pois kivikaudelta?
- ...
... kirjoitti:
Olet kyllä ihan oikeassa. Miksi auttaa sodan runtelemaa kansaa, joka vain odottaa, että talous ja sotilaat elpyvät sen verra, että päästään taas tappelemaan naapurimaan kanssa! Eiköhän valkoinen mies ole tehnyt jo ihan tarpeeksi, kun auttoi afrikan veljen pois kivikaudelta?
Häpeäisit edes. SIKA! Hyh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1661411
- 1151068
Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen37855Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.13833Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki54745En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56731- 70718
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,33674Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle25669- 70661